Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Wiązka przewodów hydraulicznych

Piotrek D - 9 Wrzesień 2019, 15:51
Temat postu: Wiązka przewodów hydraulicznych
Cześć,

Czy ktoś wie, gdzie w Łodzi (lub w okolicach) jest firma zajmująca się regeneracją tytułowych przewodów? Niestety, mam wyciek, który powoli ale stale się powiększa i obawiam się, że pewnego dnia będzie za późno, bo auto (mówiąc popularnie) siądzie. Dla wyjaśnienia dodam, że na tej nieszczelności jeżdżę już ponad 1,5 roku i chyba nadszedł już czas.
Wiem, że na nową część nie mam szans, bo Francuzi już ich nie robią. Być może, gdzieś (w jakimś zapomnianym magazynie) leży jeszcze jakaś wiązka i czeka na mnie, ale niemożliwością jest obdzwonienie wszystkich serwisów i sklepów z częściami. Pozostaje mi tylko regeneracja, lub zakup używanej wiązki, co związane jest z dużym ryzykiem, bo nie wiadomo, czy nie kupię cieknącej. Co oczywiście nie ma sensu, bo cieknącą wiązkę już mam.
Tak więc powtarzam pytanie: kto robi takie rzeczy, gdzie i za ile?


Pozdrawiam
Piotrek

sasun71 - 9 Wrzesień 2019, 19:03

rurka przewód hydrauliczny i wyświetliło kilka pozycji na aledrogo..miedziane podejrzewam zakują z metra tak jak zakuwa się do hamulców..U mnie zakuwają nawet te z węża ale bardziej do maszyn i większy przekrój.Chodź trafiłem na taką ofertę oferta
pedro - 10 Wrzesień 2019, 08:48

Pytanie których przewodów bo nie napisałeś... A jest ich kilka
Piotrek D - 11 Wrzesień 2019, 10:53

No właśnie, nie napisałem który przewód, bo sam dobrze nie wiem. Z góry nie widać, a z dołu tym bardziej. Wiem tylko, że kapie mi na silentbloka z prawej strony i rozpuszcza gumę. Tak jak napisałem wcześniej; 1,5 roku temu było to zwykłe pocenie przewodów, a teraz wiszą ciężkie krople. Obym się mylił, ale mam wrażenie że bez demontażu całej wiązki się nie obędzie. Z tego co wiem, to element ten stanowi jedną całość i nie można wymontować tej uszkodzonej jednej rurki.
Dlatego napisałem ogólnie.

arturromarr - 11 Wrzesień 2019, 23:18

Zrób zdjęcie z jakimiś strzałkami, to pewnie doświadczeni w tym aucie koledzy określą, który to przewód.
Ja jeszcze nie dorabiałem przewodu, ale w innym temacie polecono mi tą firmę:
http://www.wotkta.pwpnet.pl/
Podobno wystarczy zmierzyć sznurkiem długość rurki, podać im średnicę i dorobią.

grigori333 - 12 Wrzesień 2019, 02:19

Piotrek D, Poczytaj tu KLIK
Piotrek D - 13 Wrzesień 2019, 11:53

Serdeczne dzięki za podpowiedź, ale do Trzebini trochę daleko - 220 km. Wcześniej Sasun71 zaproponował firmę ze swojego podwórka, czyli w Ostrzeszowie. Też daleko, bo 150 km. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że w rejonie łódzkim nie ma kogoś, kto się tym zajmuje. Owszem są warsztaty, które zakuwają węże, ale gdy mówię, że to do Citroena, to przecząco kiwają głowami. Więc albo rzeczywiście województwo łódzkie to biała plama w tym zakresie, albo jeszcze nie znalazłem, bo np. się nie reklamują.
Poczekam na forum, może ktoś znający temat podpowie dobrą łódzką firmę. A póki co, jeszcze raz serdeczne dzięki za wasze odpowiedzi.

sasun71 - 13 Wrzesień 2019, 18:09

Piotrek D, U mnie jest jeszcze jedna firma,ale też dorabia..Ja wpisałem zakuwanie węzy Ostrzeszów to się firmy pokazały o jakich nie wiedziałem,druga sprawa foto starego i zapytanie na maila nie boli,obojętnie gdzie w pobliżu ..Wtedy wysłać stare na wzór lub jechać jak się podejmą zrobienia
wojtis1990 - 14 Wrzesień 2019, 06:13

Zdemontuj stary przewód, jedź tam gdzie robią hydraulikę siłową do maszyn, koparek i powiedz że chcesz żeby zakuli nowy element elastyczny na starych końcówkach i ci to zrobią.
grigori333 - 15 Wrzesień 2019, 05:33

Dokładnie tak jak pisze Wojtek, wcale nie musisz mówić, że to citroen.
Nie wysyłam Cię do Trzebini, tylko podałem jak to można zrobić.

pedro - 21 Wrzesień 2019, 17:07

Kalisz bliżej :) a węże zakuwaja :)
Piotrek D - 15 Październik 2019, 17:21

Cześć,

Jeszcze raz dzięki wszystkim za cenne porady. Nadeszła wreszcie ta upragniona chwila i będę musiał wymontować te przewody. Serwis za montaż / demontaż woła 500 zł, co uważam że jest trochę za dużą kwotą. Czy ktoś z was zdejmował już te przewody? Trudne to jest? Pomożecie w tej kwestii? Chyba, że ktoś już opracował poradnik w tym zakresie, to chętnie skorzystam.

dejnekomirek - 15 Październik 2019, 18:30

Zanim zabierzesz sie za rozbieranie umiesc samochod na podnosniku. Zawsze latwiej z dostepem do srub mocujacych i koncowek przewodow. Nie zapomnij o spuszczeniu cisnienia , najlepiej Lexia, opusc auto najnizej jak sie da na podnosniku, spusc testerem cisnienie w ukladzie i odlacz baterie, aby uniknac nieoczekiwanego startu pompy przez, np. otwarcie drzwi. Oczywiscie, troche plynu wycieknie, ale to jest nieuniknione, wiec warto wczesniej zaopatrzyc sie w zapas ( mysle, ze 1l starczy ).
Wymienialem dwa razy prawy przedni przod i zajelo mi to okolo 1 godz ze wszystkim. Uwazaj , aby nie zgubic oringow uszczelniajacych ( najlepiej zaopatrzyc sie w nowe ) , jak rowniez sprawdzaj, czy wszystkie sa wyjete. Czasami stary oring pozostaje w gniezdzie i jesli wsadzimy koncowke z nowym oringiem w to miejsce moze to byc przyczyna wycieku. Po zmontowaniu opuszczamy pojazd na podnosniku, podlaczamy baterie , odpalamy silnik i ustawiamy podnoszenie. Gdy pojazd sie podniesie, usuwamy lapy podnosnika , opuszczamy na sam dol i sprawdzamy poziom plynu w zbiorniku i uzupelniamy. Jesli widac plyn na tzw. sitku, stan jest dobry. I to by bylo na tyle. Warto zamontowac wszystkie elementy mocujace przewody, bo brak jakiegos, albo niechlujny montaz moze przyspozyc klopotow w przyszlosci. Powodzenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group