Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Co nam mówi VIN - Dodatkowy palnik i rezystor grzejny HDI

Arek2397 - 6 Grudzień 2019, 17:43
Temat postu: Dodatkowy palnik i rezystor grzejny HDI
Witam,
Chcę się dużo dowiedzieć, bo dopiero zaczynam przygodę z przekonaniem do "francuzów"
Mianowicie nie rozumiem, co z tym rezystorem u mnie jest, bo mam wrażenie, że nie grzeje super szybko.
Moje auto jest wyposażone w chłodnicę egr i dlatego trochę szybciej się nagrzewa.
Czytałem też o podgrzewaczach wody w moim aucie i nie do końca wiem, czy u mnie jest, posiadam lexię jak coś.
Co do dodatkowy palnik to może być właśnie ten podgrzewacz wody? (czy to bardziej o webasto chodzi)
Dziś się przyjrzałem jak szybko na postoju nagrzewa się, wniosek od 1°C wzrastała temperatura co około 1°C co 5s (póżniej już wolniej).
Natomiast ciepłe powietrze zaczyna być około 3-7km.
Proszę o wytłumaczenie tego.

wojtis1990 - 6 Grudzień 2019, 19:11

Daj 8 ostanich VINu. Podgrzewacz wody to nic innego jak blok z czterema świecami żarowymi umiejscowiony przy wejściu przewodów do nagrzewnicy. Gdybyś miał dogrzewacz to byś słyszał pod zderzakiem dźwięk startującego małego odrzutowca.
Arek2397 - 6 Grudzień 2019, 19:27

73827493
Patrzyłem już na service.citroen.com i nie posiada ogrzewania dodatkowego jak i PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY (Nie wiem co to) również nie wiem co to rezystor grzejny i gdzie on jest.
Skoro nie ma podgrzewacza to chciał bym to założyć, tylko pytanie czy da się.

sasun71 - 6 Grudzień 2019, 20:53

Arek2397, Spójrz głęboko między akumulatorem a blokiem silnika,jest tam w mojej wersji na gumowym wężu wody kostka/blok a w niej 4 świece żarowe i podłączone przewody do nich pod gumowymi kapturkami-to ogrzewa szybciej płyn chłodniczy niczym elektryczny podgrzewacz wody jaki stosuje się w domu;) Chyba że w xsarze II tego nie ma..
Arek2397 - 6 Grudzień 2019, 21:41

Dzis spróbowałem odnaleść, ale lepiej będzie od spodu, bo aku przeszkadza, tyle to ja wiedziałem że to szybciej będzie podgrzewać i ma 4 świece (Ale skąd możecie wiedzieć jaką wiedzę mam, skoro takie pytania zadaje :roll: ) ale w jakim stopniu to podnosi temp.
A skoro mam kompa to czy można to jakoś sprawdzić?
Która to sekcja będzie, silnik czy bsi?

wojtis1990 - 7 Grudzień 2019, 08:16

Maszu na wejściu do nagrzewnicy dodatkowy podgrzewacz płynu chłodniczego ze świecami żarowymi. Nachyl się za silnikiem to zobaczysz, od spodu tego nie widać.
W jakim stopniu podnosi temperaturę to nigdy tego nie sprawdzałem, na pewno szybciej jeżeli jest sprawne. Najlepiej to wykręcić te świece i sprawdzić je na krótko. Gdzieś we wtrysku są temperatury chyba, musisz poszukać.

Arek2397 - 7 Grudzień 2019, 10:13

Zdemontowałem aku i obudowę i mam podgrzewacz wody i świece są sprawne (multimetr na oporność) tylko takie pytanko skoro to coś mam, a na kompie miałem wyłączone dodatkowe ogrzewanie (opcja zaraz pod "rezystor grzejny hdi") to coś da czy tylko zbędna opcja włączona?
A co z tym rezystorem? Gdzie on jest, co to jest? Nie musi być dokładnie.
Sory że tak łopatologicznie trzeba mi tłumaczyć :-D

Arek2397 - 7 Grudzień 2019, 12:32

Już ogarniam rezystor to właśnie ten podgrzewacz wody jest, a ten dodatkowy palnik to webasto, nie?
wojtis1990 - 8 Grudzień 2019, 09:04

Dodatkowe ogrzewanie to raczej dogrzewacz ( webasto / eberspacher ) a rezystor to podgrzewacz ze świecami żarowymi. O dodatkowym palniku to ja nie słyszałem.
Arek2397 - 8 Grudzień 2019, 09:51

Dziwi mnie fakt że włączyłem ten "dodatkowy palnik" i zero błędów.
Ogólnie to za bardzo chciałem żeby samochód grzał :mrgreen:
Dziękuję Panowie za pomoc :-)

sasun71 - 8 Grudzień 2019, 10:36

Arek2397, Czyli grzeje szybciej:)?
Arek2397 - 8 Grudzień 2019, 14:21

Nie czuję różnicy po włączeniu tej opcji palnika, ale trochę się zaniepokoiłem, bo wczoraj byłem na mieście szukałem długo parkingu i z 80 wzrosło do 90 jak w lato w korku (pewnie przez tą chłodniczkę egr).
Pytałem Brata jak u niego w opelku jest i ogarnąłem się, bo u mnie po 2km już coś czuć ciepeło z nawiewu, a u niego po 20.

sasun71 - 8 Grudzień 2019, 15:18

Arek2397, Masz dobrze:) Jeżdżę xsarą w wersji I i nawet teraz dochodzi szybko z grzaniem,druga sprawa jak się otworzy termostat po dojściu do 90 stp. to spadnie na około 75stp. i znowu wzrośnie ,minus tego systemu jak u mnie kiedy do pracy po 6km to czasem muszę podpiąć ładowarkę kiedy tak doi to podgrzewanie z prądu:-D A Akumulator mam już 5lat to też potrzebuje wsparcia bez tras..
Arek2397 - 8 Grudzień 2019, 15:36

No u mnie to samo aku 5 lat. Z rana 12,1v jak odpalam to do 10,5v schodzi.
Śmiać mi się chce, bo tak chwalą niemieckie auta jakie są zajebiste i tak dalej, a na takie coś nie wpadli (może wpadli, ale poźniej :lol: )
Do Brata wozu nic nie mam, ale znajomy jest pasjonatem audi (wedle mnie kaudi, bo "gówno zawinięte w papierek" gdzieś czytałem jaki komentarz) i się ciągle szyderczo wyśmiewał "nie kupuj samochodu na F i Francuzów"

sasun71 - 8 Grudzień 2019, 18:34

Arek2397, Do tej pory miałem w swych rękach same eFy;) czyli Fiat ,ford ,francuskie i żadne na drodze nie zawiodło,nawet punto po awarii komputera wtrysku wróciło do domu na dwóch tłokach :-P A co do aku mam podobnie bo podgląd na woltomierz w gnieździe zapalniczki jest, tyle że schodzi do 11v podczas grzania świec,Akumulator centra futura
Arek2397 - 29 Grudzień 2019, 20:08

Coś mi się nasunęło, żeby sprawdzić ten rezystor, więc w kompie go wyłączyłem.
Stwierdzam, że po wyłączeniu tego nie czuję różnicy.
Temp. była koło 1°C
Do pełnego nagrzania zajęło mi prawie 8km, czyli normalnie.
To albo to nie działa, albo działa, ale przy minusowych temperaturach.
Wyjaśni mi to ktoś, jakie muszą być spełnione warunki? (Czy to są te same co w Vag-ach jest?)
Nurtuje mnie to, że nie leci mega gorące powietrze z tego nawiewu, nie to, co w clio 1 benza, tam to okrutnie grzało.

sasun71 - 29 Grudzień 2019, 21:14

Arek2397, W Fordzie jak mnie przestała nagrzewnica grzać to była kompletnie zatkana..wstawiłem drugą używaną,druga opcja to czy suwaki ciepło zimno regulują grzaniem ..Co do grzania świecami to możliwe że tylko jak jest zimno ponieważ latem nie mam braków prądu na krótkich trasach;) (nie doładowany akumulator)
Jacoll - 7 Styczeń 2020, 18:40

Arek2397, nie wiem jak dokładnie wygląda sytuacja w Xsarze, ale w C5 mam tą funkcję załączona i grzeje tylko i wyłącznie jeśli na zewnątrz jest poniżej 7 stopni. Do tego trzeba dołożyć bilans prądowy... musi być na plus. Oczywiście całość zaczyna pracować przy włączonym odparowywaniu/grzaniu przedniej szyby. ;-)
Arek2397 - 7 Styczeń 2020, 19:05

Za kilka dni zrobię profilaktyczną płukankę układu chłodzenia.
Skoro jest duże zainteresowanie to dodam coś z nierówną pracą silnika, a mianowicie po dłuższym postoju falują obroty (kiedyś się nawet gasił samochód), pompa wysokiego była regenerowana i było przez pół roku dobrze.
Podejrzewam wtryski.
Aha dodam że jak wymieniałem podkładki pod wtryski to oczyściłem z syfu kanały itd. po montażu silnik ładnie chodził, w sensie nie szarpał przy zmianie biegów.
Z tą zmianą biegów to muszę bardzo się starać aby nie szarpać.

Arek2397 - 10 Styczeń 2020, 14:19

Jestem po wymianie pompy w baku, jest o niebo lepiej, nie ma już zrywów i szarpania przy dodawaniu gazu i odejmowania.
Również przepłukałem układ chłodzenia i jest troszeczkę lepiej.
W skrócie doprowadziłem ten samochód do stanu perfekt :mrgreen:
Aż miło jak chodzi sten silniczek HDi 8-)

Marek999 - 19 Styczeń 2024, 15:05
Temat postu: Re: Dodatkowy palnik i rezystor grzejny HDI
Też miałem z tym problem, ale potem się dowiedziałem, że to coś, co reguluje szybkość dmuchawy w klimatyzacji czy wentylacji. jeśli czujesz, że nie grzeje jak powinno, to pewnie coś z nim nie tak. jak zaczniesz to gmerać, pamiętaj tylko, żeby odłączyć akumulator, żeby się nie zelektryzować, a potem już jakoś tam będzie.

co do chłodnicy egr, to jest spoko, ale czasem to powoduje, że auto szybciej się nagrzewa. no i z tym podgrzewaczem wody, czy to Webasto, czy coś innego, to chyba fajna sprawa. pomaga w nagrzewaniu auta, zwłaszcza na zimę. lepiej sprawdź w instrukcji czy gdzieś tam, czy masz taki bajer.

co do tej temperatury na postoju, to normalne, że rośnie szybko na początku, potem się stabilizuje. a ciepłe powietrze po kilku kilometrach to też standard. samochody potrzebują chwili, żeby się rozkręcić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group