Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Zgasł silnik w trakcie jazdy.

olejjjj - 27 Grudzień 2019, 14:02
Temat postu: Zgasł silnik w trakcie jazdy.
Witam,
Od pewnego czasu w trakcie jazdy silnik przerywał, tak jakby na pół sekundy gasł. Ostatnio jadąc silnik zgasł i nie chciał odpalić. Dopiero po krótkiej chwili odpalał. na odcinku 8km zdarzyło się to 3 razy. w załączniku zamieszczam jakie błędy pokazuje Lexia. Proszę o podpowiedz czy to czujnik położenia wału, regulator napięcia czy jeszcze coś innego?

dejnekomirek - 27 Grudzień 2019, 14:30

Blad zbyt wysokiego cisnienia paliwa powoduje gasniecie silnika: od tego zaczalbym sprawdzanie. Podlacz Lexie i podejrzyj wartosc cisnienia . Przy rozruchu powinno przekraczac 200 Bar, ale na pracujacym silniku nie powinno przekraczac 400 Bar na wolnych obrotach, o ile silnik zapali, oczywiscie. Problem moze dotyczyc zacietego zaworu regulacji cisnienia paliwa. Pomaga tylko wymiana.
Wykasuj wszystkie bledy i zobacz, ktore po probie rozruchu pojawiaja sie na nowo. Jesli pojawi sie blad zlej wartosci predkosci silnika, albo zwarcie do +, wzglednie do - , itp. , sprawdz czujnik polozenia walu korbowego, a najlepiej wymien na nowy.
Zaczalbym jednak od cisnienia paliwa, gdyz system paliwowy w tym silniku czesto sieje takimi problemami. Druga sprawa, to rozladowany akumulator ( przy parokrotnej probie rozruchu tez sieje bledami w sterowniku silnika.
Niestety , bez podgladu parametrow ciezko jest cos diagnozowac na odleglosc.
Powodzenia.

olejjjj - 29 Grudzień 2019, 17:40

Dziękuję za odpowiedz. Załączam bardziej szczegółowo opisane błędy przed wykasowaniem ich oraz filmik po usunięciu błędów https://megawrzuta.pl/download/0d2d1073b007636104bdb226d1acc4e2.html.
Silnik zapalił bez problemu. Na razie brak jakichkolwiek błędów (w tygodniu będę jeździł to zobaczymy czy coś wyskoczy).

olejjjj - 29 Grudzień 2019, 22:09

Poprawny link:
https://megawrzuta.pl/download/0a90749136363d2387689fd25bd69336.html

Jacoll - 7 Styczeń 2020, 19:01

olejjjj, ile lat ma Aku? Troszkę malawo 12,1 na zgaszonym... ładowanie prawie książkowe. ;-)
hudyy_ - 11 Luty 2020, 13:46

U mnie było to samo i się okazało że padł czujnik położenia walka rozrzadu
jazo10 - 11 Luty 2020, 14:44

Najniższy to błąd 0336 - czujnik wału korbowego. W styczniu wymieniałem u siebie - potrafił zgasnąć w czasie jazdy. komputer nie dostając sygnału m.in z tego czujnika odcina paliwo. Jeżeli usterka nie jest trwała to po włączeniu zapłonu silnik działa.
olejjjj - 13 Luty 2020, 14:06

Witam, błędy skasowane. Akumulator wymieniony i niestety problemy nie ustąpiły. Na weekend wymieniam regulator ciśnienia paliwa i zobaczymy co będzie.
olejjjj - 18 Luty 2020, 12:24

W sobotę wymieniłem regulator ciśnienia. Dzisiaj po przejechaniu około 100km niestety znowu to samo. Zgasł w trakcie jazdy na kilka sekund i kilka razy przerwał. Wrócę do domu to sprawdzę jakie błędy pokarze.
olejjjj - 18 Luty 2020, 22:30

Załączam błędy jakie dzisiaj wyskoczyły po zgaśnięciu silnika.
jazo10 - 19 Luty 2020, 07:41

Obstaje przy czujniku wału. Tak samo gasł u mnie.
olejjjj - 20 Luty 2020, 09:53

Trudne jest dojście do tego czujnika wału korbowego?
jazo10 - 20 Luty 2020, 10:45

W silniku 1,6HDi jest koło dolnego koła paska rozrządu na dole. Trzeba ściągnąć pasek osprzętu , koło paska osprzętu i osłonę paska rozrządu- część dolną. Oczywiście koło z prawej strony również. Niestety nie wiem jak jest w twoim , nie miałem 2HDi.
Edit
Popatrzyłem na youtuberze i tam jest pokazana wymiana gdzie czujnik jest od skrzyni biegów.

sasun71 - 20 Luty 2020, 12:41

olejjjj, Mam 2.0hdi 90km w xsarze i chyba widziałem go od strony skrzyni u góry ale pewności nie mam jak jest w C5.W każdym razie wszystko z góry u mnie do zdjęcia co nad skrzynią wisi..
olejjjj - 25 Luty 2020, 10:33

Czujnik wału wymieniony w sobotę. Jak na razie brak błędów i szarpania. Wymiana banalnie prosta. Czujnik znajduje się przy kole pasowym. Nic nie trzeba demontować oprócz dolnej osłony silnika. Jeszcze raz dzięki za rady.
tunio - 27 Grudzień 2021, 19:55

Dzień dobry
Podepnę się. Moja C5 2,0 hdi RHF 140 KM zgasła w czasie jazdy i nie chce odpalić. "Magiczne pudełko" pokazało błędy: P1351 - obwód świec żarowych, P1164 i P1166 oba wskazują na obwód wysokiego ciśnienia paliwa, podgląd parametrów pokazał ciśnienie paliwa na rozruchu 150 do 160 MPa, co oznacza 1600 barów. To jest maksymalna wydajność pompy WC, Czy go oznacza uszkodzony lub zatkany lub zacięty regulator ciśnienia paliwa? A może coś innego?
Był jeszcze błąd P0336, ale po skasowaniu nie pojawił się więcej.
Pomóżcie, bo to już drugie moje auto, które stoi niesprawne...

sasun71 - 27 Grudzień 2021, 20:26

Podobnie i nie rozwiązane ,na koniec że czujnik wału korbowego..TU
tunio - 28 Grudzień 2021, 14:47

W uzupełnieniu, bo w ferworze walki uciekło:
to nie pierwszy raz zgasł.
Pierwszy raz zgasł w czasie jazdy jakiś dwa miesiące temu.
Ot - tak - sobie zgasł, bez objawów, kapryszenia, podrygiwania,
po prostu jechał i zgasł. Siłą rozpędu dotoczyłem się do miejsca
przy ulicy i zaparkowałem. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie odpalał.
Pojawił się komunikat o niesprawności hamulca elektrycznego
postojowego, chociaż ten działał bez zarzutu. Dość szybko pojawił
się ECOMONY MODE ACTIVE. Ale to może przez to, że aku ma 4 lata.
Następnego dnia odpalił, co prawda z ikonką "helikopterka", ale
do domu dojechałem. Podłączyłem moje "magiczne pudełko" za 4 dychy
i na darmowej aplikacji na smerfonie odczytałem błędy P0336, P1351, P1166
i P1164, które po skasowaniu i ponownym kilkakrotnym odpaleniu
nie powróciły. Potem po dobrym miesiącu auto zgasło w czasie jazdy
ponownie, ale po zatrzymaniu auta na skraju ulicy odpalił za pierwszym
razem. Ikonka czek zapaliła się i zgasła po kilkakrotnym uruchomieniu
silnika. Znowu te same błędy i znowu nie powróciły po skasowaniu.
Kilka dni temu auto znowu zgasło w czasie jazdy i tym razem już nie daje
się uruchomić. Błędy P1164 i P1166 po skasowaniu i próbie uruchomienia
wracają. Odczyt parametrów pokazuje, że ciśnienie paliwa wynosi zero na
spoczynku, przy próbie uruchomienia szybko wzrasta do 150 a nawet 160 Mpa,
co stanowi maksimum wydajności pompy WC.
Czy to znaczy usterkę czujnika ciśnienia paliwa, regulatora ciśnienia na pompie WC,
czy może coś innego?

dejnekomirek - 28 Grudzień 2021, 16:54

tunio napisał/a:
szybko wzrasta do 150 a nawet 160 Mpa,


Nie wiem jaka masz szkole za soba, ale to cisnienie jest zbyt male. Powinno przekraczac 200 Bar i niemozliwe jest , aby doszlo przy rozruchu do 16üü Bar. Nawet w przypadku zatarcia zaworu regulacyjnego moze dojsc do 300, 400 Bar. Niestety w tych programach diagnostycznych jest mnostwo bledow, rowniez jednostek, bo przeciez tlumaczenie robia tylko ludzie nie majacy pojecia o fizyce i mechanice. Gdzies popelniasz blad w przeliczeniu, albo blad jest w oprogramowaniu.
Na Twoim miejscu sprawdzilbym wielkosc powrotow , bo calkiem mozliwe, ze wtrysk, wtryski maja zbyt duzy przelew i to jest powodem gasniecia. Pompa nie jest w stanie wytworzyc cisnienia potrzebnego do prawidlowej pracy silnika.

tunio - 28 Grudzień 2021, 22:56

Wielkości przelewów nie sprawdzę, bo silnik nie odpala. Co do jednostek, które pokazuje moja aplikacja, to gdy silnik jeszcze pracował, pokazywała na wolnych obrotach coś pomiędzy 20 a 30 Mpa (ile dokładnie to nie pamietam), więc chyba prawidłowo.
Na innym forum już ktoś mi zapodał, że takie ciśnienie - 1600 barów - jest niemożliwe do osiągnięcia w czasie rozruchu. Skoro tak, to albo:
- czujnik ciśnienia paliwa jest uszkodzony i podaje fałszywy odczyt (w takim razie ciśnienie prawdziwe wynosi sporo mniej, a jeśli tak, to pozostaje pytanie o przyczynę odmowy uruchomienia silnika)
- aplikacja podaje fałszywy odczyt (w takim razie powstaje pytanie o prawdziwe ciśnienie paliwa, i to może być przyczyną odmowy uruchomienia silnika)
- regulator ciśnienia na pompie WC powoduje uzyskanie zbyt małego ciśnienia w szynie CR (a w takim razie dlaczego czujnik podaje taki odczyt? może patrz punkt wyżej?) i to może być powodem odmowy uruchomienia silnika

pedro - 29 Grudzień 2021, 00:48

Odepnij wąż dolotowy i spróbuj na plak, jak zagada to winny czujnik albo regulator na pompie, jak nie to odkręcić rurę metalową wchodzącą do dolotu z prawej strony, to jest rura od egr i odsunieta nią na bok żeby nie pierdziala w dolot odpal, jak działa to urwany grzybek egr czyli wada konstrukcyjna tego modelu, jak grzybek się urwie to całe spaliny idą do dolotu, auto się dusi spalinami i nie odpali za nic w świecie.
Najprostsza linia bez oporu bo turbo hamuje, fap hamuje a do dolotu nie ma nic na przeszkodzie.
Powodzenia

dejnekomirek - 29 Grudzień 2021, 15:34

Popsuty czujnik cisnienia nie bedzie pokazywac cisnienia kolo 0 na wylaczonym silniku, a po wlaczeniu rozrusznika 1600Bar , cos tu krecisz, albo zle interpretujesz. Po drugie, zbyt wysokie cisnienie tez moze blokowac rozruch. Jaki problem jest w podlaczeniu baniek na niepracujacym silniku i sprawdzeniu ilosci paliwa w nich (czy tez przewodach ) po dluzszym kreceniu? Jesli paliwo nie pojawi sie , masz czysty dowod na brak zezwolenia na start w sterowniku. Racje ma tez pedro, to tez moze byc przyczyna , ze silnik nie daje sie uruchomic. Znam przypadek tez urwanego wirnika turbiny, blokujacego wyplyw spalin , przez co silnik przestal odpalac. Pomijam , oczywiscie zerwanie paska rozrzadu, bo przeciez synchronizacja jest (pewnie w Twoim pudelku nie ma takiej informacji?), oraz uszkodzenie sterownika silnika. Sam mam duzy problem z 308 2.0 , wszystko jest w porzadku, nawet pokazuje dawki wtryskiwanego paliwa, a silnik ani drgnie. Na plaku pracuje, a nie dostaje paliwa. Latwo sprawdzac na miejscu, ale na odleglosc to tym bardziej wrozenie z fusow.
tunio - 29 Grudzień 2021, 16:01

Akumulator mam na prostowniku, bo jakoś tak szybcioszkiem traci moc przy kręceniu i wyskakuje ECOMONY MODE ACTIVE. Jutro zrobię test przelewów i będzie wiadomo.
Moje "magiczne pudełko" dostałem na alledrogo za 4 dychy, a aplikację pobrałem za darmoszkę, zawsze od czegoś trzeba zacząć...
Synchronizacji nie pokazuje. Pompa WC jest napędzana wałkiem rozrządu, więc pasek cały...

dejnekomirek - 29 Grudzień 2021, 23:03

Zostaly trzy mozliwosci podstawowe: Zbyt duzy przelew, przez co sterownik nie pozwala uruchomic silnika - uszkodzony ktorys z wtryskow, za wysokie cisnienie CR przez co sterownik nie pozwala uruchomic - uszkodzony czujnik wysokiego cisnienia (malo prawdopodobne), oraz uszkodzona tarcza impulsatora albo czujnik walu korbowego przez co brak synchronizacji i zezwolenia na wtrysk.
Otworz przelewy (zatkaj wezyk odprowadzajacy paliwo z przelewu, najlepiej zacisnij szczypcami do wezykow), zaloz banki i pokrec rozrusznikiem. Jesli w ktoryms wtrysku pojawi sie nadmierna ilosc powrotnego paliwa (wyraznie wiecej), ten wtrysk jest uwalony, warto go wykracic i sprawdzic, czy czasami nie leci z niego caly czas przy kreceniu rozrusznikiem (dosc czesty przypadek). Jesli paliwo nie bedzie pojawiac sie na powrotach wtryskow, sprawdz dobrze obwod czujnika walu korbowego, najlepiej Lexia (diagbox) , bo do dzisiaj nie wiesz, czy jest synchronizacja miedzy walem korb a walkami rozrzadu, bo to tez blokuje start. To, ze pompa kreci sie z walkiem rozrzadu, nie oznacza, ze rozrzad jest aktualnie dobrze ustawiony (synchronizacja) , co juz jest powazna przyczyna braku wtrysku.
Widze, ze wstapiles do elektrody. Wcale nie dziwie sie, ze szukasz porad w kazdym miejscu.
Po staremu : powodzenia.
P.S. Stawiam na przytarty wtrysk, ta wartosc cisnienia powinna byc wieksza , zbyt duzy przelew ogranicza cisnienie pompy, albo jest zatkany filtr paliwa( o jednostkach juz pisalem, to dosc popularny blad tlumaczy we wszystkich testerach )

tunio - 30 Grudzień 2021, 23:33

Próbowałem na plaku - zagadał, póki był plak - jak się skończył, zatrzymał się. To na razie tyle.
sasun71 - 31 Grudzień 2021, 09:12

dejnekomirek, Zapytam aby skoro na plaku zagadał..ta wersja ma pompę paliwa w baku? Bo w C4II już nie mam, ale corsina rodziców zgasła bo spaliła się pompka i to był koniec jazdy..dobrze że to było 100 m od domu.. chociaż mu się gasło ale jeszcze zapalał widzę wcześniej.Pozostaje jeszcze zapchane sitko w baku..(ale to już by musiał niezły syf zaciągnąć )
dejnekomirek - 31 Grudzień 2021, 15:54

Odezwanie sie silnika na plaku to oznaka, ze mechanicznie jest wszystko w porzadku - problem dotyczy sterowania wtryskiem, a to juz moze dotyczyc wielu spraw, chociaz najczesciej dotyczy braku zezwolenia na start. Brak odpowiedniego cisnienia CR, brak synchronizacji (w tym brak sygnalu walka, albo walu, albo w zlym momencie). Ten silnik ma pompe zblokowana z pompa wysokiego cisnienia, bardzo zawodny element, czesto problemy pojawiaja sie po przebiegu 150, 200 tys.km- zla konstrukcja. Dotyczy to Siemensa, ale pojawia sie rowniez w Delphi. Pierwszym objawem jest duzy problem z zassaniem paliwa po wymianie filtra , koniecznosc dlugiego pompowania pompka pomocnicza (reczna) oraz gasniecie silnika po rozgrzaniu pompy. Po ostygnieciu odpala. Do tego zuzyte wtryski i problemy rosna.
W tym wszystkim jest jeden problem: na odleglosc ciezko ocenic, a pisanie o metodach sprawdzenia to ksiazka, a i tak nie da sie opisac wszystkiego. Czesto tzeba miec tez szczescie i oczywiscie dowiadczenie. No i czesto trzeba miec tez troche sprzetu do diagnozy. Wielu kolegom tutaj wydaje sie, ze jak kupia apke na komorke i jakis interfejs to rozwiaza wszystkie problemy. Siedze w zawodzie mnostwo lat, mam wiedze i duzo praktyki, dostep do sprzetu i elektronikow, a i tak zdarzaja sie sytuacje, ktorych nawet serwis nie moze ugrysc. Wspolczesne silniki to naprawde skomplikowane tematy.
Zycze Wam wszystkim wiecej sukcesow w naprawach, mniej problemow w Nowym 2022 Roku!

P.S. Zatkanie filtra w zbiorniku tez jest mozliwe, ale to szybko wyjdzie przy pompowaniu paliwa recznie, a nawet przy normalnej pracy silnika, bo potrafi zassac pompke, splaszczyc ja podcisnienie w przewodzie do zbiornika i brak paliwa na wylocie. Mozna tez zajrzec do smoka w zbiorniku ( czasami mozna naprawde mocno sie zdziwic i to nie tylko w dieslu). Mialem kiedys przypadek w Skodzie TSI - brak mocy. Wymieniono rozrzad, pompe wysokiego cisnienia, czujnik paliwa, regulator cisnienia , a okazalo sie , po spaleniu pompy, ze zapchany byl filtr na wejsciu pompy w zbiorniku. Nigdy wczesniej nie widzialem takiego stanu, a auto cale zycie jezdzilo w Niemczech.

pedro - 4 Styczeń 2022, 21:54

A ja dalej będę uważał że to egr 😜 odkręcić rurkę i odpalić skoro gada na plaku
tunio - 11 Styczeń 2022, 20:08

Już od kilku dni auto jeździ i odpala na widok kluczyka.
Powodem niesprawności było - NIEWIADOMOCO.
W chwili zgaśnięcia wskaźnik paliwa pokazywał dość co-nieco
powyżej rezerwy. W mirę upływu czasu i prób naprawienia-odpalenia
wskazówka opadała i zaświeciła się dioda rezerwy.
Najpierw dolane było 5 litrów paliwa i silnik zaczął odpalać,
ale dalej świeciła rezerwa. Potem natychmiast pojechałem zatankować
i tu zaskoczenie: pistolet odbił po nalaniu 50 litrów z małym ogonkiem.
Zbiornik ma pojemność 70 litrów, więc nawet przed dolaniem tej piątki
było w nim jeszcze ok. 15 literków.

Na szczęście dzięki pomocy forumowicza z innego klubu mam już DiagBoxa
we w miarę nowej wersji i jutro (albo pojutrze, jak praca pozwoli)
zabieram się do konkretnego prześwietlenia auta, dam znać, co i jak.

dejnekomirek - 12 Styczeń 2022, 12:22

Na Twoim miejscu wyjal bym ssak ze zbiornika. Wyglada na to , ze przy mniejszej ilosci paliwa nie przedostaje sie do systemu paliwowego w wystarczajacej ilosci, koniecznej do stworzenia odpowiedniego cisnienia w CR. Przy wiekszej ilosci paliwa przelewa sie gdzies bokiem i to wystarcza , aby silnik pracowal. Teraz bedzie trudno (pelny zbiornik) , ale po zmniejszeniu ilosci paliwa w zbiorniku , zajzalbym tam.
sasun71 - 12 Styczeń 2022, 18:17

tunio, I jeśli zajrzysz do baku to raczej będzie trudno z nakrętką a i uszczelka nakrętki raczej nowa, bo ta będzie jak plastyk po tak długim czasie i już nie wróci na swoje miejsce-będą wycieki..przerabiany temat dwa razy..
tunio - 2 Kwiecień 2022, 20:09

Przedwczoraj powtórzyła się sytuacja ze zgasnięciem silnika w czasie jazdy.
Tym razem mam już DiagBoxa i ten pokazał takie błędy:

A4C0 - prawe tylne światło pozycyjne (ale świeci)
F5FF - nagła usterka reinicjalizacji inteligentnego modułu sterującego (BSI - to mój przypis)
P1607 - ograniczenie prędkości samochodu - informacja niespójna
P0336 - brak sygnału obrotów silnika/błąd miejscowy
P1166, P1164 - sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa / złe ciśnienie w kolektorze / błąd miejscowy
F406 - błąd czujnika ciśnienia oleju
U 1208 - usterka komunikacji z kalkulatorem silnika lub z kalkulatorem ABS/ESP

Po skasowaniu błędów powróciły:
P0215 - obwód przekaźnika zasilania kalkulatora wtrysku
C1178 - wewnętrzny błąd kalkulatora (ten błąd wyświetlony trzy razy pod rząd)
A4C5 - za niskie napięcie (ten błąd wyświetlony dwa razy pod rząd)
P0215 - ponownie
A4C0 - ponownie

Auto nie odpaliło. Po dłuższej chwili kręcenia aku padł. Wyjąłem aku, zabrałem do domu,
podładowałem, następnego dnia włożyłem do auta i "CÓD!" auto odpaliło.
Helikopterek świeci, ale do domu dojechałem.

Podłączyłem znowu DiagBoxa i wyszły takie błędy:

Czy ich przyczyną (choćby jedną z kilku) może być słaby aku? Ten w aucie ma 5 lat.
Jeśli są jeszcze inne przyczyny, to jakie i jak się zabrać do ich usunięcia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group