Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Płyn chłodzący w gniazdach wtrysków

Black73 - 2 Luty 2020, 09:51
Temat postu: Płyn chłodzący w gniazdach wtrysków
Witam.
Jestem posiadaczem C4 picasso 1,6 hdi kod silnika 9 Hz. Od jakiegoś czasu zaczął znikać płyn chłodzący, a we wgłębieniach przy wtryskach pojawiały się spore ilości. W tej chwili ściągnięta jest pokrywa zaworów i po wykręceniu wtrysków 3 i 4 okazało się że w gniazdach jest płyn chłodzący i biała maź, której nie ma nigdzie indziej. Dodam, że sprawdzany był płyn chłodzący na obecność spalin i nic. Auto nie kopci na biało, węże z płynem nie są twarde ani spuchnięte. Dodatkowo wywaliło uszczelkę pod pokrywą zaworów. Nie ma również wzrostu ciśnienia w układzie chłodzącym. Płyn znika bardzo szybko. Po znalezieniu płynu w gniazdach wtrysków zastanawiam się czy nie jest czasami pęknięta głowica. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny. Może ktoś spotkał się z czymś takim?
Pozdrawiam

sasun71 - 2 Luty 2020, 12:03

Nie wiem jak jest tutaj ale kiedyś trafiłem na filmik niemiecki jak od góry zalewało płynem chłodniczym,stwierdzono przegnicie zaślepek metalowych które były gdzieś u góry silnika jakie są w bloku sinika.To wyglądało że w głowicy jak dobrze pamiętam.Koledze zaś w oplu bałagan robiła pompa wody-bo jak opowiadał miała połączenie z olejem,więc miał maź w oleju..tyle że auto z racji stanu poszło na złom.Trzeba by poszukać fot w necie samej głowicy by zobaczyć jej konstrukcje..Jest jeszcze takie coś jak chłodniczka oleju i czasem to ona przecieka tylko nie mam wiedzy czy jest w tym silniku.Taka Głowica?
dejnekomirek - 2 Luty 2020, 12:27

Witam. Musisz wytworzyc nadcisnienie w ukkadzie chlodzenia i obserwowac czy nie pojawiaja sie wycieki. Czesto , przy znikajacym plynie wycieki pojawiaja sie dopiero w momencie , gdy cisnienie w ukladzie podniesie sie. Zostaw te wymontowane wtryski i obserwuj, czy nie pojawia sie slady wycieku. Po znalezieniu miejsca wycieku podejmij decyzje odnosnie naprawy. Cisnienie mozna smialo podniesc do 1.5 Bar. Sa do tego specjalne pompki z zestawem korkow wlewu.
To , ze plyn pojawil sie w okolicach wtryskow nie wynika, ze gniazda sa nieszczelne. Plyn moze podciekac z calkiem innego powodu, np. dziura w wezu doprowadzajacym plyn itd. Nie sadze, aby byla to wada glowicy, ale …. Bardzo czestym powodem ubytku plynu sa chlodnice EGR - nie ma zadnych sladow wycieku, plyn znika i mechanicy diagnozuja awarie uszczelki pod glowica. Znam przypadki, ze wymieniono silnik, a usterka trwala nadal. Dym na bialo z wydechu swiadczyl o dalszym dostawaniu sie plynu do cylindrow. Ale to inny temat.
Warto najpierw zrobic dokladna diagnostyke, aby odkryc powod problemu. Zbyt pochopne dzialanie podnosi tylko koszty naprawy, albo wyklucza naprawe przez zbyt duze koszty. Powodzenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group