Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - gaśnie w czasie jazdy przy depnięciu

maveric - 10 Sierpień 2020, 12:54
Temat postu: gaśnie w czasie jazdy przy depnięciu
Witam,

Przy dłuższej (ponad 50km) jeździe jak jest gorąco (tylko latem) jak mu depnę to potrafi zgasnąć. Nie ma problemu z odpaleniem, i można jechać dalej.
Odczytałem takie błędy (Program Delphi, ale mam też chińską Lexię) - akurat Delphi miałem szybko pod ręką

P1112 - Informacja o ciśnieniu paliwa;wykrycie nieszczelności układu wysokiego ciśnienia
P0100 - Czujnik przepływu masy powietrza, obwód otwarty/zwarcie do uziemienia
P0340 - Sygnał prędkości silnika, niespójna wartość
P0221 - Sygnał pedału przyśpieszenia;zgodność między przewodem 1 i 2

Pompa paliwa w baku - niskiego ciśnienia wymieniona.Po wymianie filtra paliwa tak samo się działo. Jak jadę bez szaleństw, to jest OK. Teraz robię tak, że na trasie co jakiś czas lecę na luzie, to pomaga.
Macie pomysł, jak to ugryźć ?

Pozdrowienia
Irek

sasun71 - 10 Sierpień 2020, 13:57

maveric, Nie wiem jaką masz obudowę filtra ale podobny objaw miałem że 130/h silnik gasł bo brakowało paliwa z powodu wadliwych zaworków w obudowie filtra,kopał bym daleko a pomógł dejnekomirek że tam może być problem ,za co mu dzięki :-) PS. wymiana pompy paliwa u mnie pomogła tylko częściowo bo była bardziej wydajna..link do tematu
dejnekomirek - 10 Sierpień 2020, 17:23

Witam. Zrob probe przelewowa wtryskiwaczy, mozliwe, ze tu lezy problem. Rowniez przelew na obrotach. Zbyt duzy przelew moze znacznie obnizyc wydajnosc pompy CR. Rowniez zaworek w obudowie filtra paliwa - jego uszkodzenie tez moze dawac objawy uszkodzonej pompy CR.
Mozliwe tez uszkodzenie czujnika polozenia walu korbowego, ale to tylko blad chyba.Silnik gaslby po nagrzaniu w roznych momentach.
Zobacz w Lexii , jak zachowuje sie cisnienie paliwa w czasie jazdy. Spadek cisnienia bedzie wylaczal silnik. Sadze, ze wtryski zaczynaja sie konczyc i duze przelewy zanizaja cisnienie paliwa.

maveric - 11 Sierpień 2020, 07:45

Obudowa filtra to Bosh taki jak na zdjęciu.
Gdzie znajdę te zaworki ? Lub regulator ciśnienia ?

Ogarnę sobie pozostałe auta, abym miał czym jeździć i wezmę się za sprawdzenie przelewów.

Ma ktoś linka jak podłączyć poprawnie te przelewy ? Odłączam od jednego wtryskiwacza , a to co idzie do drugiego to zaślepiam ?

Pozdrawiam
maveric

sasun71 - 11 Sierpień 2020, 08:30

Obudowa filtra jak w mojej xsarze,według mnie tylko wymiana,ja kupiłem cały za około 100 zł,regulator ciśnienia masz pewnie też Bosch i jest na pompie CR,koszt nowego ponad 300 zł
maveric - 13 Sierpień 2020, 12:11

a to na zdjęciu "coś" co jest na przewodzie paliwowym zasilającym to co takiego ?

Pozdrowienia
maveric

P.S.
Chcę zrobić próbę przelewową, ale boję się wyciągnąć te króćce przelewowe z wtrysków.
Mogę je swobodnie wyciągnąć (po usunięciu zawleczek oczywiście) ? Czy mogą się ułamać, pęknąć ?
Czy od razu muszę się zaopatrzyć w uszczelki ? Czy jeśli nic nie cieknie to zostawić stare ?

dejnekomirek - 13 Sierpień 2020, 17:12

Witam. To co pokazujesz na zdjeciu pierwszy raz widze w silniku Xantii. Wyglada na jakis regulator cisnienia paliwa w zaleznosci od podcisnienia w rurze dolotowej - raczej w benzynie takie cos mialoby zastosowanie. W zadnym dieslu nie widzialem nic podobnego. Duzy znak zapytania?
Odnosnie proby przelewowej - sciagamy wszystkie koncowki ( mozna pomoc sobie malym srubokretem, gdyz bardzo latwo mozna urwac krocce od wezykow). Uszczelki warto wymienic na nowe, bardzo latwo jest je uszkodzic przy montazu. Do kazdego wtryskiwacza wkladam w miejsce odplywu strzykawke lekarska bez tloka ( dobierz wielkosc strzykawki do otworu we wtrysku), tak aby polaczenie bylo szczelne. Trzeba tez zaslepic wezyk odplywu , po odczepieniu zespolu koncowek, czesto uzywam swiecy zarowej - dobrze pasuje.
Odpal silnik i obserwuj przyrost poziomu paliwa w strzykawkach. Po okolo 2 min powinno pojawic sie okolo 30 ml paliwa w kazdym wtryskiwaczu. Jesli gdzies napelnia sie szybciej , wyraznie wiecej , to ten wtryskiwacz trzeba naprawic, albo wymienic na dobry. Mozesz te sama probe powtorzyc na obrotach ( okolo 2 tys obrotow i zobaczyc , czy czasami na ktoryms wtrysku wyraznie przyrasta ilosc paliwa, wnioski , jak wyzej. Do tej proby warto rowniez dolaczyc parametr korekcji wtrysku. Jesli proba przelewowa pokrywa sie z korekcjami na plus , tym bardziej swiadczy to o uszkodzeniu danego wtrysku.
Pamietaj, ze te proby sa tylko wstepne, prawdziwy stan wtryskow okresli dopiero badanie na specjalnej maszynie do wtryskow . Jesli te proby wykaza uszkodzenie wtryskow, warto wymontowac wszystkie i dac do sprawdzenia, ktore okresli prawdziwy stan wtryskow i w zaleznosci od wynikow podjac decyzje o wielkosci naprawy.

sasun71 - 13 Sierpień 2020, 20:32

maveric, W hdi tego nie mam w xsarze...wygląda to oryginalnie..
maveric - 13 Sierpień 2020, 22:42

to cos nie jest do czegokolwiek podłączone. Wisi na przewodzie paliwowym
pedro - 14 Sierpień 2020, 07:42

Walczyłem ostatnio z ojca hdi, objawy trochę podobne z tym że on jeszcze ciężko palił. Winne było parę elementów, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa był zasyfiony, filtr był zapchany...
sasun71 - 14 Sierpień 2020, 21:11

maveric, Może to zawór zwrotny paliwa.. :roll: ?
maveric - 16 Sierpień 2021, 09:38

Witam,
Koledzy, problem z gaśnięciem cały czas aktualny. Wymieniłem cały filtr paliwa, usunąłem "te cós" (tłumik ciśnienia paliwa) na dopływie paliwa, odkręciłem i wyczyściłem to "cos" na pompie paliwa (fuel presure regulator), ale nie pomogło.
Podpowiecie co jest czym w tym układzie ?
Na pompie (BOSH) jest ten właśnie regulator i na górze jeszcze jakiś czujnik. Dodatkowo na listwie paliwowej ją jakieś dwa lub trzy czujniki.
Możecie zasugeorwać co warto na początek jeszcze podmienić ?
Zmierzyłem przelewy, nie jet źle, więc podejrzewam najbardziej ten regulator.

Problem występuje tylko przy "depnięciu", jak jak potrzeba więcej mocy.

alvarinio - 16 Sierpień 2021, 12:15

Obstawiam zawór zwrotny paliwa na pompie
alvarinio - 16 Sierpień 2021, 12:17

Właśnie jak depniesz potrzebujesz więcej mocy a to oznacza że potrzebuje więcej paliwa musisz pod kompa podpiąć nie falują ci obroty na wolnym ?
sasun71 - 16 Sierpień 2021, 18:51

maveric, Czytam pompa Bosch,to masz 2.0hdi ?Bo opis masz mniej? Mnie tak robił jak obudowa filtra paliwa szwankowała i zamiast na pompę szło paliwo z powrotem do baku.też brakowało mocy ,potem gaśniecia się zdarzały albo check.Taką wymieniałem
dejnekomirek - 16 Sierpień 2021, 21:23

Istnieje przeciez prosty sposob na znalezienie odpowiedzi na pytanie o przyczyne takiego zjawiska. Wystarczy zrobic diagnoze testerem z podejrzeniem parametrow. Juz same bledy zapisane w sterowniku moga dac odpowiedz. Przyczyn moze byc duzo: przeciek w ukladzie paliwowym, a wiec zbyt duze powroty na wtryskach i zbyt duze spadki cisnienia z tego powodu. Brak pracy trzeciego tloka w pompie ( ten niby czujnik na jednym tloku pompy) - mozna to zdiagnozowac. Slaba pompa wstepna w zbiorniku oraz padniety zaworek w obudowie filtra ( nie filtr) , objawy tego zaworka czesto sa podobne do padnietej pompy wysokiego cisnienia. Oczywiscie rowniez slaba wydajnosc pompy wysokiego cisnienia , pompy Boscha raczej szybko nie padaja, smialo przejada pol miliona i wiecej.
Najczesciej powod lezy w zaworku filtra (musi utrzymywac cisnienie 1 Bar przed pompa wysokiego cisnienia), albo padniete wtryski (zbyt duze przelewy) i spadek cisnienia , bo pompa nie jest w stanie wytworzyc odpowiedniego i silnik gasnie (elektronika odcina zaplon).
Wszystko mozna przetestowac i znalesc winowajce takiego stanu .
Tak naprawde to masz winowajce na samym poczatku, ale dalej tego nie widzisz: Blad P1112 - to wyglada na zbyt duze powroty wtryskow. Wtryski do naprawy!
Diesel to skomplikowana maszyneria i naprawde bardzo droga w naprawach. A jesli nie naprawisz, to zadnej przyjemnosci z jazdy nie bedzie, pomijajac ekologie.
Radze tez wymienic na nowa obudowe filtra paliwa, ona tez juz jest niemloda....

maveric - 30 Sierpień 2021, 14:07

Witam,
Więc tak,
cały filtr paliwa wymieniony (cała obudowa), regulator ciśnienia paliwa wymieniony, i problem ciągle występuje.
Przelewy zrobiłem ale tylko na wolnych obrotach (ponoić nie wyglądają źle)
Problem zaczyna występować jak silnik się rozgrzeje, jak jest chłodny (do 30 km dystansu) nie ma problemu.
Pozostanie przejechać się jeszcze z podpiętym kompem i sprawdzić przelewy na rozgrzanym silniku.
Ale coś mi się wydaje że faktycznie mogą być problemy z wtryskami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group