|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Modernizacja, tuning - Sprzęgło Xsara II 2.0 HDi
Arek2397 - 1 Styczeń 2021, 19:24 Temat postu: Sprzęgło Xsara II 2.0 HDi Witam,
Ślizga mi się sprzęgło po chiptuningu.
Przed chipem 105km i 250nm, po 130km i 295nm (mogło być 140 ale tuner odradził) i teraz pytanie, czy powinienem wymienić sprzegło.
Podobno było wymiennane sprzęgło.
Dodam że przed chipem zawsze miałem problemy z ruszaniem i zmianą biegów (strzelałem sprzęgłem) obecnie po dodaniu gazu w podłogę od 2000obr/min do 3000obr/min jest poślizg.
Ciekawostka to jak mam samochód na 1 lub 2 biegu i próbuję go przepchnąć, to jest taka strefa sprężysta z wyraźnym skrzypieniem ze skrzyni.
Arek2397 - 2 Styczeń 2021, 12:28
A tu wykresik.
Arek2397 - 2 Styczeń 2021, 21:39
To może inaczej. Jak będę chciał wymienić sprzęgło, to mam wybrać to samo do 109km czy już mocniejszy docisk?
Arek2397 - 14 Styczeń 2021, 17:19
Ale tłumy ludzi, ani jedna osoba, która mogłaby coś podpowiedzieć.
A więc dowiedziałem się, że wymiana sprzęgła była zrobiona przy 120tyś przebiegu, a teraz mam 284tyś i powtórzę pytanie, czy lepiej kupić standardowe sprzęgło, czy już mocniejszy docisk?
wojtis1990 - 14 Styczeń 2021, 18:22
Ja bym nic nie zmieniał.
Arek2397 - 14 Styczeń 2021, 19:32
No takiej odpowiedzi się nie spodziewałem , ale jak już jest, to mogę się dowiedzieć dlaczego?
Czyżby nowy komplet też mógłby się ślizgać, a z mocniejszym dociskiem byłby kłopot, bo nie pasuje nic innego?
dejnekomirek - 14 Styczeń 2021, 21:17
Witam. Mily kolego. A jakiej odpowiedzi spodziewales sie? Sprzeglo to skomplikowane urzadzenie, dopierane pod wzgledem przenoszonego momentu i zakladanej trwalosci. Zadne katalogi czesci zamiennych nie podaja tych parametrow. Liczy sie tylko model , typ silnika. Nikt nie podaje dla seryjnych silnikow odmian tunningowych sprzegiel. Istnieja na pewno wzmocnione odmiany sprzegla, ale po pierwsze katalogi maja firmy tunningowe, a po drugie ich ceny czasami sa kosmiczne.
Radze wiec poszukac w necie tych wiadomosci, albo samemu dojsc do sedna problemu. Z drugiej strony sprzegla liczone sa z zapasem, a ktos podnoszacy moc i moment silnika musi liczyc sie z wiekszymi kosztami ukladu przeniesienia napedu, chociaz paro % podniesienie mocy nie jest zadnym problemem. Znam ludzi, ktorzy podnosza moc o pareset % i wtedy zakladaja sprzegla kosztujace duzo wiecej niz ta Twoja Xsara z hdi.
To forum jest dla zwyklych uzytkownikow, pragnacych samemu cos zrobic przy swoim samochodzie i nie ma nic wspolnego z ludzmi przerabiajacymi samochody w pseudosportowym kierunku. Nikomu tu zaimponujesz podniesieniem mocy i szukaniem odpowiedzi na dziwne pytania. Jestem pewien, ze dasz rade samemu sobie wyliczyc jakiego sprzegla potrzebujesz, masz tez wiedze jak i jakich dokonac przerobek, aby Twoje sprzeglo dzialalo sprawnie. Nie mam takiej wiedzy, chociaz uczylem sie tego w szkole i kiedys nawet umialem to zrobic. Zycze powodzenia
P.S. Najszybciej sprzeglo niszczy umiejetny kierowca...
Arek2397 - 14 Styczeń 2021, 22:41
Konkretna odpowiedź tego potrzebowałem, może ktoś jest wściekły na mnie, więc przepraszam, ale nie jestem mechanikiem, więc się pytam (kto pyta, nie błądzi).
Owszem są części droższe od mojego samochodu i niech tak zostanie, nie jestem zazdrośnikiem i nie wywyższam się tym, że zachipowałem, przecież każdy to może zrobić.
Wydaję mi się, że też jestem zwykłym użytkownikiem pragnący zrobić coś samemu, dlatego się pytam, a nóż widelec ktoś to przeczyta i zrobi, tak jak tu będzie napisane.
Moje auto sportowe czy tam luksusowe nie jest, sporo mu brakuje, ale i tak jeżdżąc nim, sprawia mi przyjemność, pomimo że jego wartość jest mniejsza niż 5 tyś.
Ja mam jeszcze więcej pytań, ale się boję zapytać a co gorsza zostać wyśmiany na forum, że zadaje głupie pytania.
wojtis1990 - 15 Styczeń 2021, 07:37
Ja bym nic nie zmieniał bo jestem raczej za seryjnym autem. Czasem wprowadzam drobne modyfikacje wizualne lub użytkowe. O Xsarze jest wiele informacji. Szukaj, czytaj i pytaj. Chętnie się tu wymieniamy doświadczeniami.
sasun71 - 15 Styczeń 2021, 18:16
Arek2397, Rajdówki z tego nie będzie Ale skoro zadowala to ja mam xsare aby 90km i to w kombi A co do sprzęgła..to jak wymieniłem je w punto II na lepsze valeo,to żona myślała że niczego nie naciska tak lekko szło ,stare to noga bolała po mieście Tu każda opinia ,mądra czy nie.. jest ok jak wyprostowana po fachowemu ,byle nie szło na noże Warto by szukać info na czym ścigano się w rajdach bo Xsara je wygrywała A tam raczej nie było ,,normalnego '' sprzęgła.Znalazłem aby sprzęgło do xsary firmy ale cena powala ..moment obrotowy ponad 300nm. I to do innego silnika w opisie.
Arek2397 - 18 Styczeń 2021, 19:36
Faktycznie cena zacna
Wstępnie poszukałem zestawu, pasuje do mojego według allegro, nawet są montowane do 140 konnego silnika , czyli powinno działać dobrze , proszę mnie poprawić jeżeli jestem w błędzie?
Arek2397 - 18 Styczeń 2021, 19:42
Obecnie też mam valeo, ale mocno skatowałem ten zestaw , nawet łożysko huczy przy wysprzęgleniu, jak blow off
sasun71 - 18 Styczeń 2021, 20:11
Luka mam w xsarze 90km,a że dużo jazdy na miejscu już czasem coś szarpie,mam wrażenie że to początek końca, o ile nie jakaś poduszka skrzyni lub wahacz jak kiedyś ;)Mnie łożysko nie buczało a pewnego dnia hałas jak szlifierka kątowa i kulki posypały się przy demontażu sprzęgła(jeszcze wtedy oryginalne fabryczne)
Arek2397 - 18 Styczeń 2021, 21:40
sasun71 napisał/a: | mam wrażenie że to początek końca | Jaki przebieg na tym zestawie?
sasun71 - 19 Styczeń 2021, 18:24
Arek2397, Coś może 50 tyś, km ale jazda typowo miejska,nonstop lewarowanie biegami,tras bardzo mało,i o dziwo nie zawsze tak się dzieje;) Jak ciepło to nie występuje..A w zasadzie tez po wymianie linki ze samoregulacją,niby oryginał,poprzednia pedał sprzęgła przy zmianie z 4 na 5 bieg wpadł w podłogę Myślałem że pokonałem słoneczko na wylot,a to samoregulator wyzionął ducha.Dodam że ślizganie nie występuje ,łapie ruszanie kawałek od dołu..
Arek2397 - 15 Marzec 2021, 19:12
Wymienione sprzęgło i jest mega dobrze . Nie sądziłem, że tak lekko może sprzęgło chodzić.
Co prawda jak dam pedał w podłogę to lekko się ślizgnie, ale już niemiłosiernie odpycha się.
Wpadł zestaw LUK 623304300 a chciałem 623 3141 00 ten miał mniejszą powierzchnię przylegania, ale za pewne mocniejszy docisk
Po wymianie spytałem mechanik, jak ten zestaw wyglądał i powiedział, że łożysko wraz z tuleją zaczynało siadać, a tarcza całkiem spoko.
|
|