|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
C8 / Evasion / Synergie - Prośba o interpretację print screenów
darbro - 18 Czerwiec 2021, 21:12 Temat postu: Prośba o interpretację print screenów Cześć. Prośba do znawców tematu. Podłączyłem Lexię i się trochę zaniepokoiłem . Czy mam problem z przeładowaniem Turbo i z wtryskami? Zupełnie się nie znam dlatego proszę o pomoc. Pozdrawiam
dejnekomirek - 20 Czerwiec 2021, 11:59
Witam. Masz wyrazny problem z cylindrem 4, korekcja jest zbyt duza. Moze to oznaczac zapchany wtryskiwacz, ale tez moze znaczyc problem z kompresja w tym cylindrze. Zrob probe przelewowa i jesli na tym wtrysku jest wiekszy przelew, wtrysk jest do naprawy (moze byc ). Przeladowanie raczej w normie, pomiar robiles przez dodanie chwilowe gazu, cisnienie moze chwilowo miec wyzsza wartosc. Martwi mnie duza wartosc ilosci powietrza, co moze swiadczyc o problemie z EGR, ale: jesli silnik pracowal dluzsza chwile , EGR nie pracuje. Wlacza sie po krotkim dodaniu gazu i wtedy ilosc przeplywajacego powietrza powinna oscylowac w okolicy 300 mg/raz. Oczywiscie otwrcie zaworu powinno siegac okolo 70 % i wiecej.
Generalnie jesli silnik pracuje dobrze, odpala bez dymienia i zachwian, ma moc i nie spala duzych ilosci paliwa, mozesz smialo jezdic dalej. Podejzewam jednak, ze masz jakies problemy i dlatego robiles testowanie. Mysle, ze oddalbym wszystkie wtryskiwacze do kontroli i ewentualnej regeneracji. Silnik nowy nie jest i pewnie wtryskom przydalby sie maly remoncik.
P.S. Co oznacza W-M ?
darbro - 21 Czerwiec 2021, 10:32
Cześć. Dzięki dejnekomirek za zabranie głosu. Dodam parę informacji w kwestii poruszanych przez Ciebie. EGR jest "zaślepiony". Z takim go kupiłem. Nie mam pojęcia co było przyczyną zaślepienia. Z 3 lata temu silnik przechodził remont "po rozjechaniu rozrządu". Były duże kłopoty z wyjęciem wtrysków. Dwa zostały uszkodzone i wymienione na używane. Po naprawie korekcje były ok. Już nie pamiętam wartości ale były przyzwoite. Od tego czasu zrobiłem ok 30 tyś kilometrów. Nie ma problemów z odpalaniem. Spalanie ok 8 l trasa, 10l miasto (+ok 1l klimatyzacja ) Nie "bierze grama oleju". Co do mocy nie narzekam. Pewnie że mogła by być większa...Ale bardziej brakuje mi 6 biegu "w trasie".
Rok temu udało mi się zlikwidować przyczynę błędu Antipollution fault. W moim przypadku winowajcą był siłownik (membrana) przepustnicy. Błąd był bardzo upierdliwy. Wywalał w najmniej spodziewanym momencie, odcinał turbo, tracił moc. Nie pamiętam numeru błędu jaki generował ale była tam mowa właśnie o przeładowującym turbo. Co jakiś czas (bardzo rzadko) rano przy uruchamianiu zimnego silnika słychać dzwięk "gongu" (komunikat o błędzie) i na wyświetlaczu wyświetla 1-2 sekundę komunikat Antipollution fault. Nic się nie dzieje, auto odpala, błędu nie ma... To była przyczyna podłączenia Lexi. Myślałem że może jest zapisany jakiś błąd. A że miałem wiedzę o przeładowującej turbinie sprawdziłem ten parametr i stąd moje pytanie.
Czy ktoś może coś dodać do tego co napisał dejnekomirek?
"P.S. Co oznacza W-M ?" Województwo warmińsko-mazurskie
robson - 22 Czerwiec 2021, 13:06
darbro napisał/a: | na wyświetlaczu wyświetla 1-2 sekundę komunikat Antipollution fault |
Masz już w tym roczniku FAP?
Zerkałeś do płynu ELOYS. Czy masz jeszcze coś w nerce? Może już go brakuje?
dejnekomirek - 22 Czerwiec 2021, 14:45
Z tego co pamietam, mialem chyba z 5 sztuk z tym silnikiem, problemem duzym sa podcisnienia, a raczej ich brak przy sterowaniu turbina. Warto zaopatrzyc sie w pompke podcisnienia do dokladnego sprawdzenia pracy tego ukladu. Temat byl tu juz walkowany wielokrotnie. Zamykanie EGR nie jest dobrym pomyslem, bo silnik ma sterowanie cisnienia doladowania rowniez zwiazane z EGR. Po zamknieciu przeplywu czesto dochodzi do przeladowania, jak i silnik pracuje twardo, nerwowo. Z dzialajacym EGR jest bardziej elastyczny i bardziej cichy. W systemie EGR nie ma co sie psuc, chyba tylko nastepuje zatykanie ukladu nagarem, gdy ktos jezdzi na krotkich odcinkach, do czego diesel raczej nie nadaje sie.
darbro - 23 Czerwiec 2021, 11:14
robson napisał/a: | Masz już w tym roczniku FAP?
Zerkałeś do płynu ELOYS. Czy masz jeszcze coś w nerce? Może już go brakuje? |
Auto z FAP-em. Nie patrzyłem na ilość płynu. Jak kupowałem mechanik mówił że jest prawie cały pojemnik ( przejechałem ok 50 tyś )
dejnekomirek napisał/a: | W systemie EGR nie ma co sie psuc, chyba tylko nastepuje zatykanie ukladu nagarem, gdy ktos jezdzi na krotkich odcinkach, do czego diesel raczej nie nadaje sie. |
No właśnie może to było powodem zaślepienia. Poprzedni właściciel (starszy pan) jeździł nim tylko parę kilometrów na działeczkę, do sklepu...
robson - 27 Czerwiec 2021, 15:07
darbro napisał/a: | Jak kupowałem mechanik mówił że jest prawie cały pojemnik | Robiłeś przegląd przed zakupem?
To sprawdzał fizycznie? Rozkręcał przy Tobie podczas zakupu?
darbro - 28 Czerwiec 2021, 11:15
robson napisał/a: | Robiłeś przegląd przed zakupem?
To sprawdzał fizycznie? Rozkręcał przy Tobie podczas zakupu?
|
Mechanik "znajomy znajomego" (w tym czasie pracownik serwisu Citroena). Przegląd robiony był już po zakupie w ramach tzw. "pakietu startowego"" . Nie byłem obecny przy przeglądzie , ale pamiętam że była rozmowa na temat ilości płynu ELOYS i czy FAP zostawić czy wycinać.
Sądzisz że ewentualny brak ELOYS może generować problemy jw?
|
|