Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C8 / Evasion / Synergie - Prośba o interpretację print screenów

darbro - 18 Czerwiec 2021, 21:12
Temat postu: Prośba o interpretację print screenów
Cześć. Prośba do znawców tematu. Podłączyłem Lexię i się trochę zaniepokoiłem :-D . Czy mam problem z przeładowaniem Turbo i z wtryskami? Zupełnie się nie znam dlatego proszę o pomoc. Pozdrawiam
dejnekomirek - 20 Czerwiec 2021, 11:59

Witam. Masz wyrazny problem z cylindrem 4, korekcja jest zbyt duza. Moze to oznaczac zapchany wtryskiwacz, ale tez moze znaczyc problem z kompresja w tym cylindrze. Zrob probe przelewowa i jesli na tym wtrysku jest wiekszy przelew, wtrysk jest do naprawy (moze byc ). Przeladowanie raczej w normie, pomiar robiles przez dodanie chwilowe gazu, cisnienie moze chwilowo miec wyzsza wartosc. Martwi mnie duza wartosc ilosci powietrza, co moze swiadczyc o problemie z EGR, ale: jesli silnik pracowal dluzsza chwile , EGR nie pracuje. Wlacza sie po krotkim dodaniu gazu i wtedy ilosc przeplywajacego powietrza powinna oscylowac w okolicy 300 mg/raz. Oczywiscie otwrcie zaworu powinno siegac okolo 70 % i wiecej.
Generalnie jesli silnik pracuje dobrze, odpala bez dymienia i zachwian, ma moc i nie spala duzych ilosci paliwa, mozesz smialo jezdic dalej. Podejzewam jednak, ze masz jakies problemy i dlatego robiles testowanie. Mysle, ze oddalbym wszystkie wtryskiwacze do kontroli i ewentualnej regeneracji. Silnik nowy nie jest i pewnie wtryskom przydalby sie maly remoncik.

P.S. Co oznacza W-M ?

darbro - 21 Czerwiec 2021, 10:32

Cześć. Dzięki dejnekomirek za zabranie głosu. Dodam parę informacji w kwestii poruszanych przez Ciebie. EGR jest "zaślepiony". Z takim go kupiłem. Nie mam pojęcia co było przyczyną zaślepienia. Z 3 lata temu silnik przechodził remont "po rozjechaniu rozrządu". Były duże kłopoty z wyjęciem wtrysków. Dwa zostały uszkodzone i wymienione na używane. Po naprawie korekcje były ok. Już nie pamiętam wartości ale były przyzwoite. Od tego czasu zrobiłem ok 30 tyś kilometrów. Nie ma problemów z odpalaniem. Spalanie ok 8 l trasa, 10l miasto (+ok 1l klimatyzacja :-) ) Nie "bierze grama oleju". Co do mocy nie narzekam. Pewnie że mogła by być większa...Ale bardziej brakuje mi 6 biegu "w trasie".
Rok temu udało mi się zlikwidować przyczynę błędu Antipollution fault. W moim przypadku winowajcą był siłownik (membrana) przepustnicy. Błąd był bardzo upierdliwy. Wywalał w najmniej spodziewanym momencie, odcinał turbo, tracił moc. Nie pamiętam numeru błędu jaki generował ale była tam mowa właśnie o przeładowującym turbo. Co jakiś czas (bardzo rzadko) rano przy uruchamianiu zimnego silnika słychać dzwięk "gongu" (komunikat o błędzie) i na wyświetlaczu wyświetla 1-2 sekundę komunikat Antipollution fault. Nic się nie dzieje, auto odpala, błędu nie ma... To była przyczyna podłączenia Lexi. Myślałem że może jest zapisany jakiś błąd. A że miałem wiedzę o przeładowującej turbinie sprawdziłem ten parametr i stąd moje pytanie.
Czy ktoś może coś dodać do tego co napisał dejnekomirek?
"P.S. Co oznacza W-M ?" Województwo warmińsko-mazurskie :-D

robson - 22 Czerwiec 2021, 13:06

darbro napisał/a:
na wyświetlaczu wyświetla 1-2 sekundę komunikat Antipollution fault

Masz już w tym roczniku FAP?
Zerkałeś do płynu ELOYS. Czy masz jeszcze coś w nerce? Może już go brakuje?

dejnekomirek - 22 Czerwiec 2021, 14:45

Z tego co pamietam, mialem chyba z 5 sztuk z tym silnikiem, problemem duzym sa podcisnienia, a raczej ich brak przy sterowaniu turbina. Warto zaopatrzyc sie w pompke podcisnienia do dokladnego sprawdzenia pracy tego ukladu. Temat byl tu juz walkowany wielokrotnie. Zamykanie EGR nie jest dobrym pomyslem, bo silnik ma sterowanie cisnienia doladowania rowniez zwiazane z EGR. Po zamknieciu przeplywu czesto dochodzi do przeladowania, jak i silnik pracuje twardo, nerwowo. Z dzialajacym EGR jest bardziej elastyczny i bardziej cichy. W systemie EGR nie ma co sie psuc, chyba tylko nastepuje zatykanie ukladu nagarem, gdy ktos jezdzi na krotkich odcinkach, do czego diesel raczej nie nadaje sie.
darbro - 23 Czerwiec 2021, 11:14

robson napisał/a:
Masz już w tym roczniku FAP?
Zerkałeś do płynu ELOYS. Czy masz jeszcze coś w nerce? Może już go brakuje?

Auto z FAP-em. Nie patrzyłem na ilość płynu. Jak kupowałem mechanik mówił że jest prawie cały pojemnik ( przejechałem ok 50 tyś )
dejnekomirek napisał/a:
W systemie EGR nie ma co sie psuc, chyba tylko nastepuje zatykanie ukladu nagarem, gdy ktos jezdzi na krotkich odcinkach, do czego diesel raczej nie nadaje sie.

No właśnie może to było powodem zaślepienia. Poprzedni właściciel (starszy pan) jeździł nim tylko parę kilometrów na działeczkę, do sklepu...

robson - 27 Czerwiec 2021, 15:07

darbro napisał/a:
Jak kupowałem mechanik mówił że jest prawie cały pojemnik
Robiłeś przegląd przed zakupem?
To sprawdzał fizycznie? Rozkręcał przy Tobie podczas zakupu?

darbro - 28 Czerwiec 2021, 11:15

robson napisał/a:
Robiłeś przegląd przed zakupem?
To sprawdzał fizycznie? Rozkręcał przy Tobie podczas zakupu?

Mechanik "znajomy znajomego" (w tym czasie pracownik serwisu Citroena). Przegląd robiony był już po zakupie w ramach tzw. "pakietu startowego"" :-D . Nie byłem obecny przy przeglądzie , ale pamiętam że była rozmowa na temat ilości płynu ELOYS i czy FAP zostawić czy wycinać.
Sądzisz że ewentualny brak ELOYS może generować problemy jw?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group