Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Padła elektryka .

Łatka - 26 Lipiec 2021, 08:03
Temat postu: Padła elektryka .
Witam ,pacjent c3 z 2014 roku 1,4 D.
Objawy, po wejściu do samochodu uchyliłem tylko szybę , nagle zanik napięcia . Podczas próby rozruchy słychać tylko,,tykający ,, przekaźnik .
Podjechałem drugim samochodem , kable i taki objaw.
Auto ożywa, świeci deska , radio działa , podczas próby rozruchu , wszystko gaśnie , rozrusznik ani drgnie .
Lampka oświetlenia wnętrza mruga w takt cykania przekaźnika ?? Deska rozdzielcza tak samo.
Dodam że podczas próby rozruchu z innego auta pracował w nim silnik , może być to istotna informacja.
Z góry dziękuję za informacje
Pozdrawiam Roman

audikom - 26 Lipiec 2021, 09:45

Pierwsze sprawdź,czy kable do rozruchu były porządne(nie jakaś najtańsza marketówa) ,sprawne i prawidłowo podłączone
Drugie,lepiej akumulator pod prostownik,wcześniej sprawdzając czy akumulator się nie rozleciał
Może od razu założyć inny,oby pewny i wtedy sprawdzić

sasun71 - 26 Lipiec 2021, 20:12

Łatka, Podmień akumulator,Mojej w Pegocie aku oddało ducha w dwa dni,objawy podobne,wszystko gasło i wariowało :-D A to nie był rozrusznik który też albo się ledwo odezwał albo wcale..Skoro zapalił jak chodziło auto dawcy to brało prąd z jego baterii..Jak na innym akumulatorze pożyczonym auto zapalać będzie to po nowe aku.I pomierz ile ładuje też alternator.
Łatka - 26 Lipiec 2021, 22:29

Chyba źle opisałem usterkę. Samochodu nie odpaliłem ,kable spoko samoróbki :-) Napięcie na aku w uszkodzonym aucie 12,2, podczas próby rozruchu 14,5 ,silnik w ,,dawcy,, pracował.
Akumulator w c3 był dobry , był bo się rozładował .
Stawiam na szeroko pojętą elektronikę....zobaczymy , autko u elektryka.

Jacoll - 27 Lipiec 2021, 06:11

Łatka, czekamy na werdykt ;-) na moje oko rozrusznik wyzionął ducha :roll:
Łatka - 27 Lipiec 2021, 10:34

Jacoll napisał/a:
Łatka, czekamy na werdykt ;-) na moje oko rozrusznik wyzionął ducha :roll:

Zobaczymy , też to brałem pod uwagę , ale co ? Tulejki luźne i się kantuje czy raczej uzwojenie bądź zasprzęglenie , zobaczymy .
Zwłaszcza że autko nie dawało jakichkolwiek symptomów . Palił od strzała :-D

Jacoll - 27 Lipiec 2021, 11:50

Łatka, wróżyć można, ale najlepiej rozebrać i sprawdzić ;-)
Łatka - 28 Lipiec 2021, 09:39

Jacoll napisał/a:
Łatka, wróżyć można, ale najlepiej rozebrać i sprawdzić ;-)

Witaj ...no racja nad racjami .
Mechanik stwierdza że ,,chyba padnięty rozrusznik,, potem dodaje że akumulator dobry bo minimalnie tylko się ładuje.
No to ja pytam co ma piernik do wiatraka?
Stan mamy taki , akuś dobry ale deska ciemna , nie działa centralny radio itd.
Tylko coś cyka .....auto już nazywam Cykada .
Pytam na forum bo pewnie są tu fachowcy od ,,francuskiej elektryki,,
Pozdrawiam

dejnekomirek - 28 Lipiec 2021, 10:01

Zaloze sie, ze rozrusznik tez w porzadku. Tak na marginesie , dobry ten mechanik co na oko ocenia akumulator. Jesli miales wczesniej 12.2 V to bateria nieciekawa, ale to mozna stwierdzic po dokladniejszym badaniu.
To co opisujesz bardziej wyglada na ewidentny brak zasilania BSM , a wiec gdzies uszkodzone zasilanie od akumulatora: moze uszkodzona klema (czesto zdarza sie , ze kabel nie laczy z klema) , luzne polaczenie . Gdzies brak dobrego zasilania, albo brak masy na BSM , czy tez BSI (moze o tym swiadczyc cykanie przekaznika). Mysle, ze dobry elektryk szybko ogarnie problem. Niekumaci mechanicy doprowadza wlasciciela do bankructwa. Zaczalbym od sprawdzenia duzych bezpiecznikow na obecnosc pradu i obecnosci napiec na malych oraz sprawdzenia glownych szyn pradowych. Moze to jednak tylko brak dobrego kontaktu?

Łatka - 28 Lipiec 2021, 12:24

dejnekomirek napisał/a:
Zaloze sie, ze rozrusznik tez w porzadku. Tak na marginesie , dobry ten mechanik co na oko ocenia akumulator. Jesli miales wczesniej 12.2 V to bateria nieciekawa, ale to mozna stwierdzic po dokladniejszym badaniu.
To co opisujesz bardziej wyglada na ewidentny brak zasilania BSM , a wiec gdzies uszkodzone zasilanie od akumulatora: moze uszkodzona klema (czesto zdarza sie , ze kabel nie laczy z klema) , luzne polaczenie . Gdzies brak dobrego zasilania, albo brak masy na BSM , czy tez BSI (moze o tym swiadczyc cykanie przekaznika). Mysle, ze dobry elektryk szybko ogarnie problem. Niekumaci mechanicy doprowadza wlasciciela do bankructwa. Zaczalbym od sprawdzenia duzych bezpiecznikow na obecnosc pradu i obecnosci napiec na malych oraz sprawdzenia glownych szyn pradowych. Moze to jednak tylko brak dobrego kontaktu?

Zabrał bym się za to ale to francuz , nie ogarniam tej filozofii , zatem poczekamy na pana elektryka co powie .
Też myślę tak jak TY 40 lat robie w elektryce , ale nie samochodowej .
Pozdrawiam i mam nadzieję na sporą dawkę informacji dla potencjalnych ......

audikom - 28 Lipiec 2021, 16:59

Wyzywasz od francuzów a akumulatora nie sprawdziłeś czy rzeczywiście sprawny
Najprościej podstaw dobry,sprawdzony akumulator ,a przynajmniej tę okoliczność wyeliminujesz
Możesz też ten swój włożyć do jakiegoś starego,prostego auta i zobaczyć czy będzie dobrze
Zaczynaj od najprostszych rzeczy

dejnekomirek - 28 Lipiec 2021, 19:17

Siedze w branzy juz ponad 50 lat, ale zawsze wkurzaja mnie ludzie narzekajacy na "francuzy". Naprawiam aktualnie niemieckie marki , sam jezdzac francuzem i musze powiedziec, ze to niemieckie dzisiaj to porazka. Leci w nich wszystko , a mimo to ludzie dalej to kupuja. To rodzaj uzaleznienia, czysty syndrom sztokholmski. Juz lepiej chwalic koreanskie, bo naprawde tworza dobre samochody. A Citroeny na tle innych mimo wszystko sa calkiem przyzwoite. Latka nie znasz problemow z elektryka w VW , Audi , Mercedesach, wiec lepiej nie lekcewaz "francuzow". Radze zaczac od akumulatora, a nastepnie od przejscia napiecia po kablach do BSM i BSI. Moj cichy typ to padnieta klema , a raczej polaczenie klemy z przewodem. Bardzo czesty przypadek we wszystkich markach ostatnio.
Łatka - 1 Sierpień 2021, 15:38

dejnekomirek napisał/a:
Siedze w branzy juz ponad 50 lat, ale zawsze wkurzaja mnie ludzie narzekajacy na "francuzy". Naprawiam aktualnie niemieckie marki , sam jezdzac francuzem i musze powiedziec, ze to niemieckie dzisiaj to porazka. Leci w nich wszystko , a mimo to ludzie dalej to kupuja. To rodzaj uzaleznienia, czysty syndrom sztokholmski. Juz lepiej chwalic koreanskie, bo naprawde tworza dobre samochody. A Citroeny na tle innych mimo wszystko sa calkiem przyzwoite. Latka nie znasz problemow z elektryka w VW , Audi , Mercedesach, wiec lepiej nie lekcewaz "francuzow". Radze zaczac od akumulatora, a nastepnie od przejscia napiecia po kablach do BSM i BSI. Moj cichy typ to padnieta klema , a raczej polaczenie klemy z przewodem. Bardzo czesty przypadek we wszystkich markach ostatnio.


Witajcie , jest zdiagnozowany , padnięty akumulator.
Co mu jest ,sprawdzę jutro podczas zdania. Najprawdopodobniej mój błąd polegał na równoległym połączeniu akumulatorów przy jednoczesnym pozostawieniu w tym drugim aucie włączonego silnika.
I tyle, elektronika nie pozwoliła na rozruch przy napieciu ładowania , bo inaczej tego sobie nie wytłumaczę.
Co do elektryki w tych autach , dwa lata temu z Peugeotem 307 miałem doświadczenia stąd moje zdanie ....ale to inny temat.
Tego jeszcze nie zamykam bo wyjaśnię sprawę akumulatora i dla potomnych , jak nie odpalać :-)
Pozdrawiam

dejnekomirek - 1 Sierpień 2021, 19:15

Łatka napisał/a:
elektronika nie pozwoliła na rozruch przy napieciu ładowania


Nie tworz nowych teorii spiskowych. Wystarczylo wziac zwykly miernik do reki i pomierzyc napiecie akumulatora. Napiecie ponizej 12.5V oznacza slaba baterie, a spadek napiecia ponizej 9V przy rozruchu swiadczy o padnietej baterii i tyle. Gdy wiemy, ze bateria jest rozladowana ladujemy ja i ponownie sprawdzamy

sasun71 - 1 Sierpień 2021, 20:08

Ja korzystam z tego ,tylko że jak kupowałem było sporo tańsze tu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group