|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Ogólnie - Problem z kołpakami
Emmm - 24 Wrzesień 2021, 23:55 Temat postu: Problem z kołpakami Witajcie Koleżanki oraz Koledzy.
Może powiecie, cóż to za problem, zacisnąć trytytkę i po temacie...
Przejdźmy jednak do sedna, otóż kołpaki (oryginały), na felgach 16" przedniej osi, mają nieprzerwaną tendencję do obracania się w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu kół, przeginając a następnie zasłaniając zawór. Nie przeszkadzałoby mi to w żaden sposób i nadal poprawiałbym je co jakiś czas jednak kilka dni temu skończyło się to uszkodzeniem (rozerwaniem) zaworu-wentyla i ucieczką powietrza z opony. Zamieniałem kołpaki miejscami na różne sposoby lecz opisane zjawisko nadal zachodzi jednak wyłącznie na kołach przedniej osi. Macie jakieś doświadczenia w tym względzie i jakiś sposób na wyeliminowanie zjawiska ale inny niż stosowanie trytytek? Co jest nie tak z fabrycznymi kołpakami? Na próbę założyłem od VW i tkwił jak przyspawany. Liczę na sprawdzone pomysły.
wojtis1990 - 25 Wrzesień 2021, 05:13
Najprawdopodobniej drut który je trzyma w feldze już się wypracował i są na tylne luźne że mają ten niepożądany ruch.
Rozumiem że tył na przód zachowywały się tak samo ? Ale przednie na tyle był spokój ? Może przednie felgi mają delikatnie inny rant, minimalnie większy.
sasun71 - 25 Wrzesień 2021, 09:36
Emmm, W miejscu wygięcia drutu dla wentyla staramy się rozgiąć drut na tyle by wentyl miał miejsce ,ale na tyle by zwiększyła się średnica drutu i wkładamy go z powrotem w kołpak na swoje miejsca.Powinna się zwiększyć siła trzymania na feldze.
Emmm - 25 Wrzesień 2021, 14:43
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.
wojtis1990, tył na przód zamieniałem i nadal na przodzie "tańczyły" Kołpaki i felgi są identyczne ale może czegoś nie dostrzegam. Kusiło mnie aby zamienić koła przód-tył jednak nie miałem na to czasu.
sasun71, świetny pomysł z tym rozgięciem drutu, chętnie przetestuję ten patent
sasun71 - 25 Wrzesień 2021, 15:13
Emmm, To nie patent;) Gdzieś kiedyś czytałem co robić jak kołpak słabo siedzi we feldze:)
Piasek - 30 Wrzesień 2021, 13:13
A opon czasem nie masz z MFS ?
Emmm - 1 Październik 2021, 16:27
Oponki IMPERIAL snowdragon 3.
Zachowują się i wyglądają bardzo przyzwoicie.
Piasek - 1 Październik 2021, 21:18
Nie ważne co masz założone - pytałem o MFS
MFS to rant ochronny, głęboka kieszeń, na styku opony z felgą, przeznaczony pod alufelgi (które są grubsze) dzięki któremu rant felgi chowa się w oponie i przycierasz do krawężnika oponą a nie rantem alusa.
Założenie takich opon na stalówki skutkuje obracaniem kołpaków na obręczy.
Emmm - 1 Październik 2021, 23:56
No cóż, przynajmniej czegoś się dowiedziałem. Nie wiem czy moje opony wyposażone są w MFS. Jest to w jakiś sposób oznaczone na oponie?
Jeśli faktycznie opony posiadają MFS to jaka jest przyczyna obracania się kołpaków wyłącznie na przednich kółkach i z jakiego powodu kołpaki VW nie obracają się?
Piasek - 2 Październik 2021, 08:36
Tak wyglądają opony z MFS (choć to nomenklatura Dunlopa)
https://wulkanista.pl/wp-content/uploads/2018/10/rant-ochronny-felgi.jpg
https://www.24opony.pl/CM...205/346_org.jpg
Inni producenci stosują swoje
RFP – Goodyear (Rim Fringe Protector – ochraniacz krawędzi felgi)
MFS – Dunlop (Maximum Flange Shield – maksymalna ochrona kołnierza).
FR – Continental (Felgen Ripen – pierścień chroniacy obręcz).
Grupy Michelin (Kleber, BFGoodrich, Riken, Kormoran), Bridgestone (Firestone, Dayton) oraz Pirelli (Ceat, Formula) nie stosuja żadnych oznaczeń na oponach czy skrótów charakterystycznych dla rantu ochronnego.
a Ty masz chińczyki zatem nie wiadomo
Po prostu kołpak który masz opiera się o oponę a ta pracując przesuwa go. Może też to być spowodowane montażem zbyt szerokiej opony na felgę którą masz. Efekt będzie podobny.
|
|