Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Czujniki TPMS

sasun71 - 25 Październik 2021, 20:35
Temat postu: Czujniki TPMS
Witam:) Sprawa ma się tak.Kupiłem opony zimowe i do nich czujniki jako do drugiego kompletu..Przełożyłem w sobote ,czyli zdjąłem komplet letnich z czujnikami i założyłem komplet drugich opon zimowych na felgach z tymi nowymi czujnikami.Pacjent citroen c4 II nie zgłaszał problemów na desce co mnie ucieszyło,zrobił około 15km i w czasie jazdy alarm na desce o spadku ciśnienia w oponie-oponach.Że blisko przed domem dojechałem i sprawdzam.Ciśnienie zadane jak trzeba a nawet więcej bo opona rozgrzana..pompuje koła po trochu każde,wkońcu dochodzę już do 3atm i wtedy gaśnie alarm.Upuszaczam do zadanego i znowu alarm..pompuje po kolei każde do tych trzech i świeci nadal..Teraz pytanie-komp się dopiero obudził że nie ma oryginału czy raczej awaria ktregoś z czujników? Czym sprawdzić i czy lexia to ma w opcjii..Wiem że opcji wyłączenia że czujników brak już nie mam.Kochana Unia zablokowała po 2014 roku produkcji. Zdarzenie na letniej o ciśnieniu 2atm to było na oryginałach że po dopompowaniu do 2.5atm alarm zgasł.W Historii nie było zapisu a teraz jest dwa razy o oponach więc sam wnioskuje że ich nie widzi i trzeba je dodać..numery mam spisane.Ale ze dawno nie miałem problemów to może ktoś coś podobnego miał.Z góry dzięki za zainteresowanie tematem,mam nadzieje że po tylu latach w dobrym dziale :mrgreen:
grigori333 - 26 Październik 2021, 08:00

Z tego co wiem to nowe czujniki trzeba przypisać (zaprogramować) do auta.
sasun71 - 26 Październik 2021, 11:55

grigori333, Tak właśnie od wczoraj myślę.Rano dzwoniłem do gościa w okolicy bo dostałem namiar wieczorem od kumpla że jest taki co w to się bawi ( warsztaty oponiarskie nawet nie mają sprzętu )i może dziś coś da radę zdziałać jak się zalapie po pracy.w każdym razie o efektach dam znać:)
sasun71 - 26 Październik 2021, 18:04

A więc jestem po diagnozie i co się okazało..Kiedy ja mam na kołach 2.5 bara-potwierdził to manometr warsztatowy ze domowy pokazuje dobrze, to czytnik TPMS oraz drugi laptop z programem widza około 1.7 bar.Więc nie dziwne że auto głosi za mało powietrza..Dane w opony 3bary wszystkie pokazują trochę ponad 2bary na czytnikach więc nadal za mało...Baterie ok-pełny stan naładowania-Czujniki oryginalne Citroena.A alarm powstał dlatego że po przejechaniu ileś km. system sam znalazł owe czujniki ale też odczytał fałszywe dane z czujników które zaniżają każdy około 1bar. Sprzedający chce zwroty i chce wysłać sprawne a to się wiąże z lataniem z oponami i ponowną przekładką.CDN.. :-?
sasun71 - 26 Październik 2021, 20:39

grigori333, Dowiedziałem się że pewne modele trzeba zaprogramować przy pomocy specjalistycznego sprzętu,część aut ma to w opcji i można zrobic samemu, i tak mają ople, fordy czy amerykańskie gdzie aktywator za 50 zł i procedura zwalnia nas od kosztów warsztatu co sezon.A w moim przypadku aktywował sam po iluś kilometrach tylko czujniki coś wadliwe.Mam spakowane koła i jutro jak się da zdejmujemy czujniki pod oględziny i ewentualny zwrot do sprzedającego.
sasun71 - 5 Listopad 2021, 16:39

Aktualizacja-wczoraj udało się założyć nowe czujniki i opony na felgi(że jeżdzę od lat wciśli mnie miedzy dwa auta z terminem inaczej bym nie miał),dziś założyłem do auta,a że posiadam już sprzęt który dopiero poznam ;) Foxwell T1000 to wiem że czujniki działają prawidłowo,pokazują właściwe ciśnienie oraz że baterie są ok. Lampka błędu pewnie zgaśnie jak wykryje auto nowe czujniki ale trzeba zrobić ze 20km,przynajmniej mam taką nadzieje że alarm zginie po wykryciu nowych czujników:)
sasun71 - 9 Listopad 2021, 16:34

Więc tak..Wczoraj powrót z pracy i wjazd do garażu -nadal ikona TPMS na liczniku i błędy w historii pojazdu,dziś rano ikona zgasła problemu z oponami i znikły błędy w historii pojazdu :-) Tak że Citroen C4 II uczy się sam bez ingerencji przez obd II, mimo że to były w mojej wiedzy trzecie czujniki, o ile poprzedni właściciel nie miał też drugiego kompletu. Temat zakończony i dla potomności:)
robson - 10 Listopad 2021, 16:36

sasun71, Zakupiłeś Foxwell T1000 za 1,6 tys aby zaprogramować czujniki opon?!
sasun71 - 10 Listopad 2021, 19:34

robson, Foxwell nabyłem nowy za 630zł plus kawa za przysługę -diagnoza podobnym kosztowała 100zł ,sam sprawdziłem już swoim letnie i te nowe po reklamacji,służył będzie mnie i znajomym a może i zarobi na siebie za mniejszą kasę;) W każdym razie kolega nabył nowe auto a już jechał do serwisu bo auto krzyczało mimo pełnego stanu opon dziś się dowiedziałem jak się Golfem pochwalił-miał usługę za darmo w ramach gwarancji(uszkodzony czujnik ).A dużo nie trzeba żeby mieć taki komunikat. i znowu 100zł za badanko? :roll: A dodam że mechanik wie kto w okolicy ma do diagnostyki :mrgreen: W Ostrzeszowie do tej pory był jeden :-P
sasun71 - 15 Listopad 2021, 17:23

Już myślałem że po problemie ..a dziś rano do pracy parę metrów od domu kontrolka niskiego ciśnienia TPMS i service.. :evil: Flaka nie mam jadę dalej,w pracy sprawdzam na parkingu w menu auta -awaria wszystkich czujników zgłoś się do serwisu..no kawa mnie nie smakowała poranna :-? Powrót do domu drugi gull -moja dzwoni peugeot nie chce zapalić-coś przygasa a aku przecie nowe..no to jade do domu po kable i tu zonk-moje awarie pogasły i zero błedów w menu-dopiero ,,franca ''się chyba nauczyła drugich czujników :?: Czas zweryfikuje..i na koniec dojazd do mojej ,sprawdzam jest 12.5 v-wkładam kluczyk przekręcam i pali na strzał :-D moja Gull ;-) i jedziemy do domu..
robson - 25 Listopad 2021, 15:02

sasun71, Wesołe jest życie z citroenami ;) Zawsze uważałem, że one czasem żyją swoim życiem....
sasun71 - 25 Listopad 2021, 16:20

robson, Ważne że już spokój z alarmami..:) PS. Peugeot 207 też bez focha :lol:
dejnekomirek - 25 Listopad 2021, 19:53

A propo... Mam c5 X7 2.0 benz+gaz. Wymienilem rozrzad na Dayco zestaw, bo tani. Wszystko ok. Po paru tys. wymienilem pokrywy zaworow bo padla odma - silnik bral olej. Po wymianie zaczelo cieknac po stronie rozrzadu. Rozbieram - mokro. Wymienilem Simmeringi - dalej cieknie. Rozbieram - mokro. Okazalo sie , ze w nowej pokrywie podwinela sie uszczelka - niby dobrze osadzona i olej ciekl po glowicy do rozrzadu - uszczelnilem. Teraz silnik suchy, ale cos strasznie chroboli po rozruchu. Rozbieram- pasek sie zsuwa z kol zebatych. Pompa wody, nowa ma luz. Wymieniam na nowa dobrej firmy i dalej chalas- jeszcze gorzej. Pasek chyba zmiekl od tego oleju i zsuwa sie. Teraz po okolo 10 tys. musze caly rozrzad wymienic, bo tak jezdzic nie mozna. Na pewno nie bedzie teraz Dayco i nie bedzie tani. Silnik suchy, przestal olej znikac, ale strach dalej tak jezdzic. Mialo byc dobrze, a wyszlo tak jakos .... Dobrze, ze to tylko moj samochod, a nie jakiegos klienta. Zaoszczedzilem pare euro, a stracilem mnostwo czasu i ilez nerwow. Zauwazylem , ze rolka napinacza ma jakis dziwny luz poosiowy - coraz dziwniejsze czesci produkuja, jak z marchewki. Pozdrawiam . Kocham cytrynki, ale coraz bardziej wychodzi mi to bokiem. Pocieszeniem jest tylko to, ze inne marki sa jeszcze bardziej zadziwiajace. Moja ma 300 tys. , a znam auta, ktore po 100 sa praktycznie zlomem.
sasun71 - 25 Listopad 2021, 20:37

dejnekomirek, No niestety... ,rozrządy wybieram contitech lub gates do aut bo mnie nie zawiodły ,najlepiej jak jest zestaw.
waldek40 - 26 Listopad 2021, 04:18

te silniki lubią olej, norma przez producenta podana to 0,5L na 1000 kilometrów :shock: , praktycznie wychodzi na to że co 10000 kilometrów można wymieniać tylko sam filtr oleju ;-) :-D
dejnekomirek - 26 Listopad 2021, 08:32

waldek40 napisał/a:
te silniki lubią olej


to wcale nieprawda. Przypatrz sie silnikom BMW, albo Audi , tam to potrafia. A ten silnik ma dziwna odme i to przez jej niesprawnosc znika olej. Zeby bylo smieszniej silnik jest suchy, bo podcisnienie w nim wywolane odma zapobiega wyciekom. Przekonalem sie o tym po wymianie pokryw zaworow z odma. Nagle silnik stal sie mokry. Roznica w zuzyciu oleju kolosalna, moge powiedziec, ze prawie nie zauwazam zuzycia oleju teraz. Wczesniej litr na 2 tys. Z tym silnikiem mam nowe doswiadczenia, bo do tej pory od 1990 roku mialem tylko diesle. Generalnie bardzo dobry silnik, o niezlej dynamice i troche duzym zuzyciu paliwa, ale na gazie nie ma to znaczenia. Idealny do gazu, co widac w tym egzemplarzu, ma prawie 300 tys z gazem Staga od poczatku.

Odnosnie rozrzadu : Conti tutaj, gdzie mieszkam nie ma dobrej marki, a Gates jest bardzo ciezki do znalezienia i drogi. Popularne to SKF, INA , Dayco, Ruwille. Troche ciezko wydac na Gates 1000 zl, gdy inne kosztuja 300 do 400.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group