Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Problem z buczeniem xm`a [pompy?] po podpieciu aku.

piniu - 27 Listopad 2021, 20:46
Temat postu: Problem z buczeniem xm`a [pompy?] po podpieciu aku.
Witam, mam problem z moim x`menem... 2.0 benz `92 - otoz miesiac stal bez aku [mialem grype] :) i po ponownym podlaczeniu zamiast zawyc alarmem i dac sie odpalilc - buczy czaly czas pompa ? nie wiem czy to pompa ;) po lewej stronie ... nie wiem o co biega - co moglo mu sie stac. odpialem aku ze strachu i tak zostal na noc... Dotychczas zawyl alarmem, wylaczylem syrene pilotem wsiadlem i odpalal ;)
jakies pomysly ? mam nadzieje ze to nic powaznego .. dzieki z gory za pomoc pozdrawiam

fota w linku
https://ibb.co/B6283xw

audikom - 27 Listopad 2021, 20:58

Nie przypominam sobie aby w Xmenie było coś co morze buczeć,oprócz pompy paliwa z tyłu pod siedzeniem
Za mało opisałeś ,czy kontrolki świecą ,czy kręci rozrusznik,czy próbuje załapać itp

piniu - 28 Listopad 2021, 01:08

audikom napisał/a:
Nie przypominam sobie aby w Xmenie było coś co morze buczeć,oprócz pompy paliwa z tyłu pod siedzeniem
Za mało opisałeś ,czy kontrolki świecą ,czy kręci rozrusznik,czy próbuje załapać itp


no wlasnie tez sie zdziwilem ... nie probowalem jutro zobacze ;)

dejnekomirek - 28 Listopad 2021, 11:48

Piszczec moga zawory od hydroactivu , ale nie powinny buczec. Okreslenie dzwieku jest subiektywne, wiec moze tu nalezy sie przyjrzec? Pompa moze chalasowac, ale przeciez powinna sie wylaczyc ?
audikom - 28 Listopad 2021, 14:39

Właśnie powinna
Jednak gdy długo stał nie odpalany,mogła się zrobić pustynia w przewodach,pompie,smoku,filtrze
Ciekawe jaki stan paliwa
Może to jednak nie pompa,za mało danych

Brylant52 - 28 Listopad 2021, 15:07

Prawdopodobnie buczy pompa podciśnienia pod maską
dejnekomirek - 28 Listopad 2021, 15:38

To co pokazujesz na zdjeciu to alarm , zespolony z syrena. Jesli z niego wydostaje sie dziwny dzwiek, to radze to odlaczyc. Mozliwe, ze gdzies zniknela masa tego ustrojstwa i dlatego pojawia sie ten dziwny dzwiek. Wybudowanie tego moze zajac troche czasu, bo zapewne ma znaczenie dla odpalania pojazdu pomimo immo, klawiatury. Ten zespol powinien miec wylacznik syreny, taki na kluczyk podobny do kluczyka od starych komputerow. Moze wystarczy odlaczyc syrene?
audikom - 28 Listopad 2021, 21:17

Brylant52 napisał/a:
pompa podciśnienia


"Pompa próżniowa - funkcje w silnikach wysokoprężnych
Pompa próżniowa inaczej zwana podciśnieniową lub pompą vacum to element stosowany najczęściej w silnikach wysokoprężnych, natomiast bardzo rzadko w silnikach benzynowych. Wynika to z faktu, że za zwiększanie obrotów w drugim rodzaju jednostek napędowych odpowiada przepustnica, której kąt wychylenia odzwierciedla poziom “wciśnięcia” pedału gazu. W tego typu konstrukcjach podciśnienie w dolocie utrzymuje się na prawidłowym poziomie przy całkowicie zamkniętej klapie przepustnicy. W przypadku silników diesla sterowanie obrotami odbywa się za pomocą samego paliwa, a przepływ powietrza nie jest w żaden sposób ograniczony. W takich konstrukcjach praca silnika na biegu jałowym byłaby niemożliwa ze względu na zbyt niskie ciśnienie, które jest wymagane do pracy uzależnionych od tej siły elementów."

piniu - 2 Grudzień 2021, 05:14

dzieki za pomoc. syrena od razu wyla po podpiecu aku teraz cisza. po prostu cos buczy z lewej
audikom - 2 Grudzień 2021, 19:14

Człowieku odpalisz w końcu to auto,czy dalej masz grypę ;-)
Jestem ciekaw co tam się zadziało

dejnekomirek - 2 Grudzień 2021, 20:08

audikom napisał/a:
W takich konstrukcjach praca silnika na biegu jałowym byłaby niemożliwa ze względu na zbyt niskie ciśnienie, które jest wymagane do pracy uzależnionych od tej siły elementów."


Czytales to , czy moze tylko wyciales i wkleiles? Generalnie pompe podcisnienia zaczeto stosowac w dieslach z uwagi na bardzo male podcisnienie w rurze ssacej , a potrzebne do wspomagania systemu hamulcowego. W miare rozwoju diesli zaczeto podcisnienie wykorzystywac do obslugi przepustnic, zaworow EGR, cisnienia doladowania (turbiny VTG) i oczywiscie ukladow hamulcowych. Byly tez uklady regulacj ustawienia reflektorow, gaszenia silnika. Nigdy jednak nie uzywano podcisnienia do podtrzymania pracy silnika wysokopreznego. W najnowszych rozwiazaniach zaczeto stosowac elektryke z elektronika, chyba za wzgledu na dokladnosc dzialania i latwosc diagnozy. W przypadku podcisnienia dobra diagnoza jest trudna , a i rozrzut parametrow pracy jest zbyt duzy.

audikom - 2 Grudzień 2021, 20:53

Czytałem lecz nie zgłębiałem,aż taki "fachman" nie jestem
Chodziło mi o pokazanie że w starszych typach silników,w benzynie nie stosowano pomp podciśnienia
No może poza turbo benzyną , nie wiem bo się nie doszukiwałem ,piniu TCT nie ma
Dzięki za rozjaśnienie tematu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group