Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - CITROËN XSARA II 1.6 16V migające światła i nierówna pr

Cysiu1992 - 17 Styczeń 2022, 19:05
Temat postu: CITROËN XSARA II 1.6 16V migające światła i nierówna pr
Dzień dobry wszystkim. Proszę o pomoc w poniższym problemie.
Posiadam Citroëna Xsara z 2003r. z silnikiem 1.6 16V. Niedawno użyczalem innemu kierowcy prądu i na drugi dzień zauważyłem, że w trakcie jazdy poniżej 2000 obrotów silnikiem lekko szarpie. Po zmroku pojawiły się również bardzo irytujące migające światła. Do tej pory takich objawów nie miałem. Czy macie pomysł co to może być?

wojtis1990 - 6 Luty 2022, 06:20

Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora, alternatora, BSM, instalacji.
waldek40 - 6 Luty 2022, 07:48

a ładowanie jest?, dużo jest przypadków nieumiejętnego użyczenia prądu do uruchomienia silnika w drugim aucie,i lecą diody w alternatorze,a potem akumulator nie doładowany i problemy z elektryką
audikom - 6 Luty 2022, 10:07

Toście się pany obudzili,trzy tygodnie po prośbie o pomoc
Przynajmniej rozjaśnij jak to jest umiejętnie użyczać prądu do uruchomienia drugiego auta
Może ktoś skorzysta

waldek40 - 6 Luty 2022, 14:16

jeśli akumulator biorcy jest całkowicie rozładowany to podpinamy kable do dawcy i niech sobie popracuje silnik dawcy tak z 10 minut bez próby odpalenia auta biorcy, następnie nie odpinając kabli gasimy silnik i niech biorca dopiero zaczyna uruchamiać silnik.
wersja szybsza: użyczamy prądu z akumulatora na wyłączonym silniku, wtedy alternator nie pracuje i nie pójdzie przez diody duże zapotrzebowanie na prąd

audikom - 6 Luty 2022, 20:48

Ok.
Może ktoś ma zastrzeżenia do takiego działania

Cysiu1992 - 6 Luty 2022, 22:08

Ładowanie jest jak najbardziej, wszystko w normie. Jeżdżę samochodem już ponad miesiąc i ostatnio problem znika. Ale czasami się pojawia. Zastanawiam się czy grzebać i szukać czy po prostu jeździć i się nie przejmować. Auto ma już 19 lat, więc trochę szkoda płacić za szereg napraw, które mogą nie przynieść efektu. Wiecie zapewne jak to jest.
sasun71 - 7 Luty 2022, 18:22

Cysiu1992, Pozostaje poczyścić klemy dla pewności , a czasem mryganie to może w kostkach lamp? Przykład -moje C4 II rocznik 2015 miało takie zdarzenie że też mrygała lampa świateł dziennych,dopiero jak zgasło to myślałem ze spalone ,a tu żarówka okazała się dobra,ale w miejscu styku było na żarówce wypalone..Poprawiłem styki i świeci nadal..Druga sprawa punkty masowe które czasem z minusa lampy idą przykręcone do karoserii..Ps.Czytałem wcześniej ale brałem raczej awarię po tym pożyczeniu prądu,ale po wpisie kiedy akumulator jest doładowany może to zbieg okoliczności z tym ,,mryganiem''. A sam przyznam że swego akumulatora na mrozy nie znam w C4 to zabierałem wolny akumulator doładowany w domu i kable rozruchowe w mrozy do bagażnika :mrgreen:
Cysiu1992 - 7 Luty 2022, 18:38

Czy mógłbyś bardziej rozwinąć temat kostki lamp? Nie za bardzo wiem co to jest. Czy to te nakładki z przewodami, które nakładasz na nową żarówkę?
dejnekomirek - 7 Luty 2022, 20:40

Jesli przygasaja swiatla , to przeciez mozna podlaczyc w instalacje zwykly voltomierz i zobaczyc , jak zachowuje sie napiecie w samochodzie. Warto zmierzyc napiecie na wyjsciu alternatora, na akumulatorze, no i oczywiscie na zarowkach. Tam, gdzie napiecie bedzie sie zmieniac (przy pomiarze w podanej kolejnosci), tam jest problem. A problemem moze byc padajacy alternator, slaba masa miedzy alternatorm a masa silnika, slaba masa na nadwoziu, zly kontakt na przewodach , zbyt slaby akumulator i wiele innych przyczyn, nawet usterka samego regulatora napiecia w alternatorze. W C5 problemem byl zbyt slaby alternator i przy wlaczaniu pompy hydro swiatla przygasaly, co czesto powodowalo przepalanie sie zarowek H7 w reflektorach.
Mysle, ze diagnoza z miernikiem pomoze w okresleniu przyczyny problemu.

sasun71 - 8 Luty 2022, 20:50

Cysiu1992, Weź pod uwagę odpowiedź Kolegi wyżej a co do pytania-tak-kostka na żarówki w której styk był nie do końca kontaktowy;)
Cysiu1992 - 9 Luty 2022, 20:26

Dzisiaj pomierzyłem napięcie akumulatora. Na wyłączonym silniku 12,5V. Na włączonym różnie: skacze od 14,1 na 13,8 lub 13,9. W każdym razie nie jest stabilne. Próby przy pełnym obciążeniu (światła długie, dmuchawa na max, radio). Do tego zauważyłem, że przy włączaniu świateł i dmuchawy silnik na chwilę traci obroty. Spadają z 1000 na poniżej 900. Regulator napięcia walnięty?
waldek40 - 10 Luty 2022, 05:02

chyba trochę za niskie to ładowanie? w moim aucie jest 14,4V
Cysiu1992 - 10 Luty 2022, 12:15

Też mi się wydaje za niskie. Tylko pytanie gdzie leży przyczyna. Regulator czy diody? Albo to i coś jeszcze.
dejnekomirek - 10 Luty 2022, 20:46

Temat jest zlozony: stan alternatora , a wlasciwie jego moc przeklada sie na jego wspolprace z akumulatorem. Przy malej mocy altka i slabej kondycji akumulatora bedzie dochodzic do duzych zachwian napiecia w instalacji pod wplywem obciazenia, np. wlaczonych swiatlach, czy nawet przy wlaczonym kierunkowskazie, odczuwalnych nawet na obrotach silnika. Warto zaczac od sprawdzenia stanu akumulatora pod obciazeniem ( sa do tego specjalne przyrzady ). Warto tez sprawdzic wydajnosc alternatora przez sprawdzenie oddawanego pradu pod obciazeniem. To sa podstawy. Z kolei stan regulatora mozna sprawdzic przez kontrole napiecia na baterii przy stalym obciazeniu i stalych obrotach silnika. Napiecie powinno byc stale z tendencja powolnego narastania po doladowaniu akumulatora. Skoki napiecia swiadcza o uszkodzeniu regulatora, albo problemach z przewodzeniem pradu na polaczeniu alternatora z obciazeniem, a wiec rowniez i z akumulatorem, zarowno z plusem jak i z masa. Dobry elektryk bardzo szybko odkryje przyczyne dziwnego zachowania elektryki w samochodzie. Dobre napiecie powinno zawierac sie w zakresie od 14.0 V do 14.4 V w zaleznosci od stanu naladowania baterii. Co prawda w systemie ladowania nie ma ogranicznika pradu ladowania ( czesto sa w japonskich pojazdach ), ale i tak zmiana napiecia moze zachodzic w funkcji czasu ladowania , nie ma prawa jednak oscylowac .
Cysiu1992 - 15 Luty 2022, 15:57

Oddałem auto do serwisu. Okazuje się, że wszystko w porządku za wyjątkiem akumulatora. Do wymiany. Przyznam szczerze zaskoczyła mnie ta diagnoza. Ale cóż, czasy takie, że nawet akumulator wytrzymuje okres gwarancji i do widzenia :D
sasun71 - 15 Luty 2022, 17:09

Cysiu1992, Mnie padł zaraz po gwarancji..tak że znam ten ból :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group