|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Dział sprężynowców - Diagnostyka bliźniaka XM
Gliwusss - 26 Styczeń 2022, 09:08 Temat postu: Diagnostyka bliźniaka XM Witam serdecznie! Jeśli zly dział to od razu przepraszam, pierwszy post na forum..
Szukam i szukam, ale bez skutku.. Cieszę się, że tu trafilem, może tu ktoś będzie miał ochotę pomoc
Na szybko - posiadam Peugeota 605 2.5TD, z tego co mi wiadomo jeśli chodzi o silnik i osprzęt są niemalże identyczne z Cytrynką. Do rzeczy. Przeleciałem wszystkie 35 stron w dziale XM w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania. O dziwo jeden z forumowiczów miał problem identyczny do mojego.. ten temat
Niestety nie pochwalił się tutaj jego rozwiązaniem.. Stąd moje pytanie. Jest tu może jakis dobry człowiek z okolic Warszawy, który posiada PP2000 bądź diagboxa i chciałby się podpiąć do mojego staruszka w celu zczytania kodu bledu? Albo ktos wie co mu może dolegać? Zjeździłem kilku elektryków, mechaników, pisałem do różnych ludzi i najczęściej spotykałem się z odpowiedzią "takich samochodów się już nie robi".
EDIT://
Dodam, że egr zaślepiony, kata brak, filtry i olej wymieniane 3tys temu, rozrząd robiony ok 40tys temu, predkosciomierz ani czujnik temp. oleju nie działa, nie wiem czy ma to wplyw
sasun71 - 26 Styczeń 2022, 16:43
Witam:) Dla jasności dla innych ..Jakie konkretnie objawy u Ciebie występują i od kiedy, i jaki olej stosujesz..
Gliwusss - 26 Styczeń 2022, 22:27
Podczas dynamicznej zmiany biegu(nie zawsze) check zapala się nawet na 2sek i wtedy nie reaguje na gaz, jakby przyduszony jest a gdy check zgasnie szarpnie i jedzie normalnie(obroty nie spadają podczas przyduszenia jak u kolegi w innym temacie, do którego wrzuciłem link) . Czasami zapala się tylko na ułamek sekundy i tego nie czuć. Ale gdy trwa to 2 czy 3 sekundy potrafi człowieka wyprowadzić z równowagi. W ciągu tygodnia planuje jeszcze raz dokładniej posprawdzać wszystkie podciśnienia. Jakby ktoś miał schemat byłoby super 😁 mam tak odkad samochód kupiłem tj przeszło dwa lata. Na początku robilo się tak naprawdę rzadko a z czasem częściej. Wydaje mi się że na zimnym silniku rzadziej tak się dzieje. W ciągu tych 2 lat wymieniałem turbinę i żadnych zmian. Olej leje 10w40 i zawsze jest stan bo często sprawdzam
dejnekomirek - 27 Styczeń 2022, 16:12
Przyjrzalbym sie nastawnikowi pompy. Opilki w pompie potrafia niezle nabroic w nastawniku, robiac dziwne zwarcia i blokady w pracy pompy. Zwarcie w nastawniku moze wywolac czek silnika i przerwe w pracy. Mialem takiego XM, podobne problemy i przyczyna tkwila w nastawniku. Powodem drobin metalu byly rolki wymuszajace dawke paliwa, po prostu zluszczaly sie. Na szczescie mialem inna pompe z ktorej przelozylem rolki, ustawilem pompe manualnie i auto odzylo. Duzo km przejechalem jeszcze po tej naprawie. To bylo super auto, wielkie kombi majace dynamike i palace naprawde male ilosci paliwa. Przy predkosci 100 kmh palil ponizej 5 l.
Instrukcje mozesz pobrac z https://chomikuj.pl/dejnekomirek
sasun71 - 27 Styczeń 2022, 16:47
Gliwusss, Xsare jak kupiłem to też była zalana 10w/40 a po może 5 latach przeszedłem na 5w/40 i nie zużywa więcej oleju aby zimą łatwiej zapalić..Ale to już zależy od stanu silnika.
Gliwusss - 1 Luty 2022, 03:05
Macie rację, na 99% nastawnik pompy, komputer za daleko by opłacało się jechac tylko to sprawdzić.
|
|