Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - DS4 "choinka" na desce

compnet - 27 Marzec 2022, 20:17
Temat postu: DS4 "choinka" na desce
Witam.
DS4 2011, benzyna 1.6 THP 115 KM. Generalnie jest ok, do skrzyni "manualnej ze sterowaniem automatycznym" da się przyzwyczaić.
Pozostał problem kontrolek - co jakiś czas wywala wszelkie możliwe komunikaty czym doprowadza użytkownika (moją żonę) do pasji. Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu przeważnie śladu nie ma. Wiązałem to z wilgocią (stoi na ulicy) ale zaczynam powątpiewać. Jest to jakiś znany problem, do ogarnięcia ? Bo już widzę żądzę sprzedaży w oczach żonki, a ma toto dopiero 116 kkm ...
Ktoś, coś ?
A może ktoś poda jakiś ogarnięty serwis (Częstochowa lub okolice) ?

sasun71 - 27 Marzec 2022, 20:35

compnet, Opisz jakie komunikaty i kontrolki wywala..to dla bardziej ,,kumatych'' niż ja w tych sprawach :-D A choinka jak już pisałem wiele razy sąsiad miał od akumulatora,podmienić na inny i jeździć..Ale opis awarii musowo:)
compnet - 28 Marzec 2022, 16:12

Akumulator wymieniony (rok temu) - brak zmian. Komunikaty np. uszkodzenie układu hamulcowego, uszkodzenie ABS i kilka innych po kolei ale szczegóły będzie trudno zdobyć - jak żonka wraca wqr...ona to ciężko się dopytać :/
sasun71 - 28 Marzec 2022, 19:03

compnet, Według mnie wystarczy usterka czujnika ABS i mamy uszkodzenie układu hamulcowego bo układ opiera się na ABS ,a wystarczy przecięty(przerwany) kabel do tego czujnika ..Wymiana akumulatora nie jest gwarancją jego sprawności ,wystarczy dobra dziura w jezdni.. :-( .A może jeszcze komunikat zmień klocki bo ma czujniki.. ;-) do tego zużycie klocków to i komunikat za mało płynu w zbiorniczku;) Rzeczy do ogarnięcia optycznie czyli stan płynu hamulcowego ,stan klocków i czy wszystko przy kołach jest ok (nic nie urwane z przewodów)
dejnekomirek - 28 Marzec 2022, 20:57

Wystarczy mala usterka silnika, majaca wplyw na jego moc i mamy cala litanie bledow i lampek na tacho. Moze lepiej najpierw odczytac bledy w calym samochodzie?
Jesli auto ma okolo 120 i wiecej tys. km , to rozciagniety lancuch moze sypac bledem braku synchronizacji, albo zlym momentem polozenia walka, walkow rozrzadu i mamy usterka silnika, ABS, ESP, skrzyni biegow. Kontrolek i komunikatow mnostwo. Tak samo przy wypadajacych zaplonach przez np. zbyt stare swiece, slaba cewke zaplonowa (te cewki czesto padaja) , do tego padniety wtrysk. Jazde na krotkich odcinkach z padnietym termostatem i wiele innych.
Najskuteczniej zastosowac diagnoze Lexia czy diagboxem. Bad moze byc przemijajcy i dlatego po ponownym odpaleniu znika, az do nastepnego wystapienia.

compnet - 2 Kwiecień 2022, 11:50

Cytat:
Wystarczy mala usterka silnika, majaca wplyw na jego moc i mamy cala litanie bledow i lampek na tacho. Moze lepiej najpierw odczytac bledy w calym samochodzie?
Jesli auto ma okolo 120 i wiecej tys. km , to rozciagniety lancuch moze sypac bledem braku synchronizacji, albo zlym momentem polozenia walka, walkow rozrzadu i mamy usterka silnika, ABS, ESP, skrzyni biegow.

Rozrząd wymieniony - był przyczyną błędu. Chodzi mi o RÓŻNE komunikaty (silnik, skrzynia, etc) które w pewnym momencie pojawiają się jeden po drugim i po których nie pozostaje żaden ślad w postaci zapisanego błędu. Aż taki ułomny nie jestem żeby nie sprawdzić błędów interfejsem diagnostycznym.
Wiem że taka "choinka" pojawia się wielu autach tej marki i pytam raczej czy ktoś znalazł konkretny element, który jest przyczyną - najpewniej przegrzany, zawilgocony itp.

dejnekomirek - 2 Kwiecień 2022, 14:41

compnet napisał/a:
w pewnym momencie pojawiają się jeden po drugim i po których nie pozostaje żaden ślad w postaci zapisanego błędu


Raczej to niemozliwe aby nie zostal zaden slad po takiej akcji. Tylko w przypadku zbyt niskiego doladowania silnik moze tracic moc i nie zostawiac sladu w sterowniku. Dla sprawnego diagnosty ustalenie przyczyny takiego stanu nie sprawia problemu, ale trzeba czasami wyczucia i bezposredniego kontaktu z pacjentem. Na odleglosc to mozna tylko pogaworzyc. Ta przypadlosc dotyczy nie tylko "tej marki" i uwierz mi, ze czesto ludzie nie daja sobie rady z usunieciem problemu. Piszesz o interfejsie , a co masz na mysli? Do cytrynek tylko Lexia , bo uniwersalne nie ogarniaja wszystkiego. A bardzo uniwersalne tutaj nie maja nic do powiedzenia. Tu trzeba pojezdzic z podgladem parametrow pracy i troche pomyslec. A przyczyn moze byc naprawde duzo. Jesli myslisz , ze ktos wskaze winnego , to naprawde jestes optymista. Siedze w tym na codzien i kazdy pojazd ma inna przypadlosc. Te silniki wyszly z BMW i sa bardzo problematyczne. Zapytaj , albo zajrzyj na fora Mini, tam mozesz zdobyc wiedze na temat typowych usterek w tych silniczkach.
A na koniec , nikt nie zarzuca, ze jestes ulomny, moze tylko brak Tobie wiedzy do interpretacji informacji, albo uzywasz zlego interfejsu. A do prawidlowej pomocy ja tez tez potrzebuje duzej porcji informacji z Twojego samochodu. Odnosnie wilgoci uwazam, ze elektryka teraz jest dobrze zabezpieczona przed wplywem wilgoci. Duzo lepiej niz np. w Audi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group