Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Wymiana silnika PURETECH 110

yanek76 - 11 Maj 2022, 11:35
Temat postu: Wymiana silnika PURETECH 110
Cześć Wszystkim!

Jestem nowy, więc jeśli gdzieś coś nie tak, to proszę o wyrozumiałość. :-)

Mam następujący problem. Pojechałem niedawno na przegląd okresowy (75 000 km) do salonu Citroena. Standardowo wymiana oleju, filtrów, etc.
Podczas oględzin stwierdzono zły stan paska rozrządu i początkowo rozrząd miał zostać wymieniony, jako że wymiana miała być dopiero po 100 000 km, wymiana miała być na gwarancji. Jednak po demontażu miski olejowej okazało się, że uszkodzony jest filtr siatkowy smoka pompy oleju, a w konsekwencji niezgodny stan łożysk wałków rozrządu, co kwalifikuje silnik do wymiany.

Sytuacja wygląda tak, że auto ma 4 lata, gwarancja na silnik minęła po 2 latach, auto było serwisowane i naprawiane wyłącznie w salonie Citroena, jedynie podczas ostatniego przeglądu przekroczyłem o ponad 3 000 km ilość przejechanych kilometrów. Natomiast auto nie sygnalizowało niczego niepokojącego, żadnego komunikatu o błędzie, nieprawidłowym poziomie oleju, czy czegokolwiek innego. Producent ma gest i proponuje rabat 50% na sam silnik, a pozostałe koszty pozostałych części i robocizny musiałbym ponieść sam. Moim zdaniem, trochę za szybko na wymianę silnika - nie sądzicie? 4 lata - niecałe 76 tys. km i wymiana silnika na nowy??? :-(

Chciałbym zwrócić się do Citroen Polska o wymianę na nowy silnik mimo wszystko bez kosztowo dla mnie, ale ... tu moja prośba, czy wiecie o jakichś wadach fabrycznych właśnie tego silnika na co mógłbym się powołać? Czytałem o tym, że paski rozrządu w tym modelu ulegają uszkodzeniu i w konsekwencji zatykają filtr oleju, co w konsekwencji może spowodować uszkodzenie silnika, ale sam artykuł to trochę mało. Widziałem, że wcześniej była jakaś akcja serwisowa wcześniejszych roczników, ale mój się nie łapie z tego co sprawdziłem po numerze VIN. Więc czy ktoś ma wiedzę, że moje nieszczęście, to nie jest odosobniony przypadek? Czy jest nas więcej? Czy ktoś mógłby mi pomóc?

Z góry dziękuję za okazaną pomoc

sasun71 - 11 Maj 2022, 18:07

Pierwsze słyszę że pasek rozrządu zatyka pompę oleju..druga sprawa dlaczego demontowano miskę olejową? Jeszcze powiedz że uzupełniono płyn do kierunkowskazów to będę w domu.....Chyba że to chodzi na łańcuszku i wyrobione ślizgi ,rozciągnięty łańcuch ale ten raczej nie zatyka sitka(ewentualnie plastyk ślizgów)..Mam wrażenie że Ktoś kogoś robi w balona.. :roll: Sory ale czytam to niczym SF...ale nie mając pełnych danych masz zwykły rozrząd na pasku i tu nie jest możliwe jakieś zatykanie oleju paskiem :mrgreen:
A complet rozrządu Conti bez pompy to 200zł wzwyż ..I jeszcze jedno podjedź do renomowanego mechanika w okolicy ,a nie serwis bo chyba Ktoś cię kroi na kasę..A w silniku nić może się nie dzieje, bo jak piszesz nic negatywnego się nie działo..

dejnekomirek - 11 Maj 2022, 19:34

Odnosnie tego silnika to problemem jest naped pompy oleju tzw. mokrym paskiem. Jest on wykonany z takiego tworzywa, ze w kontakcie z olejem zluszcza sie i czasteczki dostaja sie do filtra w smoku pompy olejowej. Widocznie temat ten jest dobrze znany serwisom i pewnie dlatego zdjeli miske olejowa. Na YouTube pokazany jest ten problem w serii filmow autorstwa "Marewel". Generalnie silnik katastrofa, ale za to ekologiczny! Na wymiane pompy olejowej przewidziane jest 18 roboczogodzin, tylko! Kiedys myslalem , ze szczytem jest silnik THP, a jednak mylilem sie, one nie sa takie zle na tle tego. Mysle, ze serwis przesadza, ze chca wyrwac kase. Masz racje sasun71, ze powinien to obejzec dobry mechanik silnikowy.
Mam kolege, ma 5 letnie Volvo. Na koniec gwarancji po przegladzie mechanicy orzekli, ze trzeba remont silnika zrobic (najlepiej wymienic), bo w filtrze powietrza pojawil sie olej. Wycenili naprawe na ponad 15 tys euro + plus nowe sprzeglo, bo czasami pedal nie odbijal prawidlowo. Proponowali nowe Volvo z doplata minus 15 tys. euro za 5 letni samochod. Szok! A ja wymienilem pokrywe zaworow na nowa, bo byla zmiana w konstrukcji odmy i wymienilem pompe sprzegla. Calosc zamknela sie w kwocie 500 euro i auto do dzisiaj jezdzi z czystym filtrem i dobrze dzialajacym sprzeglem. Taka jest rzeczywistosc w Serwisach, oni mysla tylko o wlasnym zarobku.

sasun71 - 11 Maj 2022, 21:21

dejnekomirek, To jestem w szoku :shock: Myślałem że mnie nic nie zdziwi ale taka technika pod górkę to już na pewno ekologia..Dzięki za wyjaśnienie :-)ps. I cały czas słyszę,, nie kupuj diesla bo będziesz miał problemy''..a do kolegi z problemem: zasięgnąć rady innego mechanika bo będzie jak w opisie może że kilka stów zamiast tysięcy i kolejne kilometry spokoju,serwisy na siebie muszą zarobić..Możesz wybrać serwis i zaufać diagnozie..
yanek76 - 11 Maj 2022, 21:33

sasun71 napisał/a:
Pierwsze słyszę że pasek rozrządu zatyka pompę oleju


chodziło o filtr siatkowy smoka pompy oleju, a nie filtr oleju

dejnekomirek - 12 Maj 2022, 09:09

yanek76 napisał/a:
chodziło o filtr siatkowy smoka pompy oleju, a nie filtr oleju


widze, ze emocje biora gore ? -" czasteczki dostaja sie do filtra w smoku pompy olejowej ", gdzie tu pisze o filtrze oleju? Filtrem w smoku pompy olejowej jest siateczka, czasami sitko. Czesto tego filtra brak i to nastepna radosna tworczosc tych ekologicznych inzynierow. Ciekawe, jak zachowuja sie silniki BMW i Mercedesa, gdy pompa napedzana jest mokrym paskiem , a na smoku brak jakiegokolwiek filtra? Czyli pewna awaria po przebiegu okolo 70 - 120 tys. km?

Najpewniejsze wlasne nogi, no moze jeszcze rower! I tak to ekologia cofa nas do spacerow na wlasnych nogach. Bardzo to zdrowotne...

sasun71 - 12 Maj 2022, 19:48

dejnekomirek, Cóż wiadomo o co chodzi z tym zatykaniem,wiem już przynajmniej jakich silników unikać na przyszłość (jestem spokojny jeśli chodzi o uwagę :mrgreen: ) W pracy rozmawiałem i o dziwo kolega wiedział bo studiował coś przed zakupem a i tak kupił C4 jak moje w dieslu;) Diesle też mają sitka i są tacy co je usuwają przed turbiną..Wracając do tematu czekam na opinie innego mechanika względem tego silnika bo skoro nie działo się źle to podejrzewam wymiany paska,odetkanie i nowy olej może starczą:)Czego koledze yanek76, życzę:)
dejnekomirek - 14 Maj 2022, 21:07

https://www.youtube.com/watch?v=lU_bf4a37Ts tutaj link do filmu o tym pieknym wynalazku
sasun71 - 15 Maj 2022, 15:07

dejnekomirek, Czasem ta technika idzie za bardzo do przodu że aż wstecz,na nowo wymyślone koło..bo coś proste nie ma racji bytu..a serwisy się cieszą :-|
myk6414 - 22 Kwiecień 2023, 07:28

Cześć.
Jak się skończył Twój temat? Udało Ci sie wymienić silnik na koszt citroena? Mam identyczna sytuacje. Tyle ze auto ma 5 lat i 50k km. Póki co czekam na wycenę.

dejnekomirek - 22 Kwiecień 2023, 12:14

Pewnie odmowiono wymiany na koszt Citroena. Typowe zachowanie wiodacych marek. Jak do tej pory tylko Fiat zwrocil wszystkie koszty naprawy silnika po zatarciu walka rozrzadu w glowicy, pomimo 8 lat od zakupu pojazdu. Pojazd to Ducato kempingowy z przebiegiem 30 tys. km. Zaimponowali mi bardzo. Opel w podobnej sytuacji odmowil , pomimo swiezo skonczonej gwarancji w Signum (silnik Fiata). Rzecz dziala sie w Norwegii , w 2009 roku. Tez jestem ciekawy finalu tej historii. W warsztacie , gdzie pracowalem tez byl taki przypadek z Peugeotem i silnik sie zatarl. Koszt naprawy przekroczyl 7 tys. euro. , firma wyparla sie udzialu w kosztach.
myk6414 - 28 Kwiecień 2023, 14:41

Samochód do mnie wrócił z wymienionym rozrządem na koszt Stellantis`a. Miło ;)
Ale mam pytanie - w serwisie stwierdzili, że brakuje jakiejś uszczelki pod deklem zaworów (podobno są trzy - jedna duża i dwie malutkie - brakuje jednej malutkiej). Stwierdzili że można z tym jeździć, ale jak zacznie brać olej, czeka mnie wymiana pokrywy zaworów, bo te uszczelki nie występują osobno...
Kojarzy ktoś co to za uszczelki? I czy rzeczywiście nie da się ich dokupić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group