Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - Zwiększony poziom oleju w silniku

Kozi91 - 12 Maj 2022, 10:24
Temat postu: Zwiększony poziom oleju w silniku
Witam posiadam C4 grand Picasso 1,6 HDi 2007 rok. Po wymianie oleju i przejechaniu około 1000km, praktycznie tylko krótkie trasy zauważyłem wzrost poziomu oleju w silniku. Z tego co ustaliłem może mieć to związek z zapchanym filtrem DPF. Z tym, że jak kupowałem ten samochód od poprzedniego właściciela zostałem poinformowany, że filtr DPF jest (przewiercony)? i usunięty z komputera. Od samego początku wydawało mi się, że auto pali zbyt dużo paliwa co też pasowałoby do zapchanego dpfa. Mieliście taki przypadek?
sasun71 - 12 Maj 2022, 19:51

Kozi91, Kolega dejnekomirek pewnie powie więcej ale podejrzewam że przybywa ropy z racji DPF i możliwe że czuć w oleju..też pilnuje stanu z racji DPF i krótkich jazd,mnie na razie trzyma poziom ale nic nie było majstrowane
dejnekomirek - 13 Maj 2022, 10:18

Witam. Generalnie nie pomagam ludziom przerabiajacym systemy oczyszczania spalin , ale zrobie wyjatek tylko z powodu zakupu tak usprawnionego pojazdu.
Zatkany dodatkiem filtr moze byc powodem podnoszenia poziomu oleju w silniku przez czeste wypalanie filtra, praktycznie po kazdym wzroscie temp. silnika powyzej 60 stopni. Powodem jest zbyt wysokie cisnienie roznicowe, ale... nie tylko to. Rowniez lejace wtryski, opozniony zaplon (moment wtrysku), zle ustawiony rozrzad, niska temp. silnika ( rowniez pokazywana przez czujnik). Jesli paliwo jest zle rozpylone nie spala sie zupelnie i dostaje sie do oleju, podnoszac jego poziom.
Jest to bardzo niebezpieczne dla silnika, gdyz paliwo nie odparuje rozcienczajac olej, co w ekstremum moze dac samo paliwo w misce , zamiast oleju - prowadzi to do zniszczenia powierzchni ciernych, itd.
Radze zrobic dobra diagnostyke calego silnika, zaczynajac od wtryskow- najlepiej sprawdzic w serwisie na specjalnej maszynie, sprawdzic parametry silnika ( czujnik temp., ustawienie rozrzadu, no i faktyczny stan Fapa, jego parametry, jaka byla przyczyna jego zapchania, no i jak zostal "usuniety" z tego silnika programowo? Czyli generalnie prawie caly silnik do ogarniecia.
Zaczalbym od wtryskow, bo to od nich najczesciej zaczynaja sie klopoty. Ich dobry stan jest najwazniejszy. Wsadzilbym z powrotem nowy, albo uzywany (wyplukany) filtr, uzupelnilbym dodatek i cieszylbym sie spokojna eksploatacja samochodu. Jakos nie wierze w to usuniecie filtra programowo, jaki cel mialoby przewiercanie , gdy nie powinno go byc wcale? Ktos niezle narozrabial i sprzedal auto, aby pozbyc sie klopotu. To powinno byc karalne. W takim stanie auto powinno stracic dowod rejestracyjny jako niezgodne z homologacja.

Kozi91 - 13 Maj 2022, 10:33

Dzięki za odpowiedź. Dla pewności zleje pierw olej i sprawdzę czy jest w nim paliwo ewentualnie zaleje nowym. Po wczorajszej rozmowie z poprzednim właścicielem auta (twierdzi, że nigdy nie miał problemu ze wzrostem poziomu oleju) mam podejrzenie, że mechanik pomylił silniki i wlał tyle oleju co do wersji 2.0, niestety po odebraniu od mechanika nie sprawdziłem poziom.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group