|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
C5 - C5 mk1: Wadliwie działające wycieraczki
Kotek_Mamrotek - 24 Czerwiec 2022, 15:31 Temat postu: C5 mk1: Wadliwie działające wycieraczki Cześć
Mam problem. Muszę zająć się mechanizmem wycieraczek. W trybie szybkim pióro wycieraczek wyskakuje mi poza krawędź szyby. Mam dawcę i mogę wymontować części zamienne ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może ktoś się orientuje jak rozebrać podszybie i co trzeba wymontować aby tą usterkę usunąć.
Proszę o pomoc. poza opisem to jeszcze jakieś zdjęcia by się przydały . Z góry dziękuję.
Jacoll - 24 Czerwiec 2022, 22:22
Kotek_Mamrotek, może wystarczy ramię wycieraczki przestawić o kilka ząbków i problem zniknie... 🤔
audikom - 25 Czerwiec 2022, 08:29
I to jest proste rozwiązanie problemu
"Kotek_Mamrotek, może wystarczy ramię wycieraczki przestawić o kilka ząbków i problem zniknie... 🤔"
sasun71 - 25 Czerwiec 2022, 14:12
Może być opcja że sam mechanizm jest ok ale sama wycieraczka ma już taki luz że rzuca ją po szybie
jarulis - 26 Czerwiec 2022, 22:55
Do zdjęcia podszybia trzeba zdjąć wycieraczki, więc próbę przestawienia można podjąć jako pierwszą. Przy okazji kontrola luzów mechanizamu. Samo podszybie zdejmuje się po odkręceniu 4 śrub, jeśli dobre poszybie pokazał mi google... Dalej powinien być dostęp do mechanizmu wycieraczek.
Do zdjęcia wycieraczek może być potrzebny ściągacz. Warto. Zamiast walić młotkiem.
CiTROGEN - 27 Czerwiec 2022, 13:32
Podszybie ściąga się normalnie i nie ma o czym pisać, żadnych niespodzianek. Ściągacz do wycieraczek pomaga ale w razie czego pomaga energiczne szarpanie od dołu ramienia - wreszcie puści, ale nie pukanie.
dejnekomirek - 27 Czerwiec 2022, 19:23
Zapominacie o funkcji polozenia serwisowego , gdy wycieraczki stoja w pionie . Wlacza sie po wylaczeniu zaplonu dzwignia wycieraczek. W tym polozeniu mozna smialo zluzowac ramiona wycieraczek , bez zadnego przyrzadu do sciagania. Przed montazem warto wlaczyc zaplon i ruszyc dzwignia wlacznika wycieraczek, aby wrocily do normalnego polozenia. Dopiero wtedy mozna montowac wycierczki we wlasciwym polozeniu. Objawy opisane wyzej , tj. uderzanie w krancowych polozeniach o uszczelke spowodowane moze byc zbyt duzym luzem na osiach ramion - z czasem tulejki ulegaja zuzyciu i oski maja zbyt duzy luz. Na poczatek warto sprawdzic jednak, czy czasami zle ustawienie ramion nie jest powodem takiego zachowania.
Kotek_Mamrotek - 16 Lipiec 2022, 12:21
Cześć
Użyłem ściągacza i przesunąłem pozycję wycieraczek. Niestety niewiele to pomogło. Teraz wycieraczka bije po podszybiu ...
Kotek_Mamrotek - 16 Lipiec 2022, 12:22
dejnekomirek napisał/a: | Zapominacie o funkcji polozenia serwisowego , gdy wycieraczki stoja w pionie . Wlacza sie po wylaczeniu zaplonu dzwignia wycieraczek. W tym polozeniu mozna smialo zluzowac ramiona wycieraczek , bez zadnego przyrzadu do sciagania. Przed montazem warto wlaczyc zaplon i ruszyc dzwignia wlacznika wycieraczek, aby wrocily do normalnego polozenia. Dopiero wtedy mozna montowac wycierczki we wlasciwym polozeniu. Objawy opisane wyzej , tj. uderzanie w krancowych polozeniach o uszczelke spowodowane moze byc zbyt duzym luzem na osiach ramion - z czasem tulejki ulegaja zuzyciu i oski maja zbyt duzy luz. Na poczatek warto sprawdzic jednak, czy czasami zle ustawienie ramion nie jest powodem takiego zachowania. |
Ku temu się skłaniam. Wiesz jak to naprawić?
audikom - 16 Lipiec 2022, 21:03
Może za dużo przestawiłeś
|
|