Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - adaptacja EGR i PRZEPUSTNICY

sp1mwk - 3 Sierpień 2022, 19:12
Temat postu: adaptacja EGR i PRZEPUSTNICY
Witam temat pewmie nie raz poruszany ale szukam pomocy w odszukaniu w Lexsji odcji ADAPRACJI przepustnicy i EGR może ktoś mi pomoze ???? posiadam C5 II po lifcie z 2005 roku 1.8 16V benzyniak kod silnika ( RC6FZB ) i za cholerke nie mogę znalesc takiej opcji . ktoś wcześniej pisal ze opcja adaptacji jest w dziale ” WTRYSK „ wiec przeprowadzam test Lexsja i w dziale WTRYSK w pierwszej rubruce „ dialog „ pisze ”TAK „ a w drugiej rubryce DEFEKT jest „ ? ” nie wiem dlaczego - czy tak ma być???? Klikam ten WTRYSK i pojawiają mi się jednostki napedowe BENZYNOWA I DISLA wybieram benzynowa i pojawiają mi się KALKULATORY - czyli jakies sterowniki : { RFJ MM6LPB) ( 6FY MM6LPB ) ( XFU BOSCH ME747) (XFV BOSCH ME747) ( 6FZ SAGEM S2000PM2 ) na chłopski rozum kilkam na ten 6FZ SAGEM ….. i otrzymuje informacje „ KALKULATOR NIE ROZPOZNANY, SPRAWDZ SWÓJ WYBOR POPRAWNOSC INFORMACJI NIE JEST GWARANTOWANA JEŚLI ZATWIERDZASZ DLA KONTYNUACJI „ nie wiem czy mam go wgrac czyli ZATWIERDZIC ??? nie wiem czy jest to kalkulator przepustnicy czy EGR –a , natomiast gdy klikam na te poprzednie kalkulatory tez pojawia się ten sam komunikat . Nie mam pewności a nie chce czekos SKOPAC wiec proszę o pomoc - co mam zrobić , czy to tu sa te adaptacje , a może w innym miejscu - przekopałem cala Lexsjie i jakos nic nie wpadlo mi w oko co by moglo pasować , a może u mnie jest opcja SAMOADAPTACJI bez uzuwania Lexsji ?????? Czy może ktoś mi pomóc to ustalić ????? w razie czego podaje VIN : VF7RC6FZC76685318 Czekam na pomoc.
dejnekomirek - 3 Sierpień 2022, 22:17

Jestes pewien, ze masz w tym silniku zawor EGR? Dlugo juz siedze w Citroenach , ale w silnikach 1.8 i 2.0 nie spotkalem zaworu. Wystepuja tylko w dieslach. Przepustnicy tez sie nie adoptuje, ale... jest taka opcja , jak reset wartosci przyuczonych i tam wlasnie jest tez samoadaptacja przepustnicy. Po uaktywnieniu tej funkcji startuje sie silnik od stanu zimnego na wolnych obrotach do wlaczenia wentylatora chlodnicy. Cala procedura opisana jest w Lexii.
Musisz miec jakis problem z sama Lexia, skoro ma ona problem ze znalezieniem prawidlowych sterownikow. Mozliwe, ze jest zbyt stary softwer. MkI i MkIFL roznia sie cala instalacja elektryczna, to sa calkiem inne samochody elektrycznie, z powodu tego starsza wersja nie bedzie prawidlowo zczytywac samochod.

sp1mwk - 4 Sierpień 2022, 15:11
Temat postu: adaptacja EGR i PRZEPUSTNICY
Witam kolego .dziekuje za odpowiedz , juz myslałem ze nikt nie pomoze ,a ponad 25 osob czytalo post , fakt ze temat jest stary jak swiat i napewno ze 100 razy byl poruszany na tym forum. Zatem rozumiem ze przepustnicy nie ma co lexią adaptowac poprostu po czyszczeniu podpiac okablowanie i odpalic auto na zimnym silniku do czasu zalaczenia sie wentylatora na chlodnicy - rozumiem ze z chwila wlaczenia sie wentylatora samoadaptacja jest zakonczona ????? . A jesli naprzyklad samochod stal na parkingu dzien czasu bez jazdy ale w bardzo mocnym sloncu - zwazywszy na dzisiejsze upaly i temperatury dochodzace do 30 stopni na dworze - auto nie jezdzilo ale jest nagrzane i niejako kiedy robilbym te czyszczenie przepustnicy w taki upalny dzien i po calej operacji odpale auto to prawie odrazu wystartuje wetylator chlodnicy i to na maxa - czy w takim przypadku tez przepustnica bedzie zaadoptowana ?????? czy jednak poczekać z tym na nieco chlodniejsze dni ???

Co do EGR to mam cos takiego w silniku z tyłu w prawym gornym rogu przykrecane na dwie nakretki . https://allegro.pl/oferta/delphi-zawor-egr-eg10256-12b1-12078072904 ( Pasuje do wybranego pojazdu)

Citroen C5 II (RC_) 1.8 16V (RC6FZB) (6FZ (EW7J4)) 1749ccm 116KM/85kW 2004/09-2005/08 ) to tez mozna samozaadaptować (czyli wyczyscic lub wymienic na nowe - przykrecic , podpiac kostke z kabelkami ) i to zalatwia sprawe ?????? czy tu juz lexia byla by potrzebna ????


Co do sowtware to niewiem czy chodzi o soft .... w samochodzie , czy wersje lexsji ????? - nie jestem teraz w stanie podac Ci wersji lexsji - ale jesli pozwolisz to puzniej Ci podesle .


Miałbym do Ciebie jeszcze pare pytań , jesli zechcialbyś na nie odpowiedziec to byłbym bardzo wdzieczny -ale to w puzniejszym terminie .

sasun71 - 4 Sierpień 2022, 18:16

sp1mwk, Co do linku z EGR-identyczny myłem już dwa razy bo iglica zaszła spiekiem ze spalin-efekt że auto nie ma mocy i check silnika, bo nie pracuje..Myłem to w starej corsie i jest na wydechu..Kupujesz spray do mycia egr ,aplikujesz na te igłe która ma się ruszać,o ile idzie pomagasz usuwać brudy pędzelkiem,czynności powtarzasz aż zaczyna chodzić.Ważne nie myjemy do góry nogami aby nie przeszlo do elektroniki-przynajmniej ja się stosowałem,lub zanużyć w płynie ze sprayu do wysokości ,,igły'' i jak wyżej ma się ruszać po tych zabiegach.PS Corsa rocznik 1994 więc jest nadzieja.EGR też był przywrócony dla citroena w dieslu-ten sam zabieg-wtedy w nafcie kosmetycznej od 2-3 dni jak kojarze..Też się zapiekło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group