Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Osłona maglownicy w Xara Picasso

Adam1965 - 18 Listopad 2022, 19:29
Temat postu: Osłona maglownicy w Xara Picasso
Następny problem jakiego się doszukałem to pęknięta osłona po stronie prawego drążka przekładni zaznaczyłem jako nr 3.



Mam więc pytanie.
Czy po odkręceniu śruby 1 i 2 da się wysunąć siłownik do tyłu tak aby była możliwość nałożenia nowej osłony?

Doczytałem w internecie że najlepiej jest aby była gumowa bo można jął atwiej założyć

sasun71 - 18 Listopad 2022, 20:53

Na aukcji w allegro jest maglownica po regeneracji i wszystko jest zdjęte a gumy są dane osobno i opaski do montażu w aucie.Niestety link jest blokowany kopiuj /wklej
Adam1965 - 18 Listopad 2022, 21:33

Nie umiem jej znaleźć.
Może wrzuć całą stronę Allegro z tym wyszukiwaniem

sasun71 - 19 Listopad 2022, 10:13

Link regenerowanej maglownicyTU Nie wiem czy dokładnie ta sama ale inaczej gumy nie założy jak nie odkręci siłownika.Dziś dało się wkleić-widać coś wczoraj szwankowało na serwerach
dejnekomirek - 19 Listopad 2022, 11:56

Do wymiany oslony z prawej strony musisz wykrecic szpilke 2 od silownika. Przy montazu musisz wkleic na klej do gwintow. Odkrecenie sie tej szpilki w czasie jazdy skutkuje niezapomnianymi wrazeniami, bardzo niebezpiecznymi dla wszystkich na drodze. Nie radze probowac! Da sie to zrobic na pojezdzie, najlepiej na podnosniku kolumnowym.
Adam1965 - 19 Listopad 2022, 20:20

Czyli ta szpilka jest wykręcana?
Znalazłem stronę z taką listwą ale tam nie widać czy jest wykręcana.


Nawet w katalogu tworzy całość.
Jedyna śruba do siłownika to nr 19



To mnie zmyliło.
Ale pytanie czy nie będzie problemów z odkręceniem jeżeli jest na kleju.

Jeszcze takie pytanie czy po odkręceniu tej szpilki i śruby 19 będzie można siłownik odsunąć od przekładni bez odkręcania rurek z płynem?

Z kanału też jest w miarę dostęp.



sasun71 napisał/a:
Link regenerowanej maglownicy



To nie ta przekładnia

sasun71 - 19 Listopad 2022, 20:31

Maglownica była przykładem;) Jeśli chodzi o klej to jak jest niebieski to powinien puścić a czerwony może trzeba będzie zagrzać i zacznie się odkręcać (przy czerwonym wyginał mnie się klucz a pogrzaniu elektryczną nagrzewnicą poszło łatwo )..i takiego samego koloru kleju użyć-tanie nie są ;)
Adam1965 - 19 Listopad 2022, 20:58

Pytanie czy jest jakieś ścięcie na jej powierzchni aby zapiąć klucz. Czy trzeba na kontrach jechać
dejnekomirek - 19 Listopad 2022, 21:18

Powiem tak: nie pamietam. Robilem to z dwadziescia lat temu i to na XM. Podobne rozwiazania byly w wielu citroenach. Z tego co mysle, ta szpilka powinna miec naciecie na klucz, ale tez i zaden problem sprobowac na kontre (dwie nakretki zablokowane razem). Swoja droga sprawdz czy czasami cala ta czesc nie da sie zdemontowac z listwy po odkreceniu drazka z przegubem. Wydaje mi sie, ze jednak trzeba szpilke odkrecic , inaczej nie da sie gumy nalozyc.
Silownik da sie troche odsunac od przekladni, rurek nie trzeba odkrecac. Nie zapomnij uzyc kleju na wszystkie polaczenia gwintowe - to jest uklad kierowniczy i od jego sprawnosci zalezy nasze zycie!
To sa stare juz rozwiazania , dzisiaj stosuje sie raczej elektryczne wspomaganiania , dlatego nie wszystko dobrze pamietam. Z reguly na codzien nie robi sie tego.

Adam1965 - 19 Listopad 2022, 21:26

Te stare rozwiązania były najlepsze.
Elektronika nas zniszczy.
Klej zawsze używam .
Czytałem że ktoś zakładał osłonę przez tą szpilkę ale miał ją gumową. Pytałem się kilku sprzedawców i wszyscy mają z tworzywa
Ale ważne że mam już pogląd na sytuację
Dzięki

sasun71 - 20 Listopad 2022, 13:26

Adam1965, Co do tworzywa,Punto miało na przegubie napędowym i pękło jak miał 15lat,dostał też oryginał plastykowy.Nie było opcji gumowej..
Adam1965 - 20 Listopad 2022, 16:25

No trudno. Trzeba się będzie pomęczyć. Ale muszę ogarnąć .
Adam1965 - 28 Listopad 2022, 17:48

No i ogarnąłem.
Kupiłem dwie osłony ( prawa i lewa).
Jedną https://allegro.pl/oferta/oslona-przekladni-lemforder-33625-01-12440815649?snapshot=MjAyMi0xMS0yMVQxMzowOTozNC43MThaO2J1eWVyOzFmMTUwYTZjZjI2M2MyZmMwODk4NjlhOWQ2Y2VmMjE1MmVlMmU2ZTNmYTUwZWZlYmEyY2ZmOTlkODc0OWRiZGE%3D

Drugą https://allegro.pl/oferta/oslona-przekladni-kierowniczej-l-febi-39198-12078203645?snapshot=MjAyMi0xMS0yMVQxMzowOTozNC43MThaO2J1eWVyO2Q4ZGFiMzI2ZmZkMmY2ZDg0NGJkOTNjZDYxMWViYmVkZmRhNmM4YmM5NTEwMGY1NGQ3NmU5NWZjYzI3YTdkMzk%3D

Ta pierwsza z Lemfordera o kant tyłka roztrzaskać. Sztywna jak blacha. O nałożeniu na maglownicę można zapomnieć. A jak długo wytrzyma na rozciąganie to też wielka niewiadoma.
Z Febi ( ta druga) jest mięciutka.
Więc obciąłem ją


I po wyjęciu całej maglownicy , odkręceniu siłownika oraz drążka , najpierw przełożenie jej przez sworzeń przegubu siłownika miękko wlazła na miejsce.


https://youtu.be/hRbowH96GA0





Tak to wygląda po zaciśnięciu opasek. Sprawdzone na max.wysunięciu . Nie ma tendencji do zsuwania się.

Dla czego demontowałem magiel?
Bo wyszło tak że za doradą kolegi próbowałem odsunąć siłownik od magla .
Poszło bez problemu. Nakrętka odkręcona śruba też poszła bez problemu( śruba niebyła w ogóle na żadnym kleju a tego bolca nie próbowałem odkręcać) , siłownik można odsunąć ale jest na tyle mało miejsca że nie opłaca się męczyć.
Do nasunięcia nowej osłony najlepiej zdemontować drążek prawy.
Ale tutaj zaś jest problem bo trzeba po pierwsze zsunąć oslonę samego przegubu drążka

Siedzi naprawdę ciasno i trzeba się nieźle nagimnastykować śrubokrętami płaskimi aby to podważyć .
Do tego nie ma dojścia do niej bo gdy się na maxa da koła w lewo to jest nad belką , na maxa w prawo to nad whaczem.
A że moje drążki po odpięciu ze zwrotnic opadły jak po stosunku ( wiadomo co :mrgreen: ) to pomimo iż luzów nie miały postanowiłem je wymienić.
No i poszło.
Dwie śruby od magla poszły bez problemu. Wężyki od pompy też . Krzyżak odkręcony też bez problemu.
I teraz zaczęła się zabawa.Magiel nie wyjdzie bez opuszczenia belki.
I znowu odkręcenie 4 śrub tylnych belki poszło bez problemu ale dwie boczne nad wahaczami beret.
Po pół obrotu i WD40 .
Ktoś źle pomyślał z tymi śrubami.
Do nich się leje woda takimi jakby kieszonkami za amortyzatorem. Godzina walki z tymi śrubami .
Popuszczone trzy śruby po prawej stronie auta , odkręcone trzy po lewej podparta rama żabką, lekko opuszczone na żabce i maglownica wyszła.
Reszta to jak na początku.


W sklepie moto zamówiłem na jutro drążki i okazuje się że swoje najlepiej pomierzyć bo są do XP trzy dlugości.
Ale kupiłem też osłonę uniwersalną bo na lewy drążek już nie miałem.
Żebym to wiedział wcześniej to bym tej nie ciął
Tak się zachowuje uniwersalna za całe 16 zł











Lemforder zaczyna mnie rozczarowywać.
30 zł i szajs.


Teraz jeszcze pytanie co jest polecane do zalania zbiorniczka od wspomagania?

sasun71 - 28 Listopad 2022, 20:25

Ostatnio stawiam na febi;) A co do płynu, jak wspomaganie z paska lałemten Był czerwony i dawałem go do xsary w kombi :) Kolega wojtis1990 ma opis ale inny płyn na fotach
Adam1965 - 28 Listopad 2022, 21:10

Dzięki. Znalazłem coś takiego do mnie

Adam1965 - 1 Grudzień 2022, 20:40

Może się to komuś przyda.
Po złożeniu wszystkiego do kupy i próbie kręcenia kołami przy samochodzie podniesionym okazało się że w lewo kierownica idzie 1i 3/4 obrotu.
A w prawo 1 i troszkę.
Okazuje się że osłona którą założyłem ( przerobiona z osłony lewej) zablokowała dalsze kręcenie kierownicą.
Ale że miękka to po mocniejszym dokręceniu kierownicy ułożyła się na tyle że puściła maglownicę dalej.
Potem już pracowała normalnie.
Ale się trochę przestraszyłem że źle wsadziłem magla.
Chociaż logika mówiła że był dobrze zamontowany.

A teraz porównanie oryginalnej z tą sztywną







Po prawej to oryginał. Po lewej to ten sztywny zamiennik.
Oryginał można ścisnąć do 2 cm ale tego Lemfordera już nie.
I jest potem problem ze skrętem w prawo.
Jest mniejszy kąt skrętu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group