Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Awaria z gatunku nie do naprawy

kermit - 16 Styczeń 2023, 17:00
Temat postu: Awaria z gatunku nie do naprawy
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Rzecz tyczy się Citroena C2 VTR z benzynowym silnikiem 1,4 ( 73 KM).
Auto mam od dwóch miesięcy. Ogólnie jest super, ale...
Po zakupie wymieniony kompletny rozrząd, oleje, filtry oraz spękana obudowa wentylatora chłodnicy. Niestety - ale nie zawsze - po około pół godziny jazdy w mieście pojawia się komunikat o wysokiej temperaturze silnika, zapala się lampka płynu chłodzącego - pracuje wentylator, ze zbiornika wody leci nieco płynu.
Niezależny serwis Citroena: uszkodzony termostat, wymiana na nowy.
Około tygodnia spokój, nic się nie dzieje.
Po tygodniu znów to samo, znów ten sam serwis. Sprawdzają dokładnie, są jazdy próbne. Zdarza im się dokładnie to samo. Diagnoza - korek zbiornika i uszkodzony rezystor wentylatora chłodnicy (wentylator nie "chodzi" na pierwszym biegu). Jedni i drugie wymienione. Dodatkowo zrobiony test uszczelki pod głowicą. OK, uszczelka cała!
Dają mi "skierowanie" dp elektronika, ponieważ jest podejrzenie, że sterownik silnika nie zawsze wysyła sygnał do wentylatora na załączenie pierwszego biegu, poza tym załącza się toto w różnych temperaturach.
Jadę do gościa. Po drodze powtórka z rozrywki. Auto jest trzeci dzień i tego elektronika i... facet niczego nie znalazł. Zero błędów, sterownik pracuje poprawnie. Poprosił jeszcze o czas, będzie dalej szukał przyczyn. A mi opadają ręce... Jakieś sugestie?
Będę niezmiernie wdzięczny!
Pozdrawiam.

waldek40 - 16 Styczeń 2023, 17:42

tak miałem jak przy okazji wymiany uszczelki termostatu oraz obudowy termostatu wymieniłem również korek zbiorniczka płynu chłodniczego i ta nadgorliwość mnie zgubiła, podczas jazdy w korku temperatura płynu sie podnosiła wyskakiwał komunikat o wysokiej temperaturze i wywalało płyn przelewem zbiorniczka, założyłem stary korek i jak ręką problem zniknął,
może i poprzedni właściciel kupił nowy korek zbiorniczka?zaczęły sie problemy i sprzedał auto? może zaryzykuj i kup korek zbiorniczka używany ?

kermit - 16 Styczeń 2023, 18:07

No cóż, całkiem możliwe, wobec braku właściwie innych pomysłów. W dodatku, skoro miałeś podobny problem, Twoja sugestia wcale nie jest głupia. Tak czy siak czekam jeszcze na werdykt tego maga od elektroniki ( zresztą mechaniką też się zajmuje), może coś odkryje. Dzięki!
test - 17 Styczeń 2023, 19:46

Czy ktoś sprawdzał jaka jest faktycznie temperatura płynu? Potwierdzam, że korek może być przyczyną. Nie trzyma ciśnienia i ubywa płynu. Potem to już reakcja łańcuchowa : zbyt mało płynu i przegrzanie.
Kris1968 - 26 Styczeń 2024, 23:33

Witam! Mam taki problem ze swoim c4 picasso 1,6 vti. W samochodzie czuć jakby spaliny czy coś podobnego. Wymieniona plecionka. Po tym zabiegu wyskoczył błąd silnika. Wymienione świece i cewki- co dziwne jak wypadał zapłon to jak by nie śmierdziało w aucie. Te zabiegi nic nie pomogły dalej wyskakiwał błąd więc powrót do mechanika. Sprawdzona uszczelka i gniazda zaworowe (ciśnienie ok) wszystko ok. Przyczyna to wiązka za silnikiem robiła zwarcie więc zostało naprawione. Błędu nie ma ale zapach pozostał. Dodam że wymieniłem filtr kabinowy i wyczyściłem chłodnicze. Ach i jak wącham nawiewy to niby nic nie czuć. Rura wydechowa cała. Miał ktoś podobny problem lub ma jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc!
waldek40 - 27 Styczeń 2024, 04:58

nikt z nas zapewne nie odpowie tobie jaki to zapach czy spalin ulatniających się na przykład z uszczelki kolektora wydechowego, czy gdzieś cieknącego oleju z uszczelki pokrywy na kolektor wydechowy, a może sonda lambda uszkodzona i zalewa silnik , na zimnym silniku latarka w rękę i szukaj wycieków lub zaolejenia silnika, w ciasnych miejscach i zakamarkach możesz się też wspomóc lusterkiem , jest też metoda wyłapania nieszczelności metodą dymną
Kris1968 - 27 Styczeń 2024, 08:59

Dziękuję za poradę! Popatrzę tak jak mówiłeś , a jak nie znajdę sam to odstawię do mechanika niech szuka i zerknie fachowym okiem🙁
sasun71 - 27 Styczeń 2024, 09:39

Kris1968, Żona zamuliła Peugota ,jak mnie przyszło jechać to mówię że to auto nie ma ducha i woli walki;) Jak dostał na każdym biegu sportową jazdę pod czerwone obroty że przetkało katalizator to też śmierdziało jak wróciłem do garażu aż córki to zauważyły -tak że kwestia smrodu to może być wydech w którym się coś kisi zatkane niczym nie wymieniany od lat filtr kabinowy..Ps. Auto odżyło po tym zabiegu.. :-D
Kris1968 - 29 Styczeń 2024, 17:15

Zapach jak by ustał ale znowu wywaliło zapłon. Masakra. Wszystko sprawdzone wiązka naprawiona i 600 km znowu błąd i nie chodzi 1 cylinder.
sasun71 - 29 Styczeń 2024, 17:51

Kris1968, Bo zbiera jakieś cyklicznie błędy i po czasie wywala jak mu się powtórzy ileś razy-jak by to był sterownik winien, jak mnie kiedyś w punto zaczął chodzić na dwa cylindry silnik to by się nie naprawił na 600km..I teraz jaki błąd jest odczytany choćby ELM - chodź do końca mu nie ufam bo w manualu fabrycznie miałem kiedyś że skrzynia automatyczna jakiś błąd..I jeszcze pytanie do Forumowiczów czy zużyte koło zmiennych faz rozrządu jak jest w tym modelu może siać błędem..
dejnekomirek - 29 Styczeń 2024, 18:55

Oczywiscie moze siac bledami, a w zasadzie bledem nieodpowiedniego polozenia walka rozrzadu. Moga rowniez pojawiac sie bledy nieprawidlowej mieszanki i bledy sond Lambda z uwagi na zle spalanie i zly sklad mieszanki. Do tego zuzyte kolo zfr moze powodowac niskie cisnienie oleju z uwagi na duzy przeplyw oleju przez kolo, czesto na wolnych obrotach zapala sie lampka kontrolna. No i duzy poziom chalasu , silnik pracuje jak diesel.
Kris1968 - 29 Styczeń 2024, 20:46

Auto przejechało 600 km prawie cały czas na tempo. Ok 110-120 km i 19 km przed domem znowu błąd. Dodam że stało u mechanika 5 dni na testach i naprawie wiązki za silnikiem. Niby było wszystko ok a tu taki zonk.
Kris1968 - 29 Styczeń 2024, 20:59

A i jeszcze podobno poprzedni właściciel wymieniał łańcuch a auto ma przejechane 120tys
sasun71 - 30 Styczeń 2024, 20:29

dejnekomirek, Dziękuję:) za info ..
dejnekomirek - 30 Styczeń 2024, 22:39

sasun71 napisał/a:
Dziękuję:) za info ..


Ciesze sie, ze moglem pomoc.

A odnosnie tematu: to , ze lancuch byl wymieniany juz to zadna sensacja. Znam krotsze przebiegi i koniecznosc wymiany lancucha , szczegolnie , gdy olej jest zmieniany zgodnie z instrukcja. Druga sprawa to kto ten lancuch wymienial i czym ustawial rozrzad? Lancuchy w tych silnikach bardzo nie lubia starego oleju. Na pocieszenie dodam, ze najmlodszy VW mial przejechane az 27 tys. km, gdy przeskoczyl lancuch. Naprawa 1.5 tys. euro. Technik ist begeistet !

sasun71 - 31 Styczeń 2024, 19:42

Pytanie o KZFR było odnośnie tematu w poszukiwaniu błędu -w Peugocie 207 nie posiadam:) Ale chciałem się upewnić :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group