Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Czy zawór hamulcowy w każdym BX jest taki sam?

wooytas-wm - 5 Luty 2023, 19:14
Temat postu: Czy zawór hamulcowy w każdym BX jest taki sam?
Cześć wszystkim proszę o pomoc w powyższej kwestii.
Mogę kupić zawór hamulcowy od bx 1.9 d i pytanie czy podejdzie do mojego bxa 1.4 bez wspomagania.

audikom - 5 Luty 2023, 20:36

Takie info , ale czy pewne
https://salko.pl/dystrybutor-hamulcowy/57846-dystrybutor-hamulca-bx-nowy-oryginal-citroen-pozycja-katalogowa.html

https://francuskie.pl/czy-zawor-hamulcowy-do-citroena-mozna-regenerowac-4-mity-o-hydropneumatyce-i-jej-naprawach/

"Francuzi regenerują - ceny chyba bez zmian (jeszcze nie próbowałem):

https://lepointmecanique.jimdofree.com/hydraulique/hydraulique-citro%C3%ABn/citro%C3%ABn-xantia-xm-cx-bx/

W PL chyba nikt się tym nie zajmuje (nie spotkałem się) - chyba musiałyby to być WZL "

https://www.dropbox.com/s...I_a?dl=0=search

https://www.dropbox.com/s...7_a?dl=0=search

dejnekomirek - 5 Luty 2023, 20:38

Wszystkie zawory hamulcowe sa takie same, ewentualnie od XM maja tylko wyprowadzenie w innym miejscu, moi koledzy dawali rade zamontowac je do BX. Wnetrza maja takie same. Najwiekszy problem w zaworze jest w jego szczelnosci na sekcjach przedniej (jesli tu przedostaje sie cisnienie na zaciski , samochod sam hamuje i jesli silnik jest mocny, bardzo szybko dochodzi do zuzycia klockow i sprzegla) i na sekcji tylnej (gdy tu jest nieszczelnosc , samochod szybko opada na tylnej osi po wylaczeniu silnika) . Wzrost przeciekow (spadku cisnienia) wplywa na czestosc wlaczania sie pompy cisnienia i wydajnosc hydrauliki. Mozesz smialo odroczyc wymiane zaworu , gdy jeszcze nie hamuje na pracujacym silniku. Tym bardziej w systemie bez wspomagania. Wydajnosc pompy do rade utrzymac prawidlowe cisnienie w zawieszeniu i hamulcach. Zabieralbym sie za wymiane dopiero w przypadku z hamowaniem auta. Uzywany zawor to zawsze ryzyko, ze bedzie gorszy od oryginalnego, a roboty jest duzo z wymiana. Decyzja nalezy do Ciebie.
Czesci warto gromadzic, ale wymiane trzeba przemyslec.

wooytas-wm - 6 Luty 2023, 17:50

dzięki za informacje ,
No i stało się co miało stać . U diagnosty dziś na badaniu poszły dwa przewody z lej strony podczas hamowania na rolkach. BX uziemiony. Zamówiłem dziś przewody miedzianie i sukcesywnie będę wymieniał kolejne. Niech to.

audikom - 6 Luty 2023, 18:01

To masz farta
dejnekomirek - 6 Luty 2023, 20:13

Jesli jeszcze nic nie robiles przy przewodach hydraulicznych, to pamietaj o gumkach uszczelniajacych. Nigdy nie wpychaj rurki w gniazdo, w ktorym tkwi gumka. Grozi to dostaniem sie czesci gumki do przewodu i zapchaniem przeplywu, albo zablokowaniem elelmentow hydraulicznych. Prawidlowo nalezy najpierw wyciagnac gumke, zalozyc ja na koncowke rurki i tak wkladac w otwor. Ostroznie z zalapaniem gwintu, badz pewny, ze gwint lapie prawidlowo. Dokreca sie z wyczuciem , z malym oporem, ale do konca. Jesli nie bedziesz przestrzegal czystosci , bardzo szybko hydraulika zaprotestuje.
Jesli pekly dwa przewody , radze zrobic dokladna kontrole stanu pozostalych. Takim newralgicznym punktem jest przestrzen nad tylna osia. Tam najszybciej koroduja rurki zawieszenia i hamulcow. Mam nadzieje, ze masz zrodlo nowych przewodow. Byl okres, gdy mozna bylo zamawiac je w prawie kazdym sklepie. Mysle, ze teraz juz jest duzo trudniej. Duzy problem jest przy zarabianiu koncowek, dlatego lepiej bazowac na gotowych przewodach .

wooytas-wm - 6 Luty 2023, 21:13

dzięki za sugestie, na pewno skorzystam.
Przewody ciężko z OE i ceny wysokie , na początek zamówiłem dwa 3 metrowe te ,które puściły. zamówiłem z firmy
https://wpcompany.pl/index.php?s=2&f=2&p=1
mam nadzieję ,że bedą pasowały.

wooytas-wm - 6 Luty 2023, 21:33

dziękuję za te linki do ważnej treści której akurat poszukiwałem. Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group