Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Citroena bym tanio kupił...

MMichał - 14 Luty 2023, 18:38
Temat postu: Citroena bym tanio kupił...
Szanowni,
budzetowe, w miarę małoobsługowe, i bezproblemowe auto chce kupić. I pomyslałem o Citroenach, bo fajne są, a nigdy nie miałem.

Budzet - 3-4 kPLN

Jazda po mieście, jakas mała wycieczka za, ajakby udało sie dojechac bezproblemowo przez pół Polski i z powrotem ?

Benzyna, klimatyzacja, łatwo dostępne tanie części i mechanik.
Wsiąść raz na kilka dni, pojechać i wrócić bez przygód.

Może coś doradzicie, podpowiecie, powinno mieć "miec to coś", bo patrząc na Skody Ople i Fiaty to... No odrzuca mnie i wsiadam do tramwaju ;)

Poradzcie, doradzcie, na co zwrócić uwagę, czy jest sens patrzeć na C3, czy coś starszego ciut większego ?

audikom - 14 Luty 2023, 21:48

Ja bym polecał Xsarę
Stosunkowo tania, ;-) prosta w budowie,mało awaryjna,pełny ocynk,spory komfort jazdy
Przejrzyj forum czy ktoś tu pisze że ma problemy z Xsarą
O C3,C4,C5 itd całe tomy problemów ;-)

sasun71 - 14 Luty 2023, 23:01

Z xsary uważać czy tylna belka sprawna już na swe lata...trzaski i zbyt pochylone koła ,bo trochę ma od fabryki :-)
MMichał - 15 Luty 2023, 18:16

Cholera, zapomniałem, ze Xsara istnieje, a pomysł bardzo mi przypadł do gustu, jak się rozejrzałem... Dzięki.
Szczęśliwie nie mam pospiechu, mogę na spokojnie się rozejrzeć, aż coś w okolicy się pojawi do wzięcia.

Nigdy Citroena nie miałem, ani nikt ze znajomych, dla mnie całkiem nowy temat motoryzacyjny. O tylnej belce już czytałem.
Właściwie tylko o benzynie myślę, jakieś 100 KM jakby się pojawiło - to pewnie 1.6/18 ? Jak to się spisuje w użytkowaniu ?

Przesiadam się z prawie współczesnej motoryzacji, więc trochę odwykłem od standardów sprzed jakiejś ćwierci wieku.
Moja historia motoryzacyjna to Skoda Favorit -> Golf IV -> Volvo S40, wszystkie w długoletnim uzytkowaniu.

sasun71 - 15 Luty 2023, 19:33

MMichał, Golf IV nie taki zły,lub te volvo s40(które może miało francuskie serce) ..widać szukasz wrażeń :mrgreen:
audikom - 15 Luty 2023, 21:02

Golfa i Volvo nie chcę ,nawet za dopłatą
Za ok 4 tys. jak piszesz to można naprawdę ładną Xsarę upatrzyć,tylko cierpliwie (dodam że księżniczka czyli Xantia dla nieznających tematu, o niebo lepsza i ładniejsza ,ale jej czas,tak sadzę już minął )
Belka w naprawie w renomowanym warsztacie nie jest już taka droga 600 - 800 zł i nie siada tak często
Dzisiejsze auta bez tysiaka nie wjeżdżają na warsztat :-D
Jest i taka za 9 tys.
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDSSnCD.html

dejnekomirek - 15 Luty 2023, 21:20

Xsara II 1.6 16V ma bardzo udany i oszczedny silnik. Znam ludzi, ktorym w trasie schodzila ponizej
5l/100. Zreszta ten starszy silnik 1.6 tez byl oszczedny. Mialem trzy Xantie z tym silnikiem 90KM i pierwsza z 1993 roku palila w trasie 6 litrow srednio. Co ciekawe mialem tez Xantie z 1999 roku i ta palila juz 7.5 l. Tylna os nie jest problemem, oczywiscie jest duzo zakladow, ktore regeneruja to na niezlym poziomie. Warto szukac bezwypadkowe nadwozie, bo wtedy jest szansa na bardzo dlugie zycie samochodu. Mysle , ze rowniez kombi jest ciekawe pod wzgledem funkcjonalnosci. Polecam.

Np.https://www.olx.pl/d/oferta/citroen-xsara-1-6-16v-benzynka-109-km-ladny-stan-klima-niemcy-CID5-IDT88kh.html

audikom - 15 Luty 2023, 21:38

dejnekomirek Ja mam takie wrażenie że te 1.6 są trwalsze od 1.8
A te starsze ósemki 1,6 z płaską pokrywą zaworów jak w dolnym silniku Warszawy,jeszcze lepsze były,tylko ciut mniej koników miały

sasun71 - 15 Luty 2023, 21:38

audikom, Mnie belka kosztowała 1000zł kilka lat temu-fakt że zdałem swoją starą i robił to warsztat około 3godzin
dejnekomirek - 15 Luty 2023, 23:41

audikom napisał/a:
mam takie wrażenie że te 1.6 są trwalsze od 1.8


Generalnie wszystkie te silniki byly trwale. Tyle, ze 1.8 i 2.0 bardzo nie lubily starego oleju. Problem byl ze szklankami popychaczy zaworowych (zapychaly sie otworki olejowe) i z odma silnika ( przez uszkodzona membrame lubily brac olej. Branie oleju wielu mechanikow bralo za objaw konca silnika. Mylnie, ale co zrobic. Podobnie bylo z silnikami diesla w BX. Po przejechaniu 300 tys. znikaly luzy zaworowe (plytki), silnik ciezko odpalal i wielu mechanikow wywalalo silnik na zlom, a wystarczylo tylko wyregulowac luzy. Znam silniki o przebiegu 600 i 700 tys. km , pracujace znosnie.
Ten starszy silnik 1.6 mialem w Xantii i bylem nim zaszokowany. 93 rocznik , 300 tys. i zero brania oleju, zuzycie srednie paliwa 6 litrow i na autostradzie zamykala licznik, jak fantazja poniosla.
Jesli porownamy je do tych nowych konstrukcji to silnik 1.6 THP bierze olej od 100 tys , rozrzad wymaga wymiany od 150 tys. , glowica do remontu po 150 - 200 tys . A wisienka sa silniki 1.2 z mokrym paskiem. Szkoda slow.

audikom - 16 Luty 2023, 14:47

Zgadza się ,w moim 2.0 klekotały zawory ,przebieg 260 tys, mimo corocznej udokumentowanej przez poprzedników wymiany oleju na zalecany Total
Poczytałem opisy,opinie o olejach i wymieniłem na Elfa (po za tym sporo tańszy) ,zgodnie z deklaracjami przy tym oleju zawory ucichły jak ręką odjął
Total się albo zwalił,albo zawsze był nie bardzo
Elfa się troszkę obawiałem,po poznałem,używałem go za peerelu,a wiadomo co z peerelu to beee ;-)
Też się dziwię dlaczego oni te silniki psują skoro 1.4 i mocniejszy 1.6 były super i nie do zajebania
Nasz Zx gdy jechałem nim na złom z powodu korozji prawej podłużnicy (gdzieś było walone) szedł w ostatnią drogę 140 ,silnik chodził jak nówka

wojtis1990 - 16 Luty 2023, 18:13

Od siebie polecę Xsarę / Picasso.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group