Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - Panika z obłędem w oczach

Dudus39 - 25 Maj 2023, 20:12
Temat postu: Panika z obłędem w oczach
Witam od zeszłego roku posiadam Citro C5 1 . Założony ma nowiutki gaz , wymieniłem mu calutką tylną Belkę bo jakiś baran przyspawał sworzeń hydro zawieszenia . Teraz znów jakiś cyrk . Jak jadę to do puki wskaźnik temperatury oleju nie znajdzie się w połowie jest wszystko Ok ale jak się rozgrzeje olej to zakrztusi się - przerywa i gaśnie przy czym franca pisze do mnie że brak ciśnienia oleju , mechaniory nic takiego nie stwierdzili a ten na gazie czy benzynce robi mi takie cyrki w trasie i na światłach . Czy może ktoś z kolegów miał taki problem ❓Jak to ugryźć co zrobić żeby Citro żył jak dotychczas ❓
sasun71 - 25 Maj 2023, 20:34

Dudus39, Jakiś dobry gość z lexią najpierw..Bo tak to po omacku szukanie przyczyn.
dejnekomirek - 25 Maj 2023, 20:38

Mysle, ze ta "franca" wyczuwa Twoje nastawienie do niej i plata figle. Musisz pokazac jej, ze mimo wszystko lubisz ja i darzysz ja szacunkiem!
Powodow takiego zachowania sie silnika moze byc duzo. Mam wrazenie, ze powodem moze byc nieszczelna odma silnika, ktora przy wzroscie temperatury moze powodowac krztuszenie sie silnika i jego gasniecie. Komunikat o niskim cisnieniu oleju moze byc wynikiem duzego spadku obrotow przed gasnieciem. To tylko moj pomysl na ten problem. Warto jednak zmierzyc wartosc cisnienia oleju na cieplym silniku, aby nic nie przegapic. Czesto nieodpowiedni filtr oleju tez moze mieszac, jak i zbyt stary olej i filtr. Podobne objawy moze dawac tez uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego, ktory po nagrzaniu moze tracic sprawnosc, w wyniku tego silnik bedzie tracil obroty i gasl. Najczesciej jednak silnik ma problem z odpaleniem po zgasnieciu do momentu obnizenia temp.
W silnikach z gazem czesto tez moze dochodzic do problemow, gdy wtryskiwacze popuszczaja benz albo gaz i dochodzi do wzbogacenia skladu mieszanki i gasniecia silnika, szczegolnie po rozgrzaniu. Przy takim zalaniu tez beda duze problemy z odpaleniem silnika po zgasnieciu.

Generalnie wypada zrobic dobra diagnoze i odkryc przyczyne takiego zachowania. Warto tez podejrzec korekty dlugoterminowe. Powinny byc w przedziale +5 do -5, inne wartosci swiadcza o zlym zestrojeniu gazu z benzyna.

Dudus39 - 25 Maj 2023, 20:47

No cóż , najwyraźniej czeka mnie wizyta w wyspecjalizowanym warsztacie / Servis . Lubię francę pomimo że wiekowa to komfortowa karoca z niej , nie chciał bym zmieniać auta . Na zimnym silniku pali ze strzała bez względu na porę roku , o czujniki położenia wału tez myślałem , filtry i soki wszystkie dopiero co wymienione i wszystko kupowane pod ten model . Dziękuje za wszelkie rady i sugestie . Kufelek dla każdego . ;-)
Dudus39 - 25 Maj 2023, 20:57

Jest blisko mnie jeden Pan - znajomy co ma program i miejscówkę żeby grzebnąć co nieco , sam jest posiadaczem kilku roznegliżowanych Cytryn XM ale i ma jeżdżące , tylko jak sam stwierdził nie zna się na C5 :-( Więc bez wyjścia będę musiał zasilić konto warsztatu .
sasun71 - 25 Maj 2023, 21:08

Dudus39, Skoro Pan ma program to pewnie z zamiłowania do cytryn potrafi się nim obsługiwać;) Może skan danych pomoże w zagadce koledze dejnekomirek
Dudus39 - 25 Maj 2023, 21:17

Podpowiem i zapytam Pana od XM-ów , chociaż jak wspomniałem wcześniej , sam nie wie o co loto w C5 , podstawowe rzeczy odczyta ale boi się zajrzeć głębiej , takie wrażenie też odniosłem . Nie zrezygnuje z cytrowozu , uratowałem go od zagłady i teraz też to zrobię ;-)
Dudus39 - 25 Maj 2023, 21:30

Pan Ireneusz to już starszy człowiek , ma takiego tegesa do mierzenia ciśnienia w sferach , samorodne ale porządne narzędzia do nietypowych śrób czy miejsc żeby sprawnie podleczyć cytronety , podstawy programu zna ale nie zagłębia się , może z racji wieku 😉
Dudus39 - 25 Maj 2023, 21:42

Zastanawiam się też czy to nie wina cewek , odkąd mam tego Citro to delikatnie na obu paliwach falują obroty .
dejnekomirek - 25 Maj 2023, 22:12

To, ze faluja obroty to raczej nie cewka. To predzej uszkodzony MAP sensor, albo gdzies dostaje sie falszywe powietrze do kolektora ssacego, moze uszkodzone serwo ? Warto podpiac tester i poobserwowac wartosci pokazywane na pracujacym silniku. Moze byc uszkodzona odma - to typowy problem w tym silniku. Wracajac do testowania to ten silnik prawie niczym nie rozni sie od 2.0 w XM. Moze tylko sposobem ustawiania rozrzadu przy wymianie. W Twoim silniku jest bardzo nietypowa blokada na kolo zamachowe i ciezko ustawic prawidlowo rozrzad bez tego przyrzadu. A zle ustawiony rozrzad to falowanie na wolnych obrotach i wieksze zuzycie paliwa, problemy z moca. Moze ktos kiedys zmienial rozrzad na oko ? Na Twoim miejscu najpierw wymienilbym czujnik walu. To moze wyjasnic problem z gasnieciem po nagrzaniu. Potem ewentualnie szukanie dalej. Sprawdz tez, czy po otwarciu korka wlewu oleju na pracujacym silniku, silnik traci obroty i nawet gasnie. Jesli tak sie dzieje, to znaczy, ze uszkodzona jest membrama odmy ( jedna z dwoch pokryw zaworow , czasami obie- sa rozne wersje). Uszkodzona odma to rowniez zuzycie oleju ponad norme.
Warto rowniez sprawdzic jakie wartosci pokazuja typowe czujniki, a wiec temp. silnika, podcisnienie w kolektorze ssacym, temp powietrza na wlocie i inne. Czesto zle wskazanie temp. silnika tez zaburza prawidlowa prace silnika. Itp....

Dudus39 - 25 Maj 2023, 22:24

Jutro pojadę zakupić ten czujnik położenia wału , niebawem za jakiś miesiąc / dwa trzeba będzie też wymienić rozrząd , sprawdzę też wersję z odkręcaniem korka wlewu smarowidła a z całą resztą to jednak udam się do serwisu na pełną diagnostykę . Zafunduje francy kompleksowe badania bo na fundusz raczej ich nie zrobię ;-) Kolejny kufelek w Twoją stronę kolego 😉
waldek40 - 26 Maj 2023, 04:40

nie kupuj w ciemno bo tylko kasę wydasz, czujnik można sprawdzić czy jest sprawny, najpierw podepnij auto pod lexie i zobacz co wyjdzie
Dudus39 - 26 Maj 2023, 04:50

Więc muszę podjechać do warsztatu gdzieś , a jedyny jaki znam to na Grochowie
dejnekomirek - 26 Maj 2023, 10:00

waldek40 napisał/a:
nie kupuj w ciemno bo tylko kasę wydasz


Po co taki tekst popelniasz? Gasniecie silnika po rozgrzaniu to czesty problem , a przeciez zadnego bledu nie wywala. Jedyna metoda to podmiana czujnika i test. Jak tak bardzo chcesz oszczedzac to oddaj do testow swoj czujnik, bo przeciez trzeba oszczedzac. Ekologicznie to byloby doradzic demontaz silnika i wstawienie pedalow z deklaracja, ze piszesz sie na na tago, kto bedzie je naciskal.

Sa w silnikach problemy, ktore mozna odkryc tylko podmiana. Nawet pomiar opornosci nie pomoze. Moze pomoc uzycie oscyloskopu, ale tylko w sytuacji, gdy silnik nie odpala.

Jeszcze jedno przyszlo mi do glowy: jesli w silniku jest zawor EGR (one maja rozne modyfikacje - te silniki), to zaciecie takiego zaworu w pozycji otwartej moze dac takie objawy. A zawor moze zacinas sie pod wplywem wzrostu temp. Jak widac teoretycznie jest mnostwo przyczyn, a diagnozowanie jest jedyna sluszna metoda na szybkie ustalenie winnego. Zycze powodzenia i czekam na relacje, co bylo powodem.

Dudus39 - 27 Maj 2023, 06:23

Kolego ja Cię rozumiem że można wiele samemu zrobić , mankamentem w tym wszystkim jest to że ja nie mam gdzie takich rzeczy robić , poza tym nie do końca wiem gdzie jaka część znajduje się , oczywiście gdybym miał możliwości , jakieś drugie auto żeby jeździć do pracy to na spokojnie leczył bym sam Cytrynkę ;-)
Dudus39 - 17 Czerwiec 2023, 08:54

Trochę czasu to zajęło ale problem rozwiązany , okazało się że cała wina leżała w rezystorach przy chłodnicy , poza tym po wymianie pękniętego pasa wiatrak całkiem stał się cichy .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group