Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Citroën c3 przegrzewa się w korkach, na światłach itd.

Feerni - 22 Wrzesień 2023, 23:22
Temat postu: Citroën c3 przegrzewa się w korkach, na światłach itd.
Witam. Posiadam Citroëna C3 2003r 1360cm3 i mam poważny zgryz z tym autkiem. A mianowicie poczciwa cytryna ma skoki temperatury do czerwonej kreski podczas postoju na światłach czy w jakimś korku a ostatnio nawet temperatura skoczyła na czerwone na autostradzie przy 140km/h . Pierwszy mechanik stwierdził uszczelka pod głowica, zrobił razem z rozrządem i termostatem -bez poprawy. Drugi chłodnica zapchana wymienił nadal to samo. Trzeci czujnik płynu chłodzącego wymienił problem pozostał. Tak sobie myślę że prócz wentylatora to chyba nic więcej nie pozostało. Proszę o jakaś pomoc, pomysł co to może być
wojtis1990 - 23 Wrzesień 2023, 05:43

Trzeba zdiagnozować, a nie wymieniać wszystko po kolei.
sasun71 - 23 Wrzesień 2023, 10:20

Rozrząd rozumiem z nową pompą wody bo bywało że w takich przypadkach winna była pompa a raczej jej nie pracujący wirnik ,a wentylator chłodnicy się włacza? bo mnie kiedyś zardzewiały szczotki w xsarze(po rozbiórce silniczka były na skończeniu) i mimo docierania prądu 12v stał w miejscu-wymiana na nowy,i powinien wystartować awaryjnie po zdjęciu kostki czujnika temperatury wody
dejnekomirek - 23 Wrzesień 2023, 10:51

A ja mysle, ze nikomu nie chcialo sie sprawdzic wentylatora na chlodnicy- czy w ogole wlacza sie. Objawy opisane przez Ciebie pasuja idealnie do jego awarii. Napisz jeszcze, ze proba autostradowa odbywala sie w goracy dzien ! Jesli w czasie jazdy temp. utrzymuje sie w granicach sterowanych termostatem, a wzrasta przy pracy silnika w stojacym aucie, a do tego nie slychac wentylatora (od ca 92°C na wskazniku) to diagnosta musi byc slepy, albo wizja zarobku przeslonila rozsadek !

To jedno. Po drugie uszkodzenie wirnika pompy, nieszczelnosc cylindra, pekniecie chlodnicy objawialoby sie wzrostem temp ze wzrostem obciazenia silnika, wzrastaloby cisnienie w ukladzie i wywalaloby plyn z ukladu.
No i pewnie masz zalany uklad plynem, bo uzycie wody tez moze zmniejszyc skutecznosc chlodzenia.
No i uklad jest odpowiednio odpowietrzony? W tych silnikach chyba jednak warto poswiecic troche czasu na odpowietrzenie ukladu chlodzenia? Sprawdz tez, czy chlodnica ma przewod odpowietrzajacy, czy moze jest tylko zwykly odpowietrznik. W dawnych chlodnicach nieodpowietrzenie chlodnicy bylo powodem pracy tylko polowy chlodnicy. Moze to jest powodem takich objawow? Warto tez sprawdzic, czy wszystkie przewody odpowietrzajace maja droznosc. Czesto , zapchane, sa tylko ozdoba, bo nie pracuja poprawnie.

Feerni - 23 Wrzesień 2023, 17:29

Panowie dziękuję za wskazówki tym razem jak będę miał chwilę chyba a sam spróbuje opisane tu warianty posprawdzac bo jak pisałem wcześniej te auto było u mechaników i to mechanicy wymyślali te niby pseudo naprawy , fakt ze jeden z nich to polecony znajomy ale też się nie popisał więc jeszcze raz dziękuję Panowie.
Feerni - 23 Wrzesień 2023, 17:33

Fakt na autostradzie zagrzał się w upalny dzień i wiadomo ze układ zalany płynem nie rozumie jak w aucie cywilnym można było by użyć wody.
dejnekomirek - 23 Wrzesień 2023, 19:40

[quote="Feerni"]kład zalany płynem nie rozumie jak w aucie cywilnym można było by użyć wody.[/quote

Nie bardzo rozumiem? To jest podzial na auta cywilne i jakie?? Nowoczesne silniki czesto pracuja z temp. duzo wyzsza od temp. wrzenia wody i konieczne jest uzywanie plynow chlodniczych, ktore gotuja sie w duzo wyzszej temp. i przenosza duzo wieksze ilosci ciepla. Pomijam juz osadzanie sie kamienia z wody i korozje ukladu.

Feerni - 23 Wrzesień 2023, 21:09

Przepraszam za błędne nazewnictwo masz rację nie ma aut cywilnych przepraszam jeszcze raz, również co do płynów zdecydowanie zgadzam się z Twoja wypowiedzią.
sasun71 - 23 Wrzesień 2023, 21:14

Przy odpowietrzaniu ponownym pamiętaj mieć otwarte na ogrzewanie ,latem można zapomnieć :-D i oprócz termostatu ma pewnie drugi odpowietrznik koło grodzi silnika do kabiny
Feerni - 24 Wrzesień 2023, 10:29

Witam Panowie
Dziś byłem na chwilę odpalić cytrynka i podczas odpalania odłączyłem jej czujnik temperatury płynu chłodzącego wentylator nie zareagował w żaden sposób.

sasun71 - 24 Wrzesień 2023, 13:31

Feerni, Teraz pozostaje dostać się do wtyczki wentylatora lub wyjścia na wtyczkę i czy podczas odłączonego czujnika temperatury pojawi się 12v,jeśli 12v będzie to masz uwalony wentylator;)
Feerni - 24 Wrzesień 2023, 13:41

Dzięki sprawdzę to jutro
Feerni - 24 Wrzesień 2023, 18:37

Więc tak, stała się rzecz dla mnie dziwna a mianowicie powtórzyłem próbę odłączenia czujnika temperatury płynu chłodzącego i odłączyłem wentylator bo chciałem sprawdzić czy dochodzi napięcie i kontrolka pokazała że jest napięcie na kostce więc podłączyłem wentylator i ku mojemu zdziwieniu ruszył
sasun71 - 25 Wrzesień 2023, 16:35

Feerni, Może śniedź na stykach kostki..;)Lub drgnęły szczotki podczas wyczepiania kostki..Obserwować:)
Feerni - 25 Wrzesień 2023, 17:16

Dzięki , jak w tym nowym programie Jeździ i obserwuj :-) jeszcze raz dziękuję
sasun71 - 25 Wrzesień 2023, 19:29

Feerni, Po prostu pilnuj pracy wentylatora i czy to miało wpływ na przegrzanie ;) Ewentualnie wymiana wentylatora bo swoje lata już ma ,bo xsara 2000 rok produkcji jaką miałem tez spotkało zużycie szczotek..
Feerni - 30 Wrzesień 2023, 20:07

Cześć. Szczerze napisze ze dziś znów odłączyłem wentylator i żadnej reakcji z jego strony, prąd sprawdziłem do wentylatora dochodził więc chcąc czy nie czeka mnie jego wymiana. Dzięki za pomoc
Feerni - 30 Wrzesień 2023, 20:08

Male sprostowanie odłączyłem czujnik temperatury i zero reakcji wentylatora
dejnekomirek - 30 Wrzesień 2023, 20:55

Skoro na kontaktach wentylatora masz napiecie to sprawa ewidentnie prosta - wentylator do wymiany! I nie czekaj do zniszczenia silnika, wymien jak najszybciej ! Swoja droga to podziwiam mechanika, ktory po wymianie uszczelki pod glowica (moze byla potrzeba to zrobic? ) , oddaje samochod z niesprawnym systemem chlodzenia. Przyzwoitosc wymaga, aby sprawdzic dzialanie calego ukladu, wlacznie z termostatem i wentylatorem. Naprawde podziwiam.
Feerni - 1 Październik 2023, 16:05

Nie wrzucam wszystkich do jednego worka ale coraz więcej niestety mamy takich fachowców i nie tylko w grupie zawodowej mechaników. Po prostu dobrego fachowca że świecą szukać bo ważny teraz jest zarobek
dejnekomirek - 1 Październik 2023, 20:59

Problem z fachowcami to brak szkolnictwa zawodowego. Starzy sie wykruszaja , a mlodzi gdzie maja sie ksztalcic? Z drugiej strony latwosc otwarcia warsztatu i brak wymagan podstawowej wiedzy kandydata na mechanika. Wiem, bo mialem kiedys warsztat w Polsce i nikt nigdy nie pytal mnie o moja wiedze, ani wyksztalcenie, czy tez praktyke. Wazne, ze ZUS zgloszony i zrobione oplaty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group