Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - jaki silnik 1.6 hdi czy 2.0 hdi

mariusz7771 - 10 Sierpień 2011, 21:38
Temat postu: jaki silnik 1.6 hdi czy 2.0 hdi
Witam wszystkich miłośników cytryn .
Mam dylemat,otóż miewam się z zamiarem kupna cytrynki c5 2008-2009r z silnikiem diesla.
Nie wiem jaki wybrać silnik 1.6 czy 2.0 słyszałem juz wiele opinii , jedne przemawiające za silnikiem 1.6 drugie za 2.0 .
Proszę Was jako fachowców pasjonatów o wasze opinie..
Dziękuje i pozdrawiam.

robert - 11 Sierpień 2011, 15:15

Ja jestem zwolennikiem pojemności, a nie downsizingu, więc wybrałbym 2,0.
Silnik 1,6 ma wprawdzie dużą moc, jednak sam silnik ma inną charakterystykę, zarówno moc, jak i moment są oddawane przy wyższych obrotach. Jeżeli chcemy odrobinę szybciej pojechać to musimy silnik pokręcić na obrotach a więc zużycie paliwa wzrasta, jazda wymaga częstszych zmian biegów.
Po za tym mniejszy silnik jest bardziej wysilony, co też ma wpływ na jego trwałość.
Za mniejszym silnikiem skłaniają tylko mniejsze opłaty, lecz czy warto....

mariusz7771 - 11 Sierpień 2011, 21:32

powiedz mi, jeszcze jedna rzecz,bo z tego co się orientowałem to w silnikach diesla są montowane dwa rodzaje filtra cząsteczek stałych. Czy te montowane w 1.6 i 2.0 po roku 2008 są takie same czy się czymś różnią ?
Dziękuje Ci za wyrażenie swojej opinii.

Automach - 13 Sierpień 2011, 21:28

Witajcie !!! Ja też dodam swoje 2 grosze ;-) Od nośnie auta ja jakiś rok temu też miałem ten problem i miałem wyjście albo nowe C5 z silnikiem 1,6 albo starsze lepiej wypasione i z silnikiem 2.0 .
Długo się zastanawiałem i wybrałem starszy model z większym piecem ;-) I jest super!!!!, nie zamierzam tego autka sprzedawać a 2 ,0 silnik w HDI daje mi komfort psychiczny ze jest bardziej trwały. :lol: Osobiście doradzam większy silniczek ;-)

A co do twojego pytania nie jestem w stanie pomóc sorki ale jeszcze tak nie poznałem tego autka :cry:



Pozdrawiam Krzychu ;-)

robson - 14 Sierpień 2011, 20:24

mariusz7771, Jak będziesz miał coś na oku to podaj nr VIN. Wiem, że były wersje z FAP i bez FAP. Wybór jest zatem oczywisty.... ;)
robert - 14 Sierpień 2011, 22:54

Po roku 2008 wszystkie miały FAP seryjnie.
robson - 14 Sierpień 2011, 23:09

Nie wiem dokładnie kiedy wszystkie miały FAP ale były C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 138KM bez i C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 138KM z FAP.
Za to C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 163KM już wszystkie miały FAP
Jakieś modyfikacje silników weszły ale w 2009r.

Automach - 15 Sierpień 2011, 20:38

Sorki mam pytanie odnośnie tematu co to jest FAP bo pierwsze słyszę ten skrót :shock:


Z góry dziękuje ;-)



Pozdrawiam Krzychu ;-)

mariusz7771 - 15 Sierpień 2011, 20:59

z tego co się orientowałem to FAP jest to filtr cząstek stałych.
Automach - 15 Sierpień 2011, 21:49

To teraz kumam z niemieckiego to - partikelfilter :-) za długo tu przebywam znam Niemieckie określenia a polskich nie wstyd :oops:

Pozdrawiam Krzychu ;-)

robson - 17 Sierpień 2011, 20:34

Z tym FAP to trochę dziwna historia. Powinno to się nazywać raczej diesel particulate filter, czyli DPF
Ale nazwa FAP chyba raczej przyjęła się z: filter accumulate particulate (FAP). Czyli filtr zbierający (akumulujący) cząsteczki; inaczej mówiąc: filtr cząsteczek stałych.

Erinye - 13 Styczeń 2018, 20:44

Witam, widzę, że tema sprzed 7 lat, ale nie będę tworzył nowego. Proszę o poradę. Bardzo powoli zbieram się do wymiany xantii na C5. W związku z budżetem, pierwsza generacja w grę wchodzi, ale raczej po lifcie. Z xantii 2.0 HDI jestem mega zadowolony. W cyklu miejskim, teraz, czyli przy lekkich mrozach, nie pali więcej niż 7l ON, a gazu taka bryka też łyknie. Martwi mnie za to dwumasa, fap itd. Co poradzicie? Jakiego silnika benzynowego szukać (zagazowanie na 100%). Może jednak przy dieslu zostać?
akustik - 13 Styczeń 2018, 22:16

Cześć,
Jeśli benzyna to 2.0 140km - prosty silnik, dobrze współpracuje z gazem. Może te 200 Nm nie jest za dużo jak na takie auto, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Diesel 136 km też niezłe ma opinie, z tego co słyszałem można w tym silniku wgrać oprogramowanie na 163 km. Osobiście brałbym benzynę, bo C5 po lifcie, nawet z 2007 r, to jednak będzie miało przebieg solidny, więc benzyna byłaby bezpieczniejsza i tańsza w ew. naprawach.

wojtis1990 - 13 Styczeń 2018, 23:00

Też jestem na podobnym problemie. Planuję powoli zakup C5 MKI i waham się między 2.0 HDI 110 km bo znam i mam ten motor w księżnej, a korci mnie troche 2.0 16V + LPG bo nie jeździłem tym.
Erinye - 14 Styczeń 2018, 09:59

hmm, jesteś pewien, że to jest ten sam silnik? Ja mam 2.0HDI 109KM. No i jak pisałem wyżej, silnik jest super. Przekroczyłem niedawno 300 000km, a od 3 lat leje syntetyk.
wojtis1990 - 14 Styczeń 2018, 10:02

W Xantii oraz C5 MKI jest DW10ATED bez FAP.
Erinye - 14 Styczeń 2018, 10:06

Bez względu na to czy przed czy po lifcie? Znjomy ma np 1,6 -110KM i ma już FAPa (z którym ma ciągle problem, a o dwumasie już nic nie mówie).
wojtis1990 - 14 Styczeń 2018, 10:08

Mam na myśli przedlifta, dwumase miały chyba wszystkie ale FAP nie wszystkie.
Marcind4d - 14 Styczeń 2018, 12:52

Osobiście jeżdżę na codzień 1.6hdi 109km ale bez fap co prawda silnik siedzi w 307 po lifcie ale sprawuje się znakomicie. Spalanie i przyspieszenie super. Od 7lat nic nie robiłem aby wymieniłem cała skrzynie. :-D koszt banalny... Ja uważam że silnik da sobie radę w C5. Szukał bym tylko bez FAP.
Ktoś wspominał o silniku Ew10a 2.0 143km, również taki mam w C8, przed zakupem sprawdził bym jakie jest koło Kzfr, bo 0805.G4 już nie produkują, owszem można regenerowac i ewentualnie zalozyc 0805.H8 ale po co kombinować?
Silnik narazie nie sprawia problemów, idealne pod LPG, jak na taką wagę auta jestem mile zaskoczony przyspieszeniem i spalaniem. Osobiście gdybym zastanawiał się nad C5 to Tylko 2.0 Ew10a 143km LPG.

Erinye - 14 Styczeń 2018, 14:49

[quote="Marcind4d"] , Czyli nie wszystkie 2.0 z tyloma KM to nie ten sam silnik? Tak dla pewności pytam :)
Marcind4d - 14 Styczeń 2018, 15:23

Erinye, jeżeli chodzi o silnik 2.0 w c5 po lifcie to występował ten Ew10a RFJ czyli 140KM różnie były zapisywane konie mechaniczne. 140 lub 143. Pomimo tego to ten sam silnik. Występował również w C4, C5 III, C8, Peugeot 307 407 807. Ogólnie ma bardzo dobra opinie tylko jest problem z jedną częścią której nie produkują. Jest to Kzfr 0805.G4 prawdopodobnie do 2007roku występuje to koło, później jest 0805.H8 które jest dostępne. I tylko na to bym zwrócił uwagę. Szkoda że przed swoim zakupem C8 nikt mi o tym nie powiedzial :evil:
Erinye - 14 Styczeń 2018, 16:19

Piszesz o kole zmienny faz rozrządu, tak?
A dwa, jak to na szybko sprawdzić? W ogłoszeniach na otomoto raczej takiej informacji nie będzie :)

Marcind4d - 14 Styczeń 2018, 16:44

Tak koło zmiennych Faz. Musisz podać kolegom numer VIN, jestem tutaj nowym także nie wiem kto to może sprawdzic.
Niestety ale nawet zamienników nie ma.(znalazłem jeden z Chin około 210USD) Jednak można to regenerowac lub kombinować i wsadzić koło 0805.H8, podobno ktoś już to przerabial także może się wypowie.

robson - 15 Styczeń 2018, 15:52

Ja preferuję i polecam tylko diesle ;) Moment obrotowy robi swoje a o dziwo HDI też mają sporą trwałość a i przyjemnie się jeździ.
Erinye - 25 Styczeń 2018, 23:50

Co myślicie o tej wersji?
https://www.otomoto.pl/of...html#41e1c30f29

Marcind4d - 27 Styczeń 2018, 18:44

Trzeba obejrzeć na żywo, na zdjęciach wydaje mi się trochę dziwna lewa strona pojazdu oraz dziwne odcienie drzwi. Ale to może być tylko złudzenie... Proponowałbym 2.0 Ew10a. 1.8 może być ciut mało...
Erinye - 4 Luty 2018, 20:05

A co myślicie o awaryjności mk I z silnikiem 1,8? Generalnie silnik pewnie zagazuje. Co do mocy, to w xantii mam 109 KM i tylko turbodziura troche mi przeszkadza. Jeżdżę raczej tak, aby na koncie więcej zostało. Dynamika - fajnie, ale to sprawa drugorzędna.
Generalnie to konkretnie o tym myślę:

https://www.otomoto.pl/of...html#6ebd9428da

jaro324 - 8 Luty 2018, 11:21

Bardzo ładnie wygląda, silnik pancerny i idealny pod LPG, jednak jak dołożysz gaz to zaraz cena Ci podleci pod 8000, za tą kwotę to już możesz szukać 2.0 RFN z gazem, trochę fajniejszy i mocniejszy silniczek, miałem go w dwóch moich poprzednich C5.
Erinye - 10 Luty 2018, 14:03

Faktycznie, nie ma sensu kombinować w ten sposób. Trudno będzie znaleźć coś fajnego z gazem więc jednak skłaniam się ku dieslowi. W mniejszych pieniądzach będzie MKII.
Natomiast co do MKI, znalazłem fajną ofertę z silnikiem 2.2HDI i przebiegiem nieco ponad 300 tys.
Co myślicie o tym silniku? Ile to to pali?
Drugą opcję jaką znalałzem, to MKII z około 240 tys przebiegu, ale 1,6HDI. Martwi mnie tam dwumasa.

Chyba zostanę wierny xantii :)

jaro324 - 11 Luty 2018, 03:10

Zapodaj linki do ogłoszeń to może coś rozkminimy, bo jak na razie to wróżenie z fusów?
Jacoll - 11 Luty 2018, 05:01

Erinye, a 2,2 to niby bez dwumasy... ?
Ganiam takim już 4 roczek... po kupnie oczywiście było sprzęgło, fap rozrząd. Spalanie zależy od nogi 😉 mi wskazuje około 7 średnio.

Erinye - 11 Luty 2018, 11:59

Ok :)

1. https://www.otomoto.pl/of...html#c506426214

2. https://www.otomoto.pl/of...html#0c68aa04b4

3. Chyba najciekawszy, ale przez odległość (około 450KM i to nie autostradą, chyba nieosiągalny).

https://www.otomoto.pl/of...html#ef5fb668e2

Erinye - 13 Luty 2018, 01:00

Z pierwszego linku już nieaktualne :/

Czy ktoś może dysponuje wiedzą na temat jakiejś naprawde dobrej strony, na której, nawet odpłatnie, można sprawdzić historię pojazdu po numerze VIN?

Marcind4d - 13 Luty 2018, 18:29

Erinye, nie wiem czy jest jakiś sens bawić się w sprawdzanie po Vinie historie auta ponieważ Citroeny Peugeoty wpisy do systemu były robione tylko do końca gwarancji. Czyli około 2lat od zakupu auta. Jeżeli miałbyś książkę serwisowa regularnie prowadzona to po dwóch latach informacje na temat serwisów uzyskasz tylko w danym serwisie w którym był robiony serwis. Oczywiście pisze o autoryzowanych serwisach.
Czyli kupując auto z 2005roku w systemie bazie citroena będziesz miał wpisy do około 2007 roku w zależności od lat gwarancji.

Erinye - 14 Luty 2018, 21:52

Sprawdziłem jedno auto z Holandii. Pokazało właścicieli, np czy leasing, bizes, prywatny, czy wymagał przeglądu powypadkowego itd. Nie pokazał kilometrów no i oczywiście serwisowania. Więc jak kolega wspomniał, chyba nie warto na to wydawać pieniędzy.
Co myślicie o tym?

https://www.otomoto.pl/of...html#0315cffcd6

Marcind4d - 15 Luty 2018, 03:58

Autko fajne tylko te listwy... i raczej ma DPF.. Jeżeli ma oryginalny przebieg i regularnie wymieniał ktoś oleje itp to posłuży.. Użytkuje identyczny silnik tylko bez DPF z identycznym przebiegiem.
jaro324 - 15 Luty 2018, 18:12

Mój kolega sprowadza samochody z Beneluxu, więc powiem Ci szczerze że w przeważającej większości 90% z nich to rozbitki i cofane liczniki. Na 99% jest w wersja z fap-em ale on akurat wcale nie jest jakimś największym zmatrwieniem. Tego dwa posty wyżej pokazywałeś już wcześniej.
Erinye - 15 Luty 2018, 21:28

Hmm, to by się zgadzało. Auto od handlarza, ale nie mogę doprosić się VINu. Dzwonię, piszę. Pan twierdzi, że poda mi VIN, jak zastanę go w biurze, a to prawie niemożliwe (jak sam dodał). W jednym, co pisałem wcześniej, płatne sprawdzanie VINu dało mi taką wiedzę, że auto nie wymagało przeglądu powypadkowego.
A na marginesie, ktoś wie jakie są koszta rejestracji sprowadzonego prywatnie auta? Jak xantię ściągałem to mnie jeszcze 1200zł kosztowało. Wiem, że coś się zmieniło.

Marcind4d - 16 Luty 2018, 16:29

Teraz odchodzi recykling 500zl, z Belgii mam dwa auta co prawda nie były wypadkowe tylko mechaniczne uszkodzone typu skrzynia, pompa wspomagania...no i z oryginalnym przebiegiem. W PL zrobiłem i śmigam dalej... Warto zapytać o przegląd który był robiony w Belgii tam jest wzmianka o przebiegu oraz przebiegu 1rok wstecz... Chociaż w PL są tez magiki... :lol: :lol: 8-)
jaro324 - 16 Luty 2018, 20:29

No to sobie odpuść ten hydrowóz, w dobie komórek smsów i neta jak gość nie chce dać nr VIN to typowy polski oszust handlarz.
Erinye - 16 Luty 2018, 22:39

Nie, no jasne. O nim już zapomniałem. Przecież mógłby na kartce zapisać i czekać na telefon. Szkoda tylko żeby ktoś się naciął :/
aniol0505 - 20 Marzec 2018, 23:21

Witam wszystkich
Jestem nowy i prosze o wyrozumialosc jesli zle zamiescilem moje pytanie
Prosze o pomoc w kwesti silnika i kupna grand picasso 7os. Poniewaz rodzinka mi sie powiekszyla 3 maluchow i nie mieszcza sie juz w moim starym passacie to padlo na kupno grand pic. Za 3 tyg chce jechac po auto i tu dylemat czy 1.6 czy 2.0 150km stoja oba w autoryzowanym citroenie rocznik 2010.11 przelatane mo 120tys.km i tu moje pytanie do wos czy to wiarygodny przebieg i jak pojada na przeglad to sprawdza mi calutkie auto i vin? Bardziej chcialbym te 2.0 150km. Ale boje sie ze wiecej bede naprawial niz jezdzil i co musza procz rozrzadu wymienic?
Moje jezdzenie nie nalezy do duzych ze 20tys rocznie 15km do roboty w tym 4 km po miescie i z powrotem raz na 2.3 tyg wypad do rodzinki 105km i raz na rok Wakacje xxx km.
Doradzcie mi panowie czy cytryna to dobry wybor bo mi sie podoba i tyle ale nie znam sie na hdi bo mialem 1.9tdi 10lat i jak przeniosa sie na takie cudo co bede naprawial to sie zalamie ;(
Dziekuja za pomoc i za wyrozumialosc w pisaniu itd.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group