Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Portal - Testy zderzeniowe C5

pianka - 30 Listopad 2008, 02:31
Temat postu: Testy zderzeniowe C5
Citroen C5 uzyskał bardzo dobre wyniki w teście. Stabilna kabina chroniła wszystkich pasażerów. C5 otrzymał prawie maksymalną liczbę punktów za zderzenie przednie, boczne i "ze słupem". Jednak otwarte tylne drzwi w zderzeniu bocznym zadecydowały, iż odjęto punkty. Auto zapewniło odpowiednią ochronę przewożonym dzieciom, w przeciwieństwie do pieszych.

Zderzenie przednie
Nadwozie Citroena C5 tylko w niewielkim stopniu zostało zdeformowane, a przednie drzwi od strony kierowcy mogły być po zderzeniu normalnie otwierane. Dwustopniowa poduszka powietrzna, poduszka powietrzna chroniąca kolana oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami (podwójnie napinane na przednich siedzeniach) zadziałały dobrze i wraz ze stabilną strukturą auta spowodowały, że na klatkę piersiową oraz nogi kierowcy oddziaływały niskie siły. Przestrzeń na nogi w niewielkim stopniu została zdeformowana, bardzo dobrą ochroną zapewniła piankowa podkładka, a także pedały w momencie zderzenia.

Zderzenie boczne
Wyposażenie C5 zapewniające ochronę w czasie zderzenia bocznego jest równie bogate. Bezpieczeństwo mają zapewnić boczne poduszki chroniące tułów oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy, także siedzących na tylnych siedzeniach. C5 mógł otrzymać maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne oraz zderzenie "ze słupem", ale w trakcie testów otworzyły się tylne drzwi. Citroen przeprowadza obecnie intensywne badania mające wyjaśnić tę kwestię.

Bezpieczeństwo dziecka
W testach użyto rekomendowane przez Citroen foteliki Britax Romer Duo Plus dla dziecka trzyletniego oraz Britax Romer BabySafe dla 18-miesięcznego. Duo Plus zainstalowany był przodem do kierunku jazdy z systemem ISOFIX, zaś BabySafe tyłem do kierunku jazdy za pomocą trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Oboje dzieci były chronione, choć starsze było narażone na większe obciążenia klatki piersiowej, uzyskując wynik "słaby", w zderzeniu przednim. Przednia poduszka powietrzna może być wyłączona za pomocą ręcznego wyłącznika. Jego aktualna pozycja jest sygnalizowana rysunkiem oraz napisem na końcu deski rozdzielczej od strony pasażera. Trwały obrazek na obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka na przednim siedzeniu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej.

Bezpieczeństwo pieszych
Ochrona pasażerów nie została poprawiona w takim samym stopniu jak ochrona dzieci. Tylko przestrzeń, gdzie może uderzyć głowa dziecka zapewnia pewną amortyzację. Zderzak oraz krawędzie maski podobnie jak miejsce, w które może uderzyć głowa dorosłego są "nieprzyjazne" i nie zapewniają żadnej ochrony.

ZDERZENIE PRZEDNIE - GŁOWA
Kontakt kierowcy z poduszką powietrzną stabilny
Kontakt pasażera z poduszką powietrzną stabilny
Przemieszczenie kierownicy do tyłu nie było
Przemieszczenie kierownicy do góry nie było
Przemieszczenie boczne 1 mm, w prawo

ZDERZENIE PRZEDNIE - KLATKA PIERSIOWA
Kontakt z kierownicą nie nastąpił
Przemieszczenie słupka przedniej szyby 3 mm
Integralność wnętrza samochodu stabilna

ZDERZENIE PRZEDNIE - GÓRNE CZĘŚCI NÓG, KOLANA I MIEDNICA
Występowanie twardych elementów konstrukcji nie ma
Kontakt elementów konstrukcyjnych z kolanami nie było

ZDERZENIE PRZEDNIE - DOLNE CZĘŚCI NÓG
Przemieszczenie pedałów do góry sprzęgło, 21 mm

ZDERZENIE PRZEDNIE - STOPY I KOSTKI
Przemieszczenie pedałów do tyłu sprzęgło, 48 mm
Zniekształcenie przestrzeni na stopy nie nastąpiło

ZDERZENIE BOCZNE - PODUSZKI POWIETRZNE
Poduszka powietrzna ochraniająca głowę istnieje
Poduszka powietrzna ochraniająca tułów istnieje

OCHRONA DZIECI
ZDERZENIE PRZEDNIE
Wykorzystanie fotelika Britax Romer Duo Plus z systemem ISOFIX oraz uniwersalnym zapięciem oraz Britax Romer BabySafe z uniwersalnym zapięciem.
Wyłącznik poduszki powietrznej / Informacja o niebezpieczeństwie związanym z umieszczeniem dziecka na przednim fotelu Rysunek i tekst po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Montaż
18-miesięczne dziecko za pasażerem uniwersalny
3-letnie dziecko za kierowcą typowy dla modelu
Ruch głowy dziecka
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Zabezpieczenie klatki piersiowej
18-miesięczne dziecko: obciążenie całkowite dobre
obciążenie pionowe dobre
3-letnie dziecko: obciążenie całkowite odpowiednie
obciążenie pionowe dobre

OCHRONA DZIECI - ZDERZENIE BOCZNE
Montaż
18-miesięczne dziecko strona uderzona uniwersalny
3-letnie dziecko strona nie uderzona typowy dla modelu
Ochrona głowy
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Przyspieszenie ruchu głowy
18-miesięczne dziecko dobre
3-letnie dziecko dobre

pianka - 30 Listopad 2008, 22:10

stwierdziłam że po takich testach C5 jest chyba najbezpieczniejsza dla ludzi(dużo zielonego) to o czymś świadczy :-)
robson - 5 Styczeń 2009, 21:15

Citro jak byś walnął w drzewo to by nie było co zbierać :)
robson - 5 Styczeń 2009, 21:19

To po to są te testy abyś wiedział, że masz możliwość wyjść z tego cało :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group