Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Modernizacja, tuning - Przeróbka z 1.9 TD na 2.0 HDI

maciek123411 - 28 Listopad 2011, 21:47
Temat postu: Przeróbka z 1.9 TD na 2.0 HDI
Witam,
Jestem nowy na tym forum moje pytanie jest następujące czy robił ktoś z was przeróbkę z silnika 1.9 TD na 2,0 HDI ? Mam drugie uszkodzone auto właśnie z takim silnikiem i chciałbym zrobić taką przeróbkę czy jest to w ogóle możliwe? Przekładając wszystko zaczynając od elektryki po najmniejszą śrubkę?
Pozdrawiam

robson - 29 Listopad 2011, 06:54

Mechanicznie to raczej nie będzie to trudne. Nadwozie jest identyczne. Wywalasz cały silnik ze skrzynią i wrzucasz następny ze wszystkimi łapami. Gorzej z elektryką i kilometrami kabli. Dużo niuansów na pewno będzie ale tez to jest do zrobienia. W jakimś warsztacie to taka operacja na pewno nie będzie opłacalna (taniej wyjdzie drugie auto). No ale dla pasjonata z dużym zacięciem do walki - powinno przynieść spore wyzwanie i sporo pochłonąć czasu. Kolega w XMie zmieniał silnik benzynowy na diesla 2,1. Zrobił oczywiście to ale powiedział, że jak by wiedział, że to tyle roboty to by się nie podjął tego. No i właśnie o dziwo elektryka mu dała popalić...
Sm0kus - 29 Listopad 2011, 07:50

Wystarczy ze na wiazce sa nie opisane przed demontarzem wtyczki - i juz mozna sie pogubic;D
donalehandro - 29 Listopad 2011, 08:47

pozostaje zasadnicze pytanie, po kiego grzyba wyciagac bezawaryjny silnik ktory jesli jest szanowany to bedzie ciagal ta furmanke kupe lat i wkladac jednostke sprawiajaca problemy , drozsza w utrzymaniu, nafaszerowana zupelnie niepotrzebna elektryka . sam fakt ze diesel ma pompe elektryczna w baku :mrgreen: glupota i nieporozumienie. daj sobie spokoj z ta kombinacja bo polegniesz , a pozniej bedziesz plakal za swoim 1.9. zreszta zrobisz jak uwazasz ale moge sie zalozyc ze kiedys przyznasz mi racje. ps a dobry 1.9 td nie boi sie na prostej hdika
Automach - 29 Listopad 2011, 13:17

Ja też bym wolał zostać przy td ale być może jestem starej daty ;-)



Pozdrawiam Krzychu ;-)

grigori333 - 29 Listopad 2011, 13:31

Automach napisał/a:
jestem starej daty ;-)

Łał dziadek się odezwał

maciek123411 - 29 Listopad 2011, 20:11

Dzięki bardzo za odpowiedź ;)
Panowie potrzebuje teraz jeszcze pomocy przełożyłem całą elektrykę no wszystko podłączyłem stacyjkę, imo, licznik i chciałem go odpalić lecz pali mi się imo i silnik tylko kręci pytanie jest takie czy żeby to auto odpaliło musi być wszystko podłączone na gotowe czy nic na to nie wpływa?

robson - 30 Listopad 2011, 07:22

maciek123411, To już go zdążyłeś przełożyć?!
donalehandro - 30 Listopad 2011, 10:37

hehe to dopiero poczatek udreki z hdikiem. :mrgreen:
robert - 30 Listopad 2011, 21:55

Rozumiem że pozostał ci stary komputer do silnika i nowy immo. To raczej nie będzie działać. Z komputerem jest sparowany immobilizer i każda jego zamiana musi byc wprowadzona do kompa samochodu. No chyba że zmieniłeś też kompa od silnika od razu to też nie będzie działać.
maciek123411 - 30 Listopad 2011, 22:25

Myślicie, że powinienem usunąć błędy z komputera za sprawom sprawnego elektronika?:) I powinno przestać mrugać imo? :)
robert - 30 Listopad 2011, 22:34

odpoweidz co wymieniłeś zgodnie z powyższym moim postem. Swoją drogą komputer pokazuje Ci błedy???
Co zrobiłeś do tej pory???

maciek123411 - 30 Listopad 2011, 22:40

A wiec tak do Xantii przełożyłem cały kompletny silnik 2.0 HDI wraz z wiązka silnika sterownikami i bajerami cała wiązka w środku auta stacyjka, licznik, no wszystko co było możliwe auto jest poskładane więc zapalam zapłon a tu palą sie AIR BAGI oraz imo które nie pozwala mi odpalic auta.. co z tym zrobić?
robert - 30 Listopad 2011, 23:28

Z twojej wypowiedzi wynika, ze trzeba podpiąc auto do kompa i ponownie zaprogramować immobiliser z kluczykiem. Potrzebna jest do tego lexia, oraz 4 cyfrowy kod PIN, dostarczany razem z samochodem - tym z silnikiem HDI - dawcą.
maciek123411 - 1 Grudzień 2011, 16:51

Jutro jestem umówiony z elektronikiem myślicie ze to tylko to i pomoże? Tracę już powoli wiarę i cierpliwość.
robert - 1 Grudzień 2011, 21:00

Bądź człowiekiem dobrej wiary.
Mam jeszcze jedno pytanko - założyłeś elektryczną pompę do paliwa do zbiornika. 1.9 TD nie miał jej, a HDI ma. po za tym to chyba tylko komputer pozostaje.

maciek123411 - 1 Grudzień 2011, 21:15

Oczywiście jest podłączona elektryczna sprawna:) na krótko została sprawdzona i pompuje lecz imo ją odcięło i nie pompuje sprawa teraz tylko z imo zostaje.
robert - 1 Grudzień 2011, 21:23

no to tylko podpięcie pod komputer, mam nadzieję że masz PIN do nowych komputerów
maciek123411 - 1 Grudzień 2011, 21:30

Do księżniczki przyjeżdża Elektronik tak wiec on powinien wszystko mieć :)
robert - 1 Grudzień 2011, 21:37

PIN to musisz mieć ty, to jest zabezpieczenie przed grzebaniem niepowołanych osób w IMO i w ustawieniach zaawansowanych kompa. Nie powiem Ci jednak czy można go sczytać.
maciek123411 - 1 Grudzień 2011, 21:40

No i niestety nie mam tego PINU auto przyjechała z Niemiec i właśnie tego nie było dzwoniłem już do serwisu podałem im nr VIN i powiedzieli że jest ten kod lecz mi go nie wydadzą bo nie wiedzą czy jestem właścicielem samochodu muszę jechać do nich z autem i co z tym teraz zrobić?
robert - 1 Grudzień 2011, 22:02

Trzeba podjechać i niestety zapłacić (z tego co pamietam - to chyba 200 zawołali w ASO). Mam znajomego elektronika i też mi zawołał podobną kwotę, bo to tylko przez ASO musi iść - tak mi powiedział. No chyba że jest jakiś myk, ale ja go nie znam. Kod ten jest potrzebny aby mieszać w zaawansowanych ustawieniach komputera i IMO, do zwykłago podpięcia nie jest potrzebny.
Automach - 1 Grudzień 2011, 22:04

Ale zdzierstwo :shock:




Pozdrawiam Krzychu ;-)

robert - 1 Grudzień 2011, 22:08

Cena jest wprawdzie sprzed dwóch lat - chciałem wtedy zaprogramować do IMO nowy kluczyk, bo kupiłem tylko z jednym kluczykiem, więc za wyrobienie kluczyka, zaprogramowanie go i PIN zawołali coś koło 700zł.
No i cały misterny plan w pizdu.... ;-)

maciek123411 - 8 Grudzień 2011, 13:08

Witam:) Auto pali, bardzo przyzwoicie jeździ nic tylko zostało tankować:) Nie było panowie tak źle z ta elektroniką :)
Pozdrawiam

grigori333 - 8 Grudzień 2011, 13:27

No to nic nie pozostaje jak pogratulować
robson - 8 Grudzień 2011, 23:11

maciek123411 napisał/a:
Witam:) Auto pali, bardzo przyzwoicie jeździ nic tylko zostało tankować:) Nie było panowie tak źle z ta elektroniką :)
Pozdrawiam


No to co było, że nie paliło?!

maciek123411 - 11 Grudzień 2011, 13:25

Auto nie odpalało z jednego głupiego powodu bezpieczniki które są nad akumulatorem nie dawały zasilania na kość od kompa wymieniłem skrzyneczkę a auto odpaliło od strzała ;)
robson - 12 Grudzień 2011, 00:29

Czyli tak to bywa, jak elektryka nie styka... Ważne, że wszystko się dobrze skończyło i teraz się tylko cieszyć z jazdy.
Lukas007 - 23 Czerwiec 2012, 20:24

Witam

Jako nowy uzytkownik forum mam do Was pytanie.

Mam zamiar zakupu Citroena XM'a z silnikiem 2.0T - taki akurat trafil sie w doskonalym stanie z dobrym wyposazeniem. Podobnie jak zalozyciel tematu mam mozliwosc po jego zakupie SWAP'a silnika na 2.0 HDI z nowej C5'tki. Z racji tego, ze mialbym caly przod auta z cala elektryką chcialem sie tylko upewnic, czy mechanicznie (lapy silnika, skrzynii itp) pasuja do budy XM'a z 1994r.

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Łukasz

robert - 23 Czerwiec 2012, 23:32

Raczej nie, aczkolwiek przy odrobinie chęci i dysponując warsztatem jest to do przerobienia.
darek_k - 10 Wrzesień 2013, 15:36

donalehandro napisał/a:
pozostaje zasadnicze pytanie, po kiego grzyba wyciagac bezawaryjny silnik 1.9TD ktory jesli jest szanowany to bedzie ciagal ta furmanke kupe lat i wkladac jednostke 2.0HDi sprawiajaca problemy, ale moge sie zalozyc ze kiedys przyznasz mi racje. ps a dobry 1.9 td nie boi sie na prostej hdika
po kiego grzyba trzymać się trzeba starej technologi z poprzedniej dekady,
Ja zmieniłem xantie 1.9TD na xantię 2.0HDi i są same plusy w porównaniu do 1.9TD , spalanie mniejsze, lepsza dynamika, kultura pracy silnika, i już nigdy nie zmienię HDi na 1.9TD, po kiego grzyba sobie pogarszać , a awarie, hmm, może są ,ale silnik w mojej xantii pracuje sobie idealnie, generalnie obsługa xantii skupia się do tankowania i okresowej wymiany oleju w silniku, co 20tys , filtrów ..itp , jak w każdym innym aucie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group