Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - co to jest ?

cytrus - 11 Styczeń 2012, 23:34
Temat postu: co to jest ?
Jak w temacie, i za co odpowiada ? Znajduje się przy komputerze.
Pytam bo za nic nie mogę uporać się z świecącą kontrolką silnika.
Po skasowaniu błędów gdy silnik osiągnie 80 stopni to zapala sie kontrolka silnika i świeci do odwołania, sonda sprawna, czujniki temperatury wody nowe oba.
Wymigane błędy to tylko 51 (sonda), ale jestem przekonany w 100% że jest sprawna bo podmieniałem już trzy inne i nadal to samo, spalanie b.duże

robert - 11 Styczeń 2012, 23:39

To jest BITRON, przekaźnik sterujący pracą cewki zapłonowej i pompy paliwa.
cytrus - 11 Styczeń 2012, 23:50

A ja myślałem że może to jest odpowiedzialne za pracę sondy.
A może komputer jest uszkodzony i nie obsługuje sondy poprawnie?

donalehandro - 11 Styczeń 2012, 23:53

jedno pytanko czy silnik pracuje normalnie igo nie zalewa?
robert - 11 Styczeń 2012, 23:53

Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
Zasada jest taka: najpierw odczytujemy kod błędu, szukamy przyczyny, potem kasujemy błąd. Inaczej to szukanie igły w stogu siana, a przy okazji może nas to drogo kosztować.
Dzieje się tak na gazie, na benzynie???

donalehandro - 11 Styczeń 2012, 23:55

no i jak jest z moca . bo mam male podejrzenie ale to dopiero po odpowiedzi na pytanie brata roberta
Jacoll - 12 Styczeń 2012, 00:16

Jak znam zycie to pewno kontrolka silnika zapala sie na gazie. ;-)
Od czasu do czasu u mnie sie tez zapali, ale gasnie. Zla mieszanka na gazie. ;-)

cytrus - a jak przelaczysz na paliwko, to kontrolka dalej swieci?

cytrus - 12 Styczeń 2012, 00:23

silnik pracuje bardzo równo na paliwie jak i na gazie, spadku mocy nie ma, na paliwie to w zasadzie nie jeżdze ale nawet jak zapale zimny silnik i popracuje tak do zagrzania się 80stopni to i tak zapali się kontrolka i świeci ciągle.
Jacoll - 12 Styczeń 2012, 00:47

Czyli mamy problem juz na benzynce. :-/

W takim stanie rzeczy na gazie bedzie to samo.
Probowales zerowac kompa? Odlacz aku na noc i sprawdz co wyjdzie rano. Przydalo by sie podlaczyc autko pod Lexie. Moze cos sie znajdzie.
Kontrolka zazwyczaj sygnalizuje zla mieszanke. Odczyt z sondy. Jezeli sonda jest "dobra" (tak jak twierdzisz), to moze cos z wtryskami? Przy ciaglej jezdzie na lpg wtryski potrafia sie zapiec.
Takie moje przemyslenia. Tylko dlaczego zapala sie na lpg? Wtryski paliwa sa wylaczone. Chyba, ze ich nie domyka i zaczyna sie caly cyrk z kontrolka.

cytrus - 12 Styczeń 2012, 19:12

Żadna z powyższych przyczyn, wtryski dwa dni temu wymieniłem stare lały prawdopodobnie.
Emulator wtryskiwaczy działa poprawnie bo odłącza wtryskiwacza gdy pracuje na gazie.
Jedno manie zastanawia czy mimo że ja mam blosa to powinienem mieć założony emulator sondy lambda, wiem że do mixera to potrzebne jest bo steruje dawką gazu ale blos chyba tego nie potrzebuje bo działa na zasadzie podciśnienia, ale czy w tym czasie komputer nie łapie jakiś błędów :?:
Robiłem test: na noc odłączałem kleme żeby zresetować ecu. rano odpalam samochód na paliwie i czekam aż się zagrzeje do normalnej temp. ale w chwili gdy osiąga magiczne 80c włącza się błąd.
kolejny test wykonałem podobnie z tym że rano odpalam auto i od razu przełączam na gaz i scenariusz się powtarza 80c. i kontrolka świeci jak na choince.

chyba wyjmę żarówkę :evil:

donalehandro - 12 Styczeń 2012, 19:18

zmien czujnik temperatury silnika :mrgreen: jezdzisz caly czas na przyslowiowym ssaniu :mrgreen:
cytrus - 12 Styczeń 2012, 19:34

Tyle że czujniki są nowe, a to nie jest tak że jak jest zimny silnik to obroty są nie co większe? mam jeszcze jeden komplet czujników co prawda używanych ale może faktycznie nowy nie znaczy lepszy.
Jeden czujni jest od wskaźnika a drugi od ecu. tylko który jest który niebieski czy zielony?

henryxm - 12 Styczeń 2012, 20:25

robert napisał/a:
Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
?

Raczej odwrotnie :-)

cytrus napisał/a:
Tyle że czujniki są nowe
a kable i wtyki niestety stare .


http://screenshooter.net/4547478/kerpfbj

http://screenshooter.net/4547478/pvgiilf

donalehandro - 12 Styczeń 2012, 20:42

czasem nowy jest uwalony
henryxm - 12 Styczeń 2012, 20:55

donalehandro napisał/a:
czasem nowy jest uwalony

bez multimetru ani rusz przy aucie

donalehandro - 12 Styczeń 2012, 20:59

straszycie cytrusa w koncu podpali swoja karoce :mrgreen:
cytrus - 12 Styczeń 2012, 21:10

Ze schematu wynika że sonda idzie do do biegunów 10 i 28 w sterowniku, czyli podłączając do tych biegunów woltomierz napięcie powinno być takie jak na przewodach z sondy, jeśli napięcia nie ma sprawa jest jasna- nie łączy.

A przypomniało mi się właśnie z sondy wychodzą dwie wtyczki biała i brązowa (chyba) jedna to grzałka druga to plus i minus (sygnał do ecu.) ale ja mam w tych przewodach co dają sygnał jeszcze przewód bez izolacji który jest jak by odcięty (odłączony) i nigdzie nie mogłem zlokalizować z czym mógł bym go połączyć, według wskazań miernika jest to minus lub masa.
Może właśnie przez to że ten przewód jest nie podłączony ecu. wariuje?
Wie ktoś co to za przewód? (na schemacie to chyba ta linia prowadząca w duł)

Jacoll - 13 Styczeń 2012, 00:19

Czujnik temperatury dla ecu ma kolor zielony.
Co do sondy, to musza byc podpiete 4 przewody. Dwa dla grzalki (biale - o ile dobrze pamietam) i dla ecu (ciemne kolory - chyba czarny i szary).

robert - 13 Styczeń 2012, 09:39

henryxm napisał/a:
robert napisał/a:
Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
?

Raczej odwrotnie :-)


Ja tam będę się upierał dalej przy swoim. nawet na załączonym schemacie widać, że jeden przekaźnik bitrona załącza napięcie na wtryskiwacze, cewkę, i regulator wolnych obrotów (komputer steruje tymi elementami za pomocą masy), natomiast drugi przekaźnik załącza napięcie na pompę paliwa i grzaniem sondy lambda i tym obwodem steruje komputer.

henryxm - 13 Styczeń 2012, 10:15

robert, Żeby zadziałał jakikolwiek element w tym silniku w pierwszej kolejności napięcie podaje przekaźnik Bitron ,który nie jest w żaden sposób sterowany jak tylko przez stacyjkę .Sterownik ECU nie steruje w żaden sposób tym przekaźnikiem.
******
Spierać się nie będę a jedynie wspierać ;-) po jest JEST TWORZONA IDEA FORUM by sobie nawzajem pomagać :-)

http://screenshooter.net/4547478/xqsedwx

http://screenshooter.net/4547478/oqadgda

http://screenshooter.net/4547478/rxcwhja

http://screenshooter.net/4547478/bpjmrby

donalehandro - 13 Styczeń 2012, 12:34

:-P
grigori333 - 13 Styczeń 2012, 13:02

donalehandro napisał/a:
:-P

I wszystko jasne .

Jacoll - 26 Styczeń 2012, 08:49

cytrus, Jak temat? Coś nic nie piszesz? Znalazłeś przyczynę? Pochwal się! ;-)
cytrus - 26 Styczeń 2012, 19:46

A jakoś zapomniałem o tym, całkowicie olałem tą kontrolkę świeci się nadal i ciort z nią może wyjmę żarówkę :-)
Teraz mam nową zabawkę bo moje auto zaczyna jeździć na "wodzie" :-D
Wcześniej jak pisałem w innych postach palił mi różnie bo od 14 do 16,5l na setkę ale na odcinkach dwa razy po 10km.
Od kiedy znalazłem w sieci temat z generatorem wodoru to sobie taki skonstruowałem i zamontowałem do cytryny i powiem wam szczerze że sam nie mogłem uwierzyć jak spalanie wyszło mi 11,7l w tych samych warunkach jak wcześniej co było nawet 16,5
urządzenie jak na razie jest prototypem i nie wygląda super ale swoje zadanie wygląda na to że spełnia :-D

Muszę zrobić jakąś trasę żeby upewnić się co do wiarygodności wyników, celem jest zejście grubo poniżej 10l oczywiście w trasie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group