Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - potrzebuje porady

mbamba78 - 22 Marzec 2012, 23:48
Temat postu: potrzebuje porady
mam problem z moim C5 hdi 2.0 2005rok pare dni temu został wymieniony rozrząd i po trzech dniaj rano uruchomiłem silnik który po chwili zgasł i juz nie chciał odpalic poniewarz poziom paliwa był niski dolałem z karnistra i odpowietrzyłem filtr i w końcu odpalił ale jak pojechałem dotankowac po jakiś 5minutach jazdy zobaczyłem parujące paliwo z pod maski ogólnie to cała góra silnika na głowicy pod plastikową osłoną jest zalana ropą tam gdzie są swiece i przewody paliwowe ??
Co to może być bo cieknie zdrowo pod autem ale nie widać wycieku ??
I czy to może mieć coś wspólnego z wymianą rozrządu
acha dodam że silnik odpala normalnie i pracuje jak trzeba ciągnie itd .

robson - 23 Marzec 2012, 00:24

mbamba78, Możliwe, że mechanik nie zamocował jakiegoś przewodu powrotnego i dlatego się leje. Może nie zacisnął opaski i po prostu wężyk wypadł.
grigori333 - 23 Marzec 2012, 08:46

robson napisał/a:
Możliwe, że mechanik nie zamocował jakiegoś przewodu powrotnego i dlatego się leje.

Też mi się tak wydaje skoro silnik odpala i pracuje normalnie .

mbamba78 - 24 Marzec 2012, 22:24

już zlokalizowałem wyciek cieknie z przewodu na górze silnika tam gdzie jest świeca żarowa ale nie z metalowego tylko z gómowego poniżej a właściwie to z plastikowego kolanka które się nim kończy poprostu metalowa sprężynka go nie trzyma niby nic ale będzie troche zabawy żeby się do niej dostać bo nie da się tej spręzynki po prostu wyciągnąć bo nie ma wystarczająco miejsca niestety :( no cóż w najgorszym wypadku będzie trza troche osprzętu wykręcić
grigori333 - 24 Marzec 2012, 22:32

robson napisał/a:
Możliwe, że mechanik nie zamocował jakiegoś przewodu powrotnego i dlatego się leje

Jak widać ta diagnoza była trafna

magda621 - 4 Wrzesień 2018, 14:08

Witam,

Posiadam Citroena C5 2.2hdi. Coś mi ostatnio szwankuje, bo obroty szaleją, jak jadę to nagle rosną i silnik dymi. Mechanik twierdzi,że to wypalanie dpf. Podobno mojego już się nie da wypalic i muszę kupić nowy. A może lepiej byłoby regenerować? Jak myślicie?

arturromarr - 9 Wrzesień 2018, 10:34

Nie wiem jaka jest różnica w cenie, ale są zakłady które regenerują (czyszczą) te filtry.
Może spróbuj się dowiedzieć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group