Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Komputer hydractiv - koniec z twardością

retromodern - 17 Kwiecień 2012, 22:17
Temat postu: Komputer hydractiv - koniec z twardością
Witam.

Pragnę od razu uprzedzić że będę słodził i to bez wystawiania faktury koledze Robsonowi za ten fakt (który może też od razu przygotować się do ewentualnej masturbacji).

Potwierdzam że wykonane przez niego odświeżenie komputera hydractiv jest jak najbardziej skuteczne i przywraca zawieszeniu i jego sterownikowi wszystko to co citroen przewidział w fabryce.

Samochód jest niebiańsko miękki, i reaguje na wszystkie ruchy kierownicą i pedałami z siłą adekwatną do szybkości tych ruchów odpowiednio dozując twardość.

Jednym słowem git.

Myślę że 99% problemów z miękkością auta (przy założeniu że zawiecha jest sprawna i odpowiednio naplompowana) to wlaśnie kwestia nawalajacego ze starośći komputera.

Automach - 17 Kwiecień 2012, 23:04

retromodern, A możesz podać jakiś namiar stronki gdzie to się znajduje bo nie mogę znaleźć :-( Miałem dłuższą przerwę w necie i wiele mnie minęło :roll:

szukałem ale chyba złe hasło w wyszukiwarce wpisuje bo nie mogę od naleźć :-(

Pozdrawiam Krzychu :)

robert - 18 Kwiecień 2012, 08:37

Automach napisał/a:
retromodern, A możesz podać jakiś namiar stronki gdzie to się znajduje bo nie mogę znaleźć

www.citroen.org.pl
pisz na PW do Robsona. ;-)

henryxm - 18 Kwiecień 2012, 10:23

retromodern napisał/a:
Pragnę od razu uprzedzić że będę słodził

A no to i prawda .... trza
ale jest tez i takie forum dla którego był solą w oku :-)

grigori333 - 18 Kwiecień 2012, 10:49

henryxm napisał/a:
ale jest tez i takie forum dla którego był solą w oku :-)

Oj jest i znam osobiście to "oko" któremu ta sól przeszkadzała , tylko dlaczego ? :roll:

retromodern - 18 Kwiecień 2012, 11:02

Aaaaaa..... a o so chodzy :) ?
henryxm - 18 Kwiecień 2012, 11:10

grigori333 napisał/a:
tylko dlaczego ?

Bo uznano tam iż
"moja racja jest najmojsza" i dlatego .
Co do szczegółów retromodern, robson uznał temat za zamknięty więc się nie dowiesz .

http://www.youtube.com/wa...L&v=Tb1XTIcqaa4

grigori333 - 18 Kwiecień 2012, 11:45

henryxm napisał/a:
"moja racja jest najmojsza"

bardzo trafnie ujęte , i tu się muszę zgodzić

Automach - 18 Kwiecień 2012, 23:19

robert, OK . Wielkie dzięki :)


Pozdrawiam Krzychu :)

retromodern - 15 Sierpień 2012, 21:03

Podnoszę temat.

Niestety zawieszenie dalej nawala i 80% jego pracy to stan twardy, bądz zbliżony.

Po odświerzeniu komputera jest znacznie lepiej, bo przedtem wogóle nie było prawie amortyzacji, a teraz coś tam tłumi.

Sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki kostek pod samochodem (ale tylko tam bo nie dopatrzyłem się więcej), cewki cykają, reagują na drzwi, kontrolka zapala się po uruchomieniu.

Jeśli zrobię mu gimnastykę góra dół to czasem na krótszą lub dłuższą chwilę łapie pełny komfort.
Sfery są napełnione, lhm też jest itp :) .
Co jeszcze sprawdzić?

robson - 16 Sierpień 2012, 01:50

Pozostają tylko bloki HA do sprawdzenia. Czasami dzieje się tak, że sie po prostu zacinają. Cewka, która steruje przepływem oleju do kuli centralnej, nie jest elementem wykonawczym. Ona tylko steruje głównym zaworem, który właśnie znajduje się w bloku HA, w którym jest też kula od HA. Jedyne wyjście to przejrzeć, przeczyścić to ustrojstwo. Może w ogóle w układzie jest dużo zanieczyszczeń i co jakiś czas może zakłócać działanie układu hydraulicznego. Np kolega Robert w Xantii ma po prostu zawieszony tłok w bloku HA i nie domyka się on, przez co są duże ubytki ciśnienia w układzie (idzie dużo na powrót). Tył auta co chwila unosi się i opada. Pompa cały czas musi nadrabiać ubytki a korektor korygować wysokość auta. Po odłączeniu przewodów od cewki - auto już stoi stabilnie a konżektor już nie cyka tak często. Zatem może być i tak, że chwilowo się bedzie przywieszać tłoczek wykonawczy i czasem po prosu się nie ruszy aby zwolnić drogę do kuli HA. Auto wtedy mimo zadziałania cewki nie będzie miękkie...
retromodern - 16 Sierpień 2012, 10:52

Dzięki.

A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?

Chodzi o tę gruchę za przednią i przed tylną osią między przednimi i tylnymi kołami, a konkretnie jej podstawę?

Niby Mr. Bywalec twierdził że układ jest czyściutki i nie ma potrzeby zalewać hydrof. ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.

robson - 19 Sierpień 2012, 00:07

retromodern napisał/a:
ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.

To znak, że kula środkowa jest sprawna ale te od siłowników zaczynają niedomagać. Ja tak miałem jak miałem puste kule na siłownikach. Gdy puszcza zawór antyopadowy, to całe zmagazynowane ciśnienie idzie w kulę środkową. Jeżeli kule na siłownikach są sprawne, to opadnięcie auta po uruchomieniu, nie jest tak odczuwalne.

retromodern napisał/a:
A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?

Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd...

sp5vb - 7 Wrzesień 2012, 18:20

Witam, też bym chętnie dowiedział się jak zresetować komputer hydroactiv bo mój xm jakoś nie wykazuje ponad standardowego komfortu. Może przyczyna nie leży w pracy komputera ale sprawdzić nie zawadzi. Pozdrawiam forumowiczów Krzysztof
retromodern - 9 Wrzesień 2012, 19:43

Cytat:
"Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd..."


Nakrętki i przewody wyglądają na orginalne i dziewicze niestety w złym tego słowa znaczeniu.

Czy można alternatywnie spróbować HydroFlush ?

duke - 30 Wrzesień 2013, 21:19

Witam. :)

Temat ten jest przyklejony a tak na prawde informacji o tym "odświeżeniu komputera" jest tutaj ZERO. Skąd można zaczerpnąć informacji o tym temacie ? :)

diodalodz - 1 Październik 2013, 07:38

Ja ostatnio też walczę z tematem.
Rozebrałem komputer HA 1 73809602. U mnie ze starości utleniły się luty rezystora mocy 10 ohm. Sam rezystor prócz nadpalenia ze starości był sprawny i wystarczyło odessać stary lut i zlutować ponownie. W sumie za wiele nie pomogło :)

robson - 20 Październik 2013, 00:24

duke, Temat był wałkowany trochę i jest tego sporo na forum. Wystarczy użyć szukajki. : KLIK
retromodern - 4 Kwiecień 2014, 22:03

Jeszcze ciekawostka.

Przy ostatnim niedawnym podpięciu Lexii okazało się że HA tradycyjnie ma błędy w pamięci - czujnik wychyłów na stabilizatorze (co oczywiście możliwe) i błąd czujnika hamulca którego mój model już nie ma na stanie....

Czy lexii zdarzają się czasem jakieś pomyłki?

Czy błąd w pamięci automatycznie oznacza przejście permanentne w hard?

dejnekomirek - 4 Kwiecień 2014, 22:48

W hydro2 tak. Jakikolwiek blad w sterowniku utwardza zawieszenie. Wykasowanie bledow powoduje miekkosc, az do nastepnego bledu.
retromodern - 5 Kwiecień 2014, 21:18

A co mogło spowodować wygenerowanie błędu nieistniejącego podzespołu?
dejnekomirek - 6 Kwiecień 2014, 12:27

Mozliwe, ze masz sterownik HA nie pasujacy do Twojego modelu.
retromodern - 18 Kwiecień 2014, 21:29

Czy istnieje sposób na wyczyszczenie pamięci komputera HA bez podpinania lexii?
dejnekomirek - 18 Kwiecień 2014, 22:57

Istnieje oczywiscie. Zczytywanie i kasowanie bledow za pomoca diody i zwierania masa pinow w gniezdzie diagnostycznym[30 pinowym]. Robilem to wielokrotnie. Mialem problemy z czujnikiem wysokosci, a blizej z jego zlaczem pod podloga i czesto pojawialy sie bledy. pomoglo wywalenie zlacza i zlutowanie kabli na stale. Dokladny opis mozna znalesc w necie , jak rowniez na forach w download.
Jezeli chcesz natomiast zmienic software to raczej potrzebny ktos, kto potrafi temu podolac, a wiec zaawansowany elektronik.

retromodern - 18 Kwiecień 2014, 23:41

Jeżeli jednak przybliżyłbyś jak to zrobić bo jednak robiłeś to wielokrotnie :)

Chodzi tylko o kasowanie błędów.

dejnekomirek - 19 Kwiecień 2014, 10:16

Z przykroscia musze stwierdzic, ze chyba jednak jestes leniwy: otoz na naszym forum jest dokladny opis jak to zrobic; w download: kody migowe Citroena. Dokladniej nie da sie opisac. Czy szukanie wiedzy jest takie trudne?Zajrzyj tutaj: http://chomikuj.pl/dejnekomirek i troche poczytaj http://chomikuj.pl/dejnek...3412954449.pdf, a wszystko bedzie proste. Ostatni raz robilem to w 2011 roku, ale zawsze w xm pomagalo. Zycze powodzenia. Pozdrawiam
Jesli zdobycie diody przerasta Cie, to z powodzeniem mozesz uzyc probowki samochodowej, ale dziala tylko przy hydroaktiwie, inne systemy nie dadza sie zczytac. No i trzeba zczytac wszystkie bledy do konca[kod 12] i dopiero wtedy da sie wykasowac.

retromodern - 19 Kwiecień 2014, 20:16

Jeśli się wie że potrzebne informacje należy szukać wpisując "kody migowe" a nie jako np. "jak skasować błędy w komputerze HA citroen xm" co mi się jako pierwsze skojarzyło, to faktycznie znalezienie nie stanowi problemu.

W każdym razie bardzo Ci dziękuję za informacje, nakierowałeś mnie dokładnie na to czego potrzebowałem :)

retromodern - 26 Kwiecień 2014, 18:05

No mrugacz zrobiony, dał się podłączyć (zacząłem zabawę od razu od pinu hydractiv) wymrugał ładnie początek, 1 błąd i koniec sekwencji, niestety wykasować pamięci kompa niesposób zgodnie z instrukcją. Po zmasowaniu wyjść na ok. 15sec po prostu od nowa rozpoczyna się sekwencja wyświetlania błędów...
diodalodz - 26 Kwiecień 2014, 22:04

też miałem taki problem . Co prawda w sterowniku silnika .
Wymiga ci 12 wciskasz na 2 sek, wymiga 11 i po 11 wciskasz nawet na 30 sekund zworkę i błędy się usuwają. W tych papierach widziałem, że niby trzeba trzymać po 12 i to jest błąd. Mogę się mylić bo robiłem to rok temu ...

Rafał.wiśnia - 27 Kwiecień 2014, 22:00

powiedz, żeby sprawdzić HA podpiołeś się pod pin E2 w 30 pinowym złączu?
retromodern - 29 Kwiecień 2014, 15:27

Tak, dokładnie zgodnie z tutejszym opisem z download dla kompa HA
retromodern - 2 Maj 2014, 12:08

Niestety, nawet czas zbliżony do minuty nie wykasował błędu
dejnekomirek - 2 Maj 2014, 19:30

Nie wykasujesz bledu stalego, do momentu usuniecia usterki.
retromodern - 19 Maj 2014, 16:32

Niestety nie był to błąd stały.

Czy można coś zrobić aby za wczasu zapobiec zapisywaniu błędów w pamięci komputera?

dejnekomirek - 19 Maj 2014, 20:33

Przeciez pisales o bledzie czujnika hamulca i chyba twierdzisz, ze go nie ma. Jesli wywaliles czujnik to masz odpowiedz, gdzie jest blad. Zadnych bledow nie usuniesz, jesli nie wymigasz odczytu do konca, rowniez, jesli komp widzi jakis staly blad. Mozliwe usuniecie bledow sporadycznych, a inne tylko po usunieciu usterki. Inaczej nie ma szans na miekkie zawieszenie. Kazdy blad w pamieci utwardza zawieszenie. Nie rozumiem naprawde jak mozesz usuwac czesc [czujnik] i liczysz, ze komp tego nie zobaczy? Przeciez chyba software nie zmieniales. Mysle, ze tu jest problem.
retromodern - 20 Maj 2014, 16:31

Ale kiedy ja wspominałem że usuwałem jakąkolwiek część... ?

Niedoprecyzowałem jednak że od tego czasu (błędu czujnika ham. najprawdopodobniej spowodowany uszkodzeniem istniejącej, ale zaślepionej fabrycznie wtyczki) lexia była już dwa razy podłączana i dwa razy wykazała wyłącznie błąd przejściowy przedniego (stabilizatorowego) czujnika przechyłów, więc ten wkrótce będzie wymieniony.

Więc w razie czego pytam czy istnieje możliwość zapobiegnięcia zapamiętywania okresowo powtarzającego się błędu.

dejnekomirek - 20 Maj 2014, 19:32

Nie ma takiej mozliwosci, jedyna, to doprowadzic wszystko do idealnej sprawnosci. Odnosnie tego czujnika: sprawdzales stan wtyczki i zlacza? Czesto zly kontakt sieje bledami. Ja u siebie wywalilem zlacze , polutowalem kable i problem zniknal.
retromodern - 21 Maj 2014, 20:16

Zaobserwowealiśmy z Romanem ciekawą kwestię.

I jego i mój xm jest ze zblizonego roku i posiada HA w wersji bez czujnika hamulca przy kole.
Istnieje w tym miejscu natomiast normalna wiązka zakończona wtyczką do tego właśnie czujnika, ale jest fabrycznie zaślepiona i przymocowana do ramy.

Stąd mniemam że najprawdopodobniej z powodu jej złego stanu (teraz już zabezpieczona) komp wtedy strzelił błąd.

Jak mówiłem wcześniej było to jednorazowe zapisanie się błędu tego czujnika które nigdy potem się nie powtórzyło.

Na dzień dzisiejszy powtarza sie błąd czujnika wychyłu nadwozia.

Po każdym jego wykasowaniu zawieszenie działa znakomicie ale błąd po paru tygodniach powraca i wiadomo co się dzieje.

ryyu - 5 Sierpień 2014, 22:54

Cześć, wstawiłem diody prostownicze wg ogólnodostępnych instrukcji, wyprowadziłem zasilanie na ledy. Od dłuższego czasu mam problem z akumulatorem. Okazało się, teraz patrząc na ledy, że ciągną cewki. Po zamknięciu auta, diody palą się ok 8 minut, następuje cyknięcie, gasną na sekundę i z powrotem świecą. Innym razem gasną po tym czasie. A jeszcze innym razem cykają jak cykady na cykladach. Nie wiem, na jak długo ale niepokoi mnie to. Przed tą operacją sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze. Po zamknięciu auta pobór wynosił ok 1A ( w tym sterownik gazu 50mA oraz alarm 50mA). Po tym w/w cyknięciu spadało do 0,2 A, czyli teoretycznie nie zasilane były cewki. Dlaczego ledy święcą? Oczywiście kontrolka na desce, pomarańczowa sprężyna HA nie zapala się przy zapłonie. Świeciła do czasu, i tu, ostrożnie mógłbym powiązać problemy z akumulatorem z jej zniknięciem. Komputer pokładowy działa, pokazuje spalanie, średnie. Tylko temperatura w granicach 50-60* C ;)
Moje sprawdzenie tranzystorów VN05N polegało na testerze diod od kombinacje nóżek. W obu takie same wartości, między nóżkami bardzo różnie, po 150Ohm do 900Ohm.
Tak wiem, przede mną chociażby sprawdzenie oporności cewek, i innych złączek ale prędzej spodziewałbym się braku napięcia na końcówkach mocy niż ich obecności.
Jakieś pomysły?

Kemsey - 17 Sierpień 2014, 00:41

I jak "ryyu" poradziłeś już sobie z HA? Jeśli nie to przelutuj profilaktycznie luty tych tranzystorów, w każdym komputerze, który rozebrałem mocno wygrzane luty miały też rezystory, czasem i kondensatory. Przyjrzyj się też nóżkom wtyczek. Sprawdź wtyczkę pod spodem auta w pobliżu przedniego korektora wysokości. Daj znać czy coś się poprawiło.
Kemsey - 17 Sierpień 2014, 00:46

Ja z kolei mam problem taki oto, że zacina mi się tylny elektrozawór. Objaw jest taki, że przód jest miękki, a tył w zależności od kaprysu raz twardy, raz miękki. Wygląda to tak, że po uruchomieniu auta tył się podnosi i jak gwałtownie lekko opadnie to wiem, że będzie miękki, a jak nie opadnie to taczka. Czy iglica w zaworze może się przycierać przez co cewka nie ma siły jej ruszyć?
trebacz87 - 8 Grudzień 2015, 16:58

Witam. Orientuje się ktoś jakie napięcie powinien dawać komputer HA II na elektrozawory? Mam 2 pasujące bez błędów komputery (wersja H5) do mojego auta i wyniki są minimalnie różne. 2,95V vs 3,05V na odpalonym silniku. Jak silnik zgaszony to oba mają po ok 2,7V. Czy to normalne? Zauważyłem też jak komputer obniża napięcie na 2,7V to elektrozawory są mniej szczelne i przepuszczają trochę więcej LHM,u powrotem, czyli jakby napięcie było ciut wyższe to elektrozawory mogłyby być też bardziej szczelne- chyba że już mocno wyklepane...
Wykopałem też 2 starsze modele komputerów (które teoretycznie nie działają z autami od 1998r. produkcji) H5 przed modyfikacją czujnika hamulca i H4. Podłączyłem je do auta wykasowałem błędy i po sprawdzeniu napięcia starsze komputery na postoju dają 3,4V - stuk iglicy jest minimalnie mocniejszy niż na oryginalnym komputerze, auto jakby lepiej się uginało przy mniejszym nacisku. Po odpaleniu komputery wyswietlają auto test HA i błędów nie łapią ale napięcie spada do ok 2,6V i mało tego przy przekroczeniu prędkości 24 km/h HA się utwardza na amen i komputer jest cały czas w trybie sport chyba, że zmniejszę prędkość poniżej 24 km/h. Dlaczego są takie różnice w napięciach i co w komputerze HAII może "tracić swoje właściwości" po latach, że podaje inne napięcia niż powinny być? Jak widać mają one wpływ na pracę/szczelność elektrozaworu czyli również bloku HA.

Cieplik - 8 Grudzień 2015, 17:57

Kemsey napisał/a:
... Czy iglica w zaworze może się przycierać przez co cewka nie ma siły jej ruszyć?

Może to jednak przeciera się tłoczek w zaworze ha, a nie iglica. Na "najstarszym" forum ogólnopolskim był kiedyś interesujący wątek na ten temat. Wtedy można jeszcze było kupować nowe zaworki. Okazywało się, ze wymiana zaworka nie zawsze dawała poprawę, bo przyczyną były nagromadzone wewnatrz bloku ha brudy, opiłki itp. Zacinanie się tłoczka z tyłu było znacznie częstsze niż z przodu, bo (podobno) dla tej samej jego średnicy oddziałuje nań sporo niższa różnica ciśnień?
Dla pocieszenia powiem Ci, ze mam dokładnie takie same objawy i dodatkowo spore przecieki w siłownikach tylnych...

kmpw66 - 8 Grudzień 2015, 20:33

ogolnie jest tak ze przy starcie na cewke przez pierwsze 0.5s podawane jest pelne napiecie, dopiero potem spada. I wlasnie wydaje misie ze piwinno byc cos kolo 3v.
trebacz87 - 8 Grudzień 2015, 22:53

12V to wiem ale chodzi mi o podtrzymanie. Znalazlem w dwoch opisach rozne informacje i nie wiem ktora prawdziwa. W jednych dokumentach podaja 2,6V a w innym 5-6V. I jak to sie ma do tych wynikow ktore odczytalem z tych 4 komputerow?
kmpw66 - 9 Grudzień 2015, 18:48

W z danych które mam cewka ma opór 4,8ohma i na potrzymaniu pobiera 0,5A czyli wychodziło by 2.4V. Ale wg danych przy 13,4V powinna pobierać 3A i widzimy rozbieżność bo 3*4,8 =14,4V. Także nie wiadomo komu wierzyć
robson - 12 Grudzień 2015, 13:06

Słuchajcie. Pomiar wartości napięcia nie ma sensu. Trzeba zmierzyć przebieg tego napięcia. O ile pamiętam, to jest różnica w częstotliwości miedzy HA4 i HA5. Stąd ta różnica.
trebacz87 - 13 Grudzień 2015, 11:23

Udało mi się uruchomić komputer H4 i pierwsze wersje H5 w aucie bez czujnika hamulca. Komputer H4 który posiadam ma chyba inne nastawy, bo czujniki są dużo mniej czułe niż dedykowany H5 (tylko przy zmianie biegów czujnik przyspieszenia utwardza auto a pozostałe to trzeba się natrudzić trochę). Po rozebraniu komputera na czarnej wtyczce 11 pin trzeba połączyć z masą i powyżej 24km/h komputer staje się aktywny. Tylko dalej nie wiem dlaczego po odpaleniu silnika napięcie spada z 3,4V na 2,6V i co może powodować taką sytuację. Wie ktoś jaki pin trzeba odłączyć żeby komputer nie wiedział, że odpaliłem auto? Mam jakąś rozpiskę, ale to tłumaczenie z niemieckiego i połowa to są znaki zapytania... Możliwe, że w tygodniu będę miał oscyloskop to postaram się sprawdzić te komputery co mam.
kmpw66 - 13 Grudzień 2015, 12:17

mam rozpiskę z xantii activy ale chyba to są bardzo podobne komputery:

biała wtyczka:

1- sterowanie elektromagnesem HA przód
2- sterowanie elektromagnesem HA tył
5- linia diagnostyczna
6- sygnał zamknięcia bagażnika
7- sygnał zamknięcia drzwi
8- masa
9- sterowanie elektromagnesem SC/CAR
11- sygnały z czujnika prędkości
12- przełączanie trybem normal/sport
13- czujnik na kierownicy
14- sterowanie kontrolką zawieszenia
15- masa


Czarna wtyczka:
1- zasilanie
2- zasilanie
3- zasilanie 5v do czujnika na pedale przyspieszenia
4- sygnał z czujnika na pedale przyspieszenia
5- zasilanie po przekręceniu kluczyka
9- sygnał z 2 czujnika przy kierownicy
10 - zasilanie 5v do czujnika przy kierownicy
11- sygnał z czujnika ciśnienia hamowania
12- masa czujnika przyspieszenia
13- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
14- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
15- sygnał z 1 czujnika przy kierownicy

wojtas37 - 8 Wrzesień 2016, 11:11

mam teraz XM na przeglądzie
jaka jest szansa abym pozniej mogl sie gdzieś zjawic aby posprawdzac także i mój komputer ?
wydaje mi sie że "zdziebko" twardo jezdzi a nie jest przestawiony na opcje sport

kmpw66 - 8 Wrzesień 2016, 21:20

jak ma złącze obd2 to można lexie podpiąć. A jak nie, to akurat w HA2 można sprawdzić działanie cewek bez kompa. Mianowicie po otwarciu drzwi powinny piszczeć cewki i byc miękko a po zamknięciu i odczekaniu 30s powinien się utwardzić.
ryyu - 22 Styczeń 2017, 23:09

ryyu napisał/a:
Cześć, wstawiłem diody prostownicze wg ogólnodostępnych instrukcji, wyprowadziłem zasilanie na ledy. Od dłuższego czasu mam problem z akumulatorem. Okazało się, teraz patrząc na ledy, że ciągną cewki. Po zamknięciu auta, diody palą się ok 8 minut, następuje cyknięcie, gasną na sekundę i z powrotem świecą. Innym razem gasną po tym czasie. A jeszcze innym razem cykają jak cykady na cykladach. Nie wiem, na jak długo ale niepokoi mnie to. Przed tą operacją sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze. Po zamknięciu auta pobór wynosił ok 1A ( w tym sterownik gazu 50mA oraz alarm 50mA). Po tym w/w cyknięciu spadało do 0,2 A, czyli teoretycznie nie zasilane były cewki. Dlaczego ledy święcą? Oczywiście kontrolka na desce, pomarańczowa sprężyna HA nie zapala się przy zapłonie. Świeciła do czasu, i tu, ostrożnie mógłbym powiązać problemy z akumulatorem z jej zniknięciem. Komputer pokładowy działa, pokazuje spalanie, średnie. Tylko temperatura w granicach 50-60* C ;)
Moje sprawdzenie tranzystorów VN05N polegało na testerze diod od kombinacje nóżek. W obu takie same wartości, między nóżkami bardzo różnie, po 150Ohm do 900Ohm.
Tak wiem, przede mną chociażby sprawdzenie oporności cewek, i innych złączek ale prędzej spodziewałbym się braku napięcia na końcówkach mocy niż ich obecności.
Jakieś pomysły?


Tę zagadkę udało mi się rozwiązać jakiś czas temu. Otóż odkryłem, że stycznik od zamka nie rozwierał się po zamknięciu klapy bagażnika. Oświetlenie wnęki bagażowej było spalone, więc nie widziałem przyczyny (widocznie żaróweczka jest wpięta równolegle). Czyli mimo zamknięcia auta komputer HA widział otwarty bagażnik. Jaka w końcu powinna być amplituda napięcia podtrzymującego cewki? Ok 3 V czy 14 V wg opracowania Kolegi robsona?

trebacz87 - 22 Styczeń 2017, 23:35

Chwilowe 12v na wzbudzenie i ok 3v na podtrzymaniu.
ryyu - 23 Styczeń 2017, 00:27

Pisząc powyżej, miałem w pamięci wykres wstawiony przez robsona w temacie "zamiast nieszczęsnego kompa HA.." str 2.
trebacz87 - 23 Styczeń 2017, 06:33

Na komputerze H5 i H4 tak to u mnie wyglądało.
ryyu - 23 Styczeń 2017, 14:54

Nie widać działek, ciężko więc o interpretację wyniku :) Jaki to sprzęt?
trebacz87 - 23 Styczeń 2017, 17:03

Było to urządzenie firmy Velleman. Górna część wykresu odpowiada za 12V. Na zdjęciu w prawym dolnym rogu jest 5,91V średnie? Porównywałem moje wykresy z wykresami na forach zagranicznych i niby są zbliżone. Chociaż 50% wypełnienia ja tam nie widzę. Tak samo na tym wykresie co wrzuciłeś. Błędu HA nie złapał już od ponad roku na różnych komputerach sprawdzane także tymczasowo odpuściłem komputerowi. W planach jest sprawdzenie pompy i siłowniki przednie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
robson - 7 Marzec 2017, 20:57

trebacz87,
Jeżeli nadal walczysz i uważasz, że auto twarde - podjedź do mnie to coś poradzimy.

trebacz87 - 7 Marzec 2017, 21:14

Póki co z komputerem dałem sobie spokój. Chyba, żę miałbyś jakiś H4 lub H5 100% sprawny na sprzedaż to bym miał wtedy pewność co do sprawności swoich oryginalnych komputerów.
staszek - 20 Maj 2019, 08:01

Ostatni post - ponad dwa lata wstecz.
Wznawiam:
Mam takie CUDEŃKO z kalkulatorem/kalkulatorami ->
HB 2,5 TD 1998 rok -LEXIA "świeci" - uszkodzony kalkulator.
Mam drugiego - 2,5 td ESTATE 1997 rok - przekładam / zamieniam miejscami i...HB świeci" - uszkodzony kalkulator a w estate - brak usterek..
HB sztywny jak furmanka na drewnianych kołach w obu przypadkach a estate mięciutki i też w OBU wariantach...
Kiedyś dokupiłem jakieś kalkulatory - robiłem zamiany w ciągu ESTATE - H.B i za każdym razem HB świeci "uszkodzony kalkulator" a estate - "brak usterek"...
No i...czyżby jakiś przewód w wiązce "dał ciała" i nie przepuszcza prundów?

Sugestie mile widziane.

diodalodz - 20 Maj 2019, 09:45

Zrób pomiar na kostce kompa
1 zasilania
2 czujnik skrętu
3 czujnik zawieszenia
4 zawory
5 czujnik gazu
wszystkiego się dowiesz.
Większość da sie zdiagnozować 2 diodami LED z opornikiem 500 om(2,3,5) .

trebacz87 - 20 Maj 2019, 19:59

Estate masz z 97r i pewnie pracuje na starszej wersji H5 dlatego działa miękko nawet na nowszym komputerze.
HB jest z 98r. i wymaga nowszego komputera H5 bo nie ma czujnika hamulca dlatego świeci błąd i jest sztywny.
Tak bym obstawiał.

staszek - 23 Maj 2019, 19:57

trebacz87 napisał/a:
Estate masz z 97r i pewnie pracuje na starszej wersji H5 dlatego działa miękko nawet na nowszym komputerze.
HB jest z 98r. i wymaga nowszego komputera H5 bo nie ma czujnika hamulca dlatego świeci błąd i jest sztywny.
Tak bym obstawiał.

Nie dodałem, sorry... - obydwa kalkulatory są po 98 roku - jeden to 99 rok a drugi to 2000 rok i obydwa do autka z dieslem. Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane. Tego akurat przypilnowałem, w H.B któryś z poprzednich właścicieli wetknął sztukę jako balast i to jeszcze z Xanti benzyna.

arturromarr - 29 Maj 2019, 08:31

Cytat:
staszek napisał/a:
Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane.

Nie mam wiedzy w tym zakresie, ale tak na logikę to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Jeśli od pewnego rocznika pojawił się sygnał z hamulca, to starszemu sterownikowi w nowszym aucie nie powinien przeszkadzać, natomiast nowszemu sterownikowi w starszym aucie może go brakować i może przechodzi do sztywnego trybu?

staszek - 29 Maj 2019, 13:06

arturromarr napisał/a:
Cytat:
staszek napisał/a:
Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane.

Nie mam wiedzy w tym zakresie, ale tak na logikę to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Jeśli od pewnego rocznika pojawił się sygnał z hamulca, to starszemu sterownikowi w nowszym aucie nie powinien przeszkadzać, natomiast nowszemu sterownikowi w starszym aucie może go brakować i może przechodzi do sztywnego trybu?

Kolejne generacje sterowników miały zapisane w oprogramowaniu i sygnały z czujników starszych generacji nie mają ścieżki odbioru - kalkulator działa z ich pominięciem gdzyż informacje z nich są wyłączone. Zapewne dlatego po maju 1998 roku komfort niejako ucierpiał...

arturromarr - 11 Październik 2022, 18:57

Czyli jak jest z kompatybilnością?
W moim aucie (wg. ORGA z 20 Lutego 1995) był sterownik: H4.3 z 07/95 (rozumiem, że ten nadruk oznacza datę produkcji).
Mam nowszy: H5 S3B2G z 04/01, czy będzie współpracował? Ewentualnie czy coś przerobić z sygnałem od hamulca?

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group