Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Dziwny problem z radiem

lucek - 24 Kwiecień 2012, 08:06
Temat postu: Dziwny problem z radiem
Witam mam dziwny problem z radiem, kiedy wylacze samochod i wlacze radio chwile gra po chwili taki odglos "robienia popcornu" radio sie wylaczy na chwile pozniej znowu wlaczy i dalej gra i tak kilkanascie razy az w koncu sie wylacyz i juz nei wlaczy, radio dobrze podlaczone wszystko jak potrzeba, jest to bardo wkur... jak cos sie robi chce sie radi aposluchac a tu ciagle sie wylacza, wrzucam filmik z problemem

http://www.youtube.com/watch?v=W_kvpuemKGM

grigori333 - 24 Kwiecień 2012, 08:19

A może akumulator się kończy i uruchamia się system oszczędzania energii
Ja tak mam w C5

lucek - 24 Kwiecień 2012, 08:33

No wlasnie nie mistrzu,akumulator dobry, prawie nowy, sprawdzalem na innym akumulatorze i tak samo bylo,takei wkurzajace tarkoczenie warczenie nie wiem jak to nazwac i tak co chwile nei idzie posluchac radia, w zadnej z poprzednich cytryn takiego czegos nei bylo bylo normlanie, a moze z radiem cos nie tak ? kupilem nowe czekam az przyjdzie moze tamto nei bedzie swirowac
grigori333 - 24 Kwiecień 2012, 08:49

A przy odpalonym aucie gra poprawnie ?
grigori333 - 24 Kwiecień 2012, 08:53

Jeżeli tak to na pewno oszczędzanie energii się włącza , tak jest u mnie , przy zgaszonym aucie system po jakimś czasie i tak wyłączy radio nawet przy nowym aku .
lucek - 24 Kwiecień 2012, 11:08

Przy odalonym normlanie, ale to badziwie sie wlacza co chwile minute pogra i si ewylacza raz po 10 sek zaczeni wariowac a innym razem po 10 min dopiero
grigori333 - 24 Kwiecień 2012, 11:30

No to dziwna sprawa .
Ja nie pomogę bo nie mam doświadczenia w tym temacie .

lucek - 24 Kwiecień 2012, 11:51

Gdyby to bylo w takim samym odstepie czaoswym to tez bym stawial na akumulato na to oszczedzanie czy jak to nazwac, ale to roznie jest raz tak raz tak i nie mam pojecia ocb, jak przyjdzie nowe radio zamontuje moze problem zniknie, wczoraj cos robilem i tak mi sie wylaczoalo myslalem ze mlotem przypierdziele
robson - 24 Kwiecień 2012, 17:29

lucek, A może po przekręceniu kluczyka będzie grało także normalnie? Sprawdź to bez odpalania silnika.
lucek - 24 Kwiecień 2012, 19:21

Po przekreceniu kluczyka jest tak samo, jak sie wylaczy samochod to swiruje, nie wazne czy przekrecony czy nie, od momentu kiedy silnik przestaje dzialac
robson - 24 Kwiecień 2012, 19:24

lucek, To widocznie świruje to oszczędzanie energii, które odłącza zasilanie. Trzeba by sprawdzić gdzie jest ten układ, który tym steruje. Potrzebny będzie schemat.
lucek - 24 Kwiecień 2012, 20:18

A moze byc tez wina radia? jest to an prawde irytujace, mialem juz kilka cytryn ale w zadnej tak nie swirowalo, z teog co pamietam jest tak od samego poczatku, ja nie mam pojecia gdzie to cos sie znajduje i jak to wyglada :P
robson - 24 Kwiecień 2012, 20:35

lucek, Raczej to nie wina radia. Aby się o tym upewnić - wystarczy podłączyć radio bezpośrednio z akumulatora ;)
lucek - 24 Kwiecień 2012, 20:44

radio i tak bede za chwile wymienial to sie zobaczy, ma moze ktos ten schemat ?
dudu - 26 Kwiecień 2012, 15:26

Takie działanie to mi wygląda na problem z zasilaniem - albo zbyt małe, albo zbyt duże.
Robiąc testy kiedyś kości wzmacniacza typu H (podobnego całkiem do tych w radiach samochodowych) takie efekty osiągałem przy przekroczeniu dopuszczalnego napięcia - zadziałał układ przeciążeniowy i odłączał zasilanie.

Słuchaj to jest Pionek tak? Więc duża możliwość, że ma wzmacniacz na kości TDA.
Zmierz napięcie na kablach - tuż za radiem i napisz ile wynosi.
jak nie masz miernika, to jedynie odłącz głośniki wszystkie i zobacz, czy dzieje się to samo.
Ten pionek nie ma kości ISO, więc odłącz tylko po jednym przewodzie od każdego głośnika (chyba, że sam zamontowałeś przejście ISO).

lucek - 26 Kwiecień 2012, 21:21

To jest kolego Kenwood KDCMP208 ale zmieniam na inne http://allegro.pl/radio-s...2290788636.html
jak przyjdzie nowe to zobaczymy jak bedzie jak bedzie to samo to zmierze wedlug twojej instrukcji i bedziemy myslec do dalej, mam nadzieje ze to radio bo wkur jest co, dzisiaj po 2 sek sie wylaczylo i co 3 sek sie wylaczalo i wlaczalo

dudu - 26 Kwiecień 2012, 23:07

lucek napisał/a:
ale zmieniam na inne http://allegro.pl/radio-s...2290788636.html

??? zamieniasz kenwooda na to coś??
wspomnisz moje słowa - szybciej wrócisz do kenwooda niż ci się wydaje.
Że nie będę wspominał o jakości dźwięku tego czegoś z pilotem, mp3 itd...

Walcz o kenwooda a z tego zrezygnuj, jeśli jeszcze pieniędzy nie wpłaciłeś.
Doradzę ci coś, chcesz mieć świetną jakość dźwięku?
Zainwestuj nawet w starego Alpine, a zagra lepiej, niż nie jeden Pioneer.

No chyba, że zależy ci na bajerach....

lucek - 28 Kwiecień 2012, 19:19

Aha zapomnialem dodac, ten dziwny " dzwiek" slyhac tez jak samochod jest wylaczony, kluczyc wyciagniety wszystko wylaczone tez slychac ten dzwiek


Radio zmieniam tylko an tydzien :): P ktos inny chcial(dluga historia :P ) wiec bedzie ten sam kenwood, bo nie narzekam na to radyjko gra dobrze, a tak z ciekawosci jakie rado ma znaaczenie na jakos dzwieku? jak to sie przeklada? bo jestem zielony w tych sprawach, kazde radio bedzie dawaloo inna jakos dzwieku? co daje dobra itp

dudu - 30 Kwiecień 2012, 15:11

lucek napisał/a:
a tak z ciekawosci jakie rado ma znaaczenie na jakos dzwieku? jak to sie przeklada? bo jestem zielony w tych sprawach, kazde radio bedzie dawaloo inna jakos dzwieku? co daje dobra itp

zależy to głównie od procesora dźwięku, ale również od jakości zastosowanych elementów elektronicznych, od stopnia końcowego mocy (wzmacniacza)

lucek - 30 Kwiecień 2012, 20:19

Tzn jesli teoretycznie kots by mial bardzo dobre glosniki ale radio dupne to dzwiek nie byl by cudowny? jest zauwalalna jakos przez zwyklego uzytkownika? zeden znawca tylko do sluchania codziennego radia piosenek.

Ktos wie co to moze byc? kiedy samchod jest wylaczony tez wydaje taki dziwny dzwiek

robert - 1 Maj 2012, 06:31

Głośniki w Xantii były montowane seryjnie dosyć dobrej jakości, dodatkowo jest to zestaw 2-drożny. Sama zmiana radia może wnieść wiele do dźwięku słyszanego w kabinie. Ja osobiscie miałem zamontowane w xantii to radyjko, ale szybko wróciłem do swojego Clariona, który gra o wiele spójniej i ma lepsze stereo i zrównoważenie tonów, do tego ma całkiem przyzwoite basy. Głośników na razie nie wymieniałem, ale wyciszałem sobie drzwi i dało to sporo, jeżeli chodzi o basy.
Patrząc na to radyjko co kupujesz to mam wątpliwości co do jakości dźwięku. lecz cóż, może ty nie zauważysz różnicy i będzie OK. Najważniejsze aby tobie się podobał dźwięk jaki wydobywa się z głośników.

dudu - 1 Maj 2012, 11:04

lucek, jeśli jesteś zwykłym słuchaczem radia i nie rozróżniasz niskich tonów od średnich tonów to nie zauważysz różnicy.
Ktoś, kto więcej siedzi w temacie rozróżni od razu jakość dźwięku, jaką wydobywują różnej marki radia.
Oczywiście radio samo nic nie zrobi. Ważne są głośniki, ważne jest okablowanie, filtry (dla zestawów zwrotnice - często kosztujące prawie tyle samo, co same głośniki), zasilanie, wygłuszenie, umiejscowienie głośników, akustyka wnętrza auta, itd, itd.
To tak jak z silnikiem. Sam silnik za dużo nie zrobi, potrzebna jest karoseria, przeniesienie napędu, zawieszenie, odpowiednio dobrane, by wszystko razem współgrało.

Ale dla zwykłego zjadacza chleba zwykły głośnik i radio wystarczy. Ale czy wtedy ma się radość ze słuchania?

robert - 1 Maj 2012, 13:34

Ja mogę dodać że z reguły Citroen ma bardzo dobre radia montowane seryjnie i dla zwykłego zjadacza chleba wystarczają - osobiście sprawdzałem fabryczne radio z Xantii i gra całkiem fajnie, lepiej niż moje stare JVC.
lucek - 1 Maj 2012, 18:56

Jak kupilem to bylo jzu to radio kenwooda wiec nawet nie wiem jakei bylo orginalnei nigdy na oczy nie widziale, czasami ten dzwiek jest co kilak min i bardzo malo razy a czasami co kila sek, zobaczymy czy z tamtym radiu bedzie tak samo, wiadomo zawsze orginal bedzie lepszy:=) i markowe tez lepsze niz jakas podrobka
dudu - 2 Maj 2012, 17:15

lucek napisał/a:
czasami ten dzwiek jest co kilak min i bardzo malo razy a czasami co kila sek

na filmie w pierwszym linku nie słychać tego dźwięku.
Jako to dźwięk? Z radia? Czy z komputera auta?

lucek napisał/a:
ak kupilem to bylo jzu to radio kenwooda wiec nawet nie wiem jakei bylo orginalnei nigdy na oczy nie widziale

A powinno być takie:

w peugeot 206 były takie o ile mnie pamięć nie myli.
Do tego akcesoryjnie zmieniarka na 5 płyt w miejsce schowka:

lucek - 5 Maj 2012, 19:35

Bardziej z auta, cos jakbt z silnika, udalo mi sei nagrac jak co kilak sek tak warczy :P http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
dudu - 7 Maj 2012, 18:12

jasny h...... i to tak se "robi" na wyłączonym zapłonie?
Jak kluczyk wyciągniesz, to to samo się dzieje?

A co z tym radiem? Kiedy tak "warczy" to radio rozłącza, tak?
Celuję w ciemno, ale to wygląda na problemy z przekaźnikiem.
Oddaj lepiej autko do elektryka....

lucek - 8 Maj 2012, 12:16

Na wylaczonym od czasu do czasu tak "warczy" ale wyddaje z siebie odglosy, a radio gdzy zaczyna "warczec" wylacza sie i jak przestaje to autamatycznei sie wlacza i gra dalej

Tal btw wie ktos jak odkrecic te listewki przy drzwiach? chcialbym pociagnac kable do skrzynie jedne z prawej strony a drugie z lewej, i gdzie sie znajduje dziura w tej grdzie z´dzielecej silnik i kabine? chyba eni potreba robic jakis dodatkowych dziur zeby kabel prelozyc

dudu - 8 Maj 2012, 20:04

ja bym obstawiał przekaźnik, ale musiałbym to na własne oczy i uszy zobaczyć.

A co do kabli:
namęczysz się (jak i ja) ale jest to do wykonania.
Kabel przez ścianę grodziową przeprowadzisz najłatwiej po stronie kierowcy przy fabrycznym otworze na wiązkę przewodów.
Zaraz za bezpiecznikami na ścianie grodziowej będzie wiązka kabli w otoczce gumowej. Jak nie uda ci się wejść w środek tej otoczki, to możesz ją obejść, czyli trafić z boku
Tu masz zdjęcie podglądowe
http://nissantech.pl/uplo...57_89_97933.jpg
zdjęcie ściany grodziowej od strony silnika.
(to nie ściana grodziowa C3, ale po prawej stronie widać ten otwór.
Wiązka kabli jest o wiele mniejsza od otworu, więc stosuję się tą otoczkę/ uszczelkę.
Jak się nie przebijesz przez nią, to ją poprostu obejdziesz. Tylko zabezpiecz kabel przed otarciami)

A pociągnięcie przewodów do bagażnika można łatwiej:
listwy boczne od dołu można łatwo odgiąć i włożyć bez problemu przewód.
Albo możesz także środkowym tunelem puścić kabel.
Odkręcasz jedną śrubę i tunel wychodzi. Niedaleko końca tunelu zaczyna się filc ( okładzina podłogi). Kablem wejdziesz pod nią, a pod fotelami się kończy więc nie ma problemu ze znalezieniem kabla.

lucek - 9 Maj 2012, 19:43

A cos z tym przekaznikiem moze sie stac? os wiecej si epopsuc? nie pamietam od kiedy dokladnie jest nigdy tak sie temu nie przygladalem :P nie wiem czy od poczatku jak kupilem czy juz poprzedni wlasciciel mial taki problem, wiesz chcialbym jak najdalej kable od siebie, od akumulatora lewa strona od akumulatora a reszte po rawej, gdzie ta sruba do odkrecenia tunelu srodkowego? i tak musze rozkrecic i podciagnac linke bo na ostatnich zabkach lapie.
Jesli kluczyk czasami dziala a czasami nie(o otwieranie chodzi) to problemy z imobi? myslalem ze baterie ale wymienione i to samo, jak sie pojezdzi to sie zamyka otwiera normlanie ,ale jak chwile stoi to pozniej nie che si eotworzyc z kluczyka tylko trzeba w drzwiach

dudu - 10 Maj 2012, 11:40

Przekaźnik ma taką budowę, że jak podasz na niego napięcie, to nastąpi zadziałanie (zwarcie styków głównych zwiernych) objawia się to dźwiękiem podobnym do tego, jak byś szybko zamykał kieszeń kasety (ze starszych radioodbiorników).
tak w przybliżeniu.
U ciebie to wygląda tak, jakby te styki załączały i rozłączały się naraz.
Jeśli tak się dzieje, to ewidentnie jest do wymiany. Co może się z nim stać przez to?
Nadpalą się styki główne i przestaną przewodzić.
Lepiej oddaj auto do elektryka niech on to zobaczy. Na odległość ciężko tak określić.
A może to nie przekaźnik?


lucek napisał/a:
gdzie ta sruba do odkrecenia tunelu srodkowego?

Tunel składa się z dwóch cześci.
Jedna to maskownica, która wygląda tak:

Na tunelu wygląda tak: (na niej widnieje napis C3)

Ta osłona schodzi przez mocniejsze szarpnięcie. Nie jest mocowana na śruby, a na zatrzaski.

Natomiast tunel odkręcasz śrubą, która jest pod zaślepką na samym końcu tunelu.
(na końcu - za przednimi fotelami - masz dwa "schowki" np. na puszkę browara, lub napoju. Na dnie jednej z nich jest zaślepka, a pod nią śruba).
Po odkręceniu tej śruby nie zdejmiesz całkowicie tunelu, tylko go uniesiesz.
Nadal będzie trzymać przód tunelu (tam, gdzie gałka biegów i przełączniki do el. szyb).
Nie musisz tego odkręcać do pociągnięcia kabli.
Ale do linki to chyba będziesz musiał.
Tu już ci nie pomogę, bo całego tunelu nie zdejmowałem.
Wiem tylko, że meszek zmiany biegów jak i cześć uchwytu na napoje z przełącznikami również są mocowane na zatrzaski i schodzą z łatwością.


Cytat:
esli kluczyk czasami dziala a czasami nie(o otwieranie chodzi) to problemy z imobi?

Nie. Immobiliser działa tylko do zabezpieczenia auta przed odpaleniem z innego kluczyka, nie oryginalnego, bez kodu immo.
Z tego, co mi wiadomo, nie ma on wpływu na zamek centralny.

Jeśli bateria wymieniona, a problem nadal sie pojawia, (na dodatek znika po krótkiej jeździe) to winą może być za niskie napięcie na centralce.
Suma sumarum znowu wracamy do tego nieszczęsnego akumulatora, który zapewne jest niedoładowywany, lub nie trzyma napięcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group