Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - Problem z kodem

gronostaj - 22 Luty 2009, 10:23

Pomocy !!!! kłopoty z kodem . Citroen xm MKII
robert - 22 Luty 2009, 11:17

Sprecyzuj co się dzieje, bo nikt nie jest jasnowidzem (bynajmniej się nikt nie przyznał do tej pory).
gronostaj - 22 Luty 2009, 12:23

w sumie to po duzej części moja wina.Nie miałem kodu 4 cyfr.. od poprzedniego wlaściciela.klawiatura byla odpieta zawsze i cytryna odpalała normalnie.Wczoraj zapiołem klawiature i poszedłem na ryzyko.Stan początkowy był taki że świeciła sie czerwona lampka a przy przekręceniu kluczyka i próbie uruchomienia wskakiwała na zieloną i ok . Ale po godzinie się wszystko wykrzaczyło i ecu przypomniało sobie stary kod chyba.Problem jest taki czy da się toi jakoś obejść bo już słyszałem że można wpisać 0000 i odpiąć klawiature i powinno zaskoczyć ale nic z tego.Niewiem czy teraz nie muszę wymienić tego całego ecu ale nie mam pewności czy to wystarczy.Generalnie wolałbym to obejść jakos :-D bo aso to mi się nie uśmiecha .Za podpowiedzi z góry dziękuje
ANETA. - 22 Luty 2009, 13:39

Najwięcej informacji na ten temat udzieli ci Robson ( on te auto zna od A do Z ) tylko musisz poczekać aż pojawi się na forum. Wieczorem powinien się pojawić. Pozdrawiam
gronostaj - 22 Luty 2009, 13:46

To ta aneta z obrazka? hehe .Będe czekał a samochód to już
na pewno
;-)

ANETA. - 22 Luty 2009, 13:48

z każdej sytuacji jest jakieś wyjście ;-) pozdrawiam
robson - 22 Luty 2009, 16:29

Sprawa wygląda tak:
Jak odłączysz na zgaszonym silniku immo nie zerując kodu to autko nie powinno odpalić. Jednak, jeżeli zrobisz to na pracującym silniku, to komp nie będzie się już komunikował z klawiaturką i żądał wbicia kodu.
Ta klawiaturka kodowa ma połączenie z kompem silnika. Teraz po odłączeniu i nie wyzerowaniu nie znasz kodu. Kod jest zapisany dalej w ECU kompa, czyli nie odpalisz i nie masz możliwości wyzerowania kodu bo nie znasz starego kodu. Ktoś zrobił błąd właśnie, że nie wyzerował tego kodu. Ale i z tego jest wyjście. Trzeba sczytać ten kod z kompa. Zrobi ci to nawet gościu od TV ;)

robson - 27 Luty 2009, 16:38

Na przyszłość to: Wciskasz swój prawidłowy kod, potem naciskasz "C" a potem wklepujesz 0000 potem "C" później znowu 0000 i "C". Klawiaturka zapiszczy ze ze dwa razy i zamruga, potwierdzając przyjęcie kodu. Można po tym zabiegu wyłączyć i włączyć zapłon aby sprawdzić czy kod działa. Auto powinno odpalić bez wprowadzania kodu. Po odłączeniu tej klawiaturki z wyzerowanym kodem można też spokojnie odpalić :)
albineka1 - 11 Sierpień 2012, 15:36

Witam proszę o pomoc jak sczytać ten kod z kompa mam lexie jak chcę się połączyć z ecu to przed połączeniem wyświetla komunikat ,że w przypadku braku połączenia z ecu trzeba podać kod wtedy się połączy jak to rozgryźć skoro nie wiem jaki jest . Klawiatura jest sprawdzona przez lexie i jest sprawna.
Jacoll - 11 Sierpień 2012, 15:53

albineka1, To jak nim jeździłeś ?? Przed odpaleniem trza podać. ;-) Załącz stacyjkę, podaj kod i wtedy powinno połączyć. :roll: No chyba, że się mylę. :-?
albineka1 - 11 Sierpień 2012, 16:22

kupiłem z zatartym silnikiem a sprzedający nie podał mi kodu
Jacoll - 11 Sierpień 2012, 19:56

albineka1 napisał/a:
sprzedający nie podał mi kodu


Nie masz z nim kontaktu ?? Ciężko będzie cosik wywojować bez tych czterech cyferek. :-/ Może jeszcze coś poradzą koledzy z większą wiedzą. :roll:

robert - 12 Sierpień 2012, 10:26

No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.
albineka1 - 12 Sierpień 2012, 10:29

komputer mam drugi i jest ten sam objaw czy to możliwe ,że drugi
też uszkodzony

robert - 12 Sierpień 2012, 10:33

A pali ci się zielona dioda na klawiaturce?
Jeżeli pali się zielona dioda to znaczy że wina nie leży po stronie komputera

albineka1 - 12 Sierpień 2012, 10:35

jak wyjmę kluczyk to po pewnym czasie mruga czerwona .A przy włączonym zapłonie świeci czerwona nie mrugając
robson - 12 Sierpień 2012, 11:08

albineka1 napisał/a:
jak wyjmę kluczyk to po pewnym czasie mruga czerwona .A przy włączonym zapłonie świeci czerwona nie mrugając

To prawidłowy objaw. Później wciskasz kod i powinna zaświecić się zielona dioda. Znak, że możesz odpalać ;)

albineka1 - 12 Sierpień 2012, 11:10

tylko ja nie znam kodu
robson - 12 Sierpień 2012, 11:26

albineka1, No ale słyszałem, że masz drugi komputer. Do niego też nie masz kodu? A tak a propos: to jaki silnik masz? Co to za pojemność 2cm³ ?!
albineka1 - 12 Sierpień 2012, 11:59

silnik 2.1 TD 1997r nie wiem dlaczego ale w o mnie nie mogę wpisać wszystkiego próbowałem różnie .
albineka1 - 12 Sierpień 2012, 14:07

Nawiązując do wcześniejszego postu kupiłem xantie z uszkodzonym silnikiem (silnik był tak zajechany ,że dawno takiego nie widziałem ale odpalał ) Prosząc sprzedającego o kod do klawiatury odpowiedział mi , że on go nie zna tylko niczego tam mam nie przyciskać i broń boże grzebać i faktycznie działała nie wiem jakim cudem ale na 100% po czerwonej diodzie zapalała się zielona.Po zdiagnozowaniu silnika doszedłem do wniosku ,że naprawa jest nie opłacalna lepszym wyjściem jest zakup drugiego i tak też uczyniłem.Zamontowałem i odpaliłem drugi pracował do momentu kiedy po prostu zgasł i okazało się że przepalił się bezpiecznik pod kierownicą nie wiem z jakiego powodu drugi po prawej stronie z góry .Pomyślałem sobie wtedy bezpiecznik jak bezpiecznik wsadzę drugi .Od tego momentu do dnia dzisiejszego nie udało mi się uruchomić silnika.Klawiatura działa poprawnie jak wyjmę kluczyk ze stacyjki po pewnym czasie mruga czerwona dioda a jak włożę to świeci się nie mruga .Po trzykrotnej próbie wbicia jakiegokolwiek kodu zaczyna piszczeć czyli objaw jak najbardziej poprawny.Zagłębiając się w temat immo w citroenach doszedłem do wniosku ,że nie ugryzę tematu bez podłączenia się ECU. Kupiłem LEXIE bo i tak po wymianie silnika będę musiał wykasować błędy i po poprzednich partaczach sprawdzić wszystkie czujniki. Wszyscy podają informację ,że tylko ona może wejść do ECU i tam odczytam sobie kod i co się okazało ,super LEXIA komunikuje się ze wszystkim śmiga sobie po całym samochodzie oprócz ECU. Jak chcę tam wejść to wyskakuje komunikat W PRZYPADKU BRAKU KOMUNIKACJI Z KALKULATOREM MOŻE BYĆ ŻĄDANY KOD I nie może nawiązać komunikacji ECU.Proszę o pomoc osoby, które naprawdę coś wiedzą ,znają temat i mogą mi pomóc mi już kończą się pomysły może nie potrafię wejść w ECU coś źle robię lub mam złe oprogramowanie i może ja się zbyt mocno w temat zagłębiłem ,a sprawa jest bardzo prosta . Z góry dziękuje.
grigori333 - 13 Sierpień 2012, 08:08

albineka1 napisał/a:
W PRZYPADKU BRAKU KOMUNIKACJI Z KALKULATOREM MOŻE BYĆ ŻĄDANY KOD

A czasem nie chodzi o kod PIN ???
Ja u siebie żeby połączyć się z BSI muszę znać właśnie ten kod .

henryxm - 13 Sierpień 2012, 09:48

robert napisał/a:
No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.

Według mnie nie jest.Immobiliser po otrzymaniu napięcia z przekaźnika podaje( odblokowuje komputer silnika) na PIN 31 i 44. I teraz czy do immobilisera jest podane tylko napięcie V ? Patrząc na schemat wygląda tak .

albineka1 - 13 Sierpień 2012, 10:04

Witam
A co to jest A15 ja mam klawiaturę tu wydaje mi się ,że jest pętla na stacyjce chyba , że się mylę :-)

henryxm - 13 Sierpień 2012, 10:30

albineka1 napisał/a:
A co to jest A15

To jest immobiliser.

albineka1 - 13 Sierpień 2012, 10:46

To w którym miejscu się znajduje immobiliser . Gdzie go szukać
Jacoll - 13 Sierpień 2012, 19:05

henryxm napisał/a:
robert napisał/a:
No to zostaje wymiana komputera. Kod jest przypisany do komputera silnika.

Według mnie nie jest.


Jednak chyba jest. :roll: Przeciez przy awarii klawiatury wymieniasz ja na inna i po wklepaniu swojego kodu odpalisz. Natomiast wymieniajac kompa trzeba znac kod jaki ostatnio zostal w nim zapisany.

robert - 13 Sierpień 2012, 20:24

Ja jednak podtrzymam swoje zdanie. Kiedyś Baksowaty i Robson zamienili się kompami i trzeba było wpisywać kod od tego świeżo włożonego kompa. Więc albo iimmobiliser komunikuje się z kompem, albo ma charakter wykonawczy komend komputera.
albineka1 - 13 Sierpień 2012, 21:31

henryxm napisał/a:
schemat wygląda tak .



ten schemat nie jest od 2.1TD z 97r

henryxm - 14 Sierpień 2012, 11:02

albineka1, Dlaczego tak sądzisz? Czym ma się różnić schemat 97r od 98r?
albineka1 - 14 Sierpień 2012, 12:13

henryxm napisał/a:
albineka1, Dlaczego tak sądzisz? Czym ma się różnić schemat 97r od 98r?



Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera w stacyjce a H 11 to kontrolka silnika czyli w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej .Sprawdzałem w moim samochodzie i wygląda to tak po przekręceniu kluczyka w stacyjce w zacisku 31 jest 12V natomiast w zacisku 44 jet cisza a przewód prowadzi do listwy na pompie wtryskowej . Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu lub od tego co ma główny zawór odcinający dopływ paliwa w pompie . Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut.To tak jak np w fordze (oczywiście bardzo ogólnie) prosty sposób ominięcia immo doprowadzasz przewód plusowy do zaworu a immo przestaje działać.W moim modelu zasada odcięcia immo a zarazem uruchomienia pompy jest troszkę inna.

albineka1 - 14 Sierpień 2012, 12:31

A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie.Chodzi mi o numery.
Jacoll - 14 Sierpień 2012, 12:34

albineka1, Zerknij na ten schemat. Może to cosik rozjaśni.

Mam jeszcze prośbę - wpisz w profilu model pojazdu. Masz podane citroen i na tym koniec.

grigori333 - 14 Sierpień 2012, 12:42

albineka1 napisał/a:
A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie

Podaj ten VIN to zobaczymy .

albineka1 - 14 Sierpień 2012, 12:47

Zerknę tylko jestem umówiony z wielki magiem od immo kazał zabrać ze sobą klawiaturę i komputer . Zobaczę co wyczaruje bo jak pierwszy raz dzwoniłem to twierdził ,że do odblokowania potrzebuje tylko klawiatury :-) ponoć bardzo dobrze zna temat tak się chwalił . :?:
albineka1 - 14 Sierpień 2012, 12:55

grigori333 napisał/a:
albineka1 napisał/a:
A po numerze VIN jest możliwość sprawdzenia jaki powinien być komputer w aucie

Podaj ten VIN to zobaczymy .


VF7X15G00005G3250

grigori333 - 14 Sierpień 2012, 13:25

Na razie nie dam rady , dowództwo przyjechało a trzeba troszkę poszperać .
henryxm - 14 Sierpień 2012, 14:06

albineka1 napisał/a:
Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu

...jest to schemat sterowania silnika z systemem Lucas EPIC.
albineka1 napisał/a:
Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera

Tak
albineka1 napisał/a:
H 11 to kontrolka silnika

Tak
albineka1 napisał/a:
w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej

A15 to klawiatura
albineka1 napisał/a:
Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut

Wszystko masz czyli do dzieła

albineka1 - 14 Sierpień 2012, 18:13

henryxm napisał/a:
albineka1 napisał/a:
Podsumowując jest to schemat od nowszego modelu

...jest to schemat sterowania silnika z systemem Lucas EPIC.
To nie jest schemat sterownika.
--Skoro tak twierdzisz to :-)


albineka1 napisał/a:
Wydaje mi się, że A15 to pętla immobilizera

Tak
albineka1 napisał/a:
H 11 to kontrolka silnika

Tak
albineka1 napisał/a:
w układzie tym jest brak klawiatury numerycznej

A15 to klawiatura

-To klawiatura czy immo zdecyduj się :-) raz piszesz immo a tu klawiatura to są dwa różne urządzenia .

albineka1 napisał/a:
Z takim rozwiązaniem jak na schemacie poradził bym sobie w 5 minut


Wszystko masz czyli do dzieła


Jak bym zdobył schemat sterownika i klawiatury wtedy tak a sterownik to ten dłuuuugi prostokąt.

Jacoll - 14 Sierpień 2012, 18:29

albineka1 napisał/a:
sterownik to ten dłuuuugi prostokąt

Dokladnie tak. ;-)

albineka1 - 15 Sierpień 2012, 00:26

I kod z klawiatury odczytany. Do odczytu nie trzeba korzystać z usług laweciarzy ani holować samochodu wystarczy zabrać w kieszeń samą klawiaturę. Operacja u elektronika trwała 45 minut plus czas dojazdu 50 km .Wielki mag okazał się bardzo wielki wiedział wszystko na temat tych klawiatur a sterownik do niczego nie był mu potrzebny.
Jacoll - 15 Sierpień 2012, 00:30

albineka1, Cos wiecej ?? :roll: Czy ten wielki mag nie chcial sie dzielic swoja wiedza ?? ;-)
albineka1 - 15 Sierpień 2012, 00:40

Powiedział ,że sterownik od 2.1 jest najbardziej pop............nym układem w tych samochodach i lepiej nic tam w nim nie kombinować a broń boże tuningować . A reszta to zabrał klawiaturkę rozłożył na stół swoje zabawki robił i coś tam do siebie mruczał .
Jeszcze to opcja całkowitego usunięcia blokady jest możliwa tylko trzeba rozebrać klawiaturę i rozkręcić sterownik a tam jest chyba ze czterdzieści śrub i to go wk....a. więc posumował tak ..........szkoda jego czasu a moich pieniędzy robimy opcje tańszą.

Jacoll - 15 Sierpień 2012, 01:05

albineka1, Samo odlaczenie klawiatury jest w tym temacie. ;-) http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2341
albineka1 - 15 Sierpień 2012, 01:14

;-)
Jacoll napisał/a:
albineka1, Samo odlaczenie klawiatury jest w tym temacie. ;-) http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2341

Tak ale to jest opcja dla osób które znają kod a ja go nie znałem.Podstawowym warunkiem przeprowadzenia tej operacji jest uruchomiony silniki i wtedy to zadziała :-) .Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu. ;-)

Jacoll - 15 Sierpień 2012, 01:33

albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)

albineka1 - 15 Sierpień 2012, 01:38

Jacoll napisał/a:
albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)



już znam :-) bo on mi go odczytał

robson - 16 Sierpień 2012, 02:00

albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?
albineka1 - 20 Sierpień 2012, 18:07

robson napisał/a:
albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?



hula :-) uruchomiłem i odłączyłem klawiaturę :-)

Teraz walczę z hydrauliką bo poprzedni właściciel strasznie układ zaniedbał .Demontuję i czyszczę wszystko.Do wymiany mam jeszcze tarcze klocki, kule,przekładnie kierowniczą po prostu sprawdzam wszystko a co trzeba wymieniam na nowe.

Jacoll - 20 Sierpień 2012, 19:20

albineka1, To troszkę powalczysz, ale będziesz za to śmigał długo i szczęśliwie. :-)
robson - 22 Sierpień 2012, 16:03

albineka1 napisał/a:
Powiedział ,że sterownik od 2.1 jest najbardziej pop............nym układem w tych samochodach i lepiej nic tam w nim nie kombinować a broń boże tuningować . A reszta to zabrał klawiaturkę rozłożył na stół swoje zabawki robił i coś tam do siebie mruczał .
Jeszcze to opcja całkowitego usunięcia blokady jest możliwa tylko trzeba rozebrać klawiaturę i rozkręcić sterownik a tam jest chyba ze czterdzieści śrub i to go wk....a. więc posumował tak ..........szkoda jego czasu a moich pieniędzy robimy opcje tańszą.


Nadal dziwi mnie to, że w 2,1TD dało się odczytać kod w ten sposób... Dziwne tym bardziej, że kod w 2,5TD na pewno jest w sterowniku. Nie znam dokładnie sterownika 2,1TD ale widać jakoś inaczej go skonstruowali...

albineka1 - 23 Sierpień 2012, 08:38

Zgadza się Masz rację.
Zgrywasz komputer z klawiaturą albo klawiaturę z komputerem
U mnie wyglądało to tak, że można było odczytać z klawiatury .W pamięci komputera i klawiatury w większości przypadków jest ten sam kod . Pierwsze sprawdzenie wbitego kodu odbywa się w klawiaturze następnie sygnał leci do komputera i on sprawdza czy kod jest ten sam co w klawiaturze. Jest bez znaczenia gdzie go odczytasz tylko samo rozebranie komputera jest skomplikowane i pracochłonne są tam dwie płyty połączone ze sobą żeby dostać się do układu scalonego trzeba je rozlutować . Szybciej i prościej rozebrać klawiaturę i rozlutować układ scalony . Wszystko zależy od tego jakie oprogramowanie jest w klawiaturze .Z tego co wiem to nie każdą da się odczytać. Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd lecz w środku układ jest inaczej zaprogramowany a zasada działania jest już inna.

Jacoll - 23 Sierpień 2012, 14:59

albineka1 napisał/a:
Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd


Nie do końca. ;-) Są z zerem i bez zera. :roll: Może właśnie w tym cosik jest. :-?

staszek - 9 Lipiec 2013, 20:55

Witam wszystkich.
Co powiecie na takie "cudeńko":
2.5TD z klawiaturką.
Kod znany i problema nie było.
Dzisiaj się "zepsił" i ...
Mruga czerwona - OK.
Przekręcam kluczyk i ...świeci zielona a kodu nie zapodałem.
Za moment obie się ledwo żarzą i du..
Wyłączam kluczykiem - czerwona na ciągle.
Włączam - zielona.
No dobra...klepię kod - obie świecą normalnym blaskiem a silnik ni dychu.
Wyłączam - obie ledwo się żarzą...
Odczepiam akumulator na parę minut.
Od początku: czerwona mruga.
Włączam prądy kluczykiem i...zielona a silnika mało rozrusznik nie roztrzepie.
Elektrozawór prąd dostaje.

Jak było
Podjechałem zatankować, zgasiłem zatankowałem - reszta powyżej.
...lawetą do domu wróciło - uch! :653:

henryxm - 10 Lipiec 2013, 10:55

Wygląda to na brak zasilania ( po części) do immobilizera z przekaźnika (bitron w skrzynce komputerów) ,stacyjki lub bardzo słabego styku masy dla klawiatury.
Ja zacząłbym od tej masy dla klawiatury i zasilanie -wtyczka dla klawiatury w stanie "spoczynku" i po przekręceniu stacyjki oraz po wklepaniu kodu.
Multimetr zaopatrzony w szpile ( do wkucia się w przewód) i do dzieła.

Rozmieszczenie pinów wtyczki dla klawiatury immobilizera

Digital keyboard connector pinout.

1_ +12v (all time)
2_ From doors locking enclosure : signal of opening 0v / 12v / 0v
3_ + 12 v from pin 35 of the calculator when the contact is in the neiman
4_ To pin 22 of the calculator (may be info way?)
5_ 0 v then +12 v position starting on contact, then 0 v
6_ NC
7_ + 12 V after contact to witness diagnostic
8_ From doors locking enclosure: signal opening 0 v / 12 v / 0v
9_ From doors locking enclosure: signal closing 0 v / 12 v / 0 v
10_ From doors locking enclosure (voltages from 5.6 v to 10 V implementation of contact)
11_ From the driver’door closing contact: goes from 0 v to 12 v fixed when closure
12_ NC
13_ + 12 v after contact
14_ + 12 v after contact power supply 1/2 relay dual (side injectors)
15_ 0 v

i przetłumaczone translatorem( :-/ )

Pinout cyfrowe złącze klawiatury.



1_ v 12 (cały czas)
2_ Od zamykania drzwi szafy: otwarcie sygnał 0 V / 12 V / 0V
3_ +12 v z pin 35 z kalkulatora Gdy dotyk jest w stacyjce
4_ Aby przypiąć 22 z kalkulatora (może być informacji sposób?)
5_ 0 to v 12 v pozycja wyjściowa na kontakcie, a następnie v 0
6_ NC
7_ + 12 V świadkami kontaktów Skuteczne diagnozę
8_ Od blokowania drzwi: otwarcie obudowy V sygnał 0/12 V / 0V
9_ Od zamykania drzwi szafy: zamykanie sygnał v 0/12 v / v 0
10_ Od drzwi szafy blokującego (napięcia od 5,6 V do 10 V kontaktu realizacji)
11_ od kontaktu zamknięcia driver'door: v idzie od 0 do 12 V, gdy na czas zamknięcia
12_ NC
13_ + 12 v Skuteczna Kontakt
14_ + 12 V moc zasilania dotknięcie Efektywna pół podwójnego przekaźnika (wtryskiwacze boczne)
15_ 0 v

staszek - 10 Lipiec 2013, 22:28

Przeanalizowałem parę schematów elektryki kojarząc z pewnymi usterkami wyświetlacza, kontrolek i radyja.
Usterki polegają na żarzeniu tak jakby szły w szereg. Radyjo bywa że nie da się włączyć a bywa też że samo się włączy i se gra przez nockę...
Zamyka jakimś cudeńkiem to to na M4 (przez jakiś inny obwód).
Wspólna masa w punkcie M3.

Pytanko:
Za grodzią czy wewnątrz gdzieś na lewej ściance lub pod dechą?
Od tego muszę zacząć... :-/

henryxm - 11 Lipiec 2013, 00:20

staszek, Zacznij ściągnięcia klem z akumulatora i od przekaźnika bitron .... psiuknij mu 3x po stykach preparatem do tych celów. Przy okazji i po bezpiecznikach komory silnika i z drugiej strony również ( wtyki) a potem do klawiatury. Zobacz czy nie wypiął się tam któryś z kabelków.
Po przeczytaniu wielu z postów "zagramanicznych" w 99% udało się w ten sposób wskrzesić wielu użytkownikom Xm.

staszek - 11 Lipiec 2013, 19:00

Kręciek...
Dwa bezpiecznik 40A/ duże - jeden ma prąd a drugi nie ma.
Tak ma być?

Dalej:
pin 3 klawiatury napięcie po włączeniu - 4,8V
pin 14 - zero V.
:-/
Przekopałem masy - ok.
Reszta - B.Z.

Roman Suchara - 11 Lipiec 2013, 19:54

W bardziej zrozumiałym języku.
staszek - 17 Lipiec 2013, 22:50

Dzięki za podpowiedzi.
Co było?
Bitron ulokowany na obudowie kompów - jedna dioda zdechła (pod 14) i nie puszczała w żadną stronę... :-/
Zakupiony i wymieniony - autko żyje normalnym życiem.
Pewnie kupię jeszcze jeden coby nie wozić się lawetą. ;-)

henryxm - 18 Lipiec 2013, 08:06

Podejrzewałem, iż awaria będzie dotyczyć jednak braku styku w kabelkach, ale że przekaźnik bitron padnie?
Gdy czytałem wpisy użytkowników Xm i i występujący problem immobilisera (klawiatury kodu - świecące diody koloru czerwonego i zielonego) nie spotkałem się uszkodzonym przekaźnikiem. Na ogół zawsze problem zaczynał się od bezpieczników w komorze silnika ( upalone lub zaśniedziałe styki) a kończył na wyciągniętym kabelku przy klawiaturze.


grzesiek309 - 22 Lipiec 2013, 20:34

Witam.
Chciałem odpiąć kalwiaturkę w swojej Xantii i mam problem. Otóż po odpięciu klawiaturki silnik gaśnie i nie chce odpalić :-? Podpinam, wpisuję kod i działa. Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu. Cykl można powtórzyć kilka razy i nie trzeba wpisywać kodu. Po całonocnym postoju muszę już wpisać kod za każdym razem. Zmieniłem kod na serwisowy (0000), a i tak sytuacja wygląda jak powyżej.

Jacoll - 23 Lipiec 2013, 11:44

grzesiek309, Trochę dziwne zachowanie ..... w swojej odpiąłem na pracującym i nic się nie działo. :shock:
grzesiek309 napisał/a:
Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu.

Nie świecą przy tym przypadkiem dwie diody - zielona i czerwona ??

Kemsey - 23 Lipiec 2013, 16:10

W silniku 2.0 TCT patent ze stałym odłączeniem klawiaturki nie działa. Mam XM-a z tym silnikiem i też nie działa. Funkcję włączania bądź wyłączani otwierania centralnego wraz z odblokowaniem immo z pilota zmieniasz wpisując sekwencje "C 0001 C" albo "C 0000 C" nie pamiętam dokładnie, która z tych kombinacji.
grzesiek309 - 23 Lipiec 2013, 20:34

Sprawdziłem dziś, świeci tylko zielona.
Kemsey, da się ustawić odblokowywanie immo wraz z otwieraniem z pilota?
Zaraz spróbuję z tymi kombinacjami ;-) Teraz mam ustawione 0000 i nie odblokowuje immo po otwarciu :cry:
Powiedzcie mi jeszcze, czy da się usunąć immo z kompa za pomocą Lexii.

Kemsey - 23 Lipiec 2013, 21:24

Da się wraz z otwarciem odblokować immo tylko chyba musisz zmienić kod z zer na jakiś nomalny kod. Spróbuj i zdaj relację. Nie wiem czy za pomocą Lexii usuniesz kod, nigdy nie próbowałem, ale może jest taka opcja.
staszek - 27 Lipiec 2013, 17:18

Podsumowanie tego "drobiazgu lawetowego":
Pytanie: co było najpierw?
Padł bitron - pisałem.
Zamieniłem kompy silnika bez sprawdzania po wymianie bitronu - pali i jedzie.
Jedzie "skokowo" tzn. map sensor raz se działa a raz nie a jak już zrobi mu się gorąco pod maską to idzie spać... :shock:
Wężyk jest OK.
Wróciłem do starego kompa - umarły...
Sprawdzam map sensor wedle zapisków Robsona - wskazują że ten mój do recyclingu. :-/

Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?


Aaa- nie "rząd" a kolejno lub jednocześnie (rząd to wiadomo :-x ).

henryxm - 27 Lipiec 2013, 19:16

staszek napisał/a:
Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?

"Prond go zepsił" :-)
Tu ja stawiałbym jednak na jego brak.Na ogół brakująca masa bardziej zawsze na rozrabia niż brakujące zasilanie ale ... no właśnie jak było w tym przypadku?
Trzeba by było zrobić "naradę zlotową" by wespół podumać przy pełnym zimnym jasnym :-)

staszek - 27 Lipiec 2013, 20:06

Jako uzupełnienie:
"Lawetowy dzień" miał drobne informacje a mianowicie, podczas jazdy w tym dniu były momenty jakie w benzynowcach nazywa się "wypadaniem zapłonu" - ułamkowe przerwy/ spowolnienia i znowu normalnie. Map sensor już coś "kumbinował" a że było gorąco... ;-)

Małek - 15 Wrzesień 2013, 10:25

Witam


Roman Suchara napisał/a:
W bardziej zrozumiałym języku.



Właśnie autko odmówiło posłuszeństwa klawiatura nie działa a według tej rozpiski ze zdjęcia wychodzi na to że brakuje zasilania + 12 tego stałego czyli na pierwszym pinie, względem masy wtyczki i auta. reszta napięć po stacyjce jest.

Czy rozpiska złączy klawiatury z tego postu to rozpiska do XM i czy XM MK1 i MK2 się czymś nie różni.

A ten cały przekaźnik bitron to jest kolo komputerów taka brązowa duża kostka?

Małek - 15 Wrzesień 2013, 18:20

Dobra nie ma sprawy okazał się być uszkodzony kabel ten główny zasilający klawiaturkę.
diodalodz - 15 Wrzesień 2013, 20:36

W razie co gdy masz awaryjnie odjechać a kod był serwisowy to wystarczy zmostkować 1 przekaźnik pod maską i odpali normalnie. Przynajmniej w 3.0
DJYendruh - 4 Grudzień 2014, 00:52
Temat postu: 2 lampki się palą jednocześnie
witajcie
To i ja się dorzucę z moim problemem co do kodu.
Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale oddałem autko do kolegi do warsztatu na wymianę rozrządu, odebrałem tego samego dnia zrobiony, ale o ile oddałem go z działającym kodem, to odebrałem go "bez kodu". Zawsze robię tam wszystkie autka i na pewno nikt nic nie zmajstrował mi na złość, trudno też posądzać kogoś o znajomość procedury zmiany kodu klawiatury w xm :-)

opis: mruga sobie czerwona lampka, przekręcam kluczyk - palą się dwie jednocześnie - dalej przekręcam kluczyk i odpalam auto bez problemów. Wyłączam - włączam - zamykam auto centralnym z pilota - otwieram -zawsze odpalam już teraz bez kodu

Nie to żebym się przejmował, ale lubię jak wszystko działa, ale najważniejsze jest że nie chciałbym przeżyć niespodzianki kiedy auto z tego powodu odmówi posłuszeństwa w trasie.
Co mogło się stać i jak to odkręcić? Nawet gdy wpisuje kod klawiatura wydaje dźwięki "przyjmując " poszczególne cyfry, ale po czwartej lampka nie przeskakuje na zieloną.... a ja i tak mogę go odpalić.

Nie wiem też czy to zbieg okoliczności - czy inna usterka - komp pokładowy przestał mi pokazywać średnie zuzycie paliwa.

robson - 13 Grudzień 2014, 12:45

DJYendruh,
Brak pewnie jakiegoś zasilania. Jak świecą dwie diody, to znaczy, że klawiaturka nie komunikuje się z kompem. Zatem to tak, jakbyś odłączył klawiaturkę. Ja czsami też tak mam jak stoi auto długo. Wtedy świecą się dwie diody, świeci się ABS (także nie dostaje napięcia) i nie działają kierunki. Auto żyje swoim zyciem normalnie ;) . Ale wystarczy, ze zgaszę i odpalę jeszcze raz i wszystko działa ;) Zatem szedł bym tym tropem. Jak będę miał taki przypadek, to wezmę przyrząd i posprawdzam gdzie nie dochodzi zasilanie. Jakiś przekaźnik po prostu nie podaje na powyżej wymienione urządzenia a u Ciebie pewnie gdzieś jest przerwa między centralką a kompem.

schoolboy - 12 Styczeń 2015, 22:53

Witajcie :)
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi działanie tego kodu?
Bo mam wrażenie że żyje swoim życiem :)
To znaczy, raz o niego prosi, raz nie. Na przykład, po otwarciu po nocy prosi, wystarczy zamknąć i otworzyć drzwi i już nie prosi. Ale też nie zawsze. Nie ma reguły (a przynajmniej tak mi się wydaje)
Dziś po wyłączeniu silnika (bez zamykania drzwi) czerwona świeciła chwilę i zaczęła mrugać. Przekręcam kluczyk - zielona - odpala.
Ktoś miał coś podobnego?

Cieplik - 6 Grudzień 2015, 15:57

robson napisał/a:
Na przyszłość to: Wciskasz swój prawidłowy kod, potem naciskasz "C" a potem wklepujesz 0000 potem "C" później znowu 0000 i "C". Klawiaturka zapiszczy ze ze dwa razy i zamruga, potwierdzając przyjęcie kodu. Można po tym zabiegu wyłączyć i włączyć zapłon aby sprawdzić czy kod działa. Auto powinno odpalić bez wprowadzania kodu. Po odłączeniu tej klawiaturki z wyzerowanym kodem można też spokojnie odpalić :)


A jak ta "procedura" ma się do wprowadzenia innego kodu "osobistego", różnego od 0000? Chciałbym zmienić używany ciągle kod "fabryczny" na jakiś inny, bo klawisz do kodu fabrycznego już prawie nie kontaktuje; szczególnie jak jest zimno. Podobno, gdy kod fabryczny jest "przeterminowany" (fabryka dawała na to 24 h) nie można już wprowadzić żadnego innego kodu? A zatem, jeżeli dobrze zrozumiałem Robsona, pozostaje tylko "wyzerowanie" dotychczasowego kodu i na zawsze pozbycie się potrzeby jego wprowadzania?

Kemsey - 6 Grudzień 2015, 20:36

Jeśli chcesz zachować odpalanie z klawiaturki, ale zmienić kod to wystarczy wprowadzić dotychczasowy, później klawisz "C" nowy kod wybrany z niezużytych klawiszy i potwierdzić znowu "C".
biodr - 18 Sierpień 2018, 15:16
Temat postu: Jak zgadnąć kod immo
Odświeżę temat, bo niedawno zrobiłem coś podobnego do tego, co opisał gronostaj na początku tego wątku. Na szczęście historyjka ma dobre zakończenie, gdyby ktoś znalazł się w podobnej sytuacji, może szukać elektronika od immo albo ... spróbować zgadnąć kod (tylko gdy immo jest w trybie automatycznym!)

Sytuacja: klawiaturka odpięta, poprzedni właściciel nie zna kodu. Jakiś czas później znalazłem w schowku z instrukcją, w papierach (po prapraprawłaścicielu?) dwie samoprzylepne karteczki, na każdej to samo: kod do radia (wielki napis ,,Radio") i kod do immo (wielki napis ,,Code!"). Oryginalne radio było w bagażniku, założyłem i kod był dobry (nic dziwnego, zdaje się że kodu radia nie da się zmienić). Było to zachęcające, podobnie jak wykrzyknik ,,Code!" i kod 4488 na obu karteczkach. Słowami klasyka (gronostaj) ,,poszedłem na ryzyko".
Po podłączeniu klawiaturki okazało się, że kod jest nieaktualny (praprawłaściciel przestawił kod i nie zostawił karteczek!?). Samochód był w trybie automatycznym: po otwarciu z pilota pali się zielona lampka, można odpalać. Po otwarciu drzwi bez pilota, np. gdy nie są zamknięte na zamek albo - po otwarciu kluczykiem - czerwona lampka. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (dwa skoki, bez próby odpalania) a następnie - wciśnięciu przycisku kluczyka - immo wrzuca zieloną lampkę, można odpalać. W tym drugim przypadku (przekręcony kluczyk w stacyjce) wciśnięcie pilota nie zamyka zamka centralnego a tylko odblokowuje immo, co jest sensowne. Po zgaszeniu silnika po minucie czerwona lampka i blokada immo. Po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi pasażera czerwona lampka dopiero po jakichś 30 minutach - być może patent np. dla kierowców czekających w samochodzie aż koledzy załatwią sprawy w banku.
Po wprowadzeniu złego kodu zirytowana klawiaturka wydaje cztery złośliwe piśnięcia. Trzy razy zły kod - klawiaturka wrednie piszczy i czerwona dioda miga z irytacją. Trzeba wtedy przekręcić kluczyk w stacyjce, nie odpalać, odczekać 30 minut (klawiaturka immo cały czas piszczy i miga), wyłączyć stacyjkę, włączyć jeszcze raz i odczekać minutę (lub odwrotnie - najpierw odczekać minutę, potem włączyć?). I już można wprowadzić nowy kod.
Ale gdy samochód jest w ,,trybie automatycznym" po dwóch nieudanych próbach wprowadzenia kodu wystarczy wyłączyć stacyjkę, włączyć ponownie, wcisnąć przycisk pilota. Zielona lampka, można odpalać, można jechać. Immo zachowuje się jakby dwie próby były złe, ale trzecia - dobra. Być może wciśnięcie pilota mówi klawiaturce by wysłała pamiętany przez nią kod do ECU (wg niektórych źródeł kod pin jest zapamiętywany i przez klawiaturkę i przez ECU). Jeśli to prawda, to dałoby się ten kod zczytać np. oscyloskopem cyfrowym wpiętym w któryś z kabli klawiaturki, idący do ECU.
W ten sposób przed odpaleniem (jazda do pracy) przetestowałem dwa kody, powrót z pracy - kolejne dwa, jazda do sklepu - dwa kody itd. Wiem, że elektronik od immo złamałby kod w parę (naście?) minut, ale postanowiłem ,,trochę" postrzelać. Próbowałem magicznych kodów 1111 i 0000, cyfr z numeru VIN, daty urodzin słynnych ludzi itp. Prawdopodobieństwo trafienia ,,losowego" pinu to jak 1:10000 czyli 0,01%). Średnio 5 tysięcy prób to 50% szans na trafienie. Ale ułomna ludzka natura pomaga: prawdopodobieństwo, że kod 1234 jest ,,dobry" to podobno ok. 11%, a 426 prób to 50% szans, o czym niżej.
Na stronie http://www.datagenetics.com/blog/september32012/ jest analiza częstości z jaką internauci używają czterocyfrowych haseł. Autor wykorzystał hasła, które wyciekły z rozmaitych portali, odfiltrował czterocyfrowe (było tego coś 3,4 mln) i posortował od najczęściej do najrzadziej używanych. Na stronie podał tylko 20 najczęstszych i 21 najrzadszych pinów, razem z częstościami występowania. Na samej górze listy: 1234, 1111 i 0000 (częstości 10,7%, 6% i 1,9% odpowiednio, te trzy kody to częstość 18,6%). Gdyby taką częstość miały piny na kartach płatniczych, to co piąta (mniej więcej) karta dałaby się autoryzować jednym z trzech najczęstszych pinów! Pierwszych dwadzieścia kodów to częstość 26.83%, innymi słowy, wśród ludzi stosujących czterocyfrowe liczby jako hasła ponad 1/4 stosuje jeden z dwudziestu najczęstszych ,,pinów". W moim XM-ie nie był to żaden z dwudziestu, właściciele citroenów to jednak nietuzinkowe osoby.
Autor strony nie podał całej listy 10000 pinów wg częstości, nie chcąc ułatwiać pracy hakerom. Pisze tylko, że połowa ludzi używa pinów od pierwszego (1234) do 426-go).
Na szczęście przedstawia grafikę, tzw. heat map (mapę cieplną) kodów. Jest to obrazek 100 x 100, pierwsze dwie cyfry kodu to współrzędna X, drugie dwie - współrzędna Y. Im ,,cieplejszy" pixel tym częstszy pin. Krótki program np. w pythonie przekoduje kolory na kody RGB. Autor zdaje się zastosował prosty algorytm: cieplejszy to wysoka wartość R+G+B. Sortujemy i mamy listę pinów od najczęstszych do najrzadszych). Wydrukowałem pierwszy tysiąc kodów (dwie kartki A4, co wyglądało dość przygnębiająco) i od czasu do czasu (a czasami częściej) testowałem piny. Na ,,mapie cieplnej" widać wyraźnie pionowe linie gorących pinów zaczynających się na 19 i na 20 (prawdopodobnie rok urodzenia/rocznica ślubu/rok urodzenia dziecka itp). Druga rzecz to wyraźnie gorące piny na przekątnej (np. 1212 (czwarty z listy), 4949 (sześcset ósmy) itd. Trzecia - gorący prostokąt z zębatym górnym brzegiem (wyższe słupki mają długość 31, niższe - 30, jeden to 28). To są daty (np. dni urodzin) w formacie miesiąc/dzień. W Europie stosujemy dzień/miesiąc więc testując wg listy np. 1227 od razu sprawdzałem 2712. Przydało się, że są dwie próby i piny można testować parami.
Po zużyciu pierwszej kartki (500 pinów plus wersje europejskie amerykańskich dat z tej kartki, ok. półtorej setki) mój zapał wyraźnie osłabł i zacząłem szukać namiaru na elektronika od immo albo kogoś, kto pożyczy na chwilę oscyloskop cyfrowy. Tymczasem wbijam jedną z ,,amerykańskich" dat z drugiej kartki, cztery złośliwe piśnięcia, wbijam wersję europejską - cisza. Aż mi serce skoczyło - klawiaturka nie piszczy - zepsuła się! Tyle wciśnięć, pewnie była już mocno zużyta ... Tak już byłem przyzwyczajony do tych pisków po wprowadzeniu złego kodu! Patrzę - zielona lampka. Jest kod, po trzech miesiącach bez jednego dnia od pierwszej próby, ponad 500 przetestowanych, ale mniej niż tysiąc ;) Łączna częstość kodów, które sprawdziłem to ok.55%

ktosiek68 - 12 Październik 2018, 15:00
Temat postu: Kamyczek do ogródka......
Koledzy .......
Od 2004 do 2013 jeździłem XM-ami.
Po co kody, skoro ja nigdy nawet nie zamykałem pod domem auta, czasami zdarzyło się nawet zostawić kluczyki w stacyjce .....
W Polsce też czasami się zdarzyło. Ta marka nie "chodzi" wśród złodziei, może tylko koneserów, także szkoda czasu na ciągłe wpisywanie kodu przy każdym odpalaniu.
Ja swoje centralki po prostu odpinałem i było OK.
Pozdrawiam zagorzałych zwolenników zabezpieczania ...... :mrgreen:

biodr - 12 Październik 2018, 21:23
Temat postu: Re: Kamyczek do ogródka......
ktosiek68 napisał/a:
szkoda czasu na ciągłe wpisywanie kodu przy każdym odpalaniu.
[-] Pozdrawiam zagorzałych zwolenników zabezpieczania ...... :mrgreen:

Nie muszę za każdym razem wpisywać kodu bo mam ustawiony tryb automatyczny: jak otworzę samochód z pilota to nie trzeba wbijać kodu. Po prostu lubię jak wszystko działa, a rozpracowanie kodu to było ciekawe wyzwanie. Nie pierwsze zresztą, kiedyś łamałem kod szyfrowy na kłódce założonej na jachcie który wyczarterowałem. Zajęło 30 sekund bo próbowałem najpierw 111 potem 222 itd., kod był 777.
Jeśli idzie o złodziei to zgoda - w XM-ie można zostawiać kluczyki i otwarte drzwi, ale jeśli idzie o młodocianych chętnych do porozbijania się czyimś samochodem to wolę nie próbować.

arturromarr - 17 Październik 2018, 10:53

ktosiek68 napisał/a:
Ta marka nie "chodzi" wśród złodziei

Różnie to bywa, podobnie jak różne są motywacje złodziei.
http://www.racingforum.pl...ce-t147054.html
Dla uspokojenia, już znaleziony.

ktosiek68 - 18 Październik 2018, 12:39

Za taki ambulans można by zabić ........ :mrgreen:
zeus98 - 23 Czerwiec 2020, 11:15

Cześć,
Chcę ponownie odświeżyć ten temat. Macie namiar na jakiegoś magika w centralnej Polsce, który jest w stanie odnaleźć kod do mojego kompa? XM mkII.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

dejnekomirek - 23 Czerwiec 2020, 11:25

Kazdy elektronik naprawiajacy sterowniki jest w stanie odczytac kod. Poszukaj w Google w Twojej okolicy.
zeus98 - 23 Czerwiec 2020, 17:50

Ok. Popatrzę.
mateusz25 - 17 Wrzesień 2020, 21:08

Ja mam stacyjkę nie łączy na 2 pozycji i kablami ruszyć trza. Odpaliłem na chwilę bo pompe w 2.5 ustawiam i zgasł sam. Poszedłem do sklepu i jak chce odpalić to nie załącza przekaźnik świec i świeca 2 diody. Odpiolem klawiaturę i obrotomierz na maksa skoczył i buczy. Nie załącza przekaźnik obok bitrona jak ruszę kablami to cyka. Teraz świece grzeje ciągle a immo nie łączy a była wcześnie zielona dioda i odpalal. Czy może być wina żarówek smd w wyświetlaczu kontrolek i podświetleniach wyświetlaczy?
Brylant52 - 18 Wrzesień 2020, 12:52

Zobacz czy nie wcisnąłeś przycisku przeciwwstrząsowego i świecą dwie diody.Obserwuje te zmagania z tym xm-em i końca nie widać. Wdać po tych objawach że xm jest na granicy cierpliwości.
mateusz25 - 18 Wrzesień 2020, 18:11

Nie ma w tym roczniku 98 przycisku. Z początku jak kręciłem na innej pompie to po sprawdzeniu napięcia na zaworek odcinający paliwo nie bylo to może wina styków w kablach i przekaźnikach. Auto od stania w zimnie materiał elektryczny utlenia się a guma z przewodów pęka. Po takim staniu muszę odświeżyć sprzęty a układ hydrauliczny z przodu jest uszczelniony nowe oringi. Takie podsumowanie że xm się wykańcza to jak byś chciał na złom oddać i się pozbyć problemu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group