Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Wymiana świec zapłonowych

mstaniszczak - 28 Luty 2013, 23:32
Temat postu: Wymiana świec zapłonowych
Podbudowany dzisiejszą zabawą ;-) zastanawiam się nad samodzielną wymianą świec zapłonowych;-) CO prawda na sobotę jestem omówiony z mechanikiem na wymianę rozrządu, płynu LDS i ogólny przegląd o co jeszcze warto zadbać, ale może takie drobiazgi jak świece, filtr powietrza czy kabinowy dało by się załatwić samemu (niestety nie mam garażu:( )
Czy znajdę gdzieś podobną instrukcję obrazkową, jak się zabrać za wymianę świec? Jest co prawda Haynes do C5, ale nie wiem czy warto się w to pchać, chociaż pewnie mniej bym Wam truł;-)

banan - 1 Marzec 2013, 00:40

jezli umiesz sie poslugiwac kluczem i srubokretem to dasz rade samemu wymienic swiece. procz tego trzeba miec troche "czucia" w rekach zeby nie poukrecac.

wpisz sobie w google wymiana swiec zaplonowych i znajdziesz napewno setki instrukcji. w kazdym samochodzie robi sie to prawie tak samo:
- wywalic oslony i inne plastikowe przeszkadzajki
- odpczepic przewody lub zdemontowac cewki.
- wykrecic swiece
- przykrecic swiece
- zamontowac kable
- zamontowac plastiki
- odpalic i cieszyc sie :)

jezeli czujesz sie na silach to nie powinno byc problemu. chociaz z drugiej strony jezeli zadajesz takie pytania to pewnie masz watpliwosci. czyli bedzie lepiej jezeli dasz rade zarobic mechanikowi. bo uszkodzenie gwintu w glowicy moze skonczyc sie jej demontazem. a to kosztuje...

mstaniszczak - 1 Marzec 2013, 01:10

Wątpliwości mam bo nigdy tego nie robilem;-) Ale kusi... Nie chodzi nawet o pieniądze a o frajde że dało się rade samemu. Pomyślę nad tym jeszcze.
grigori333 - 1 Marzec 2013, 08:14

mstaniszczak napisał/a:
filtr kabinowy dało by się załatwić samemu
Nie przestrasz się jak wyciągniesz połamany , żeby założyć nowy też go trzeba połamać
mstaniszczak - 1 Marzec 2013, 10:10