Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Usługi - checkengine z Krakowa

kalisio - 2 Czerwiec 2013, 02:16
Temat postu: checkengine z Krakowa
Witam,
Chciałbym serdecznie polecić firmę checkengine z Krakowa , miałem problem z silnikiem 2.0 HPI przez tel. dobrze zdiagnozowali problem , przyjechali pod adres i uporali się w 2 godziny z problemem dodatkowo zdiagnozowali inne usterki które tydzień później potwierdził mechanik w ciągu miesiąca zrobiłem już 10 tys km bez żadnych problemow naprawdę polecam. :-)

Hudson - 2 Czerwiec 2013, 22:24

Ja również polecam Smokusia, Teraz to fajnie się jeździ. Jeszcze tylko profilaktycznie wymienimy pompę i auto (HPI-2001) będzie nie do zdarcia :)
tymote - 8 Lipiec 2013, 15:02

Witam
Tez stalem sie wlascicielem Citroena C5 z motorem 2.0hpi
Po zakupie auto jezdzilo super , Po niecalych 2 tyg. auto po odpaleniu jakos dziwnie sie zachowywalo czuc bylo jakis zapach nieprzepalanej benzyny , no a nastepnie po przekroczeniu 2 tys obrotow , zalaczal sie tryb awaryjny ,
Po przekopaniu forum zdales sobie sprawe ze moze to byc pompa paliwa badz reg, cienienia
Jako ze chcialem zminimalizowac koszty , kupilem jakas okazyjnie tania Pompe paliwa na allegro Zamontowalem (miala byc w 100% sprawna) i auto nie chodzi talej to samo ,
Tak wiec postanowilem Skontaktowac sie z kolega sm0kusem.
Od razu zauwazylem ze czlowiek zna sie na tym co robi , opisalem mu objawy i juz mialem wstepna diagnoze
Tak wiec wyslalem pompe , wrocila bardzo szybko , naprawiona(uszkodzona mebrana)zamontowalem i auto od razu pracowalo jak trzeba
znikl tryb awaryjny auto ciagnie super!!
Zaluje ze od razu nie wyslalem jej do Kolegi tomka z checkengine, zaoszczedzilbym sobie pieniedzy i nerwow :-)
Tak wiec z cala stanowczoscia polecam Firme checkengine, i kolege Sm0kusa

Sm0kus - 15 Lipiec 2013, 09:46

Witam wszystkich, ktorzy mi zaufali i sa zadowoleni ze swoich jezdzacych C5 HPI (i nie tylko, chociaz osob z forum Vectry C/Signuma sie tutaj nie spodziewam).

Chcialbym Wam pokazac, czego oszczedziliscie sobie nie wykonujac prac zwiazanych z regeneracja pompy HPI w innym zakladzie:



3 sztuki membran "produkowanych" przez reklamujacy sie rowniez na tym forum i cieszacy sie nieprzychylna opinia zaklad.



Po 2 dniach "poprawnej pracy", membrany "produkowane" przez moich konkurentow wygladaja nastepujaco.


Tutaj piekne dwa "usmiechy" od ucha do ucha - pompa rzecz jasna nie ma prawa dzialac.


Juz nie wspomne o tym, ze membrany zwyczajnie ROZKLEJAJA SIE pod wplywem benzyny i odpadajace czesci robia masakre w mechanicznej czesci pompy - zarysowania na tloczkach i cylindrach uniemozliwiajace tloczenie przez te pary kinematyczne zadnej cieczy (a juz co dopiero benzyny, ktora ma niska lepkosc kinematyczna).

Pompa po takiej "regeneracji" nadaje sie do wywalenia. Wlasnie dobrze zmarnowaliscie 800zl i nie jestescie w stanie uzyskac ZADNEJ gwarancji (i czeka Was kolejny wydatek na nowa pompe), o ktorej pisze wlasciciel zakladu na tablica.pl, allegro.pl i innych portalach gdzie umiescil informacje o wykonywanej usludze.

Polecam takze szerzej temat pod ponizszym linkiem gdzie w calej szerokosci opisuje proceder wykonywany przez wyzej wymieniony zaklad.

Pozdrawiam wszystkich zadowolonych Citromaniakow.
sm0kus, TS, milosnik Citroenow (szczegolnie C5 HPI!!) i bezposredniego wtrysku benzyny

henryxm - 15 Lipiec 2013, 18:40

Sm0kus, Każdy na ogół uczy się na błędach swoich lub cudzych i tu nie bardzo rozumiem, dlaczego ten uf drugi "zakład" strzela takie babole ?
Można pomylić się raz , drugi ale potem trzeba wyciągnąć jakieś wnioski.
Skoro guma tych membran nie nadaję się to po czorta je stosują ?
Robią sobie specjalnie antyreklamę?

ananmipi - 16 Lipiec 2013, 07:58

dzien dobry.to co wyczynia pan checkengine z krakowa to coś niesamowitego...wyleczył moja cytrynke w 4 minuty dokonujac trafnej diagnozy po czym w 3 dni robocze dodam dzieli nas 500km z wysyłka odsyłka otrzymałem naprawiony regulator cisnienia pompy paliwa gdzie mistrzowie diagozy z serwisu najchetniej wymienili by mi cała pompe...panie tomku dziekuje i bedzie pan pierwsza osoba z która sie skontaktuje w razie trudniejszego problemu .pozdrawiam.dziekuje.michał :-)
Sm0kus - 16 Lipiec 2013, 16:24

henryxm: To bardzo proste. Ludzie w 99,5% sie nie zala na to co wyprawia rzeczony zaklad (albo nie siedza na forum, bo ci co siedza na forum uderzaja odrazu do mnie). Po prostu szukaja rozwiazania problemu dalej i laduja kolejne pieniadze i utwierdzaja opinie publiczna ze HPI to totalny shit - no niestety poki sie nie zrozumie zasady dzialania to mozna to nazwac shitem - ja natomiast uwazam ze ten silnik jest super (dynamiczny, oszczedny, racjonalny! i tak naprawde PROSTY!). Ja tez sie nie zale, ze przychodza mi pompy od ludzi z tymi "gumkami" konkurencji (bo tego membrana nazwac nie mozna). Tez robilem te membrany. Tez nie wytrzymywaly dlugo. Zajmowaly sie tym profesjonalne zaklady robiace elementy gumowe (4 zaklady jednoczesnie, 4 rozne niezlazne formy, 4 sposoby wulkanizacji, klejenia, nawet odlewania czy proba wykonania tego z PUR) i nikomu sie nie udalo zrobic tego dobrze. Kazdy chce zeby bylo taniej (i u konkurencji faktycznie jest - hyhy). U mnie nie jest tanio - ale za to jest dobrze i z cala pewnoscia to dziala dluzej niz 500km. Sa tez mechanicy, ktorzy dzwonia i mowia ze "panie co to za mecyja ta pompe naprawic". Ja nikomu nie bronie - niech ludzie robia sami, niech mechanicy co sie ponoc znaja na tym tez robia. Ale przyzwyczailem sie juz do sytuacji ze "to zadna mecyja" a za 2-3 dni/tygodnie/miesiace dzwoni do mnie gosc(czy to mechanik czy klient) i pyta czy moze przyslac pompe. Problem w tym, ze czasami juz nie ma co przysylac (po naprawie "fachowca"). A mechanik go do warsztatu nie wpuszcza i kaze mu sie wynosic z tym autem i silnikiem (z objawami goraczkowymi i permanentnego wscieku macicy)... A ja jak widac sobie radze swietnie.
Machos - 29 Lipiec 2013, 19:34

Minął miesiąc od wymiany regulatora ciśnienia paliwa, ale nie chciałem wcześniej pisać, żeby nie zapeszyć. Wolałem poczekać, by ocenić jak auto się sprawuje. Problem z moją C5 HPI zaczął się miesiąc przed wyjazdem na wakacje, a tym razem celem była Hellada, a tu szarpanie silnika, nierówna jazda, obroty latały i zdarzało się, że silnik gasł. Takim samochodem bałem się jechać. Cytryna ma już lat 11, rocznik 2002. Kiedy trafiłem na wpisy Sm0kusa na forum, wpisy o nim innych użytkowników, to nie miałem cienia wątpliwości, żeby skorzystać z jego usług. Rzeczywiście dzisiaj nie jest problemem wydać masę pieniędzy, tylko najgorsze, że nic z tego nie wynika, a już najgorzej jak "fachowcy" popsują. Wsiadłem więc w samochód, pojechałem do Sm0kusa, a wróciłem autem już bez szarpania i gaśnięcia silnika. Przejechałem prawie 5000 km, a trochę podczas wakacji pokręciłem na obrotach moje HPI.

Czasem zdarza się, że samochód zgaśnie po kilku minutach jazdy od zatankowania paliwa, ale wtedy w zasadzie jeden rozruch i chodzi bez zarzutu. Kontrolka Antipollution, która świeciła się już na długo przed wymianą regulatora, po wymianie regulatora i wykasowaniu błędów co prawda parę razy zgasła, bo samochód dostał wiele razy konkretnie po obrotach, ale i tak świeci. Pewnie to jest przyczyną, choć nie zawsze to się dzieje, lekkiego dławienia się silnika przy wciśnięciu buta w pedał gazu i wrażenia, jakby silnik zamulał, zanim dostanie mocy.

Machos - 20 Sierpień 2013, 17:15

No i przejechałem już ponad 6500 km (właśnie zerknąłem na licznik) i jeżdżę po wymianie regulatora, a mijają już prawie dwa miesiące. Co prawda czasem coś tam się zdarzy w samochodzie, o czym pisałem w poście powyżej, ale jeżdżę i to w miarę żwawo, czyli silnik kręci się powyżej 2000 obrotów.

Na pewno sprawdzimy jeszcze ze Smokusem moje 11-letnie C5 gdzieś na początku września, wtedy zdam relację. Na razie bez "ciśnienia".

kroplaxer - 15 Grudzień 2013, 18:13
Temat postu: Regulator ciśnienia paliwa
Witam wszystkich.

Polecam w 100% firmę Check Engine i Pana Sm0kusa :-)

Kupiłem Renault Megane Coupe z silnikiem 2.0 IDE z uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa.
Objawy: Na zimno samochód palił i wszystko ok, ale po rozgrzaniu zapala się "żółta sprężynka". Błąd układu paliwowego - powoduje awaryjne wyłączanie silnika i koniec jazdy. Trzeba czekać, aż silnik się wystudzi.

Szukałem info w necie i trafiłem na to forum. Z racji, że jestem z Krakowa, skontaktowałem się ze Sm0kusem.
Miła i rzetelna obsługa. Przyjechał, zdiagnozował, wymontował i odebrał regulator do regeneracji. Tak jak obiecał - po 3 dniach dostarczył, zamontował i sprawdził wszystko.

Reasumując - po usłudze jak ręką odjął, samochód działa 100% ok.

Zbychu102 - 6 Luty 2014, 23:15

Polecam usługi Pana Tomka (SmOkus'a). Miałem problem z obrotami w swojej C5 (2.0 16V lpg) i nie mogłem sobie z tym sobie poradzić. Szybko zweryfikował diagnozę wystawioną przez, wydawało mi się, niezłego elektromechanika z Balickiej w Krakowie i zasugerował wymianę przepustnicy a nie czujnika powietrza dolotowego. "Zajęcia praktyczne" potwierdziły słuszność diagnozy Pana Tomka - po wymianie przepustnicy na nową i jej adaptacji autko śmiga aż miło.
Ważne jest również to, że z kontaktem nie ma żadnych problemów, na każde pytanie, nawet o późnej porze nocnej (do czego nie zachęcam :lol: ) uzyskiwałem szybką i rzetelną odpowiedź.
Zbychu

CytrynaWLKP - 4 Marzec 2014, 15:12

Nie napisze nic nowego i bede kolejną osobą, która pochwali Pana Tomka! Trafna, naprawde trafna w 100% diagnostyka samochodu, bardzo dobre podejscie do klienta, krótki czas realizacji, w mojej sytuacji pan Tomek poszedł mi bardzo na ręke wysyłając inny (sprawny) regulator w zamian za mój do regeneracji, który sam wykręciłem dzięki jego instrukcjom. Szczerze polecam, i dziękuje jeszcze raz!! Napewno nie raz skorzystam jeszcze z usług pana Tomka! :-D
Jacenty - 6 Marzec 2014, 09:54

Witam wszystkich.

Polecam firmę Check Engine z Krakowa i Tomka "Sm0kusa" - czarodzieja sytemów HPi.

Kupiłem Citroena C5 2.0 HPi z 2003 r. Od początku miałem problem z silnikiem.
Po przekroczeniu 3000 obr. komputer wywalał "Antpollution fault/ASP-ESR not functioning" i przechodził w tryb awaryjny (max 2000 obr. czasem gasł). Po ponownym uruchomieniu jesli nie przekraczałem 3000 obr./min dało się jeździć. Z czasem, po ok. 5 miesiącach delikatnej jazdy błędy się nasiliły - pojawiały się częściej i wcześniej już przy 2000 obr./min.

Dzięki wiekiej chęci pomocy kolegi z forum (wojtis1990) zrobiłem diagnostyke lexią a wyniki wysłałem do Sm0kusa. Diagnoza była jednoznaczna - do wymiany regulator ciśnienia paliwa. Regulator zdemontowałem, wysłałem do Krakowa. Niezwłocznie (w ciągu 24 godzin) pocztą zwrotną dostałem regulator regenerowany.
Ponowna diagnostyka wykazała konieczność wymiany czynnika w pompie paliwa (HP) wysokiego ciśnienia. Spróbowałem samodzielnie wg opisów z forum bo membranki były nieuszkodzone. I tu Tomek musiał pomóc gdyż pompę źle zmontowałem - wręcz uszkodziłem przy nieumiejętnym składaniu :oops: . Dopiero jego interwencja zakończyła sprawę - otrzymałem pompę naprawioną i w pełni sprawną.

Teraz mogę cieszyć się jazdą sprawnym smochodem z nielubianym silnikiem HPi.
To braki wiedzy i złe doświadczenia są winne opinii o tym napędzie.
Jeśli jest on obsługiwany przez znajacych się na rzeczy fachowców daje wiele satysfakcji z dynamiki i ekonomiki użytkowania :-) .


pozdrawiam
Jacek

grigori333 - 6 Marzec 2014, 10:02

Jacenty napisał/a:
nielubianym silnikiem HPi.
Świetnym , jak dla mnie i co najważniejsze:
Jacenty napisał/a:
daje wiele satysfakcji z dynamiki i ekonomiki użytkowania :-)

Jacenty - 7 Marzec 2014, 08:18

Napisałem "nielubianym" w powszechnej obiegowej opinii. Nie mojej. Już pierwszy mechanik, polecany specjalista od citroena powiedział mi zaraz po zakupie, żebym się pozbył tego samochodu, nawet gdybym miał na tym stracić, bo to same kłopoty przy naszych paliwach. Ale zawieszenie na którym się zna - poprawił :-) . Ja uważałem inaczej, że samochód jest wart zadbania co jak widać się sprawdziło. Jeszcze raz polecam HPi tylko musi się nim zajmować specjalista jak np. Check engine.
wojtis1990 - 7 Marzec 2014, 08:36

Jacenty, dobrze że powoli wychodzisz na prostą ze swoją cytrynką.
Sm0kus, jest profesjonalistą jeżeli chodzi o HPI, nawet przez telefon potrafi pokierować i unaocznić laikowi wygląd, zasadę działania i pomóc.

Teraz nie pozostaje nam nic innego jak zrobić zlot i :564: za nasze cytrynki.

Przemekk - 24 Kwiecień 2014, 05:33

Jak się okazuje Sm0kus chętnie pomaga nie tylko w temacie pomp ale również z udziałem lexi :)
Od razu też widać, że nie jest Krakusem (ŻART) bo nie ma parcia na kasę ;)

ernest319 - 25 Kwiecień 2014, 14:58

Co prawda to prawda kaski nie chcial ale piwka to by się napił. :-) dzieki za pomoc w diagnostyce auta. Teraz jestem w 100% pewien ze wszystko działa jak należy..
Hudson - 14 Maj 2014, 00:24

Ile to już czasu...? Rok ? Tyle minęło od mojej ostatniej wizyty w warsztacie, w którym mechanik mawiał "Cytryna w warsztacie - tylko w herbacie" no i tak ma, bo z moją cytrynką już do niego nie muszę jeździć. Wszystko dzięki Tomkowi "Wielkiemu SMOKUSiowi" :-) .
Diagnoza przez telefon, wizyta w Opolu, wymiana regulatora ciśnienia paliwa i po sprawie. Poinformował że za blisko rok przyjdzie czas na pompę WC. Stało się jak mówił. Auto klękło lecz następnego dnia zapukał kurier z pompą z checkengine
Kilka dni później miałem okazję być w Krakowie (praca) i nie mogłem wyjechać bez wizyty i długiej pogaduchy z Tomkiem. Przy okazji sprawdziliśmy komputer, a przy okazji uglebiliśmy wieloryba (do przeczyszczenia czujnik poziomów na tylnej belce) i mam nadzieję mieć spokój na kolejny dłuuuuugi czas. Więc posiadacze HPI jeśli nie chcecie popaść w dłuuugi to warto zadzwonić do Tomka opowiedzieć i w każdy możliwy sposób wyartykułować dźwięki i zachowanie waszego wozu, a Tomek zajmie się resztą. W moim przypadku wystarczyło włożyć telefon do komory silnika :-) Śmieszne, ale prawdziwe.
Tomek, wielkie dzięki jeszcze raz i widzimy się na zlocie, mam nadzieję.

alt - 23 Maj 2014, 10:26

Dzięki fachowej pomocy kolegi Sm0kus, szybko ożywiłem swój pojazd po własnoręcznym telekodowaniu BSI. :-)

A już rozważałem autoryzowany serwis...

Polecam!

grisza37 - 28 Maj 2014, 16:13

To i ja wrzucę swoje 3 grosze :mrgreen:
Co prawda w zakresie usługi była "tylko" obsługa okresowa (filtry, olej i takie tam) ale konkretnie, przystępnie kosztowo i miło. Plus lekka diagnostyka Lexią, która potwierdziła, iż 10 letni diesel to nie tylko "ZUO" :-D . Polecam kolegę Sm0kus i pozdrawiam.

tomqu - 31 Maj 2014, 17:24

Ja rowniez skorzystalem z usług kolegi Sm0kus i mogę go śmiało bardzo polecić , szybko uporaliśmy się z błedami w moim VTS-ie.

Podrawiam

Adam31 - 6 Czerwiec 2014, 20:33
Temat postu: Podziekowanie
Witam również chce podziekować Tomkowi (Smokusowi)za porade jak sie okazało moja Lemonka niedomagała na regulator,po diagnozie na odleglość (600km)Autko smiga az milo narazie zrobilem 200km.Naprawde warto kożystać z porad Tomka.Pozdrawiam wszystkich HPI-kow
Machos - 9 Czerwiec 2014, 21:09

Smokus nie tylko ma złote ręce i kawał głowy do silników Cytrynek. Potrafi zrobić świetnie inne prace, choćby przy zawieszeniu. No i potrafi nauczyć, ponieważ nigdy nie "grzebałem" przy samochodach, a teraz po instruktażu wymienię sobie żarówki postojowe przednich świateł. Przy wymianie z jednej strony trzeba będzie trochę pomyśleć, żeby zrobić sobie dobre dojście, albo od grilla, albo od akumulatora.

Kiedy widzę Cytrynki, zwłaszcza te 10-latki, to od razu sobie myślę, czy to nie aby auto zrobione przez Smokusa?

Za chwilę minie rok od wymiany regulatora, 10 miesięcy od wymiany EGR, a auto sobie jeździ. I o to chodzi.

Łożyska tylnych kół zaczęły lekko szumieć, więc za miesiąc, może za dwa, trzeba zadbać o auto.

arekferoza - 6 Sierpień 2014, 05:49

polecam jak najmocniej firmę checkengine z krakowa,już dawno nie spotkałem się z tak miłą,fachową i rzetelną firmą.po kontakcie z Nimi powróciła do mnie wiara,że jeszcze w tym naszym kraju są porządni ludzie którzy nie patrzą tylko na kasiorę ale najważniejsze jest dla Nich zrozumienie i obopólne zadowolenie ze współpracy.jeszcze raz serdecznie dziękuję panie TOMKU.
:lol:

mazaq - 6 Sierpień 2014, 13:33

Ja również polecam checkengine.com.pl za którą stoi kolega Sm0kus ;) .
Do zrobienia była aktywacja tempomatu w Peugeot 307 - poszło bardzo gładko.
Ja ze swojej strony zatroszczyłem się o zakup niezbędnego hardware (manetka + prosty czujnik do pedału hamulca za 12zł), kolega podłączył do kompa i ruszyło od kopa :) .

Niestety moja wersja samochodu nie udostępnia żadnego komunikatu o tempomacie - jego działanie tylko "czuć". Nie jest to jednak aż taka wada, ponieważ rozpędzam się do prędkości jaka mi pasuje, naciskam "SET" i samochód jedzie tak cały czas. Ewentualnie mogę przyciskami +/- przyspieszać i zwalniać. Świetna sprawa, polecam każdemu posiadaczowi Citroena z analogicznym przełącznikiem zespolonym i silnikiem z przepustnicą nie na linkę. Można tanim kosztem nieźle zupgrade'ować samochód ;)

plasma - 30 Sierpień 2014, 22:23
Temat postu: Dzięki Smokus !
Polecam wszystkim usługi Tomka.  Po pierwsze  przemiły i kulturalny człowiek,  a po drugie fachowiec jakich mało. Zna się  na sprawie, hpiki ogarnia w mig i ogólnie bardzo  dobrze zna się  na motoryzacji i cytrynach. POLECAM. Bardzo  mi pomógł w problemach z C5.
holender - 10 Grudzień 2014, 14:29
Temat postu: Podziękowanie
No cóż i ja chcę wyrazić wdzięczność Panu z checkengine z Krakowa jeśli chodzi o moją cytrynkę ,ponieważ po wizytach u trzech innych mechaników chciałem ją oddać na złom .A teraz autko mi smiga. Pierwszy tzw fachowiec sprawdzał mi autko komputerem i stwierdził że to zapchany filter paliwa jest przyczyną ,ale tego filtra nie mógł znależć ,do drugiego dojechałem w trybie awaryjnym (cały czas świecił antypolution fault i czasami ESP /ASR not funktioning-musiałem auto gasić i zapalać ale dalej jechał) ,ten gość gdy zobaczył ten samochód stwierdził że auto jest super i nie ma problemu z naprawą ,dwa dni i będzie hulał.Jednak po dwóch dniach zadzwoniłem do niego i stwierdził że auto jest do bani i lepiej oddać go na złom (rozebrał i zle złożył pompe wysokiego ciśnienia ,regulator ciśnienia paliwa i co tam jeszcze zepsuł to wychodzi mi teraz) Trzeci mechanik oczywiscie po ponownym sprawdzeniu komputerem zajął się tym komputerem ,dobrze że podjechałem lawetą i go zabrałem . Sumując aby dalej nie rozpisywać się na temat nieudolności tych panów ,gdyby nie wasze posty nie znalazłbym adresu do Pana Tomka z checkengine z Krakowa.
I to jest ten gość ,którego szukałem ;
przez telefon bezbłędnie powiedział co aucie dolega ,wycenił ,ja wysłałem on naprawł i przysłał ,ja zamontowałem i stał się cud auto przekroczyło 6 tysięcy obrotów ,Także reasumując jeśli ktoś chce pozbyć się dodatkowych kosztów dzwoncie do niego ,to moja rada pozdrawiam tego Pana i dziękuje za wszystkie porady

jazo10 - 26 Sierpień 2015, 13:15

Wyrazy uznania dla kolegi Tomasza (Sm0kus) za fachową i szybką pomoc Lexią przy radioodbiorniku, tempomacie i czujnikach cofania w moim pikusiu. Co fachman to fachman!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group