Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

ZX - Układ chłodzenia - Olej

Draganta - 29 Lipiec 2013, 21:26
Temat postu: Układ chłodzenia - Olej
Ok po wymianie zegarów zainteresowałem sie układem chlodzenia bo mialem juz w zegarach termometr :) Patrze do zbiorniczka a tam plywa jakis mazut <w renault tak mialem i mechanik mowil ze to normalne bo to jakis uszczelniacz czy cos>. Ale niestety w calym zbiorniczku wyrównawczym nie ma grama niebieskiego plynu tylko brazowa maź olejopodobna...
Wiem ze poprzedniemu wlascicielowi pekl silnik i wsadzil nowy, moze wtedy wbilo oleju do ukladu? A moze po staropolsku "tak ma byc"? Zaopserwuje jak bedzie pokazywac temp na zegarach...

Ale tak za wczasu kilka pytan:

1. Czy ten mazut to normalka i jak nie bedzie sie grzac to go zostawic?
2. Spotkal sie ktos z czymś takim?
3. Jak najlepiej spuscic cale to badziewie z ukladu? Jakis zawor kranik spustowy?

robert - 29 Lipiec 2013, 22:43
Temat postu: Re: Układ chłodzenia - Olej
Draganta napisał/a:
...Ale niestety w calym zbiorniczku wyrównawczym nie ma grama niebieskiego plynu tylko brazowa maź olejopodobna...
Wiem ze poprzedniemu wlascicielowi pekl silnik i wsadzil nowy, moze wtedy wbilo oleju do ukladu? A moze po staropolsku "tak ma byc"? Zaopserwuje jak bedzie pokazywac temp na zegarach...

Ale tak za wczasu kilka pytan:

1. Czy ten mazut to normalka i jak nie bedzie sie grzac to go zostawic?

Nie, to nie jest normalne, to wynikzaniedbań poprzedników.
Draganta napisał/a:
2. Spotkal sie ktos z czymś takim?

Czasami jest syf
Draganta napisał/a:
3. Jak najlepiej spuscic cale to badziewie z ukladu? Jakis zawor kranik spustowy?

Niektóre egzemplarze mają na dole chłodnicy taki jakby kranik - trzeba się przyjrzeć, powinien być od strony kierowcy. Jeżeli nie ma to trzeba ściągnąć dolny wąż z chłodnicy. Spuścić stary płyn, zmknąć zaworek /zalożyć wąż, wlać specyfik do płukania np. taki dopełnić układ wodą (teraz jest lato to można). Potem zlać to świństwo przepłuka jeszcze raz wodą i dopiero zalać samym płynem. Jeżeli w samym zbiorniczku zostanie syf to po prostu zdemontuj zbiorniczek, wyczyść go i zamontuj ponownie

wojtis1990 - 30 Lipiec 2013, 07:18

1. Tak jak pisze robert.
2. Spotkałem w megance miałem brązowy zbiorniczek - to wynik zaniedbań, lanie wody do układu ( rdza ), UPG ( białe farfocle ) - puki nie dymi na biało i nie ma masła w oleju to nie ma tragedii.
3. Tak jak pisze robert, z tym że najlepiej to płukać bieżącą wodą, jak masz szlaufa ogrodowego to wkładasz do zbiorniczka, odkręcasz korek spustowy albo zdejmujesz wąż z chłodnicy i niech się płuka.

Ja osobiście odradzam zalewanie układu wodą, ale jeżeli już chcesz to tylko źródlaną albo mineralną niegazowaną - nie lej z kranu bo ma dużo kamienia i to co wyczyścisz zajdzie kamieniem.

robert - 30 Lipiec 2013, 12:41

Słusznie kolega dopisał, że woda powinna być destylowana.
Draganta - 30 Lipiec 2013, 13:24

Dzieki chlopaki. Zajme sie tym w najblizszy weekend :)
jarulis - 31 Lipiec 2013, 23:18

Jeśli chcesz przepłukać cały układ to trzeba zdemontować termostat....
A do spuszczania jest kranik na dole chłodnicy po prawej stronie (patrząc od czoła samochodu). Płukać trzeba porządnie i długo. Po zakupie mojego ZX robiłem takie płukanie. Kilka wiader wody poszło, a obecnie mam już chyba czwartą wymianę płynu i nadal jest trochę syfu. Więc wyczyszczenie nie jest taką szybką sprawą. Używam Dynagelu - ma kolor zbliżony do zanieczyszczeń ;)

arturartur24 - 2 Sierpień 2019, 20:52

Ja dwa lata temu też miałem taką brązową pianę w układzie chłodzenia...przelałem destylowaaną wodą ale pewnie coś zostało bo dzisiaj zajżałem do zbiorniczka wyrównawczego i znowu brązowa piana pod korek....olej ok więc to nie uszczelka....ale czytałem gdzieś kiedyś że jakaś inna awaria potrafi wywoływać takie skutki w płynie chłodniczym..chłodnica egr nie wiem czy nie plote bzdur po prostu nie pamiętam...wie ktoś z was o co chodzi???

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group