Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - C5 - tryb awaryjny – za wysokie ciśnienie turbo

Grzeesiu - 17 Październik 2013, 21:40
Temat postu: C5 - tryb awaryjny – za wysokie ciśnienie turbo
Od pewnego czasu mam problem z przejściem samochodu w tryb awaryjny (2002 / 2.2 HDI / automat). Po uruchomieniu silnik wyświetla się komunikat Antipollution fault , zapalona jest lampka kontrolna pracy silnika oraz service. W trakcie jazdy (po przejechaniu 20km a innym razem 100km) pojawia się komunikat ESP/ASR not functioning i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Błąd ten występuję najczęściej podczas próby dynamiczniejszego przyspieszenia. W rezultacie następuje spadek mocy, ograniczenie obrotów.

Na diagnostyce (lexia) wyszło, iż jest za wysokie ciśnienie turbo. Został wymieniony elektrozawór turbo. Dodatkowo mechanik zdiagnozował, iż zawór (do niego przypięta jest pomarańczowa wtyczka), zlokalizowany tuż obok filtra powietrza, jest ciągle otwarty. Aby jednak sprawdzić czy ta usterka ma wpływ i powoduje przejście samochodu w tryb awaryjny zmienił podłączenie przewodów obiegu podciśnienia (przewód odłączony w miejscu zaznaczonym na czerwono i podłączony w miejscu zaznaczonym na zielono). Strzałka żółta pokazuje, gdzie pierwotnie był podłączony przewód.

http://w12.wrzuta.pl/obra...eg_podcisnienia

Po tej zmianie mam wrażenie jednak, że samochód przechodzi jeszcze szybciej w tryb awaryjny (już przy pierwszym mocniejszym przyspieszeniu).
Według mechanika brak poprawy oznacza, iż usterka zaworu nie ma wpływu i trzeba sprawdzić turbinę. Turbina przeładowuje, ale za wysokie ciśnienie powoduje włączenie trybu awaryjnego.
Mechanik tego nie może zrobić, bo jak mi wyjaśnił przekładnia znajduje się wewnątrz turbiny, więc trzeba wysłać ją do specjalnego serwisu (a to już wydatek od 500 zł netto w górę – w zależności jaki problem będzie).
Nie jestem przekonany, aby zaczynać naprawę turbiny. Czy może ktoś pomóc / doradzić, co jeszcze może powodować ten błąd lub potwierdzić, iż to raczej turbina. Będę wdzięczny za pomoc.
Dodam, że przewody podciśnienia były sprawdzone – są szczelne. FAP był wymontowany przez poprzednika właściciela, więc w temacie jak to zostało zrobione nie mogę się wypowiedzieć. Lexia nie zdiagnozowała jakiś problemów z FAPem.

Z góry dzięki za pomoc!!!

puggiblue - 17 Październik 2013, 23:32

Błąd Antipollution sygnalizuje problem z systemem oczyszczania spalin, czyli jest problem nie tylko z turbo.
Czy sprawdzając turbo, mechanik próbował po prostu odpiąć od niego wężyk podciśnienia? Jeżeli turbo będzie nadal przeładowywało, to masz winnego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group