Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ciekawostki i nowinki techniczne - Najniebezpieczniejsze auto - Xantia....

robson - 7 Lipiec 2009, 13:22
Temat postu: Najniebezpieczniejsze auto - Xantia....
Czy wiedzieliście, że Xantia, auto w sumie wyglądające na dość solidnie zbudowane - wypadło najgorzej w testach zderzeniowych? Wszystko można zobaczyć sobie TU
Co na to posiadacze tej marki?

wuwuzela - 7 Lipiec 2009, 14:03

No z tego co widać to saxo tez nie jest zbyt bezpieczne podczas kolizji no ale można pocieszyć się tym że te auta produkowane były jakiś czas temu a nowsze modele chronią nas bardziej. A więc ludzie kupujcie nowe bezpieczne auta :D Tylko maniacy będą się tłukli starymi :)heh
wuwuzela - 8 Lipiec 2009, 10:13

NO ja tez nie znalazłem niczego na ten temat;)
robson - 11 Lipiec 2009, 15:34

Wyników zderzeniowych nie widziałem ale gdzieś widziałem coś na temat, ze jest to niebezpieczne auto! Ciekawe kto to wymyślił. Chyba żarty sobie robią!
baksowaty - 11 Lipiec 2009, 18:16

Witam dlaczego do tych testów nie wzieli PF 126,ciekawe co by wtedy było.
robert - 11 Lipiec 2009, 19:35

bardzo mała puszka pandory
wuwuzela - 11 Lipiec 2009, 20:03

ta albo pudełko na bizuterie:D
mhm - 12 Lipiec 2009, 10:58
Temat postu: Re: Najniebezpieczniejsze auto - Xantia....
robson napisał/a:
Czy wiedzieliście, że Xantia, auto w sumie wyglądające na dość solidnie zbudowane - wypadło najgorzej w testach zderzeniowych? Wszystko można zobaczyć sobie TU
Co na to posiadacze tej marki?


1) Te testy pokazuja Xantie mk.I. Xantia mk.II byla znacznie poprawiona.
2) Rami: testow zderzeniowych XMa nie znajdziesz, bo kiedy wprowadzono XMa na rynek to NCAP jeszcze zderzeniowych testow nie robil. Nie mogę teraz odnaleźć, ale niedawno gdzies widzialem statystyki szwedzkiego odpowiednika PZMOT'u i wg nich XM znalazł się w 10 najniebezpieczniejszych aut produkowanych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Statystyki obejmowały coś ok 20tys zanotowanych wypadków.
3) Jak można zobaczyć na fotkach to mój BX zdrowo oberwał. Ja siedzą w środku nawet nie poczułem uderzenia, tylko patrzyłem jak moje kochane auto obrywa.
4) Te wsie testy zderzeniowe to se można w d6 wpakować, bo statystyki i tak mówią wyraźnie iż najwięcej wypadków to zderzenia boczne, a jeśli już czołówki to nie przy 50km/h, ale znacznie więcej.

ANETA. - 13 Lipiec 2009, 17:06

z tego co czytałam dzisiaj w internecie Nasz citroen XM też należy do grupy najniebezpieczniejszych aut. Szczerze mówiąc nieco się zdziwiłam jak zobaczyłam XM bo byłam przekonana że go tam nie będzie :-D a jednak. TU




Nie wiem jak wy ale ja do tego niebezpieczniejszego autka bez kasku ( rowerowego ) i ochraniaczy nie wsiądę :-D :-D :-D :-D Myślę że tak zabezpieczona mam jakieś szanse na przeżycie ;-) :-D :-D :-D chyba że ktoś zna jakiegoś kowala aby mi wykuł zbroje ochronną ......... :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

mhm - 13 Lipiec 2009, 18:17

ANETA napisał/a:
z tego co czytałam dzisiaj w internecie Nasz citroen XM też należy do grupy najniebezpieczniejszych aut. Szczerze mówiąc nieco się zdziwiłam jak zobaczyłam XM bo byłam przekonana że go tam nie będzie :-D


Ja jednak i tak uważam, że XM jest i będzie bezpieczniejszy niż jakikolwiek choćby nowy "maluch" :) Masa swoje robi.

wuwuzela - 13 Lipiec 2009, 22:00

Wiesz to może nie do końca zależy od ilości miejsca ale od ilości rzeczy które pochłaniają energię i trwrdości konstrukcji bo wielkie auto wcale nie oznacza że bezpieczne. Treaz nawet najmniejsze auta uzyskują 5 gwiazdek w NCAP
wuwuzela - 13 Lipiec 2009, 22:10

Tak ale nie wiadomo czy z odpowiednich materiałów :D
wuwuzela - 13 Lipiec 2009, 22:16

miał fart :) PS trohe zbaczamy z tematu :)
mhm - 14 Lipiec 2009, 07:46

Citronauta napisał/a:
Wiesz to może nie do końca zależy od ilości miejsca ale od ilości rzeczy które pochłaniają energię i trwrdości konstrukcji bo wielkie auto wcale nie oznacza że bezpieczne. Treaz nawet najmniejsze auta uzyskują 5 gwiazdek w NCAP


Taaa.... 5,6,...10 gwizadek NCAP..... Gdyby zasady ich przyznawania w czasie były nie zmienne to może by to miało jakieś znaczenie. Sądzisz iż auto sprzed np. 7lat, które uzyskało wówczas 4gwizdki dzisiaj by je również dostało ?? Nie sądzę. NCAP to taki chłyt marketingowy :) Mam propozycje: gwiznij takim 4-5 gwizdkowym autem małym, np. CLIO, w 4-5 gwizdkowe aut duże, np. Lagune.

lkoziolek - 14 Lipiec 2009, 12:25

Jakieś 3-4 lata temu kupiłem (dla części) Xm 2.5TD po wypadku (zderzenie czołowe). W chwili uderzenie XM miał koło 60km/h a drugi samochów ok 20 -30km/h. Nie wchodząc w szczegóły Xm dosyć porządnie był skasowany - prawie cały osprzęt silnika zmiażdżony, silnik pozrywał poduchy i wbił się trochę w kabinę, tak że deskę rozdzielczą wybrzuszyło jakieś 5-10cm. Uderzenie było tak silne, że urwała się klamra pasu bezpieczeństwa (w sumie to sie otworzyła) i kierowca uderzył w kierownicę (oczywiście przez poduchę powietrzną). W sumie z tego wypadku właściciel Xm wyszedł z połamanymi dwoma żebrami, natomiast kierowca forda eskorta nie przeżył...
wuwuzela - 14 Lipiec 2009, 12:52

No ale jeśli popatrzył byś dobrze i uważnie to zobaczył byś że escort też nie jest najbezpieczniejszy bo widnieje na tej samej liście co xantia

A co do mhma to laguna chyba nie jest dużym autem w porównaniu do np espacea :D

mhm - 14 Lipiec 2009, 12:57

Citronauta napisał/a:
A co do mhma to laguna chyba nie jest dużym autem w porównaniu do np espacea :D


Dobra, niech będzie Espace. Nie wiem ile Espace ma gwizdek w NCAP. Wziąłem Lagune i Clio bo wiem, ze maja max. Chodzi mi o samo pokazanie ile te gwizdki NCAP są (nie)warte.

Nicpoń - 14 Lipiec 2009, 14:32

Chciałbym tylko nadmienić że Xantia i XM są to konstrukcje mające ponad 15 lat... A jako ciekawostkę podam że w roku bodajże 94 lub 95 były testy zderzeniowe przeprowadzone przez ADAC i okazało się że Xantia zostawiła z tyłu wiele innych ówczesnych konstrukcji, np. BMW 3, Audi 80 i wiele innych marek :-D A co do norm Euro NCAP to jest to po prostu marketingowa popierdółka a nie wyznacznik którym kierują się producenci
robert - 14 Lipiec 2009, 14:36

Co by nie mówić/pisać testy zderzeniowe testami, a życie życiem. Znikomy procent samochodów podczas wypadku uderza identycznie jak w teście zderzeniowym. To tym bardziej potwierdza, że to taki chwyt marketingowy. Podczas testów zderzeniowych nie bada się zderzenia samochodu z innym samochodem, o takiej samej masie, lub większej, nie bada się zderzenia czołowego z drugim takim samym pojazdem, gdzie oba jadą z prędkością powiedzmy 50km/h.
Drugą sprawą jest wielkość samochodów uczestniczących w kolizji, a co za tym idzie wielkość stref zgniotu. Jadąc Xm kierowca psychicznie na pewno czuje się bardziej bezpieczny niż np. w C1, chociaż w rzeczywistości mogą chronić kierowcę podobnie - mam tu na myśli zderzenia czołowe, lub zbliżone do czołowych, w stałą przeszkodę. Bo kiedy XM uderzy w C1, to ten biedny maluszek wyhamuje XM i dodatkowo zmieni kierunek swojej "wycieczki", więc przejmie większa energię niż XM.
Przy zderzeniach bocznych, duży samochód ma więcej miejsca więc na pewno będzie chronił lepiej.

mhm - 14 Lipiec 2009, 15:05

robert napisał/a:
Co by nie mówić/pisać testy zderzeniowe testami, a życie życiem.[...]


Robert: no i właśnie to co napisałeś miałem dokładnie na myśli :)

wuwuzela - 14 Lipiec 2009, 15:39

To ostatnie espace w testach NCAP otrzymało 5 gwiazdek
robson - 15 Lipiec 2009, 13:15

My tu sobie pierdu-pierdu a to nie ma sensu. Ten oto artykuł, który Aneta czytała po prostu został z fałszowany! Porównaj oryginalny raport (uwaga bo ma aż 80MB!). Jest to właśnie ten raport, opublikowany w maju, na który powołuje się właśnie onet. Folksam po prostu uznał XMa za auto nie odbiegające od średniej a jakiś pacan z onetu, pewnie posiadacz pancerwagena, zabawił się naszym kosztem :) Nawet pod tym się nie podpisał! Słowem - nie ma o czym debatować a wystarczy zasięgnąć informacji u źródła. Wniosek z tego, że media robią jak chcą i co chcą i piszą zupełne bzdury w które, ktoś może nawet uwierzyć! No chyba, że jest kompletnym ignorantem i pomylił citroena XM z citroenem BX lub AX, które właśnie odbiegają od tej średniej!
Ciekawostką jest także, że citroen Xantia także jest w tej średniej, mimo, że uzyskał w NCAP tylko dwie gwiazdki! Czyli, w/g mnie firma ubezpieczeniowa, zajmująca się badaniami skutków zderzeń, jest duuużo bardziej wiarygodna od testów NCAP bo jest to prawdziwy test z życia wzięty a nie jakiś laboratoryjny z manekinami. Tu uczestniczyli prawdziwi ludzie i mieli prawdziwe rany i obrażenia!

henryxm - 16 Lipiec 2009, 14:29

Czytając ten artykuł zastanawiam się, co skłoniło Folksam by ocenić XM za najbardziej niebezpieczne auto?W 1998 Euro NCAP uznało Citroena XM za bardzo bezpieczne auto.
Czy samochód o wadze 1000kg jest bezpieczniejszy od auta o masie 1500kg?
Podróżując na dalekich trasach jesteśmy narażeni na drgania,które bardzo źle wpływają na organizm człowieka.Myśle, że każdy z nas odczuł, czym jest jazda autem z zawieszeniem hydraulicznym(sprawnym) a tradycyjnym sprężynowym na dalekich trasach.,, Fachowcy” z Folksamu wzieli pod uwagę to że w XM i Xanti można po prostu zasnąć ze względu na wygodę.
Niech zapomną, że i Saab dorówna hydrolotom.

[ Dodano: 2009-07-16, 15:01 ]
Nie edytując już swego wcześniejszego postu i pobraniu raportu okazuje się ,że Xm nie był testowany.Jedynie co to odhaczyli go jako średnio bezpieczny.
No to się autor :lol: z onetu popisał wiadomościami :lol: :lol: :lol:

modelino - 18 Lipiec 2009, 21:05

Jak czytam te rozważania na temat bezpieczeństwa w XM to aż mi się nie chce wierzyć w to co piszą.
Około 3 tygodnie temu miałem przyjemność skasować swojego XM-a w zderzeniu z 350kg. łosiem i o dziwo pomimo że zwierz wybił mi przednią szybę i zdjął pół dachu to ja wyszedłem z tego bez szwanku, pomimo tego że miałem na zegarze około 80km/h i w moim autku nie było poduszek powietrznych.
Co prawda miałem trudności z opuszczeniem auta ale to dlatego że plastiki i dach prawie przygniotły mi głowę do zagłówka i nie miałem bardzo ruchu.
Ludzie którzy to widzieli powiedzieli mi później, że niedawno był podobny wypadek w tym miejscu i kierowca BMW został odwieziony do szpitala w stanie ciężkim a auto dźwigiem wkładali na lawetę.
Mój XM rzekomo bardzo niebezpieczne auto sam wjechał na lawetę ku wielkiemu zdziwieniu policji i kierowcy który po niego przyjechał.
Wracając do tematu, Ja uważam citroena za auto bezpieczne i żadne tam testy nie zmienią mojego zdania. :-)

Tof - 18 Lipiec 2009, 22:06

W innym zestawieniu bodaj Folksam Xm był wśród aut o 20% bezpieczniejszych od przeciętnej.

Odnośnie durnego onetowego zestawienia - czytaliście komentarze? Przytoczę dwa z nich:

"~we 5 lip, 18:43

Jezdze Xantia ale moj kuzyn przezyl czolowe XM z Fordem sierra .W fordzie 4 osoby zginely a on wyszedl z XM ze zlamanym obojczykiem.Dodam ze jeszcze sie drzwi otworzyly a sierre trzeba bylo ciac na kawalki zeby dalo sie pasazerow wyciagnac ze srodka."

"citroenselect-dlugoleka 6 lip, 00:36

podzielam opinie użytkowników Citroen'a, zwłaszcza modelu Xm. Mialem przyjemność importu tych samochodów, widzialem nie jeden egzemplarz po dachowaniu i czołówkach z tirami i prosze uwierzyc ze prawdopodobnie z nie wielu aut udało by sie wyjsc na własnych nogach. A z tego bez problemu. kolejna kuriozalna bzdura gamoni pseudo inżynierków z ADAC i innych nieprzekonywujących programów bezpieczeństwa."

I jeszcze jedna ciekawostka:

http://gallery2.mud.pl/v/...sh/aaa.jpg.html - zobaczcie to i następne 5 zdjęć. Widać XMa w pojedynku z VW Transporterem :) .

modelino - 18 Lipiec 2009, 22:27

Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny.
Z uszkodzeń widocznych na zdjęciu wywnioskować można,że nie było to podczas parkowania, i inne duże auta powszechnie uważane za bezpieczne raczej wcale nie wyglądałyby lepiej.
Patrząc na lewe drzwi citroena wywnioskować można, ze kierowca nie miał problemów z opuszczeniem pojazdu.
Widziałem mercedesy i BMW z podobnymi uszkodzeniami i nie zawsze dało się otworzyć lewe drzwi.

wuwuzela - 18 Lipiec 2009, 22:31

Z tego co widać to faktycznie wychodzi na to że xm ma dość twardy przód jak i tył (zdjęcia dalej) ale jeśli chodzi np o uszkodzenia typu parkingowego tj np zostawienie auta na parkingu bez ręcznego i biegu będzie prowadziło do tego iż jeśli auto uderzy przodem np w jakiegoś kamperka to zderzak kampera znajdzie się na wysokości niemal że lampy i w przypadku uderzenia przodem do wymiany jest cału grill i lampy więc zrobiony jest z bardzo miękkiego tworzywa niestety czego nie można powiedzieć o tyle tego auta...:)
robson - 19 Lipiec 2009, 02:02

Transporter połamany a w XMie nawet żadna szyba nie pękła!
modelino napisał/a:
Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny.

Pisałem już wcześniej - to tylko onet tak uważa :)

robert - 19 Lipiec 2009, 11:04

chyba im duży koncern zza zachodniej granicy sponsoruje samochody.
Tof - 19 Lipiec 2009, 21:30

modelino napisał/a:
Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny. (...)


To właśnie miałem na myśli.

[ Dodano: 2009-07-21, 18:26 ]
mhm napisał/a:


1) Te testy pokazuja Xantie mk.I. Xantia mk.II byla znacznie poprawiona.


Ciekawostka: ta znacząca poprawka to tylko inne boczne wzmocnienie dachu. Jeśli się przyjrzeć zdjęciom z EuroNCAP to ma to sens. Gdyby dach nie złamał się na wysokości środkowego słupka to cała konstrukcja wyglądałaby zupełnie inaczej.

PS
Innymi słowy w Xantii I można sobie wyraźnie poprawić bezpieczeństwo wymieniając te wzmocnienia. Nie powinien to być jakiś duży koszt.

robert - 25 Lipiec 2009, 16:25

trochę po za tematen, ale nie chciałbym siedzieć w tym samochodzie podczas wypadku

koniec OT

robson - 25 Lipiec 2009, 22:53

To chyba przy 100km/h było?!
Tof - 3 Sierpień 2009, 19:34

Przez przypadek na http://www.citroenet.org.uk natrafiłem na takie zdanie:

"In the 1998 EuroNCAP safety tests, the XM was reckoned to be one of the safest cars in its class – not bad for such an old design." (w testach bezpieczeństwa EuroNCAP w 1998 roku Xm był uważany za jedno z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie - nieźle jak na tak wiekową konstrukcję)

:)

robson - 4 Sierpień 2009, 00:47

Tof napisał/a:
Przez przypadek na http://www.citroenet.org.uk natrafiłem na takie zdanie:

"In the 1998 EuroNCAP safety tests, the XM was reckoned to be one of the safest cars in its class – not bad for such an old design." (w testach bezpieczeństwa EuroNCAP w 1998 roku Xm był uważany za jedno z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie - nieźle jak na tak wiekową konstrukcję)

:)


Tylko dziwne, że nigdzie nie można znaleźć i nie widać tych testów...

henryxm - 4 Sierpień 2009, 07:26

robson
Ja tez ich szukalem,przerylem setki stron w googlach i nie znalazlem.Widocznie maja to jedynie w swoim archiwum.

cookie - 7 Kwiecień 2010, 11:53

może ja sie nie znam ale jesli chodzi o xantie to te wzmocnienia pojawiły sie chyba w roczniku 96 co by sie zgadzało ze znacznym wzrostem wagi tych samochodów. Kumpel ma xantie 1,9td z 96r i jest prawie o 100kg cięzsza niz moja 1,9td z poczatku 95r. Moja xantia ma na pokładzie dodatkowo HA, jego fabrycznie wieksze koła, troche grubsze piasty. Róznica w wadze to musza byc te wzmocnienia.
darek_k - 11 Styczeń 2012, 20:00

moja Xantia jest z maja 1995r i ma w drzwiach wzmocnienia, takie porządne rury w każdych z czterech drzwi i nie jest to wstawiane przez kazika, lecz fabryczne wzmocnienie

to że X jest wg autora najniebezpieczniejsza guzik mnie obchodzi, przecież nie jeżdżę po to aby był wypadek
poza tym statystycznie kierowcy Xantii to raczej rozważni kierowcy,

donalehandro - 11 Styczeń 2012, 20:58

tico to jest bezpieczne autko :mrgreen: mialem pajero kiedys od brata loziola rozniosl na autostradzie trzy autka w czym jedno przeciol na pol. w pajerasie zbita lampa i pogiety kangur :mrgreen: co by nie mowic auto o duzej masie , wysokie i na ramie z silnikiem wzdluznie umiejscowionym jet bezbieczniejsze od wszystkich samonosnych konstrukcji. http://www.youtube.com/watch?v=DB2jbIv4SNw http://www.youtube.com/wa...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=3t5TKK8H8uk
donalehandro - 11 Styczeń 2012, 20:59

http://www.youtube.com/watch?v=tb8bbhfYGZo

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group