Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - Nagły spadek mocy C4GP 1,6 HDI

jacekjequ - 21 Lipiec 2014, 20:05
Temat postu: Nagły spadek mocy C4GP 1,6 HDI
Witam ,

Wracajac dzis do domu nagle spadla moc w moim c4 GP 1,6 hdi z 2007r ba desce nie zapalil sie zaden komunikat ani zadnych bledow nie pokazuje - prblem jest z dynamicznym przyspieszaniem auto w zasadzie sie toczy dymienia zadnego z rury nie ma ani problemow z odpalaniem czy ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc ?

Pozdrawiam,
Jacek

ROBSON1976 - 22 Lipiec 2014, 15:32

To może być wszystko. Niestety bez diagnostyki ( lexia) się nie obędzie. Zazwyczaj przy braku mocy wyskakuje antipolution fault.
Darecki 1973 - 5 Sierpień 2017, 23:46

witam

nie mam pojecia gdzie moge umiescic moj problem wiec podpinam sie pod mniej wiecej istniejacy.

podczas jazdy nagle stracil moc wyskoczyl komunikat anty polution.... itd wiadomo, poza tym auto przeszlo w tryb serwisowy kiedy dojechalem do domu podpiolem auto pod lexie gdzie byly takie bledy
P1351 obwod przekaznika podgrzewania wstepnego
P0100 sygnal przeplywomierza
P0402 circuit dair
P0299 sterowanie elektrozaworu ci
po czym usunolem bledy i odpalilem auto pracowalo okolo 10 minut na wolnych obrotach raz czy dwa lekko nacislem na gaz tak do 2tys obrotow po bledy nie powrucily po czym wcislem gaz aby sprawdzic czy dalej jest tryb serwisowy i przy 3.200 obrotow buchlo wszedzie dymem z tylu i z pod maski wylaczylem silnik odczekalem chwile podpiolem lexie i odpalilem auto bledow nie ma pali normalni dymi z rury gazu nie dodawalem wylaczylem. Z gory dziekuje za pomoc. Auto citroen c4GP 1.6 110KM HDI

Darecki 1973 - 6 Sierpień 2017, 22:33

witam
I juz wszystko wiem a mianowicie padlo turbo.a wiec od poczatku w momecie kiedy skasowalem bledy automatycznie wylaczyl sie tryb serwisowy ktory odciol turbo i jako tako mozna bylo jezdzic a kiedy po skasowaniu bledow i odpalilem turbina nie dmuchala a jak dodalem gazu silnik musial dostac powietrze i zaciagnol olej z tad dym z pod maski olej rozgrzany tlumik wiadomo dym. Jak wszystkim wiadomo przy tych silnikach zatkane sitko przewodu a w przewodzie gumowym pod turbina jak mniemam odprowadzenie nadmiaru oleju skamieniala szdza caly przewod lacznie z wejsciem do obudowy filtra, turbina nie najgorzej wywalona os na ktorej sa wiatraki wiec mozna wymienic caly srodek i mysle ze bedzie chulac na nowo. teraz jak juz wszystko wiem to nawet byly objawy na kilka tysiecy km przed usterka a mianowicie przy pewnym przedziale obrotow slychac bylo metaliczne terkotanie. Ito chyba tyle.
Pozdrawiam

Darecki 1973 - 9 Sierpień 2017, 20:44

No i zrobione wprawdzie jeszcze kopci ale przejechalem z 15 kilometrow i coraz mniej musi wypalic olej ktory zaciagnol i moge powiedziec ze nawet niedrogo wyszlo wszystko robilem w angli robocizna moja na ulicy wprawdzie ale zrobilem czesci to cardrige turbo (koszt 62 funty ebay plus przewod powrotny i 4 miedziane podkladki na przewod olejowy 30 funtow servis citroena czyli okolo 435 zl) mam taka sugestje mozna sprawdzac stan przewodu powrotnego z turbo jezeli jest mieki to spoko ale jezeli sciskajac go poczujemy tak jagby piasek w srodku to juz jest lipa smarowanie nie dziala a turbo dlugo juz nie podziala. I to tyle moze komus pomoge tymi postami.
Pozdrawiam

robson - 23 Kwiecień 2018, 18:51

W 1,6HDI jest problem z sitkiem, który jest w śrubie przy przewodzie olejowym do turbiny. Lubi się zatkać i wtedy turbina się zaciera...
Darecki 1973 - 14 Wrzesień 2018, 17:44

To wiem rok temu wymienialem kardridz turbiny czyli sam srodek niestety moim bledem bylo nie ingerowanie w zmienna geometrie lopatek i teraz wyszlo szydlo z worka zapiekly sie z tad to wycie i spadek mocy nie bylo doladowania i w koncu skrzywilo oske turbo i padlo uszczelnienie olej ze smarowania poszedl w tlomik wiec go palil co spowodowalo straszne dymienie i na tym stop.Kupilem nowe turbo najprawdopodobniej po calkowitej regeneracji zanim przystapilem do wymiany wypokalem filtr dpf maiac go praktycznie na zewnatrz szkoda bylo tego nie zrobic poza tym wyczyscilem intel cooler i caly dolot, filtr DPF jest skladany z dwoch czesci wkladanych w siebe tak ogolnie.Przyszlo turbo wiec przystapilem do skladania do tego wymienilem przewod smarowania plus podkladki miedziane nowe cybanty na DPF dolny jest ciot wiekszy plus nowa guma ta czerwona na dolocie do turbo od filtra.Po ogolnym sprawdzeniu odpalamy pochodzil na wolnych grubo ponad 5min no i wyjazd.
Darecki 1973 - 14 Wrzesień 2018, 17:50

I teraz schody poczatek spoko musi jeszcze troche kopcic bo jak mniemam olej w tumiku zostal delikatnie stopniowo wiecej gazu podczas jazdy 5km postoj kontrolny a tu cyrk cieknie olej po sciankach DPF i na ziemie z kad tam olej skoro DPF wyczyszczony nowe turbo w dolocie oleju nie ma a z DPF lecial wiec delikatny powrot olej juz nie leci tylko para z tlumika i jak narazie zakonczylem szukam teraz racjonalnych wyjasnien.
dejnekomirek - 14 Wrzesień 2018, 19:04

Zapomniales o katalizatorze. Jego budowa jest porowata, wiec olej osiadl w nim. Po odpaleniu olej zaczal przedostawac sie do fapa, ktorego pewnie nie zmontowales szczelnie i to jest powodem wydostawania sie na zewnatrz. Sprawdz jeszcze raz montaz dolnej czesci z gorna i dopal resztki w wydechu - konieczna jazda na wieksza odleglosc z pelnym obciazeniem silnika. Najlepiej w nocy, aby nie draznic ekologow. :-D
Darecki 1973 - 14 Wrzesień 2018, 21:12

no to mnie teraz zagioles ta cala pucha skladana z dwoch elementow to fap i katalizator w jednym. Gdzie Fap a gdzie katalizator plokalem obydwa goraca woda.
Darecki 1973 - 14 Wrzesień 2018, 21:26

mialo by to sens ale nie bardzo moge sobie to jakos wyobrazic w rzeczywistosci. Cala pucha jest pionowo w dol gorna czesc nakladana jest na dolna przy plokaniu goraca woda gornej czesc przeplyw byl normalny z dolna czescia bylo podobnie nawet czastkowych sladow oleju nie widzialem. A przesledzajac Twoja teorie olej utknol w dolnej czesci jak mniemam katalizator jak patrzylem od dolu na puche to olej sciekal po sciankach wiekszego nakladanego elementu wiec jesli byl by to olej z przed wymiana turba to musial by teraz isc do gory na scianki i sciekac ale jak mozliwe zeby poszedl do gory.
Darecki 1973 - 15 Wrzesień 2018, 14:42

Rzeczywiscie zlozylem DPF i jest niesczelny ale chodzilo mi o uruchomienie auta (czekam na uszczelki DPF i zrobie to juz od spodu) troche myslalem i nie dawalo mi to spokoju wec dobralem sie do gornego mocowania DPF z turbo i oleju ani sladu a nie sadze zeby wyjaral sie do sucha bo cos by zostalo znikome slady ale by bylo. Zatem Twoja teoria jest jak najbardziej trafna jak narazie zostaje mi wypalanie tego syfu z ukladu wydechowego ale z tym czekam do wieczora.
MOZE KTOS MA JAKIES SUGESTJE Z GORY DZIEKUJE.POZDRAWIAM

Darecki 1973 - 16 Wrzesień 2018, 13:10

Normalnie mozna stracic zamilowanie do takiego auta nie ma mocy teraz jakos sie buja jagby w trybie serwisowym nawet czasem ma takie przerywki mocy trwa to ulamki sekund podejrzewam cos jak by wylaczyl zaplon i znowu wlaczyl. Moze to DPF ze nie szczelny albo przypchany sprawdze jeszcze EGR.
Darecki 1973 - 16 Wrzesień 2018, 21:28

No i wyskoczyl Depolution system fault podpiolem Diagboxa i prosze
Darecki 1973 - 20 Wrzesień 2018, 18:02

niezly monolog wyprowadzolem forum jak ta lala masz problem pomoga. Polece wszystkim znajomym
sasun71 - 20 Wrzesień 2018, 23:42

Darecki 1973, przerwę monolog-nie pomogę bo się nie znam,nie mam lexi,dlatego czytam jak inni i nie pisze bzdur( admin -po odczycie proszę usunąć mój wpis żeby nie było bałaganu,za długo na tym forum jestem co dzień) wtedy mogę forum polecić;)Mechaników tu jest garstka w dużym temacie obeznanych i są czasem raz na miesiąc -Reszta z szacunkiem to sympatycy francuzów czasem mają wiedzę na swoich doświadczeniach-to nie wróżka i szklana kula a Forum jak sama nazwa głosi..w sprawach pilnych zapisy na NFZ od 2025 roku :lol:
pedro - 21 Wrzesień 2018, 13:16

Kolego, sam sobie w pewnym sensie odpowiadasz... Nie bardzo czekając na innych, fajnie że chcesz się dzielić swoimi sukcesami i porazkami w temacie który założyłeś.
Masz diagbox więc już dużo, doszleś że masz nieszczelność FAP super, rozwiąż jeden problem, zajmij się następnym, możliwe że błędy które są są nastepstwem tej nieszczelności i po kolei je usuniesz, jednak sygnał przepływomierza wskazuje ci prawie jednoznacznie co jest winne, podmienić jak masz możliwość i zobaczyć co się będzie działo, EGR może być pochodną przepływki,
Najpierw szczelność FAP i przepływomierz. Reszta wyjdzie w praniu.

Darecki 1973 - 30 Wrzesień 2018, 19:40

witam na razie zmienilem auto na citroen c3 1.4 benzyna 2003. C4 czeka ale jakprzemyslalem i Pedro slusznie zauwazyl ze przeplywka moze wybijac przez EGR wiec zaczne od tego ale za tydzien dopiero, podepne diaga usune bledy wymienie EGR i sprawdze co i jak oczywiscie napisze jak sie to skaczylo. Moze i odpowiadam sobie sam ale nie jestem mechanikiem tylko hobbysta troche juz rozkrecilem aut i spotkalem sie z roznymi przypadkami i objawami.Po prostu szukam potwierdzenia swoich wywodow czy ide w dobra strone czy o czyms zapomnialem czlowiek przeciez nie jest nieomylny pozdrawiam
jaro324 - 5 Październik 2018, 20:56

Darecki 1973 napisał/a:
witam
I juz wszystko wiem a mianowicie padlo turbo.a wiec od poczatku w momecie kiedy skasowalem bledy automatycznie wylaczyl sie tryb serwisowy ktory odciol turbo i jako tako mozna bylo jezdzic a kiedy po skasowaniu bledow i odpalilem turbina nie dmuchala a jak dodalem gazu silnik musial dostac powietrze i zaciagnol olej z tad dym z pod maski olej rozgrzany tlumik wiadomo dym. Jak wszystkim wiadomo przy tych silnikach zatkane sitko przewodu a w przewodzie gumowym pod turbina jak mniemam odprowadzenie nadmiaru oleju skamieniala szdza caly przewod lacznie z wejsciem do obudowy filtra, turbina nie najgorzej wywalona os na ktorej sa wiatraki wiec mozna wymienic caly srodek i mysle ze bedzie chulac na nowo. teraz jak juz wszystko wiem to nawet byly objawy na kilka tysiecy km przed usterka a mianowicie przy pewnym przedziale obrotow slychac bylo metaliczne terkotanie. Ito chyba tyle.
Pozdrawiam

Darecki 1973 - 18 Październik 2018, 13:40

Ten opis usterki nastapil ponad rok temu co zemscilo sie teraz wtedy wymienilem tylko tzw. cardridz czyli srodek z dwoma wirnikami nie ruszajac geometrii lopatek ktore po roku zatarly sie i turbo do wymiany i tu zaczely sie wyzej opisane schody.
Darecki 1973 - 18 Październik 2018, 13:52

Tak wiec EGR wymieniony przed wymiana usunolem usterki zeby sprawdzic co wyskoczy po wymianie EGR ale po odpaleniu mieszal obrotami a kiedy dodalem gazu zgasl i nie chcial juz zapalic(a ze odpinalem filter paliwa uznalem ze zapowietrzony a ze bylo pozno wiec odposcilem) nastepnego dnia chcialem podpompowac a ze nie znalazlem gruszki probowalem odpalic i zagadal za 3 razem dalej nierowno pracowal ale jak sie rozgrzal wrocilo do normy pracowal normalnie tylko nie wiecej jak 3.5tys obrotow blad ma tylko jeden P1351 przekaznik podgrzewania ale to pewnie swiece zarowe z tad problem z odpaleniem.
Dlaczego jest w systemie servisowym
Pozdrawiam

pedro - 18 Październik 2018, 21:55

Musisz sprawdzić parametry czy ilość powietrza jest taka zbadana jak zadana, ewentualnie zrobić kalibrację EGR,
Turbo jak rozumiem wymieniono i EGR też?

pedro - 27 Październik 2018, 19:39

I temat umarł... Zrobiłeś auto czy nie?
robson - 31 Październik 2018, 15:52

Pewnie tak, skoro już nie potrzebuje pomocy :)
Darecki 1973 - 4 Listopad 2018, 15:58

Niestety auto nie zrobione stoi pod domem i straszy. Turbo cale nowe zawor EGR tez kupiony na ebay mieszkam a Anglii dla informacji. wszystko chodzi w trybie servisowym 3.5tys. obrotow.Mam diagboxa po sprawdzeniu wyszlo polaczenie EGR podgiolem piny ale dalej to samo. Jak odpale auto na zimnym to pracuje, ciezko to opisac ale dwu dzwiekowo, tak jagby ktos zamykal i otwieral dostep powietrza,basowo i normalnie.Po zagrzanu silnika pracuje normalnie ale w trybie servisowym.I tak to wyglada.
pedro - 4 Listopad 2018, 16:41

jak masz diagbox to zrób filmik pokazujący parametry powietrza na wolnych obrotach i w czasie jazdy,
wybierz parametry:
- stan egr
- powietrze zadane
- powietrze zmierzone
- ciśnienie turbo zmierzone
- ciśnienie turbo zadane
- obroty/minute

może to nam powie coś na ten temat...

dejnekomirek - 4 Listopad 2018, 19:55

W tym siniku przyucza sie zawor EGR (procedura opisana w testerze ) , oraz warto przyuczyc wszystkie przepustnice ( tez cala procedura ) i sprawdzic, czy nie trzeba adaptowac turbiny. Mozliwe rowniez, ze filtr jest przypchany sadzami i warto sprobowac wypalic programowo. Wywalanie bledu EGR moze byc spowodowane uszkodzeniem wiazki elektrycznej. Piszesz , ze zawor kupiony na Ebay, a moze uzywka? Albo zywa chinszczyzna? I moze to jest powodem tego bledu?
Darecki 1973 - 6 Listopad 2018, 21:27

Witam najprawdopodobniej moze tak byc jak piszesz wyzej "zywa chinszczyzna" i tego sie obawiam ale zanim kupie nowy chcialbym wszystko sprawdzic. Bledy dwa(P0490 I P1459) Taki sam opis Sygnal polaczenia elektrycznego zaworu EGR .Wtyczka tu tez nie mam pewnosci choc wydaje sie ok, ale ten plastik ( u mnie zolty jest to oslona wejsc pinowych) odpadl od wtyczki i zostal w zaworze EGR reszta w porzadku wtyczka wpina i wypina sie bez problemu. Adaptacje wykonywalem, nowa czesc wymiana zaworu EGR i dalej wedloog komunikatow dodam ze na zimnym silniku.Jutro sprobuje z adaptacja reszty i sprawdze adaptacje turbo jak i tez postaram sie ofilmik z parametrami jak mi sie uda bo nie bardzo ogarniam poruszanie sie po diagboxie. Narazie dzieki i pozdrawiam.
Darecki 1973 - 8 Listopad 2018, 21:56

Wszystkie adaptacje zaworu EGR przeprowadzilem i nic.Filmiku wstawic nie moge caly czas muli hyba za duzy chcialem zrzut ekranu to mnie wywala.Moze tak sie uda-
www.dropbox.com/s/ly7t7eej6czlw1w/Vl ehtyD_20181107_180612.mp4?dl=0
takim sposobem jest dostep do filmiku.

pedro - 9 Listopad 2018, 13:59

masz problem z kopiowaniem turbo i pewnie dlatego nie masz mocy...
u ciebie kopiowanie jest 6% a zadane 100%
sprawdź czujnik czasem się po prostu zawiesza a czasem trzeba go zwyczajnie wymienić
przerabiałem to ostatnio w P307 z 2.0HDi
Sprawdź -
- czy sztanga na turbinie po odpaleniu się zaciąga
- czy sztanga na turbinie się rusza przy dodawaniu gazu
- wartości ciśnienia turbo w czasie jazdy - zadane i otrzymane - powinny się wyrównywać

z parametru powietrza widzę że EGR działa prawidłowo bo masz wartość zadaną i otrzymaną praktycznie równą

P.S. jeżeli się mylę proszę o szybkie wyprostowanie mojego wpisu :D żeby nie wprowadzać w błąd innych :D

Darecki 1973 - 11 Listopad 2018, 20:01

To troche dziwne bo turbo jest nowe wlacznie z zaworem wiec raczej o zawieszeniu niema mowy tylko sprawdze czy woogole dziala ale na filmiku jak dodam gazu to skacze z 6 nawet do 95 tylko na wolnych ma 16 %.
Darecki 1973 - 11 Listopad 2018, 20:10

Po odpaleniu sztanga spada na dol czyli zawor ja zaciaga wiec tu chyba ok.
pedro - 12 Listopad 2018, 17:09

chodzi mi o to że jak turbina działa fizycznie to ok, kwestia jest jeszcze taka że na turbo jest czujnik badający czy turbo wykonało pracę zleconą przez komputer... i chyba ten czujnik u ciebie szwankuje bo wartości powinny być takie same tzn np 95 zadane i 95(kopiowanie turbo)
Darecki 1973 - 13 Listopad 2018, 12:44

Spoko kumam tylko gdzie ten czujnik i gdzie go szukac.
Darecki 1973 - 13 Listopad 2018, 12:50

A jeszcze jedno jak sprawdzic wtyczke EGR czy dziala poprawnie bo ten blad polaczenia elektrycznego EGR nie daje mi spokoju.
Darecki 1973 - 16 Listopad 2018, 13:56

Mam pytanie kupujac zawor EGR jakie oznaczenia sa wazne ja mam
*9672880080
V29006980
9264/00777
zdecydowalem kupic nowy ale teraz zgodnie z oznaczeniem chce usunac problem egr i wtedy zobacze co dalej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group