Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - C5 1.6 hdi cos wyje

jackyskom - 23 Sierpień 2014, 21:46
Temat postu: C5 1.6 hdi cos wyje
Witam.Niedawno kupilem c5 1.6hdi z 2006 roku.Mam problem,mianowicie gdy rozpedzam auto zaczyna byc slychac wycie chyba z okolicy silnika. Wyje caly czas.wraz ze wzrostem predkosci nasila sie.Na postojunawet gdy wprowadze silnik na bardzo wysokie obroty tego wycia nie ma.TYlko podczas jazdy.Wcisniecie sprzegla nic nie daje,wycie nie znika.Podejrzewam turbo ale chyba wyloby takze na postoju,prawda?Gdy hamuje wycie zmniejsza sie.Zauwazylem,ze pojawia sie gdy osiagam predkosc ok40km/h-wtedy zaczyna wyc.Gdy predkosc auta amniejsza sie-zmmniejsza sie tez wycie.Nigdy do tej pory nie spotkalem sie z czyms takim,lozyska kol wykluczam.A moze to kolo zamachowe? owa slynna dwumasa? Czy ktos z Kolegow spotkal sie z takim problemem?
ROBSON1976 - 24 Sierpień 2014, 12:36

Po tym co opisałeś trudno doradzić coś konkretnego. Jak sprawdziłeś łożyska w kołach? Same opony też mogą wyć. Czy podczas jazdy jak puścisz na luz to też wyje?
sasun71 - 24 Sierpień 2014, 13:00

jak miałem łożysko koła uszkodzone to wyło w przedziale 40-90km /godz.. a potem cichło.Co do dwumasy czy hałasuje to rozpędź auto,rzuć na luz i jak będzie wyć dalej przy tych prędkościach to masz wykluczoną skrzynie i sprzęgło..
dejnekomirek - 24 Sierpień 2014, 13:34

Jezeli slychac tylko podczas jazdy, szukalbym w tych elementach ,ktore kreca sie z kolami: a wiec lozyska kol, lozysko podporowe na prawej polosi, przekladnia glowna w skrzyni biegow[lozyska kosza mechanizmu roznicowego]. Pamietaj, ze wszystkie te elementy sa z metalu i dzwiek moze sie przenosic, co czesto bardzo myli. Radze pojazd na podnosnik, odpalic silnik i wlaczajac bieg doprowadzic do predkosci przy ktorej bedzie to wycie slyszalne. Nastepnie stetoskopem, albo kawalkiem drewna osluchac skrzynie biegow, lozysko podporowe i ewentualnie lozyska kol. Ostroznie, bo grozi wkreceniem. Mysle, ze takim badaniem mozna okreslic przyczyne tego wycia. Nie pominalbym rowniez tylnych kol, gdyz czesto wydaje nam sie, ze dzwiek dochodzi z np. przodu auta, a naprawde powstaje na tylnej osi.
Czykwins - 24 Sierpień 2014, 19:33

A można tak bez problemu podniesione auto testować? Z tego co kojarzę to C5 na podnośniku powinna być podniesiona w tryb serwisowy - a on jest do 10 km/h.
Pytam bo nie wiem - nie żebym się wymądrzał :)

Jacoll - 24 Sierpień 2014, 20:18

dejnekomirek napisał/a:
Radze pojazd na podnosnik, odpalic silnik i wlaczajac bieg doprowadzic do predkosci przy ktorej bedzie to wycie slyszalne.

Się tak w ogóle da? Pozwoli mechanizm różnicowy? :roll:
Cosik mi to nie bardzo się wydaje realne ... chyba, że jedno koło w przód a drugie w tył ... ;-)

jackyskom, Może warto sprawdzić wszelkie gumy, listwy i tym podobne. Może gdzieś coś delikatnie odstaje i po prostu gwiżdże przy dużej prędkości. :roll:
Miałem kiedyś podobną sytuację z Xantią szwagra ... jeździliśmy razem i szukaliśmy co jest grane. Okazało się, że antena była źle dokręcona i robiła nas w konia. :-P

grigori333 - 24 Sierpień 2014, 20:25

Jacoll napisał/a:
Się tak w ogóle da?
Da się.
Jacoll - 24 Sierpień 2014, 20:35

grigori333 napisał/a:
Da się.

No to zaś się czegoś nowego dowiedziałem. :-D
Osobiście nie praktykowałem ... wolę jak auto jeździ po twardym gruncie ... :-P

dejnekomirek - 24 Sierpień 2014, 20:52

Oczywiscie, jesli auto ma ESP, lepiej je wylaczyc, bo moga byc problemy-tylne kola nie kreca sie i elektronika bedzie ingerowac. Przy walaczonym systemie bez problemu mozna testowac w ten sposob uklad napedowy.
jackyskom - 25 Sierpień 2014, 19:28

Dziekuje Kolegom za porady i sugestie.Krag podejrzen zawezil sie jak narazie do turbo.Mianowicie plastikowa rura na turbinie(wylot powietrza)jest nieszczelna tzn odkrylem,ze jest dokrecona tylko na jedna srube,z drugiej strony ucho jest zlamane i sruby w ogole nie ma.Podejrzewam,ze wykrecila sie sama od drgan.Anglicy nazywaja ta czesc turbo noise reducer czyli jakby tlumik halasu turbiny.Zamowilem czesc,zobaczymy czy to jest to.
jackyskom - 2 Wrzesień 2014, 19:04

A wiec dzis dostalem wreszcie ten tlumik,czym predzej wymienilem,dokrecilem jak fabryka zaleca i pognalem na autostrade przegonic troche dziada.Roznica jest kolosalna.Wycia juz nie slychac,za to da sie slyszec cichutkie pogwizdywanie gdy mocniej wdepne pedal gazu.Mam wrazenie tez,ze auto lepiej sie zbiera.....Byc moze ten gwizd zasugerowal mnie a byc moze naprawde lepiej przyspiesza.W kazdym badz razie jest o wiele lepiej niz bylo....A tak przy okazji zapytam jeszcze Was Koledzy: czy podczas wypalania FAP da sie to wyczuc po zapachu?? W pewnym momencie gdy jechalem zdrowo ponad 90mph poczulem taki zapach jaki wydaje ......naftalina lub palaca sie swieca....trudno mi to okreslic...Pozdrawiam.
dejnekomirek - 3 Wrzesień 2014, 07:19

Gratuluje. Nasunelo mi sie jedno: mamy tu wyrazny przyklad, jak przy niedokladnym opisie mozna bladzic w diagnozowaniu. Tutaj ewidentnie bylo "wycie", a powinno byc "gwizdanie". Pozniej , ktos pisze enigmatycznie, a domaga sie nie tylko dokladnej odpowiedzi, ale przedewszystkim szybkiej. Pozdrawiam.
jackyskom - 3 Wrzesień 2014, 20:00

dejnekomirek napisał/a:
Gratuluje. Nasunelo mi sie jedno: mamy tu wyrazny przyklad, jak przy niedokladnym opisie mozna bladzic w diagnozowaniu. Tutaj ewidentnie bylo "wycie", a powinno byc "gwizdanie". Pozniej , ktos pisze enigmatycznie, a domaga sie nie tylko dokladnej odpowiedzi, ale przedewszystkim szybkiej. Pozdrawiam.

Bylo wycie i powinno byc wycie.Natomiast teraz,po naprawie jest cichutkie przyjemne pogwizdywanie.MIly dla ucha dzwiek zdrowej sprezarki :-D Czytaj moje posty ze zrozumieniem,prosze.Odpisuje tylko dlatego bo po prostu nie zgadzam sie z tym.Byc moze moj opis problemu byl enigmatyczny-to prawda,ale ja sam nie bardzo wiedzialem skad i dlaczego wyje...Teraz po naprawie jest ok.Staralem sie rzetelnie opisac problem wiec uzylem slowa wycie.Niczego tez nie DOMAGALEM sie.Moglem tylko OCZEKIWAC podpowiedzi jak uporac sie z problemem.Doceniam wszystkie wypowiedzi w tym temacie,Forum jest po to aby dzielic sie wiedza i doswiadczeniem,prawda?Temat do zamkniecia,prosze.

dejnekomirek - 3 Wrzesień 2014, 21:23

jackyskom, nie traktuj tego osobiscie. Nie Ciebie mialem na mysli. Podalem tylko , jako przyklad, jak mozna szybko zabrnac w slepa uliczke przy braku pelnego opisu. Kazdy przypadek jest inny i nie ma na to zadnej rady, nikt nie jest naprawde jasnowidzem. A pilem do innych "kolegow" na forum, ktorzy juz za chwile maja pretensje, ze nikt im nie odpowiada. Ciesze sie naprawde, ze Twoj problem juz jest usuniety i zycze duzo przyjemnosci z kontaktu z Cytrynka. Pozdrawiam
jackyskom - 3 Wrzesień 2014, 21:49

I tak mamy trzymac ;-) Zamykamy temat.
Darecki 1973 - 10 Wrzesień 2018, 18:47

witam. A ja mam troche inny problem przyjmijmy silnik wyje cos jak wilk tylko przy dodawaniu gazu na luzie jak i podczas jazdy nawet jak na biegu puszcze gaz no i nie ma mocy pewnie tryb serwisowy ale nie ma zadnych usterek deska rozdzielcza czysta. Pozdrawiam
wojtekadam - 12 Wrzesień 2018, 09:01

Witam , Kolego ,może byśmy pomogli tylko napisz to jeszcze raz po "polskiemu". :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group