Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Pomocne dane techniczne i opisy - Wymina nagrzewnicy Berlingo (nie aż tak trudne)

karol MAŁY - 24 Listopad 2014, 17:26
Temat postu: Wymina nagrzewnicy Berlingo (nie aż tak trudne)
Jak w temacie dziś wziąłem się sam za wymiane nagrzewnicy,(w warsztacie chcieli za taką wymiane 600zł)więc tak na początek jeśli to zły dział to prosze o przeniesienie,bo może się komuś przyda :-P
1)zdejmujemy kleme z akumulatora!!!
2)odkręcamy ramiona wycieraczek(u mnie po odkręceniu nakrętek zaczeły się problemy ze zdjęciem ramion z wieloklinów nie mam ściągacza)
3)zdejmujemy plastikowe podszybie przy rogach i na środku mamy 3 śrubki na torx 20)
4)po zdjęciu plastików w głębi ukażą się dwie szpilki 6 nakluczyk 10 te od lewej i środkową da rade odkręcić bez problemu a ta od strony pasażera albo gimnastyka albo odkręcamy mocowanie silnika wycieraczek)
5)od środka wyjmujemy środkową konsole(tą między fotelami przy ręcznym są dwie śrubki przy końcu tej konsoli też są dwie i pod popielniczką też 2) pózniej demontujemy przełączniki szyb,awaryjnych,klimy)radio(lub kieszeńna drobiazgi)
6)demontujemy nawiew powietrza(ten środkowy uwaga plastik łamliwy)i odkręcamy trzy śrubki które się pod nim kryją
7)odkręcamy obudowe pod kierownicą 4śrubki po zdjęciu ukażą się dwie od ołony licznika i u góry tej osłony też są dwie śrubki
8)wyjmujemy licznik i pod nim są dwie śrubki na 10 kluczyk odkręcamy je
9)po bokach deski(po otwarciu drzwi) odkręcamy dwie śrubki które trzymają deske z boku
10)na środku deski(ale przy dole też chowa się śrubka za popielniczką)
11)demontujemy głośnik po stronie pasażera(pod nim też czai się śrubka plastiki ze słupków też trzeba wyjąć)
12)O dziwo poduszki pasażera nie trzeba było wyjmować
13)z pomocą drugiej osoby próbujemy zdejmować całą deche(na początku trzeba lekko szarpnąć)
14)po zdjęciu dechy odkręcamy trzy śrubki na 10 kluczyk(zaznaczyłem na fotce na czerwono niestety bida ze zdjęciami bo telefon mi zdychał :oops:
po odkręceniu tych śrubek można rozpołowić cały zespół grzewczo wentylacyjny i wyjąć nagrzewnice)
składanie w odwrotnej kolejności wiem ze zdjęciami lipa ale myśle że i tak komuś się przyda jeśli nie to prosze o przeniesienie ;-)
Pozdrawiam Karol

gruby406 - 11 Styczeń 2017, 07:34

Witam. Czy do wymiany nagrzewnicy potrzeba odsysać czynnik z klimatyzacji? Klimatyzacja manualna.
Proszę o szybka odpowiedź.
Pozdrawiam

Sosna90 - 24 Lipiec 2019, 11:34

Cześć. Niedawno wymieniałem w moim Berlingo nagrzewnice i opis okazał się bardzo pomocny.

Ale 14 punkt u mnie wyglądał inaczej. Mam wersje z klimatyzacją. Nie wiem czy to kwestia zręczności ale bez odkręcenia prawej strony zespołu grzewczo-wentylacyjnego nie mogłem na tyle rozpołowić całości żeby wyciągnąć nagrzewnicę.
Musiałem odkręcić prawą część w zespołu g-w od ściany grodziowej i prawie go wyjąc żebym lewą stronę mógł na tyle odchylić by była możliwość wyjąć i włożyć nagrzewnicę.

No i ponieważ parownik jest w prawej części zespołu g-w to trzeba go odłąćzyć by móc całośc odchylić a co za tym idzie czynnik trzeba spuścić. Ja akurat miałem szczęscie bo byłem w trakcie naprawy klimy i układ był pusty.
Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca w których prawa część zespołu g-w jest przymocowana do ściany grodziowej, dostęp do śrub ok. Z lewej strony na klucz 8, z prawej na 10tke.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group