Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C-Crosser - Turbina przeładowuje

ozon - 7 Luty 2015, 17:38
Temat postu: Turbina przeładowuje
Witam szanowne grono

Moje autko popadło w chorobę (już od jakiegoś czasu). Sporadycznie przeładowuje turbina - zdarza się to zupełnie bez reguły co 300 albo co 1000 km. Załącza się lampka MIL auto wchodzi na chwilę w tryb awaryjny (potem z niego wychodzi) i tyle. Po wyjściu z trybu awaryjnego (dosłownie po 10-15 sekundach) jest moc, wszystko OK. Błędy jakie się pokazują to P0234, P2563, P129B. Dwóch mechaników wskazało na zacinający się sterownik turbiny (przy tej jest elektryczny) i jest nie do dostania jako odrębna część. Zamontowałem inną turbinę (prawie nowa) z na pewno sprawną elektroniką sterownika i co ...... nic / dalej to samo.
Nie mam lexii aby samodzielnie to diagnozować / nie wiem co dalej - jest może ktoś z Poznania kto chciałby pomóc w diagnozie???

W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.
Proszę o Waszą pomoc bo ręce już mi opadły. Panowie od chip tuningu twierdzą że z softem po ich stronie jest wszystko jak najbardziej OK i to mechanika jest temu winna - po wszystkich przejściach z nimi mam do nich bardzo ograniczone zaufanie.
Wymiana wszystkich czujników / zaworów po kolei nie uśmiecha mi się. Z drugiej strony inni tunerzy twierdzą że przeładowania turbiny zdarzają się po kiepskiej modyfikacji softu związanej z usuwaniem FAP-a. Doradzi ktoś / coś???

Pozdrawiam
Wojtek

Sqad - 7 Luty 2015, 18:50

Ja ostatnio miałem tak raz błąd p0234. Gdzieś czytałem o czynniku pod lewym reflektorem na oferowaniu do intercoolera. Osobiście jeszcze tym się nie zajmowałem ale może coś tam jest. Wyczytałem to w odniesieniu do outlandera wiec informacja może być błędna.
Daj znać jak Ci wpadnie jakieś rozwiazanie w rece

banan - 8 Luty 2015, 00:04

ozon napisał/a:
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.


wedlug mnie to tutaj jest problem

ozon - 8 Luty 2015, 09:14

EGR-a z tym nie wiążę bo przeładowywała również przed jego zaślepieniem i wyprogramowaniem. Co do usunięcia FAP to jest to jedna z możliwych przyczyn. Chociaż Panowie od chip tuningu twierdzą że ostatnio testowali rozwiązanie na seryjnej mapie z założonym emulatorem filtra i było to samo.
Sqad - 9 Luty 2015, 08:04

banan napisał/a:
ozon napisał/a:
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.


wedlug mnie to tutaj jest problem


U mnie jest fabryka i tez to miałem, może nie tyle błędów co kolega wyżej.

banan - 9 Luty 2015, 12:24

Cytat:
U mnie jest fabryka i tez to miałem, może nie tyle błędów co kolega wyżej.


wiec co bylo przyczyna?

ROBSON1976 - 9 Luty 2015, 12:36

Czy mechanicy sprawdzali ile przepływomierz daje powietrza? Sama przepływka może nie wywalać błędu a pokazywać złe wartości.
ozon - 9 Luty 2015, 12:53

Przepływomierz nie był sprawdzany.
Z tego co się zorientowałem możliwe przyczyny to min:
- przepływomierz (chociaz profilaktycznie ostatnio był czyszczony)
- uszkodzona wiązka elektryczna idąca do sterownika turbiny
- uszkodzony elektrozawór sterujący turbiną
- uszkodzone czujniki ciśnienia doładowania (są 2)
- oczywiście softu też nie mogę wykluczyć (jego modyfikacji po wycięciu FAP)
Turbinę na razie wykluczam bo założona była prawie nowa (sprawdzona przez sprzedażą od kątem wydajności i kalibracji)
Dziś rozmawiałem z kolejnym mechanikiem - ma się przyjrzeć sprawie.

Sqad - 9 Luty 2015, 20:27

No u mnie pękło 1500km i błąd się nie pojawia
kasmarkos - 1 Styczeń 2018, 17:54

Witam. Mam ten sam problem ?? Czy udało się wam go jakoś rozwiązać ??
Sqad - 26 Listopad 2018, 07:37

Ja się cały czas męczę i nikt sobie z tym nie potrafi poradzić. Turbo ok, dpf ok, przepływomierza nie sprawdzałem. Do tego jest milion węży i czujników podcisnienia, można wymieniać je wszystkie po kolei. Tematów w internecie jest od groma i żaden nie podaje rozwiązania, tak jak by to był nie naprawialny problem.
pedro - 26 Listopad 2018, 16:30

Z doświadczenia wiem że temat jest teoretycznie prosty jednak przyczyn może być dużo.
Po pierwsze podcisnienia - to właśnie one steruja turbina i brak podcisnienia lub zbyt niskie może powodować takie rzeczy
Po drugie - elektrozawor sterujący turbo
Po trzecie - czujnik ciśnienia turbo ale to najrzadziej się zdarza...

Przerabialem temat podobny, bez pompki podcisnienia z manometrem nie dał bym rady a u mechanika zostawił bym krocie za znalezienie dwóch nieszczelnych rurek i jednej membrany... W efekcie zrobiłem to sam koszt dużo mniejszy niż u mechanika a to co wydawało mi się skomplikowane stało się proste i iasne.

Sqad - 26 Listopad 2018, 16:45

Ok tylko powiedz co temperatura powietrza ma w moim przypadku ? Poniżej zera overboost powyżej zera jest git
pedro - 26 Listopad 2018, 17:10

przewody są gumowe - poniżej zera może się guma ściąga - twardnieje i jest nieszczelność przez to i ot wtedy źle działa

załączam ci zdjęcie:
czerwone zaznaczenie - przewody podciśnienia
niebieskie - elektrozawór
a na górze widać element wykonawczy czyli siłownik podciśnieniowy

w wężu wychodzącym z pompy vacuum na samej szybko-złączce jest dławik ( malutki otworek do ograniczenia podciśnienia do tylu ile jest potrzebne ) jeżeli będzie on brudny zapchany też będzie tak się działo

Sqad - 26 Listopad 2018, 18:12

W umie to nie bardzo wiem gdzie pod maską moga być te elementy, Siłownik cisnieniowy pewnie gdzieś pod rurą dolotu jest przy grodzi ale reszta nie wiem.
Myślałem o tych dwóch elementach ale czarny nie ma w ogóle podcisnien podpiętych a czerwony ma chyba jedno i to idzie sztywną rurką.

https://photos.app.goo.gl/Hofs8fPUT6qktX2U6

pedro - 27 Listopad 2018, 06:40

Te dwa elementy to jak się nie mylę klapy cieplego i zimnego powietrza, jeżeli już nie masz fapa to pytanie jak one zostały ustawione, czy się przełączaja czy nie bo:
Gdy temperatura na dworze spadnie poniżej zera lub trwa wypalanie fap klapa powietrza zimnego się zamyka a cieplego otwiera żeby dogrzal silnik.
Jezeli otwierają się obie klapy bo źle działają, masz spadek mocy
Jezeli obie się zamykają bo źle działają, to auto się dosłownie dusi i nawet w czasie jazdy silnik dęba staje...
Jak nie masz tanich objawów to raczej bym je wykluczył.

Sqad - 27 Listopad 2018, 07:10

Fap jest i nie ma od niego błędów.
Takich objawów nie ma o których piszesz.
Za mocno turbo domuchnie jest odciecieni potem wskakuje w tryb serwisowy i maks 3k rpm.

pedro - 27 Listopad 2018, 11:59

czyli szukaj typowo przy turbo, podejrzewam że u ciebie podciśnienie jak idzie na sztangę to zmniejsza przepływ spalin i hamuje turbinę, więc jego brak będzie powodować jej zbyt szybką pracę

powtórzę :D pompki temat podciśnień jest trudny

Sqad - 27 Listopad 2018, 17:21

Co ciekawgo dziś zaobserwowałem to jak wyjade z ciepłego garażu i dam ognia to jest ok. Tylko silnik pociągnie powietrza z dworu od razu odcina. Może to być wina przepływomierza lub jakiegoś czujnika temperatury powietrza czy skupić się na podciśnieniach?
Jutro mam wstawić do serwisu żeby szukali i chce ich może nakierować. poszukałbym sam ale jest dla mnie za zimno i nie mam warunków.

dejnekomirek - 27 Listopad 2018, 20:16

Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.
Sqad - 27 Listopad 2018, 20:24

dejnekomirek napisał/a:
Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.


Dopytam, to wszystko jest możliwe aby występowało tylko poniżej zera na dworze? Na pewno będzie podpinany pod komputer, więc zobaczymy co będzie

Sqad - 3 Grudzień 2018, 18:29

Znalezione. Nieszczelność w dolocie na odcinku za przepływomierzem a turbiną. Tak że pierdoła.
Wojtek007 - 9 Styczeń 2019, 18:43

Można wiedzieć gdzie konkretnie ta nieszczelność była bo mam dokładnie ten sam problem.
Sqad - 9 Styczeń 2019, 19:01

Ja sam się poddalem. Oddałem mechanikom. Podpieli i dość szybko znaleźli. Ale nie były to podciśnienia więc rury za przyplywomierzem do turbiny i od turbiny do intercoolera

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group