Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
swap hamulcy tylnych na tarczowe
Autor Wiadomość
piladeun

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 10:41   swap hamulcy tylnych na tarczowe

Witam ,posiada ktoś wiedzę. Jak dokładnie zrobić swap hamulcy tylnych, z bębnów na tarcze.?? Belka idzie do regeneracji. Także pptrzebna,inna belka czy poprostu inna piasta i do tego zaciski??Wiem ,że może być potrzeba ale nie koniecznie. zmiany serwo?,linek ręcznego? Przerabiał ktoś temat w xsarze tdi przedlift ?? Pomocy ;)

 
 
fryc88

Mój samochód: C5R Break
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 58
Skąd: Tuchola
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:13   

Hamulców ;)

_________________
Lexia/PP/Diagbox - Tuchola i okolice, służę pomocą.
C5 2005r Break - audio w budowie...
 
 
piladeun

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Radom
  Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:16   

Jak kto woli... ;) pomoże ktoś? ?

 
 
fryc88

Mój samochód: C5R Break
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 58
Skąd: Tuchola
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:23   

Raczej nie jak kto woli, bo w słowniku j. polskiego nie ma czegoś takiego jak 'hamulcy'...

_________________
Lexia/PP/Diagbox - Tuchola i okolice, służę pomocą.
C5 2005r Break - audio w budowie...
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 23:43   

Cytat:
Przerabiał ktoś temat w xsarze tdi przedlift ??

Obawiam się, że w takiej Xsarze to chyba nikt... może lepiej popytać właścicieli Xsary td :roll:

Jeśli można zapytać... po co taka rzeźba?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
piladeun

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Kwiecień 2016, 08:17   

Żeby lepiej hamował?po za tym ładniej by wyglądał do alufelg. Z przodu tarczki też maluśkie.. Chcę, aby Żonie się lepiej hamowało. Ja jestem posiadaczem civica i takie sprawy na forum niestety to nie problem. I sam taki przeszczep robiłem. Tzn. Mechanik, ale pewnie w xsarze też sie da. Co do poszukania w dziale td . Przewertuje później i zadam zapytanie. Choć wydaje mi się, że nie pomyliłem działu; ) Szkoda ,że nie ma gościa co hy Przerabiał temat już. ...

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 21 Kwiecień 2016, 13:10   

piladeun napisał/a:
Choć wydaje mi się, że nie pomyliłem działu; )

Nie pomyliłeś działu :-D ino razi w oczka jak ktoś pisze
piladeun napisał/a:
w xsarze tdi
... niestety w stajni PSA nie ma takiego motorka :cry: jeśli już to td. :-P
Co do samej przeróbki... na pewno się da. Jednak do tych elementów które wymieniłeś muszę dodać korektor hamowania tylnych kół i co za tym idzie przeróbka rurek zasilania tyłu. Na pewno tego elementu nie ma przy bębnach a na bank jest przy tarczach. :-|

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 21 Kwiecień 2016, 13:12   

piladeun, Zmień klocki i szczeki na markowe, wymień płyn hamulcowy i odpowietrz uklad jak na leży i nic nie bedzie trzeba swapowac

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 09:04   

piladeun napisał/a:
Żeby lepiej hamował?

Tyne hamulce nie są do hamowania, mają tylko za aby ci nie obróciło auta.
piladeun napisał/a:
po za tym ładniej by wyglądał do alufelg.

Jak kto woli pomalowane bębny też wyglądają ładnie.
Możesz kupić kompletą belkę z tarczami i ją oddać do regeneracji :-)
Pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 11:21   

Tył nie do hamowania? Ciekawe bo jak mnie poszedł wężyk w fiacie 125p mimo dwóch sekcji to jak by nie ręczny na tyle to była by kicha :-? tak że proszę dbać o ręczny bo dwa razy tak miałem,w innym poszła rurka i było to samo,pedał leci w podłogę i nic nie pomaga pompowanie...tego że tył musi hamować to już nie komentuje-może zrobimy że tylko tył hamuje a przód nie musi :-P

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 11:36   

sasun71 napisał/a:
może zrobimy że tylko tył hamuje a przód nie musi :-P

Przód musi. W hydrowozach ręczny jest na przednią oś żeby łatwiej było auto wyhamować w razie problemów z układem hydraulicznym. Łatwiej jest zatrzymać auto jak hamowana jest oś skrętna.
Większa siła hamowania zawsze przypada na przód który jest bardziej dociążony podczas hamowania.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 12:52   

Niepotrzebna ta dyskusja.Nie potrzebnie napisałem że nie są hamowania. Zwiększenie siły hamowania na tył uważam bez celowe gdyż(cytat z literatury fachowej).

"Korekcja rozkładu siły hamowania
Z powodu dynamicznej zmiany obciążenia osi podczas hamowania, koła przednie
mogą być hamowane silniej niż tylne. Dlatego hamulce kół przednich są gabarytowo
większe niż tylnych. Obciążenie tylnej osi nie zmienia się jednak liniowo, lecz rośnie
coraz szybciej wraz ze wzrostem opóźnienia hamowania.
Koła tylne hamowane zbyt intensywnie, źle wpływają na zachowanie się samochodu
podczas jazdy, gdyż mogą doprowadzić do poślizgu, a tym samym powstające siły
boczne mogą doprowadzić do obrócenia pojazdu.
Za pomocą odpowiedniego urządzenia można korygować wielkość siły hamowania
kół osi tylnej i dzięki temu utrzymać stabilność toru jazdy samochodu."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA