piladeun
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Radom
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 10:41 swap hamulcy tylnych na tarczowe
Witam ,posiada ktoś wiedzę. Jak dokładnie zrobić swap hamulcy tylnych, z bębnów na tarcze.?? Belka idzie do regeneracji. Także pptrzebna,inna belka czy poprostu inna piasta i do tego zaciski??Wiem ,że może być potrzeba ale nie koniecznie. zmiany serwo?,linek ręcznego? Przerabiał ktoś temat w xsarze tdi przedlift ?? Pomocy
fryc88
Mój samochód: C5R Break
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 58 Skąd: Tuchola
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:13
Hamulców
_________________ Lexia/PP/Diagbox - Tuchola i okolice, służę pomocą.
C5 2005r Break - audio w budowie...
piladeun
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Radom
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:16
Jak kto woli... pomoże ktoś? ?
fryc88
Mój samochód: C5R Break
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 58 Skąd: Tuchola
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 22:23
Raczej nie jak kto woli, bo w słowniku j. polskiego nie ma czegoś takiego jak 'hamulcy'...
_________________ Lexia/PP/Diagbox - Tuchola i okolice, służę pomocą.
C5 2005r Break - audio w budowie...
Obawiam się, że w takiej Xsarze to chyba nikt... może lepiej popytać właścicieli Xsary td
Jeśli można zapytać... po co taka rzeźba?
_________________ Pozdrawiam Jacek
piladeun
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Radom
Wysłany: 21 Kwiecień 2016, 08:17
Żeby lepiej hamował?po za tym ładniej by wyglądał do alufelg. Z przodu tarczki też maluśkie.. Chcę, aby Żonie się lepiej hamowało. Ja jestem posiadaczem civica i takie sprawy na forum niestety to nie problem. I sam taki przeszczep robiłem. Tzn. Mechanik, ale pewnie w xsarze też sie da. Co do poszukania w dziale td . Przewertuje później i zadam zapytanie. Choć wydaje mi się, że nie pomyliłem działu; ) Szkoda ,że nie ma gościa co hy Przerabiał temat już. ...
Nie pomyliłeś działu ino razi w oczka jak ktoś pisze
piladeun napisał/a:
w xsarze tdi
... niestety w stajni PSA nie ma takiego motorka jeśli już to td.
Co do samej przeróbki... na pewno się da. Jednak do tych elementów które wymieniłeś muszę dodać korektor hamowania tylnych kół i co za tym idzie przeróbka rurek zasilania tyłu. Na pewno tego elementu nie ma przy bębnach a na bank jest przy tarczach.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 11:21
Tył nie do hamowania? Ciekawe bo jak mnie poszedł wężyk w fiacie 125p mimo dwóch sekcji to jak by nie ręczny na tyle to była by kicha tak że proszę dbać o ręczny bo dwa razy tak miałem,w innym poszła rurka i było to samo,pedał leci w podłogę i nic nie pomaga pompowanie...tego że tył musi hamować to już nie komentuje-może zrobimy że tylko tył hamuje a przód nie musi
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 11:36
sasun71 napisał/a:
może zrobimy że tylko tył hamuje a przód nie musi
Przód musi. W hydrowozach ręczny jest na przednią oś żeby łatwiej było auto wyhamować w razie problemów z układem hydraulicznym. Łatwiej jest zatrzymać auto jak hamowana jest oś skrętna.
Większa siła hamowania zawsze przypada na przód który jest bardziej dociążony podczas hamowania.
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 12:52
Niepotrzebna ta dyskusja.Nie potrzebnie napisałem że nie są hamowania. Zwiększenie siły hamowania na tył uważam bez celowe gdyż(cytat z literatury fachowej).
"Korekcja rozkładu siły hamowania
Z powodu dynamicznej zmiany obciążenia osi podczas hamowania, koła przednie
mogą być hamowane silniej niż tylne. Dlatego hamulce kół przednich są gabarytowo
większe niż tylnych. Obciążenie tylnej osi nie zmienia się jednak liniowo, lecz rośnie
coraz szybciej wraz ze wzrostem opóźnienia hamowania.
Koła tylne hamowane zbyt intensywnie, źle wpływają na zachowanie się samochodu
podczas jazdy, gdyż mogą doprowadzić do poślizgu, a tym samym powstające siły
boczne mogą doprowadzić do obrócenia pojazdu.
Za pomocą odpowiedniego urządzenia można korygować wielkość siły hamowania
kół osi tylnej i dzięki temu utrzymać stabilność toru jazdy samochodu."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum