Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robson
26 Listopad 2008, 20:53
Citroen na polskich drogach
Autor Wiadomość
motorek4612

Mój samochód: citroen ax
Poj. silnika (cm3): 1500
Paliwo: ON
Wersja:: spot
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: ZCH
Wysłany: 23 Grudzień 2015, 16:11   

Ktoś wyżej wspomniał o Koreańczykach, powiem wam ze nowy hyundai czy tez kia są warte uwagi , chociażby na jakość wykonania i wyposażenie, to już nie to druciarstwo co kiedyś , chodziaz stary hyundai pony czy leciwy ax , zx tez nie wypadały tak źle, o opinii na temat francuskich samochodów w dużej mierze zadecydowały niektóre nie koniecznie dobre rozwiązania techniczne.

_________________
Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce.
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Grudzień 2015, 17:21   

motorek4612 napisał/a:
o opinii na temat francuskich samochodów w dużej mierze zadecydowały niektóre nie koniecznie dobre rozwiązania techniczne.

Takich rozwiązań jest cała masa. Są tak samo zaskakujące co niczym niewytłumaczalne. Belka z drążkami skrętnymi na łożyskach igiełkowych. Może to i ma jakieś zalety ale napraw to człowieku uczciwie bez drenażu portfela.
Przyciski do sterowania szybami pod radiem (np. w Xsarze). Ani to wygodne ani ładnie nie wygląda. Pewnie, żeby było inaczej. W drzwiach po lewej stronie jest blisko, wygodnie i intuicyjnie. Nie trzeba machać ręką po całej kabinie żeby otworzyć szybę.
Klakson w dźwigience migaczy wymyślił ktoś, kto się na łby z kangurem zamienił. Co trzeba zażywać by wpaść na tak idiotyczno - debilny pomysł jak klakson w migaczach? Chcesz kogoś otrąbić to przy okazji włącz sobie długie i jeszcze pomrugaj w lewo. Super, bardzo mądre. Xsarą latam nieregularnie od dziewięciu lat, a na dłużej od roku i nijak nie idzie się przyzwyczaić do tego rozwiązania.
Inne rzeczy typowe dla Cytryny jak hydro to akurat mega doskonałe rozwiązania ale z pewnych względów utrupione przez "wiedzących lepiej" w firmie. Szkoda...


motorek4612 napisał/a:
Ktoś wyżej wspomniał o Koreańczykach, powiem wam ze nowy hyundai czy tez kia są warte uwagi , chociażby na jakość wykonania i wyposażenie, to już nie to druciarstwo co kiedyś

Nowe Hjundaje są bardzo dobrze wykonane, trwałe i bogato wyposażone. Tyle, że cenę mają już sięgającą pułapu marek raczej zakorzenionych dłużej na rynku. A do niedawna atutem Kii czy Hyundaia był właśnie doskonały stosunek jakości do ceny.
Pół roku temu jeździłem aktualnym Hyundaiem i20. Zaskoczyło mnie w nim wszystko na plus. Jakość tapicerki, plastików, szwów, dopasowanie elementów, ergonomia... Wsiadłem i poczułem się jakbym tym i20 jeździł już kilka lat. Wszystko było tam, gdzie miało być. Zaskakujące wyciszenie również in plus. Ciekawi mnie jednak jak auta z Korei będą się sprawowały za kilka -naście lat.


Natomiast u mnie póki co Citroen. W rodzinie były takie wynalazki jak ZX, CX, Xantia, Xsara, C5... Kilka osób namówiłem na inne Citroeny. Póki jeżdżą jest dobrze ;) Do ślubu też Citroenem, a jakże.
Czasem przeglądam sobie ogłoszenia z uwagi na "co po Xsarze" i po szukaniu wszystkiego ląduję w dziale... "Citroen" :)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Grudzień 2015, 17:36   

MarcinLbn napisał/a:
Belka z drążkami skrętnymi na łożyskach igiełkowych. Może to i ma jakieś zalety ale napraw to człowieku uczciwie bez drenażu portfela.

A to belka nie zwiększa komfortu podróżowania ? Czy ja wiem czy drogo ? 800 zł i spokój na 10 lat.
MarcinLbn napisał/a:
Przyciski do sterowania szybami pod radiem (np. w Xsarze)

Tylko Xsara tak miała i szybko z tego zrezygnowali.
MarcinLbn napisał/a:
Nie trzeba machać ręką po całej kabinie żeby otworzyć szybę.

Przesadzasz.
MarcinLbn napisał/a:
Klakson w dźwigience migaczy wymyślił ktoś, kto się na łby z kangurem zamienił. Co trzeba zażywać by wpaść na tak idiotyczno - debilny pomysł jak klakson w migaczach?

Też przesadzasz, wiele aut tak ma.
MarcinLbn napisał/a:
Natomiast u mnie póki co Citroen.

A cały czas na coś narzekasz. Nie ma aut idealnych pod każdym względem.
Citroeny mają w sobie to coś co nas przy nich trzyma coś czym biją o głowę inne koncerny.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Grudzień 2015, 18:33   

wojtis1990 napisał/a:
A to belka nie zwiększa komfortu podróżowania ? Czy ja wiem czy drogo ? 800 zł i spokój na 10 lat.

Komfort podróżowania na co dzień to zwiększa hydro, a nie wielowahacz czy belka :P Za 8 stówek zrobi mi to ktoś na miejscu w Lbn?

wojtis1990 napisał/a:
Tylko Xsara tak miała i szybko z tego zrezygnowali.

W C-Elysee jest koło gały biegów. Ale podobnie było w BMW E34 (nie wiem jak w innych). Anyway rozwiązanie wybitnie niewygodne.

wojtis1990 napisał/a:
Przesadzasz

Nie przesadzam. W Xantii było o wiele lepiej i wygodniej.

wojtis1990 napisał/a:
A cały czas na coś narzekasz. Nie ma aut idealnych pod każdym względem.
Citroeny mają w sobie to coś co nas przy nich trzyma coś czym biją o głowę inne koncerny.

Oczywiście, że narzekam na Citroena i cały czas będę narzekał :-D Jako posiadacz mam do tego pełne prawo ;> Z tego powodu mam już drugiego Cytryna i prawdopodobnie na nim nie poprzestanę.
Nie ma aut idealnych. Każde ma plusy ujemne i plusy dodatnie. Tak jak do szewskiej pasji doprowadza mnie klakson czy otwieranie szyb to cenię sobie komfort, przestrzeń w środku i w bagażniku, silnik i wiele innych rzeczy, których nie da mi inna marka w jakimkolwiek aucie.
Jasne, że czasem mam ochotę ten samochód zakopać ale z drugiej strony czy znajdę inny tak w sumie fajny jak Xsara?

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
Krzysztof0430

Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 139
Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 23 Grudzień 2015, 19:19   

wojtis1990 napisał/a:
MarcinLbn napisał/a:
Przyciski do sterowania szybami pod radiem (np. w Xsarze)

Tylko Xsara tak miała i szybko z tego zrezygnowali.
jeszcze Berlingo tak ma nadal.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Grudzień 2015, 12:07   

A mogła mieć xsara na drzwiach...ale i tak mam lepiej że mam koło radia w Jedynce i lepiej jest sięgnąć..

 
 
vaarmar

Mój samochód: Citroen
Paliwo: Pb
Wersja:: Ambiente
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 07:42   

Ja już przez te dziwne rozwiązania podziękowałem francuzom. Że już nie wspomnę o słabych silnikach HDI. Wtryski padają w tym badziewiu jak muchy. W żadnym samochodzie poza francuzem nie musiałem regenerować wtrysków ledwo po przekroczeniu 200.000 km. Przebieg był prawdziwy.

_________________
Polecam preparat do czyszczenia gaźników
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 07:53   

U nas było dużo Citroenów. Jednak wszyscy zaprzestali przygody z Cytrynami po jednym modelu i o ile nie wracali do marki to pozostawali w kręgu aut Made in France. Ja mam drugiego Citroena ale wyniknęła taka, a nie inna sytuacja.
Co do HDi to są to jedne z najlepszych silników o czym świadczy fakt, że są dostępne także w Fordach czy Volvo. Moja Xantia miała fabryczne wtryski od nowości aż do 280.000 km.
Co do badziewia to w tej kategorii prym wiodą takie wynalazki jak pierwsze 2.0 TDI, FSI i inne takie tam podobne... :roll:

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Kwiecień 2016, 16:04   

vaarmar, coś ściemniasz.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
waljo

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna, Gaz
Wersja:: Break II
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 8
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 31 Sierpień 2016, 12:01   

Co do przycisków od szyb w Xsarze, to myślę że to jest jednak wygodne. Przeanalizujcie styl jazdy chyba większości kierowców, lewa ręka na kierownicy prawa na lewarku zmiany biegów. Odpowiedzcie sami skąd jest krótsza droga do przycisków szyb?. Trzeba tylko rączkę przenieść z lewarka do przodu i trafia się na przycisk w przypadku przycisku na drzwiach wygląda to tak, że trzeba oderwać lewą rękę od kierownicy prawa rękę z lewarka przenieść na kierownicę następnie lewą otworzyć szybę. Mam toyotę gdzie wyłączniki są na drzwiach i wiem co piszę przeanalizowałem to już masę razy. Co do klaksonu w kierunkowskazach też ma to sens z podobnego względu co przy szybach. Chodzi o bezpieczeństwo i braku możliwości oderwania rąk od kierownicy przy "trąbieniu". Wystawiasz tylko palucha na przycisk i już, a kierownicę cały czas dzierżysz w dłoniach w przypadku klaksonu w kierownicy trzeba niestety tę rękę od niej oderwać. Ale najbardziej jest ubaw jak znajomi chcą otworzyć szybę od pasażera i wciskają pstryczek ten czerwony od blokady drzwi, zdziwienie pasażerów - O co tu chodzi?, bez cenne.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sierpień 2016, 18:24   

waljo napisał/a:
Co do przycisków od szyb w Xsarze, to myślę że to jest jednak wygodne. Przeanalizujcie styl jazdy chyba większości kierowców, lewa ręka na kierownicy prawa na lewarku zmiany biegów. Odpowiedzcie sami skąd jest krótsza droga do przycisków szyb?

Mi jest wygodniej lewą ręką sięgać do drzwi i tam sterować szybami. W Xsarze albo włączę sobie ogrzewanie tylnej szyby, otworzę schowek albo nie wiem. Umiejscowienie przycisków co najmniej głupie.

waljo napisał/a:
Co do klaksonu w kierunkowskazach też ma to sens z podobnego względu co przy szybach. Chodzi o bezpieczeństwo i braku możliwości oderwania rąk od kierownicy przy "trąbieniu". Wystawiasz tylko palucha na przycisk i już, a kierownicę cały czas dzierżysz w dłoniach w przypadku klaksonu w kierownicy trzeba niestety tę rękę od niej oderwać.

A to jest kolejne debilne, citroenowe rozwiązanie :) Jak kogoś trąbisz to przy okazji włączysz lewy migacz i długie. Tak, genialna sprawa... Było dobrze w Xantii to w Xsarze po*****li po całości. Klakson ma być na środku. Masz przywalić weń pięścią i kręcić kierą (omijać i dalej PEWNIE trzymasz kierownicę), a nie bawić się paluszkiem w dźwigienkę jak panienka, uważając aby nie ułamać dźwigienki, nie włączyć migacza, nie migać długimi...

10 lat mamy tę Xsarę, półtora roku mam ją na co dzień i dalej nie mogę przyzwyczaić się do tych dwóch rzeczy. Uważam, że miejsce klaksonu i otwierania szyb wymyśliła najwyżej jakaś ameba.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Sierpień 2016, 19:07   

MarcinLbn, Bo miałeś X po lifcie, w X1 klakson też był w manetce od kierunków :) Jeszcze tylko w jednym aucie spotkałem się z takim rozwiązaniem, a był to Ford Taunus z 73 roku :)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA