Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie przy jednostajnej jeżdzie
Autor Wiadomość
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 26 Październik 2014, 11:33   Szarpanie przy jednostajnej jeżdzie

Witam kolegów

Ostatnio w moim c-croserrze pojawiał się pewna usterka. Mianowicie przy jeździe z jednostajną prędkością czasami (zupełnie bez ładu i składu - trudne do przewidzenia) auto szarpie przez 1 - 1,5 sek. tak jakby miało czkawkę). Ostatnio nawet pojawiło się to kiedy jechałem autostrada z ustawionym tempomatem. Podjechałem do gościa z kompem i pokazało P0490 i dane że zawór egr nie domyka się do końca w jakimś tam zakresie. Zawór wymieniłem myśląc że to będzie koniec problemów. Niestety.
Szarpanie zostało i dodatkowo doszło trzęsienie silnikiem przy gaszeniu. Całe szczęście że dzieje się tak samo przy wciśniętym sprzęgle - bo pomyślałbym że to dwumasa się kończy (nie ma żadnych innych objawów koła dwumasowego tj. stuków, puków, ...).
Wyczytałem gdzieś że to szarpanie może być też wynikiem brudnej / wadliwej przepustnicy która ponoć działa też jako klapa gasząca (tu szarpanie silnikiem przy jego gaszeniu też by pasowało).
Macie koledzy jakieś doświadczenia / przemyślenia / rozwiązania co może powodować takie objawy. Będę wdzięczny za wskazówki.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Październik 2014, 12:15   

ozon, a filterek paliwa od nowości?widziałem kulejące silniki bo paliwo już nie przepływało..dlatego pytam :-)

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 26 Październik 2014, 17:48   

Pełen serwis - wszystkie filtry i olej robię co 15 kkm (częściej niż producent zaleca). Tak więc to chyba nie to - w tym momencie jestem jakieś 9 kkm po wymianie.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Październik 2014, 17:51   

Był już problem z tym błędem, poszukaj na forum.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 26 Październik 2014, 18:46   

Czytałem ten wątek gdzie opisano że ten błąd występował. U mnie nie ma żadnego problemu z mocą auta. Mechanik skasował ten błąd po wymianie EGR i zrobił adaptację nowego. Tak więc myślę że szarpanie i trzęsienie silnikiem przy gaszeniu nie jest związane z tym błędem.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 1 Listopad 2014, 22:12   

Po wymianie EGR i jego adaptacji błędu P0490 już nie ma. Pojawił się teraz P2111 wskazujący na zaciętą przepustnicę (po diagnozie wyszło, że jest chyba cały czas otwarta w jakiejś pozycji). Pytanie mam następujące. Czy po jej czyszczeniu / wymianie podlega ona również adaptacji kompem czy też adaptuje się sama w miarę pracy silnika?

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 15 Listopad 2014, 10:25   

Dla potomnych - po wymianie i adaptacji przepustnicy wszystko jest OK. Auto nie szarpie a gaszenie silnika jest praktycznie nie odczuwalne - nic nie trzęsie , nie rzuca :-)

 
 
dawwid

Mój samochód: c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25 Listopad 2016, 18:30   

U mnie ten sam problem występował, zlekceważyłem to i po pewnym czasie samochód wszedł w tryb awaryjny wracałem do domu 200km z max. prędkością 90km/h wiec zaczolem działać, sam bylem sobie winien, źle założony filtr powietrza, nie dopięty na dole :lol:
Poprawiłem i samochód jeździ jak marzenie :-D

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 30 Styczeń 2017, 20:09   

Ja miałem to samo - sądziłem, że to zawór przepustnicy - ale po wymianie filtra powietrza efekt zniknął. To było prawie dwa lata temu - i w międzyczasie były kolejne wymiany filtrów - i nadal jest OK

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA