Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hydrauliką
Autor Wiadomość
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 396
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Kwiecień 2012, 21:09   Problem z hydrauliką

Witam.
Może ktoś z Was mógłby mi poradzić w pewnej kwestii, a mianowicie mam taki problem, że konżektor cyka mi dosłownie co sekundę, bądź co dwie,a po zgaszeniu silnika samochód szybko opada i słychać wyraźnie syczenie (tak jakby ciśnienie schodziło, albo jakiś wewnętrzny przeciek) w okolicy przekładni kierowniczej (Diravi). Wymieniłem więc tę przekładnie, ale nic to nie pomogło i dalej syczy, wymieniłem konżektor, (bo miał drobny wyciek z góry) na inny, który miał jeszcze większy wyciek, ale za to cykał co 5-6 sekund. Wymieniłem na jeszcze na inny, który jest suchy ale znowu cyka co sekundę. Pompę LHM-u też wymieniłem, gruszkę konżektorową dobiłem gazem, wszystkie te czynności zawiodły, syczenie nadal występuje. Skończyły mi się już pomysły. Syczenie jest najgłośniejsze w komorze silnika w okolicy Diravi, ale gdzieś poniżej. Miał ktoś taki problem? Czekam na jakieś sugestie.

BTW jak rozebrać konżektor żeby go uszczelnić?

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Kwiecień 2012, 22:01   

Kemsey napisał/a:
Może ktoś z Was mógłby mi poradzić

....... wyciągnąć....wyczyścić ...zamontować .... zawór hamulcowy
ps. dlaczego nie korzystasz z opcji http://citroen.org.pl/forum/search.php ?
gwarantuje Ci ,że znajdziesz ;-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 11:04   

henryxm napisał/a:
gwarantuje Ci ,że znajdziesz

Na temat CXsa ? bo chyba o tym modelu mowa .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 14:03   

grigori333 napisał/a:
Na temat CXsa ?

Budowa i zasada działania ta sama co w Bx,Xm,Xantii ...równie podobnie uczulony na metaliczny syf.
http://www.cxclubdefrance....php?f=30&t=651

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 20:32   

henryxm napisał/a:
Budowa i zasada działania ta sama co w Bx,Xm,Xantii

Że zasada działania taka sama to wiem ale nie miałem okazji widzieć CXsa od strony podzespołów .
Następnym razem już będę wiedział i się nie wychylę z takim pytaniem :oops:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 22:10   

grigori333 napisał/a:
Następnym razem już będę wiedział i się nie wychylę z takim pytaniem

Następnym razem też pisz co uważasz za słuszne ... po to jest forum ,im więcej pytań tym lepiej :-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 10:57   

henryxm napisał/a:
Następnym razem też pisz co uważasz za słuszne

jest ser :-P

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 396
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Kwiecień 2012, 21:13   

Witam.
Wymieniłem zawór hamulcowy po uprzednim rozebraniu go i oczyszczeniu i ... i nic to nie dało. Problemem okazała się najprostsza rzecz do wymiany ze wszystkich dotychczasowych, a mianowicie centryfuga. Problem w tym, że po jej wymianie konżektor nadal cyka co 2-3 sekundy i teraz to już całkiem zgłupiałem. Najgorsze jest to, że wszystkie te elementy są używane i nie ma żadnej pewności czy nie zamieniam lepszego na gorszy. Nic to będę - zaczynał od nowa czyli kula konżektora i pompa. A teraz trzy nowe pytania. Czy hamulce po wymianie zaworu hamulcowego trzeba odpowietrzać, bo po jeździe próbnej nie zauważyłem spodku sprawności siły hamowania? Drugie czy konżektor od XM-a MK1 będzie pasował do CX-a po uprzednim zaślepieniu jednego wyjścia? I po trzecie - najważniejsze auto po wymianie kolumny kierowniczej diravi strasznie ściąga w prawo. Po uruchomieniu silnika koła ustawiają się lekko w prawo. Mogę to nieco zniwelować przekręcając krzyżak względem mocowanie diravi, ale nadal ściąga. Jak to wyregulować?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 18:00   

Kemsey napisał/a:
Drugie czy konżektor od XM-a MK1 będzie pasował do CX-a po uprzednim zaślepieniu jednego wyjścia?
Konżektory są podobne i nie powinno być problemu.

Kemsey napisał/a:
Po uruchomieniu silnika koła ustawiają się lekko w prawo. Mogę to nieco zniwelować przekręcając krzyżak względem mocowanie diravi, ale nadal ściąga. Jak to wyregulować?



Myślę, że musisz przestawić to na wielowypuście, między przekładnią a diravi. Może o jeden ząbek przestawiłeś.




_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
vincent

Mój samochód: DS C3 C5
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: et
Wersja:: ID
Rok prod.:: 1969
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Kwiecień 2016, 10:37   

Trochę po czasie ale może się przyda na przyszłość,
Jeśli cyka znaczy pompuje a jak pompuje to dokąd?
Zacząć chyba by trzeba od sprawdzenia powrotów.


--
pozdrawiam

 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 19:59   

Witam. Proszę Was o pomoc bo mam problem z tłumieniem przedniego zawieszenia, a pomysły się już skończyły :( Ostatnio porównywałem z kilkoma innymi CX,ami (bo zawsze wydawał mi się trochę za sztywny) i niestety nie wydawało mi się. Nawet 2.5 turbo benzyna uginała się miękko w porówananiu do mojego na sferach Comfort.

Do tej pory co było zrobione z przodu:
-nowe wahacze (piaskowanie+malowanie),
-fluidbloki, łożyskowanie wahaczy
-łączniki, końcówki,
-piasty po regeneracji z łożyskami kół nowymi,
-siłowniki zregenerowane,
-sfery nowe nabite odpowiednio wersja Comfort,
-konżektor sprawdzony i wyregulowany na 140/175bar
-kula akumulacyjna nowa,
-LHM był wymieniany
-korektor wysokości przedni wymieniony na bardziej szczelny
-konżektor załącza się co ok 25sek.
-jeszcze kilka rurek wymienione na nowe.

Znajomy u którego robię auto sprawdzał wahacze bez ciśnienia i pojedynczo pracują lekko i bez zacięć. Konżektor załącza się co ok 25sek.

Problem jest od początku posiadania auta. Im niżej jest ustawiony przód tym gorzej tłumi. Aktualnie ustawiłem przód o 3cm wyżej żeby w miarę dobrze wybierał nierówności (drobne łaty, dziury, łączenia bo tylko z nimi jest problem). Jak opuszczam auto na glebę to ostatnie centymetry przy ziemi jakby go coś trzymało i dopiero spada jeszcze ze 2-3cm. Dodam, że już mam zamontowany trzeci lewy silownik po regeneracji bo się "rozszczelniają". Wkładane były inne też po regeneracji i teraz po przejechaniu 10tys km znów zaczął się pocić. W innych CXach nie ma problemu z tymi siłownikami.

Byłem na geometrii zawieszenia i pokazało przesunięcie w przód i tył lewego i prawego wahacza na czerwone pole. Myślałem, że znalazłem winowajcę (tym bardziej te przecieki siłownika od kątowej pracy) ale po przeliczeniu jest to kwestia ok 1,7mm. Czy to Waszym zdaniem może mieć wpływ na pracę zawieszenia? Przestawiał ktoś wahacze tymi podkładkami regulacynymi bo źle zawieszenie pracowało? Siłownik ponoć nie jest na sztywno osadzony i ma możliwość delikatnej pracy na boki czyli te parę milimetrów powinien chyba korygować. Byłbym wdzięczy za jakieś pomysły, bo nie chciałbym niepotrzebnie po raz kolejny rozpinać zawieszenia.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2017, 20:50   

trebacz87, Temat ogarnięty?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
trebacz87

Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 209
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 7 Marzec 2017, 21:09   

Niestety nie. Teraz w weekend robiłem mały przegląd auta i możliwe, że znalazłem problem. Dolny wahacz z lewej strony jest krzywy. Nie wiem o ile i czy to aż tak przeszkadzałoby w uginaniu się przedniego zawieszenia ale to by pasowało z rozwalającym się uszczelnieniem lewego przedniego siłownika (3x). Jak wymienię wahacz to dam znać czy jest jakaś poprawa. Chyba, że ma ktoś jeszcze jakiś pomysł.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Sierpień 2020, 07:54   

Krzywy wahacz daję lekko inną wysokość z lewej i prawej strony, może mieć wpływ na miękkość.
Jak szybko korektor reaguje na obciążenie tzn siadasz na przodzie i jak szybko auto się podniesie a potem opadnie?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Sierpień 2020, 12:15   

Witam. Problemem w CX moga byc wysypane lozyska gornego wahacza. Nie pamietam rozmiarow, ale zasada podobna do lozysk tylnego wahacza. Wysypane lozyska bardzo mocno hamuja miekkosc zawieszenia, ale wprowadzaja tez duze odchylki w geometrii zawieszenia. Dziwne, ze nikt do tej pory nie zwrocil na to uwagi? Bardzo latwo mozesz to sprawdzic poruszajac wahacz do przodu i tylu na odciazonym zawieszeniu. Rowniez przy hamowaniu do przodu i do tylu przy luzie kola wedruja do przodu i do tylu. Analogicznie do wybitych fluidblockow w dolnych wahaczach. Mialem pare CX i znam ten temat. Niezla robotka z wymiana, szczegolnie prawa strona, ze wzgledu na silnik. Nie wiem , jak jest aktualnie z dostepem czesci? Powodzenia.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA