Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja alternatora
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 00:43   Regeneracja alternatora

Następny temat z cyklu: "Zrób to sam i nie przepłacaj" ;)
Otóż często zdarza się, że kończy się w końcu alternator. Wiadomo, setki tysięcy km robią swoje i wszystko się zużywa. Mnie się to przytrafiło po ponad 300tys. km ale szwagrowi w Renault padł po 150tys, i to na wakacjach, w Chorwacji. Zatem trochę € niepotrzebnie poszło ale zdarza się...
Dylemat pozostaje zawsze: kupić używkę, nowy czy może naprawić.
Używka w.g mnie odpada. Kupimy taki sam, który już jest na wykończeniu i za 200zł lub więcej zafundujemy sobie wkrótce tą samą awarię.
Nowy - oryginał majątek a podróbki w granicach 600zł.
Najlepszym kompromisem jest regeneracja owego bo za niecałe 100zł można własnymi siłami naprawić. No chyba, że oddać do punktu, gdzie takowe usługi robią ale to wyjdzie ze 300zł. Jeżeli ktoś się nie czuje na siłach to jest to najlepsze wyjście. Wychodzi niewiele drożej jak używka a jest to 100% sprawny element i żywotność porównywalna do nowego.
Zatem przejdźmy do sedna sprawy:

1. Demontaż alternatora z silnika

Widok rozrusznika po demontażu pompy LHM

Po demontażu rozrusznika. Całe szczęście, że nie trzeba demontować silnika. Inaczej śruba nie wyjdzie. Całe szczęście, że alternator ma przecięty otwór

2. Demontaż samego alternatora na części (niektórych to przeraża ale nie jest tak źle):

Alternator na stole - więc do dzieła!

Alternator na stole. Wkrótce będzie rozbebeszony

Odkręcanie koła pasowego

Odkręcanie koła pasowego

Czasami inaczej nie da rady... :(

Czasami trzeba uciec się do drastycznych metod.

Zapomniałem o najważniejszym. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w części zamienne.
a - nowy regulator napięcia. Ja kupiłem podróbkę za 25zł ale oryginał jest po 150zł!
b - łożyska. To małe to groszowa sprawa (ok 10 - 12zł) To większe już ok 50zł Wydawało mnie sie strasznie drogo ale jest to łożysko niestety nietypowe, tylko do alternatora :(
c - nowe bieżnie/pierścienie wirnika. Koszt - całe 8zł! ;)

Widok po demontażu plastikowej osłony (widać jak są zabezpieczone silikonem końcówki faz przed zawarciem)

Demontaż alternatora - widok na pokryte silikonem końcówki faz (po prawej) oraz regulatora napięcia (po lewej)

Widok bieżni (mocno zużytej), po demontażu mostka prostowniczego i regulatora.

Demontaż alternatora - widok zużytych bieżni

Demontaż alternatora - widok zużytych bieżni

Widok wirnika po zdjęciu koła pasowego.

Demontaż alternatora - widok od strony koła pasowego, po demontażu pokrywy

Widok pokrywy od strony koła pasowego

Demontaż alternatora - widok pokrywy z łożyskiem, od strony koła pasowego

Demontaż alternatora - po ściągnięciu pokrywy łożyska

Porównanie stanu regulatorów:

Regulator napięcia - nowy, podróbkowy ale działa już 2 lata...

Demontaż alternatora - stary regulator napięcia


Ten oryginał dlatego taki drogi bo trzeba chyba dużo wysiłku aby nadrukować tyle danych i cyferek na obudowie ;)

Demontaż alternatora - stary regulator napięcia (oryginał VALEO)

Demontaż alternatora - regulator napięcia - chińska podróbka za 25zł ale działa już 2 lata

Wirnik po demontażu bieżni

Demontaż alternatora - widok wirnika po demontażu miedzianych pierścieni

No i same pierścienie po 300k km ;)

Demontaż alternatora - widok zdemontowanych bieżni

3. Montaż alternatora

Nowiutkie elementy ;)

Demontaż alternatora - nowiutki sprzęcik, który będzie zaraz montowany

Demontaż alternatora - nowiutkie łożysko


Osadzone duże łożysko:


Nowe łożysko już osadzone


Pierścienie:

Regeneracja alternatora -osadzone nowe pierścienie na wirniku


Regeneracja alternatora -osadzone nowe pierścienie na wirniku oraz przylutowane


Regeneracja alternatora -osadzone nowe pierścienie na wirniku, przylutowane przewody oraz zabezpieczone silikonem.

Osadzone małe łożysko na wirniku

Regeneracja alternatora -osadzone nowe pierścienie na wirniku i łożysko

Trzeba poprawić to co sie popsuło ;)

Regeneracja alternatora - w między czasie trzeba było poprawić gwint. Młotek zrobił swoje ;(


Zakładamy pokrywę AL

Regeneracja alternatora - zakładamy pokrywę

Mostek ładnie lutujemy

Regeneracja alternatora - zakładamy mostek prostowniczy, regulator i ładnie lutujemy wyprowadzenia faz


Silikon...

Regeneracja alternatora - wszystko ładnie zabezpieczamy silikonem



I alternator gotowy....

Dla potomnych jeszcze metryczka, jaki to był model ale ogólnie wszystkie są podobnie zbudowane.

Dane znamionowe alternatora citroen XM 2,5TD


Więc teraz do dzieła koledzy. Jeżeli wyje łożysko to niestety takie same czynności trzeba wykonać ;) A jak będzie już rozebrany to i szczotki i bieżnie będa pewnie do wymiany. (Nawet sie rymuje he he).


Więc do dzieła koledzy!

A mnie już 2:00 w nocy zastała....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pawel_cybulski

Mój samochód: Warszawa
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: -
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2017, 16:21   

zdjęcia są niewidoczne

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Kwiecień 2017, 17:37   

pawel_cybulski napisał/a:
zdjęcia są niewidoczne
Ja widzę.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA