Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.1td i pompa LUCAS EPIC....
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Marzec 2017, 20:57   

nie warto - koszta są takie jak uszczelnienie pompy lucas a lucas jest baardzo oszczędny...

generalnie jedyny mi znany spec od lucasa mieszka koło Rzeszowa i ma na imię Robert... gdzieś mam do niego numer telefonu...
generalnie kolega zna tę pompę jak własną kieszeń i rozmiary uszczelek podawal mi prawie z pamięci i rozkręcał ją ze mną przez telefon :D zregenerował mi czujnik rotora który kosztuje 2700zł i przywrócil ją do życia... problemem tej pompy jest mało ludzi którzy ją potrafią zrobić

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Ramador


Mój samochód: C5 MKII 3.0V6
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław DW / DWR
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:41   

To że oszczędna to na pewno , bo naprawdę jak na 2.1 to mało pali. :-)

_________________
C5 MKII 3.0V6
C5 MKII 2.0 HDI
Xantia 2.1 TD 97'
 
 
nemo1986

Mój samochód: Xantia II bez HA
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: nisko
Wysłany: 29 Marzec 2017, 21:27   

Kupiłem taką Xantię z pompą od 1.9 td. Jeździ w miarę ok, ale przy dużym załadowaniu czuć brak mocy, bo to nie jest epic. Auto naprawiam u wspomnianego Roberta Złamańca w Łańcucie. Stwierdził, że działa to wszystko całkiem nieźle. Zmianę pompy przeprowadzał poprzedni właściciel u Krzysztofa Palkiego z Rybnika (?). Jak potrzebujesz numer telefonu to mogę podać, ale nie wiem czy będzie aktualny. Do Roberta mam aktualny, zresztą można go znaleźć na innym forum - klubie cytrynki.

 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 27 Czerwiec 2017, 23:32   

Witajcie. Ponieważ wątek wydaje mi się odpowiedni opiszę swój problem.Oczywiście XUD11BTE, oczywiście Lucas Epic. Do brzegu.
Silnik pracował normalnie, odpalał szybko, nie było czuć żadnych niedostatków mocy, nie kopcił ponad typowe dieslowskie kopcenie. W pewnym momencie do rozruchu potrzebne było dłuższe kręcenie rozrusznikiem, przy następnych uruchamianiach silnika coraz dłuższe, dochodzące do kilkunastu sekund. Po uruchomieniu silnik (subiektywnie) pracował normalnie. Aż przestał odpalać pomimo naprawdę długiego kręcenia.
- pompa była rozbierana i uszczelniona jeszcze przed pojawieniem się problemu, robota zrobiona z tutoriala łącznie z oringami wewnętrznymi solenoidów. Po założeniu wszystko działało prawidłowo przez kilka miesięcy
- pomiary elementów elektroniki i czujników multimetrem są prawidłowe (vide dane ze s. 5 tego wątku)
- elektronika w pompie jest zdrowa, nie ma przebić, zimnych lutów, całość osobiście rozbierałem, składałem i zalewałem silikonem w celu nałożenia koszulek termokurczliwych w miejsce wykruszonej izolacji
- rozrząd jest ustawiony prawidłowo (sprawdzony na wszystkich blokadach - koło zamachowe, koło wałka rozrządu, koło pompy)
- gruszka na przewodzie zasilającym działa (była podmieniana), ale po kilkudziesięciu sekundach od nabicia na twardo jest miękka
- w przewodach nie widać pęcherzyków powietrza (również przy kręceniu rozrusznikiem)
- paliwo z puszki filtra zlane, zalane świeże, filtr wymieniony, pod puszką nie widać śladów wycieków
- wtryskiwacze są wyczyszczone, wymienione są przewody powrotne
- silnik załapuje na przysłowiowe pół sekundy na samostarcie
Wrzucam screeny z lexii, które na moje laickie oko wyglądają masakrycznie, a kumulacja wyrzucanych błędów i wartości wydaje się wręcz niemożliwa.
Proszę o wsparcie, to co mogłem we własnym zakresie, przy posiadanej wiedzy mocno zasilanej z forum wszelakich zrobiłem, niestety bezskutecznie.
Pokuszę się na dniach o wymianę wszystkich przewodów paliwowych w okolicy pompy, ale szczerze wątpię żeby powodowały one takie spustoszenie w lexii...
Za rozwiązania "wymień na boscha" dziękuję.



IMG_20170610_142330.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 163,83 KB

IMG_20170610_141528.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 159,24 KB

IMG_20170610_141546.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 159,84 KB

IMG_20170610_142524.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 158,8 KB

IMG_20170610_142541.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 160,6 KB

IMG_20170610_142554.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 161,59 KB

IMG_20170610_142606.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 162,04 KB

IMG_20170610_142617.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 150,06 KB

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 400
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 00:04   

To wygląda jak jakiś problem z połączeniem między pompą, a sterownikiem. Może coś nie tak z wtyczką albo wiązkami.

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 00:06   

2 latka walczyłem z ta pompą leksja przewody i reszta co wymieniłes. Po tym czasie zmądrzałem. Pompa epika nadaje się tylko do śmietnika

 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 09:38   

Kemsey napisał/a:
To wygląda jak jakiś problem z połączeniem między pompą, a sterownikiem. Może coś nie tak z wtyczką albo wiązkami.

Wiązka pompy na pewno jest ok, sprawdzałem każdy przewód między płytką a wtyczką. Sprawdzę jeszcze między złączem a kostką komputera, może faktycznie "głupi" kabelek, więc dzięki za opinię. Skłaniam się jeszcze ku podmianie samego komputera, ostatnio w Volvo przerabiałem problem ze sterownikiem ABS i pomogła tylko wymiana.

 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 09:46   

Wodnikczek napisał/a:
2 latka walczyłem z ta pompą leksja przewody i reszta co wymieniłes. Po tym czasie zmądrzałem. Pompa epika nadaje się tylko do śmietnika

Czytałem całą Twoją historię tu na forum, ale póki co próbuję walczyć z epiciem. Nie tam żebym miał hopla na punkcie normy euro3, ale wychodzę z założenia, że jeżeli coś działało tyle lat, to nie może być aż tak złe :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 14:18   

jumpjet,
Wskazania czujników temperatury paliwa i silnika po - 60st. C wskazuje na padnięty komp lub brak masy silnika. Zerknij, czy komputer ma dobre połączenie z minusem akumulatora.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 22:59   

Robson, opisując problem nie chciałem tego sugerować, ponieważ liczyłem na możliwie niezaburzoną ocenę bardziej doświadczonych i mądrzejszych ode mnie :-) . Odczyty są totalnie od czapy, szczególnie jeżeli chodzi właśnie o czujniki poza pompą...
Dysponujecie może wiedzą czy sterownik pompy posiada moduł immobilizera, czy bez problemu można wpiąć sterownik z innego samochodu?

 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 29 Czerwiec 2017, 00:26   

W kwestii mas oczywiście sprawdzę, choć tych nie podejrzewałem. Robiąc grubsze roboty czyściłem mechanicznie wszystkie masy, dodatkowo wszelkie połączenia (kostki), które wpadały mi w ręce czyściłem kontakt-sprayem. Co nie zmienia faktu, że być może to jednak jakiś "głupi" kabelek ;-)

 
 
jumpjet

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: kopciuch
Wersja:: exActiva
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 14
Skąd: Słójcity
Wysłany: 29 Czerwiec 2017, 23:07   

jumpjet napisał/a:
Dysponujecie może wiedzą czy sterownik pompy posiada moduł immobilizera, czy bez problemu można wpiąć sterownik z innego samochodu?

Ktoś, coś...?

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 31 Lipiec 2019, 22:20   

Przy rozkładaniu pompy nie zaznaczyłem ustawienia tłoko-rozdzielacza. Czy jego przekręcenie o 180 stopni będzie miało wpływ na pracę pompy?



t_dsc01599_199.jpg
tłoko-rozdzielacz
Plik ściągnięto 149 raz(y) 41,29 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA