jacekjequ
Mój samochód: Citroen Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: Imprese
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 6 Skąd: Reda
Wracajac dzis do domu nagle spadla moc w moim c4 GP 1,6 hdi z 2007r ba desce nie zapalil sie zaden komunikat ani zadnych bledow nie pokazuje - prblem jest z dynamicznym przyspieszaniem auto w zasadzie sie toczy dymienia zadnego z rury nie ma ani problemow z odpalaniem czy ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc ?
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 5 Sierpień 2017, 23:46
witam
nie mam pojecia gdzie moge umiescic moj problem wiec podpinam sie pod mniej wiecej istniejacy.
podczas jazdy nagle stracil moc wyskoczyl komunikat anty polution.... itd wiadomo, poza tym auto przeszlo w tryb serwisowy kiedy dojechalem do domu podpiolem auto pod lexie gdzie byly takie bledy
P1351 obwod przekaznika podgrzewania wstepnego
P0100 sygnal przeplywomierza
P0402 circuit dair
P0299 sterowanie elektrozaworu ci
po czym usunolem bledy i odpalilem auto pracowalo okolo 10 minut na wolnych obrotach raz czy dwa lekko nacislem na gaz tak do 2tys obrotow po bledy nie powrucily po czym wcislem gaz aby sprawdzic czy dalej jest tryb serwisowy i przy 3.200 obrotow buchlo wszedzie dymem z tylu i z pod maski wylaczylem silnik odczekalem chwile podpiolem lexie i odpalilem auto bledow nie ma pali normalni dymi z rury gazu nie dodawalem wylaczylem. Z gory dziekuje za pomoc. Auto citroen c4GP 1.6 110KM HDI
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 6 Sierpień 2017, 22:33
witam
I juz wszystko wiem a mianowicie padlo turbo.a wiec od poczatku w momecie kiedy skasowalem bledy automatycznie wylaczyl sie tryb serwisowy ktory odciol turbo i jako tako mozna bylo jezdzic a kiedy po skasowaniu bledow i odpalilem turbina nie dmuchala a jak dodalem gazu silnik musial dostac powietrze i zaciagnol olej z tad dym z pod maski olej rozgrzany tlumik wiadomo dym. Jak wszystkim wiadomo przy tych silnikach zatkane sitko przewodu a w przewodzie gumowym pod turbina jak mniemam odprowadzenie nadmiaru oleju skamieniala szdza caly przewod lacznie z wejsciem do obudowy filtra, turbina nie najgorzej wywalona os na ktorej sa wiatraki wiec mozna wymienic caly srodek i mysle ze bedzie chulac na nowo. teraz jak juz wszystko wiem to nawet byly objawy na kilka tysiecy km przed usterka a mianowicie przy pewnym przedziale obrotow slychac bylo metaliczne terkotanie. Ito chyba tyle.
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 9 Sierpień 2017, 20:44
No i zrobione wprawdzie jeszcze kopci ale przejechalem z 15 kilometrow i coraz mniej musi wypalic olej ktory zaciagnol i moge powiedziec ze nawet niedrogo wyszlo wszystko robilem w angli robocizna moja na ulicy wprawdzie ale zrobilem czesci to cardrige turbo (koszt 62 funty ebay plus przewod powrotny i 4 miedziane podkladki na przewod olejowy 30 funtow servis citroena czyli okolo 435 zl) mam taka sugestje mozna sprawdzac stan przewodu powrotnego z turbo jezeli jest mieki to spoko ale jezeli sciskajac go poczujemy tak jagby piasek w srodku to juz jest lipa smarowanie nie dziala a turbo dlugo juz nie podziala. I to tyle moze komus pomoge tymi postami.
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 18:51
W 1,6HDI jest problem z sitkiem, który jest w śrubie przy przewodzie olejowym do turbiny. Lubi się zatkać i wtedy turbina się zaciera...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 17:44
To wiem rok temu wymienialem kardridz turbiny czyli sam srodek niestety moim bledem bylo nie ingerowanie w zmienna geometrie lopatek i teraz wyszlo szydlo z worka zapiekly sie z tad to wycie i spadek mocy nie bylo doladowania i w koncu skrzywilo oske turbo i padlo uszczelnienie olej ze smarowania poszedl w tlomik wiec go palil co spowodowalo straszne dymienie i na tym stop.Kupilem nowe turbo najprawdopodobniej po calkowitej regeneracji zanim przystapilem do wymiany wypokalem filtr dpf maiac go praktycznie na zewnatrz szkoda bylo tego nie zrobic poza tym wyczyscilem intel cooler i caly dolot, filtr DPF jest skladany z dwoch czesci wkladanych w siebe tak ogolnie.Przyszlo turbo wiec przystapilem do skladania do tego wymienilem przewod smarowania plus podkladki miedziane nowe cybanty na DPF dolny jest ciot wiekszy plus nowa guma ta czerwona na dolocie do turbo od filtra.Po ogolnym sprawdzeniu odpalamy pochodzil na wolnych grubo ponad 5min no i wyjazd.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 17:50
I teraz schody poczatek spoko musi jeszcze troche kopcic bo jak mniemam olej w tumiku zostal delikatnie stopniowo wiecej gazu podczas jazdy 5km postoj kontrolny a tu cyrk cieknie olej po sciankach DPF i na ziemie z kad tam olej skoro DPF wyczyszczony nowe turbo w dolocie oleju nie ma a z DPF lecial wiec delikatny powrot olej juz nie leci tylko para z tlumika i jak narazie zakonczylem szukam teraz racjonalnych wyjasnien.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 19:04
Zapomniales o katalizatorze. Jego budowa jest porowata, wiec olej osiadl w nim. Po odpaleniu olej zaczal przedostawac sie do fapa, ktorego pewnie nie zmontowales szczelnie i to jest powodem wydostawania sie na zewnatrz. Sprawdz jeszcze raz montaz dolnej czesci z gorna i dopal resztki w wydechu - konieczna jazda na wieksza odleglosc z pelnym obciazeniem silnika. Najlepiej w nocy, aby nie draznic ekologow.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 21:12
no to mnie teraz zagioles ta cala pucha skladana z dwoch elementow to fap i katalizator w jednym. Gdzie Fap a gdzie katalizator plokalem obydwa goraca woda.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 14 Wrzesień 2018, 21:26
mialo by to sens ale nie bardzo moge sobie to jakos wyobrazic w rzeczywistosci. Cala pucha jest pionowo w dol gorna czesc nakladana jest na dolna przy plokaniu goraca woda gornej czesc przeplyw byl normalny z dolna czescia bylo podobnie nawet czastkowych sladow oleju nie widzialem. A przesledzajac Twoja teorie olej utknol w dolnej czesci jak mniemam katalizator jak patrzylem od dolu na puche to olej sciekal po sciankach wiekszego nakladanego elementu wiec jesli byl by to olej z przed wymiana turba to musial by teraz isc do gory na scianki i sciekac ale jak mozliwe zeby poszedl do gory.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 14:42
Rzeczywiscie zlozylem DPF i jest niesczelny ale chodzilo mi o uruchomienie auta (czekam na uszczelki DPF i zrobie to juz od spodu) troche myslalem i nie dawalo mi to spokoju wec dobralem sie do gornego mocowania DPF z turbo i oleju ani sladu a nie sadze zeby wyjaral sie do sucha bo cos by zostalo znikome slady ale by bylo. Zatem Twoja teoria jest jak najbardziej trafna jak narazie zostaje mi wypalanie tego syfu z ukladu wydechowego ale z tym czekam do wieczora.
MOZE KTOS MA JAKIES SUGESTJE Z GORY DZIEKUJE.POZDRAWIAM
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 16 Wrzesień 2018, 13:10
Normalnie mozna stracic zamilowanie do takiego auta nie ma mocy teraz jakos sie buja jagby w trybie serwisowym nawet czasem ma takie przerywki mocy trwa to ulamki sekund podejrzewam cos jak by wylaczyl zaplon i znowu wlaczyl. Moze to DPF ze nie szczelny albo przypchany sprawdze jeszcze EGR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum