Mój ojciec ma takie w mercedesie 124.Zwie się to nivomatic.Bardzo drogie części.Zastosowane jest tylko z tyłu ,ale i tak jest nieźle.Kiedyś miał takiego samego ze zwykłym zawieszeniem i była kicha,Jeden z lepszych pomysłów merca(szkoda,że nie ich ).BMW stosuje pneumatyczne na tył,ale to się dopiero pierdzieli,masakra.
_________________ POZDRAWIAM
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 30 Listopad 2010, 21:34
NO to warto dodac że rangr rover tez posiada regulowane zawieszenie w 3 albo w 4 płaszczyznach z tym że jest to pneumatyk
a powiedzcie kto na poważniejszą skalę powielił gdzieś hydro, dawny sukces Citroena ? Nikt, bo to kierunek donikąd!
1) Mercedes próbował zrobić coś a'la hydro. Nie dali rady opanować technologii.
2) Nikt nie próbował, bo Citroen ma hydro opatentowane i z tego co wiem to nie udziela licencji.
Rolls Royce wykupił patent na hydro i przez wiele lat w ukryciu stosował je w autach.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 2 Luty 2011, 16:26
Pan CIEPLIK napisal ze w dziedzinie silnikow citroen nie pokazal niczego nowego. mozliwe lecz od dawna wiadomo ze stare sprawdzone konstrukcje sa najlepsze i prosze suzuki zakupilo licencje silnika do nowszego modelu samuraja. lada niva produkowana na export posiada tez jednostke citroena. nawet staruszk polonez buja na cytrynowym silniku. mowa o jednostce 1.9 diesel. zreszta ilu polakow tyle zdan
a co to ma wspólnego z tematem wątku ? / swoje 3 grosze dodał: mhm
Właśnie szukałem informacji o zawieszeniach w Rolls Royce'ach.
Niestety wiele nie znalazłem, ale na stronie Giełda Klasyków jest wpis: "Przedstawiony Rolls Royce Silver Shadow I LWB to wersja z wydłużonym rozstawem osi, z kierownicą po lewej stronie i uproszczonym po 1969 roku systemem hydrauliki (licencji Citroena), która odpowiedzialana jest tu za układ hamulcowy i ustawienie wysokości zawieszenia przy tylnej osi." Można by wywnioskować, że wcześniej zawieszenie hydropneumatyczny było przy wszystkich kołach, a nawet odpowiadało za hamulce.
Z innych samochodów o dziwo maluch Austin/MG Metro posiada zawieszenie hydropneumatyczne Hydragas sprzężone przód tył ala Citroen CV. Nie ma tam pompy, wiec rozwiązania jest kulawe. To samo rozwiązania ma sportowy roadster MGF i pewnie jego następpca MG TF.
To chyba też jakiś anglik
O dziwo pełnym hydropneumatykiem był Mercedes W w wersji 2.3 16V. Seryjnie miał zawieszenie hydropneumatyczne na tylnej osi, a za dopłata także na przód. W tej wersji była możliwa korekta wysokości!! W201 to rówieśnik BX-a. Wyczytałem to w w Automobiliście.
O czym była wcześniej mowa MB w swych wielkich limuzynach od lat stosował różne patenty NIVO do tylnego zawieszenia, co generacja inne, wiec pewnie nieudane.
BMW tak samo w w serii 5 kombi, pewnie tez w serii 7.
Zawieszenie hydropneumatyczne posiadały także Jaguary XJ40, chyba tylko z tylu.
Inna sprawa to zawieszenia pneumatyczne, czyli Range Rover, MB W220, czy nawet Audi A6, i pewnie A8.
Zawieszenie hydropneumatyczne miało też swoja historie w F1. Przez kilka lat bolidy Williams wygrywało wszystko jak leci. Było to coś a'la Xantia Activa sterowane komputerowo. To Williams FW14B z 1993 roku:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum