Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
21 Grudzień 2018, 19:48
Nie odpala
Autor Wiadomość
RAFAŁ72

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ostróda
  Wysłany: 2 Listopad 2017, 19:23   Nie odpala

Zacznę od tego że rano odpalił za drugim razem. W czasie jazdy przy prędkości 60-70 zaczął przerywać. Po dodaniu gazu normalnie przyśpieszył ale gdy zwolniłem do 70 dalej przerywał. Po ponownym wciśnięciu gazu pojawił się komunikat antypolucion system fault ale to już się zdarzało więc spokojnie dojechałem do pracy . Po pracy już go nie odpaliłem. Komputer niczego nie pokazał. Kręci ale nie odpala. Nawet na plaka nie chce.

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Listopad 2017, 10:07   

Cześć,

idąc tym tropem jednoznacznie samochód sugeruje Ci, że nie ma zapłonu a więc masz kilka punktów do sprawdzenia.

- cewka dostaje napięcie ?
- pompa paliwa pompuje ?
- masz plus po zapłonie ?

Po nitce do kłębka.

Pozdrawiam

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Listopad 2017, 20:59   

Jesli sprawa dotyczy 2.0 HDI 16V to ewidentnie jest problem z doplywem paliwa. Trudnosci z rozruchem, przerywanie w czasie jazdy w tym silniku moga byc spowodowane powietrzem w dolocie paliwa, a wiec zapchany filtr paliwa, nieszczelne zlaczki przewodow, konczaca sie pompa paliwa i duzy przelew na jednym , lub kilku wtryskiwaczach. Aby silnik HDI odpalil , pompa musi wytworzyc cisnieniae na szynie CR powyzej 200 Bar. Przy nizszym sterownik silnika odcina wtryski.
Aby okreslic usterke najlatwiej podpiac Lexie, odczytac bledy oraz sprawdzic parametry, w tym cisnienie paliwa na szynie przy kreceniu rozrusznikiem. Dopiero , kiedy jestesmy pewni, ze cisnienie jest, mozemy domniemywac, ze uszkodzony zostal czujnik walu korbowego, albo walka rozrzadu ( w parametrach tez od razu widac, czy sa obroty silnika i czy jest synchronizacja walu z walkiem )
Zakladam, ze pasek rozrzadu jest w porzadku, przy jego peknieciu tez nie bedzie cisnienia na szynie .
Silniki 2.0 16V HDI sa bardzo czule na problemy z doplywem paliwa do pompy wysokiego cisnienia. Brak pompy elektrycznej w zbiorniku i slaba konstrukcja pompy zasilajacej, zintegrowanej z pompa wysokiego cisnienia popsulo trwalosc systemu paliwowego.
A jesli masz benzyne posluchaj dobrych rad Mamutha, w/g ktorego samochod jednoznacznie sugeruje , ze nie ma zaplonu i postepuj z jego radami :lol:

 
 
RAFAŁ72

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ostróda
Wysłany: 3 Listopad 2017, 21:37   

To 2.0 HDI 16 V . Wymieniłem już czujnik wału i czujnik ciśnienia na szynie. Jutro sprawdzimy ciśnienie jak podłączymy lexie. Jak na razie bez zmian. Kręci ale nie odpala.

 
 
Wladca-Swiata

Mój samochód: Citroen C5 MkII
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 58
Skąd: Óć
Wysłany: 3 Listopad 2017, 21:45   

Nigdy nie wymieniaj nic bez diagnostyki Lexią. Jak mechanik Ci tak kazał to lepiej zmień mechanika, umierz mi. Nikt kto przeszedł jakiekolwiek szkolenie albo ma chociaż pojęcie o robocie nie wpadnie na taki pomysł. Przyczyną może być pierdoła, np. odkręcił się czujnik położenia wałka rozrządu, sterownik nie widzi synchonizacji i nie poda paliwa, albo jakaś wtyczka spadła a Tobie każą pieniądze wydawać na to czy tamto.
Posłuchaj rad mich przedmówców, ten silnik nie lubi problemów z dopływem paliwa, zapowietrzaniem się filtra czy nawet słabej jakości filtrów, ale najlepiej zacząć od Lexii.

 
 
RAFAŁ72

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ostróda
Wysłany: 5 Listopad 2017, 10:02   

Lexia niczego nie pokazała. Dalej nie chce zapalić. :-/

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2017, 13:06   

lEXIA TO NIE CZARODZIEJSKA KULA ! Generalnie trzeba miec troche pojecia , jak to obslugiwac, jak interpretowac wyniki , no i czego szukac. Widze, ze brak Tobie podstawowej wiedzy, odnosnie diagnozowania. Moja dobra rada : oddaj lepiej autko w inne rece.
A swoja droga to odpowietrz skutecznie uklad paliwowy i zobaczysz, ze odpali.
To, ze Lexia nic nie pokazala, to tez wiadomosc, z tym , ze dla Ciebie to juz tylko zagadka. Nie kazdy moze byc zegarmistrzem i nie kazdy musi wszystko umiec.
Wystarczy uruchomic Lexie, przejsc do silnika, podglad parametrow, cisnienie CR i zakrecic rozrusznikiem ( oczywiscie bateria w dobrym stanie ) i patrzec na wartosc cisnienia- jesli przez moment pokaze wiecej niz 200 Bar - problem jest gdzies indziej. Jesli pokazuje obroty silnika - czujnik walu ok. Jesli synchronizacja jast na tak - czujnik walka ok. Pompka reczna paliwa powinna twardniec po paru ruchach pompowania - jesli jest caly czas miekka - powietrze w ukladzie - brak paliwa.
To sa podstawowe podglady Lexia, pomijam oczywiscie organoleptyczne sprawdzania stanu silnika, jak pompka reczna, stan paska rozrzadu i wiele innych metod.
Moim zdaniem masz zapchany filtr paliwa i od tego bym zaczal. Dziwi mnie troche brak jakiegokolwiek bledu w sterowniku, bo nawet brak paliwa w zbiorniku powinien wywolac blad nieszczelnosci ukladu paliwowego, no ale ta Technika jest taka zadziwiajaca.
Jesli dalej bedziesz mial problem ze zlokalizowaniem przyczyny, oddaj lepiej auto do fachowcow majacych wiecej wiedzy o szukaniu usterek. Pozdrawiam

 
 
RAFAŁ72

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ostróda
Wysłany: 5 Listopad 2017, 18:23   

Do lexii był fachowiec. Ja się na tym nie znam. Paliwa jest tyle że dosłownie śmierdzi ropą po kręceniu. Puszcza dym, już chce odpalić i nic. Jeden mechanik od razu chciał wymienić komputer, więc mu podziękowałem. Zdania są różne. Potrzebny jest schemat elektryki. Ktoś mógłby pomóc ?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 5 Listopad 2017, 19:00   

Zawołaj jeszcze raz „fachowca” z lexią i zrób skany ekranu i wrzuć ma forum, skoro on nie potrafi zinterpretować wyników to ktoś to musi zrobić.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2017, 23:22   

RAFAŁ72 napisał/a:
Paliwa jest tyle że dosłownie śmierdzi ropą po kręceniu. Puszcza dym, już chce odpalić

Wcale wczesniej nie wspominales o tym. Mozliwe, ze pasek rozrzadu przeskoczyl o pare zabkow, albo otwarty jest na stale zawor EGR , jak i padla turbuna- urwany, zablokowany wirnik blokuje przelot powietrza. Ciezko oceniac na odleglosc, dla dobrego diagnosty kazdy objaw ma znaczenie. Pozdrawiam

 
 
Wladca-Swiata

Mój samochód: Citroen C5 MkII
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 58
Skąd: Óć
Wysłany: 11 Listopad 2017, 21:49   

Poradziłeś sobie?

 
 
RAFAŁ72

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Ostróda
Wysłany: 12 Listopad 2017, 22:08   

Ja nie, mechanik tak. W życiu bym się nie domyślił że zrobię taką głupotę. Wlałem mu benzyny zamiast ropy. :evil:

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Listopad 2017, 23:26   

To i tak daleko zajechal. No coz i tak bywa, czasami pierdola napedzi naprawde duzego stracha. Na wszelki wypadek dodaj do paliwa cos na czyszczenie wtryskow, mozna tez troche Mixolu dodac do zbiornika ( z 200 g na zbiornik ) .
W tym roku od Maja mialem juz trzeci samochod z taka przypadloscia w pracy i nawet ADAC nie odkrylo przyczyny. Pozdrawiam

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA